Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset tuijottavat

Vierailija
11.01.2016 |

Esim vaikka kadulla kun joku tulee vastaan niin se katsoo kiinteästi ihankuin minussa olisi joku vialla, samoin käydessäni syömässä, tuijotetaan viereisistä pöydistä. En minä jää kiinteästi katsomaan jotain tuntematonta joja nousee pöydästä tai tulee kadulla vastaan, en tajua mikä siihen on syynä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katselen mielenkiintoisia ihmisiä. En tosin tuijota, mutta saatan katsella.

Vierailija
2/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa, ja sitten katsotaan sellaisella halveksuntaa täynnä olevalla ilmeella. Voin vaan muuttaa nuo ihmiset pelkästään naisiksi. 

Terveisin Naispelko22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat henkisesti kehittymättömiä/köyhiä. Vähän niin kuin pienet lapset jotka jäävät tuijottamaan silmät pyöreinä kaikkea mikä liikkuu.

Vierailija
4/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuijotetaan myös. Uskon, että tuijottaminen johtuu pituudestani. Huomaan silmäkulmastani sen, että kun olen kulkenut tuijottajan ohi, hän kääntyy katsomaan jalkojani. Ja kyllä: minulla on monen sentin korot tekemässä itsestäni vieläkin pitemmän kuin olen.

Vierailija
5/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo kuka mistäkin syystä. Oletko mahdollisesti tutun näköinen, sulla on erikoiset vaatteet, miettii missä käyt kampaajalla, onpas tuolla tytöllä punaiset posket, mistäköhän nuo silmälasit on ostettu. Tai ei ajattele mitään, katse vain sattuu harhailemaan ja osumaan sinuun. Tietysti ihmisiä katsotaan.

Vierailija
6/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ihmisten olla rauhassa, saatana.

Vierailija
7/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset töllää ja jäävät tuijottamaan eivätkä tajua lopettaa vaikka heihin päin katsoisi sillä tyylillä että anteeksi mutta huomasin tölläämisesi. Johtuu huonosta kotikasvatuksesta tai itäsuomalaisista töllögeeneistä?!

Vierailija
8/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa ihmisten olla rauhassa, saatana.

Kunnon suomalainen. ;D

Kyllä mäkin katson pidempään ihmistä joka on musta jollain tavalla erityisen näköinen. Pyrin tekemään sen niin ettei ko.henkilö häiriintyisi tästä.

Kerran kun seisoin metrossa niin metron toisesta päästä käveli nistin näköinen nainen vihainen ilme kasvoillaan kokoajan minua tuijottaen. Yritin olla katsomatta häneen ettei hän provosoituisi mutta välillä oli pakko vilkasta että hyökkääkö se mun päälle. Sit ihan mun kohdalla se sano mulle mitä vittua sä mulkkaat. :D Ois varmaan pitäny olla hiljaa, oli sen verran arvaamaton tapaus, mutta päätin sitten ottaa uhmakkaan asennon ja ilmeen ja sanoin että sähän se vittu mua mulkkaat. Onneks tää tyyppi ilmeisesti hämmenty tästä ja käveli pois, olin ihan varma että turpaan tulee. Ot.

Vierailija
9/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut saman erityisesti täällä Helsingissä. Kytätään niin perkeleesti toisten pukeutumista ja ulkonäköä, kaikkien pitäisi näyttää samalta ja käyttää samoja merkkivaatteita että saisi olla rauhassa. Jos poikkeaa massasta niin saa tottua siihen, että vastaantulijat oikein kääntyvät katsomaan. Suomalaiset ovat vielä niin metsäläisiä, että täällä ei osata alkeellisiakaan käytöstapoja. Olen reissannut suurkaupungeissa ja missään muualla ei tällaista tölläämistä harrasteta. Muualla maailmassa on jo totuttu siihen, että on olemassa eri näköisiä, eri tyylisiä ihmisiä...

Vierailija
10/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan monilla vastaantulevilla suomalaisilla vielä sellainen tyyli että jos tuijottavat sinussa jotain kuten vaatetta tai asustetta tai hiuksia tai meikkiä, niin kävelevät kadulla suoraan päin ja törmäävät ja eikä puhettakaan anteeksipyynnöstä vaan sieltä kuuluu pelkkä "oho" tai "v-ttu"!

Ihan kuin lapsi joka ei halua osua puuhun kun harjoittelee pyörällä ajamista mutta tuijottaa sitä puuta niin tarkkaan että törmää lopulta siihen.

Vierailija
11/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on niin kummaa sakkia että jos minä olen saanut hauskan tekstarin ja tirskun siinä sille vaikkapa bussipysäkillä, niin ohi tulevat ihmiset vaihtaa puolta kadun toiselle puolelle ja katsovat minua siihen tyyliin että oliko tuolta mahdollisesti lääkkeet loppu.

Kukaan ei saa hymyillä kadulla, tai porukka luulee että tuo on karannut jostain suljetulta.

Vierailija
12/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olen katsonut mielenkiinnosta jonkun kenkiä tarkemmin, niin olen kysynyt että anteeksi saako kysyä mistä olet ostanut nuo. Kohde on aina vastannut minulle iloisesti ja hyvin informatiivisesti että mistä saa ja paljonko maksoi ja että montako paria hyllyyn jäi kun hän viimeksi kävi :)))

Miksi lukea tylsiä blogeja ja katsoa vinkkejä sieltä, kun nitiä voi saada livenä aivan tavallisilta ihmisiltä ja tuotteet omin silmin livenä nähtynä? Rohkaistukaa kysymään jos näette jotain kivaa.

Vierailija
13/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat vielä niin metsäläisiä, että täällä ei osata alkeellisiakaan käytöstapoja.

Amen! Ja kaiken lisäksi täällä pidetään jotain ihan normaaleja hyviä käytöstapoja jonain hienosteluna!

Vierailija
14/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa miksi AP:ta tuijotetaan, näkemättä häntä.

Mua häiritsi ennen 'ihmisten ilmoille' meno, koska tuntui, että kaikki katsoi ja se tuntui pahalta. Kasvoin yli tuosta. Nykyään en kiinnitä huomiota sen ihmeemmin muihin ihmisiin, joten en itsekään huomaa, jos ne nyt kyttäisivätkin mua. Ja jos niin tekevät, niin so what.. Musta kyllä aika tökeröä, jos ei osaa katsella muita niin, ettei katseen alainen hlö huomaa.

Vierailija
15/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on huono itsetunto. Sitä tuo on. Katse on lähtökohtaisesti positiivinen, jos ei ole kyse mistään aivan pistävästä kyttäämisestä ja syynäämisestä päästä varpaisiin, toki sellainen on eri asia. Katse on merkki siitä että sinut on nähty, sinä saatat olla kiinnostava, se on ihan luonnollista ja yleensä sen taustalla on normaali kiinnostus lajitoveria kohtaan. :) Jos esimerkiksi minä katson, voi kohde olla varma etten tee sitä arvostellen tai tuomiten. Minä ahmin elämää katseellani ja saan siitä inspiraatioita. Ihmiset ovat osa elämää.

Kunpa voisin karistaa tämän tympeän ja kyräilevän maan pölyt itsestäni. Täällä ei oikein osata olla ihmisiä samalla elämää rakastavalla tavalla kuin vaikkapa Keski-Euroopan suurissa kaupungeissa. Joskus minä vielä tahtoisin asua toisaalla, eräässä tietyssä paikassa jossa tunnen täysin kuuluvani joukkoon ja jossa jaetaan sama elämisen taajuus.

Vierailija
16/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin saatuaan tuijottaa tosia siksi, että johonkin katse pitää kohdistaa, vaikka ei sinänsä sinne oikeasti katsoisikaan. Kahviloissa on yleensä niin paljon muita, että se katse helposti osuu muihin ihmisiin. Lisäksi olen kiinnostunut ihmisistä ja siksi heidän toimintaansa ja ulkonäköänsä on välillä kiva katsella. Pyrin tätä kyllä yleensä välttämään, koska ihmiset eivät yleensä pidä siitä, että heitä katsellaan.

Vierailija
17/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on moitittu suomalaisia äreiksi ja töykeiksi ihmisiksi. Silti terassit ovat toukokuusta syyskuuhun kuin täyteen ammuttuna ihmisiä, jotka istuvat katselemassa ohikulkijoita ja tarjoavat itsensä katseltaviksi. Ja TV-kameroiden edessä on aina lauma äidille vilkuttelijoita ja netti on täynnä kuvia, joissa ihmiset tyrkyttävät itseään katseltaviksi. Ja katsojiahan riittää.

Vierailija
18/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset töllää ja jäävät tuijottamaan eivätkä tajua lopettaa vaikka heihin päin katsoisi sillä tyylillä että anteeksi mutta huomasin tölläämisesi. Johtuu huonosta kotikasvatuksesta tai itäsuomalaisista töllögeeneistä?!

Itäsuomalaiset töllögeenit :D no nyt selvisi mistä tuijotus näillä nurkilla johtuu

Vierailija
19/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on avohoitopotilas. Itse en tunne ketään tuijottajia, paitsi pahasti mielenterveysongelmaisia tai häiriintyneitä.

Vierailija
20/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mt-ongelmat yleisiä kirjoitti:

Ehkä on avohoitopotilas. Itse en tunne ketään tuijottajia, paitsi pahasti mielenterveysongelmaisia tai häiriintyneitä.

Tarkoitan tällä katsomisella sitä, että joku tuijottaa eikä häiriinnyt, vaikka tuijotuksen kohde huomaisi tuijotuksen. Tuolloin on jokin mielenterveysongelma varmaan kyseessä tai vähäinen aivotoiminta.

Mielestäni harvinaista. Tunnen pari tällaista tyyppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän