Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karaokepaniikki, apua tarvitaan tai ura on katkolla

Vierailija
11.01.2016 |

Olen reilu kolmikymppinen uratykki, joka on saanut monen vuoden projektin onnekkaasti päätökseen. Toimitusjohtajakin on niin tyytyväinen, että haluaa järjestää isot projektin päätösbileet jonne on tulossa noin 80 muuta johtajaa ja projektissa mukana ollut asiantuntijaa ympäri maailman. Virallisen osuuden ja illallisen jälkeen tj ilmoitti, että on keksinyt loistavan iltaohjelman, joka vapauttaa tunnelman. Innostukseni karisi äkkiä ja tilalle tuli kauhu ja kylmä hiki kun kuulin, että illallisohjelmana on karaokea. K-a-r-a-o-k-e-a! Jokaisen pääkonttorin työntekijän - siis jokaisen - pitää olla valmis vetämään joku biisi yksin, etenkin minun kun kerran vedin projektiakin.

Olen ehkä taitava projektijohtajana, mutta laulaa en osaa lainkaan. Kuuntelen kyllä musiikkia, mutta en laula tai hyräile mukana. En osaa yhdenkään laulun sanoja, minulla ei ole rytmitajua, en pysy nuotissa enkä ole koskaan harjoitellut karaokea. Koulun kuorostakin minut heitettiin ulos kun hoilotin omiani. Kerroin, että en ikimaailmassa suostuisi laulamaan julkisesti, jolloin tj vastasi, että on muuten vähän pakko jos haluan, että japanislaisvoittoinen yleisö halutaan saada rentoutumaan. Vihjasi samalla mahdollisesta ylennyksestä ja siitä, että sosiaalisen pelin taitaminen on tärkeätä kun harkitaan jatkopestejä yrityksessä. En pelkää yleisön edessä puhumista, mutta laulaminen julkisesti lähes sadan johtajan edessä on yhtä mahdoton ajatus minulle kuin lentäminen kuuhun omia siipiä käyttäen.

Mitäs tässä nyt tarttis tehdä? Tekeydynkö sairaaksi (joo, huono vaihtoehto kun on oma menestynyt projekti kyseessä)? Kurkkukipuakaan on vaikea ajoittaa uskottavasti juuri tuohon tilaisuuteen eikä normaali 'ei' näytä auttavan. Onko olemassa mitään superhelppoa karaokebiisiä, jonka laulutaidotonkin osaa vetää viikon harjoittelulla? Ei nyt ihan lastenlaulu tarvitsisi olla, mutta jos teillä on tiedossa englannin-saksan-tai ranskankielinen, suht helppo ja erittäin lyhyt ja mukaansatempaava laulu, niin otan suurella kiitollisuudella kaikki vinkit vastaan. Pyyhin täällä jo kylmää hikeä otsaltani ensi viikkoa ajatellen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö saa vetää biisejä kaksin? Ota joku hyvä laulaja messiin. 

Ps.

provo

Vierailija
22/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lista biiseistä ja valitse joku helppo ja vauhdikas kappale ja kokoa yhteen porukka ja laulatte sen yhdessä. Ei yksinlauluosioita vaan koko biisi yhdessä. Harjoitelkaa lisäksi tanssi siihen, se vie huomiota pois laulusta. Kai sä nyt jonkun askellusjutun opit? Se voisi olla ihan hauskakin illan avaus, kun laulatte ja tanssitte pienen koreografian yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lista biiseistä ja valitse joku helppo ja vauhdikas kappale ja kokoa yhteen porukka ja laulatte sen yhdessä. Ei yksinlauluosioita vaan koko biisi yhdessä. Harjoitelkaa lisäksi tanssi siihen, se vie huomiota pois laulusta. Kai sä nyt jonkun askellusjutun opit? Se voisi olla ihan hauskakin illan avaus, kun laulatte ja tanssitte pienen koreografian yhdessä.

Epäilen, ehtisinkö edes pyytää ketään muuta esiintymään kanssani, saati sitten harjoittelemaan koreografiaa kun en ole toimistolla kuin puoli päivää ennen tilaisuutta. Tanssimisessakin olisin kyllä surkea kun ei ole yhtään rytmitajua. Muut projektilaiset on kyllä ihan innoissaan, tuntuu että mielellään vetävät laulun yksinään vaikka ilman säestystä. Mutta pitää kartoittaa jos löytäisin jonkun ihan yhtä onnettoman laulajan. AP

Vierailija
24/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hard Rock Hallelujah, saa öristä ja möristä :)

Vierailija
25/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, ehtisinkö edes pyytää ketään muuta esiintymään kanssani, saati sitten harjoittelemaan koreografiaa kun en ole toimistolla kuin puoli päivää ennen tilaisuutta. Tanssimisessakin olisin kyllä surkea kun ei ole yhtään rytmitajua. Muut projektilaiset on kyllä ihan innoissaan, tuntuu että mielellään vetävät laulun yksinään vaikka ilman säestystä. Mutta pitää kartoittaa jos löytäisin jonkun ihan yhtä onnettoman laulajan. AP

Vierailija
26/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sex pistols- Anarchy in The UK.

Vierailija
27/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne, osaan samaistua. Itsekin vihaan karaokea ja ylipäänsä kammoan julkisesti laulamista, vaikkei esiintymiset ja puhumiset muuten olekaan mikään pulma. 

Yksissä polttareissa olisi pitänyt sitten laulaa jokaisen polttarisankarille oma karaokebiisi, ja olin etukäteen aivan paniikissa. En halunnut loukata sankaria, enkä kyennyt ymmärtämään miten joku voi ensinnäkin pitää karaokea jotenkin hyvänä ohjelmanumerona, ja vielä niin että n.20 naista käy vuoronperään laulamassa (surkeasti) kaikkien edessä. Olin oikeasti aivan järkyttynyt koko hommasta. Polttari-iltana sitten keksin, että koska meitä on niin paljon, että ehkä voimme laulaa pikkuporukoissa. Kaikki oli tuossa vaiheessa sen verran juopuneita, että idea oli AIVAN MAHTAVA!!!! Kävin sitten yhden ryhmän mukana aukomassa suuta, ja loppuillan innokkaammat laulelivat eri kokoonpanoissa.

Eli mun vinkki, yritä jotenkin saada isompi porukka kasaan. Esim. pyydät sun isoimmat pomot ja toisen firman (jos sellainen siis on mukana) isoimmat pomot tms siihen heti ensimmäiseksi, julkisesti esität tietty pyynnön niin eivät kehtaa kieltäytyä. Ja sitten vaan aukomaan suuta ja hymyilemään paljon! Muista myös kehua miten MAHTAVA IDEA tämä karaoke on.

Yst.terv.nimim. KUKA H***VETTI KEKSI KOKO S**tanan karaoken.

Vierailija
28/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut projektilaiset on kyllä ihan innoissaan, tuntuu että mielellään vetävät laulun yksinään vaikka ilman säestystä. Mutta pitää kartoittaa jos löytäisin jonkun ihan yhtä onnettoman laulajan. AP

No mitä järkeä siinä nyt olisi, että kaksi surkeaa laulajaa seisoo lavalla yhdessä?

Jos kerran moni on niin innoissaan, sitä suuremmalla syyllä voit saada ryhmän kokoon vauhdikkaaseen yhteisesitykseen!

Muut voivat pitää biisistä yksinlauluosuutensa, sinä et. Ei sitä kukaan huomaa! Ja jos huomaa, niin voi voi yhyy yhyy.

Vierailija
29/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala tilanne, osaan samaistua. Itsekin vihaan karaokea ja ylipäänsä kammoan julkisesti laulamista, vaikkei esiintymiset ja puhumiset muuten olekaan mikään pulma. 

Yksissä polttareissa olisi pitänyt sitten laulaa jokaisen polttarisankarille oma karaokebiisi, ja olin etukäteen aivan paniikissa. En halunnut loukata sankaria, enkä kyennyt ymmärtämään miten joku voi ensinnäkin pitää karaokea jotenkin hyvänä ohjelmanumerona, ja vielä niin että n.20 naista käy vuoronperään laulamassa (surkeasti) kaikkien edessä. Olin oikeasti aivan järkyttynyt koko hommasta. Polttari-iltana sitten keksin, että koska meitä on niin paljon, että ehkä voimme laulaa pikkuporukoissa. Kaikki oli tuossa vaiheessa sen verran juopuneita, että idea oli AIVAN MAHTAVA!!!! Kävin sitten yhden ryhmän mukana aukomassa suuta, ja loppuillan innokkaammat laulelivat eri kokoonpanoissa.

Eli mun vinkki, yritä jotenkin saada isompi porukka kasaan. Esim. pyydät sun isoimmat pomot ja toisen firman (jos sellainen siis on mukana) isoimmat pomot tms siihen heti ensimmäiseksi, julkisesti esität tietty pyynnön niin eivät kehtaa kieltäytyä. Ja sitten vaan aukomaan suuta ja hymyilemään paljon! Muista myös kehua miten MAHTAVA IDEA tämä karaoke on.

LOISTOIDEA! :D

Voit tosiaan pyytää siinä paikassa lavalle muutaman (innoikkaan laulajan ;)), tyyliin "haluan lavalle kanssani Matin, Maijan, Kallen ja Pirkon ja me vedetään yhdessä superkuorona MY WAY, jee-jee-jeeeee! Olkaa hyvä ja astukaa lavalle rakkaat kollegat!"

Vierailija
30/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. En antais Nobelia karaoken keksijälle. AP

Vierailija
31/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOISTOIDEA! :D

Voit tosiaan pyytää siinä paikassa lavalle muutaman (innoikkaan laulajan ;)), tyyliin "haluan lavalle kanssani Matin, Maijan, Kallen ja Pirkon ja me vedetään yhdessä superkuorona MY WAY, jee-jee-jeeeee! Olkaa hyvä ja astukaa lavalle rakkaat kollegat!"

Hyvä idea! Eivät varmaan kehtais kieltäytyä kaikkien edessä vaikka tulisi yllätyksenä! Ja sitten voisin vaan aukoa vähän suutani kertosäkeiden aikana. Vaimo sanoo, että täältä Vauva-palstalta löytyy apu mihin tahansa kysymykseen ja niinhän se näköjään taitaa olla! :) AP

Vierailija
32/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi, mutta mun on kyllä vaikea uskoa, että jos olet arvostettu ja pätevä työntekijä, niin sun ura joutuisi katkolle, jos vaan selittäisit pomollesi, ettet kykene laulamaan. Mutta tuo porukan kasaaminen on myös erittäin hyvä idea, siten minäkin pystyn karaokeen :)

Vierailija
33/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa leijonat, ihanaa. Nostattaa varmasti tunnelmaa ja ei tartte laulaa...

Vierailija
34/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun laulat niin toista kertaa ei taatusti tarvitse. Hyvällä tuurilla tj jopa tajuaa massiivisen erheensä ja karaoke on siitä eteenpäin kielletty kaikissa firman juhlissa. Melkein win-win jos ei oteta lukuun sitä että joudut ääntelemään jonkun kappaleen taustanauhan mukana ja toisaalta kuuntelemaan muiden jokseenkin yhtä paskojen amatöörilaulajien jollotusta loppuillan.

Vierailija
35/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku räppi tai sitten lausut muuten vaan runomuodossa jonkun laulun josta tykkäät.

Vierailija
36/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laula tää

Vierailija
37/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei biisiä voi etukäteen valita. Siellä paikan päällähän sen listan vasta näkee, mitä on tarjolla.

Vierailija
38/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun laulat niin toista kertaa ei taatusti tarvitse. Hyvällä tuurilla tj jopa tajuaa massiivisen erheensä ja karaoke on siitä eteenpäin kielletty kaikissa firman juhlissa. Melkein win-win jos ei oteta lukuun sitä että joudut ääntelemään jonkun kappaleen taustanauhan mukana ja toisaalta kuuntelemaan muiden jokseenkin yhtä paskojen amatöörilaulajien jollotusta loppuillan.

Heh. Voi olla tosiaan, että karaoke on jatkossa kielletty kaikilta joka konttorissa :) Ei tullut edes mieleen, että oman tuskallisen kokemukseni jälkeen pitää tosiaan tuntitolkulla kuunnella toisten örinöitä. Saattaa mennä baarin puolella loppuilta. AP

Vierailija
39/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran aloitat niin sehän on vain vieraiden kannalta parempi mitä surkeammin laulat. Tunnelma ei vetosi jälkeen ole vaivautunut vaan vapautunut, kun rima on asetettu muille riittävän alhaalle :) Sen sijaan jos vetäiset jonkun teknisesti hyvin haastavan kappaleen täysin nappiin kuin joku ammattilaulaja, niin kuka sen jälkeen enää ilkeää itse mikin varteen raakkumaan?

Vierailija
40/47 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano muutamalle työkaverillesi, että he voivat halutessaan (herran pieksut!) laulaa myöhemmin kyllä ihan soolonakin, mutta haluat alkuun vauhdikkuutta ja siksi haluat avausbiisiksi ryhmäesityksen, että tunnelma kohoaa paremmin kuin yksi jollotuksellasi. Osallistujat voivat sitten esiintyä myös yksin (voi tuota ihmisten intoa päästä pitkästyttämään muita), mutta siihen alkuun vedätte yhteisbiisin. Eikö tuo olisi ihan ok. Jotain möliset sitten mukana ja mahdollisimman hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän