Poika tuli eilen armeijasta maitojunalla kotiin - suuri häpeä koko perheelle
Hän on meidän ainut lapsemme ja varsinkin mieheni on kuin maansa myynyt, kun hänen pojastaan kasvoi tuollainen vellihousu.. Rakastan häntä mutta totta se on.. Millainen mies se sellainen on kuka ei armeijaa suorita, isänmään petturi?:(
Emme ole kertoneet vielä sukulaisille, vaikka he ovat kovasti kyselleet, että mites sillä pojalla menee siellä armeijassa. Totuuden kertominen olisi liian suuri häpeä koko perheellemme . Aiomme pitää kulisseja yllä, vaikka millä hinnalla.
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa ei ole enää 2000-luvun puolella ollut mitään sellaista, minkä vuoksi lähtisin uhraamaan ainoaani...
Niin kuin ilmainen koulutus, halpa terveydenhuolto, turvallisuus jne.? Mitä kaipaisit? Pitäisikö valtion kaataa voisulaa suoraan suuhusi, että olisit tyytyväinen?
Aatos kirjoitti:
Armeija helppo käydä. Voisin mennä,vaikka uudelleen.
No, siitä vaan sitten. Antaa mennä, jos mieli tekee noin kovasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa ei ole enää 2000-luvun puolella ollut mitään sellaista, minkä vuoksi lähtisin uhraamaan ainoaani...
Niin kuin ilmainen koulutus, halpa terveydenhuolto, turvallisuus jne.? Mitä kaipaisit? Pitäisikö valtion kaataa voisulaa suoraan suuhusi, että olisit tyytyväinen?
Hyvätuloiseen ammattiin johtaneen osaamiseni hanki itse harrastuksien kautta enkä suinkaan "kouluissa", ilmainen terveydenhuolto on surkea vitsi verrattuna saksalaiseen julkisoikeudellisiin vakuutuksiin perustuvaan järjestelmään. Lisäksi koska poliisin vasteaika kämpilleni on 25 minuuttia, pidätän oikeuden täyttää mahdollisen akuutin turvallisuusvajeen parhaimmaksi katsomalla tavallani - ainoastaan se, että poliisin lopultakin saavuttua paikalle voisin joutua itse pahnoille estää minua ensimmäiseksi turvautumasta asekaappini tarjontaan.
Lisäksi kansallisomaisuutta on myyty pilkkahinnalla ulkomaisiin käsiin, poliitikot eivät rasisminpelossaan uskalla katsoa kansallisen edum perään (ne 30000...), talouselämä säädöksillä saatettu kuralle.
Henkoht minä makssoin viime vuoden tuloistani 38% veroa - mitä onen saanut vastineeksi kyin perseilevää valtion asioiden hoitamista?
Vierailija kirjoitti:
res.matr. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
res.matr. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kersantti kirjoitti:
Kaikilla ei ole aikaa tuollaiseen naurettavaan pelleilyyn. Maailmassa on paljon parempaakin tekemistä kuin leikkiä sotaa.
Ilman veteraaneja olisit Venäjän armeijassa.
Aivan. Jokaisessa maassa on armeija. Jos ei omaa niin sitten vieras.
Just' noita kliseitähän siellä intissä hokemalla aivopesuna opetettiin .
Kestämätön peruste kuitenkin sille,että asevelvollisuusarmeijoita on nykyisin enää hyvin harvoissa maissa ja asevelvollisuudesta kieltäytymisestä (tai sen keskeyttämisestä) tässä koko ketjussa on kysymys.
Kuinka monta asevelvollisuuteen perustuvan kansanarmeijan sotilaallista voittoa (2. maailmansodan jälkeiseltä ajalta) tiedätte ? Huom.esim.Vietnamin sota ei ollut sellainen,kysymys ei ollut siitä etteikö Yhdysvallat olisi voinut jatkaa sitä sotaa,vaan että amerikkalaiset eivät halunneet sitä jatkaa.
Pommeja ja helikoptereita olisi kyllä riittänyt ja varmaan halukkaitakin, mutta kysymys oli presidentti Lyndon.B Johnsonin uskottavuudesta ja maan koko arvovallasta.
Falklandin sodassa Argentiinan asevelvollisuusarmeija hävisi mennen tullen Britannian erikoisyksiköille ja Irakilaiset amerikkalaisille.
Yhdysvallat on ollut mukana kaikissa 1.maailmansodan jälkeisessä sodassa kaikkialla maailmassa, eikä sitä sotilaallisessa voimassa ole voittanut yhdenkään maan armeija .
Yhdysvallat hävisi Vietnamissa ja Afganistanissa. Yhdysvallat ja muu liittouma ei näytä pärjäävän Isikselle.
Vietnamilaisten tappiot olivat n.kymmenkertaiset jenkkeihin verrattuna ,eikä se siitä ollut kiinni etteivätkö jenkit olisi voineet resurssiensa puolesta sitä sotaa jatkaa ,vaan siitä että amerikkalaiset äänestäjät kääntyivät sodan jatkamista vastaan.Atomipommi (vielä paljon tehokkaampi kuin se Hiroshiman pommi aikanaan ) olisi voitu sinne pudottaa ja se sota olisi taatusti loppunut sitkeän viet-conginkin osalta siihen, mutta .... Mietipä tarkkaan mitkä maailmanpoliittiset seuraukset sillä tavalla hankitusta voitosta olisi Yhdysvaltain koko arvovallalle maailmanpolitiikan näyttämöllä ollut... Tappio oli siis sillä rintamalla moraalinen,kyse ei ollut sotilaallisesta häviöstä. Amerikka ei siis joutunut 'antautumaan ' Vietnamille' vaan kansa kyllästyi täysin turhiin nuorten miestensä kuolemiin ja kyllästyi Lyndon B.Johnsonin valheisiin ja Pentagonin haukkojen korulauseisiin (" ...freedom and democracy in the free world..." blaa,blaa. etc.) Koko maailma alkoi olla sitä sotaa vastaan ja - USA tuli (tahtomattaan) siinä samalla antaneeksi todella voimauttavan piristysruiskeen kommunistiselle maailmalle. Vasemmistolaiset opiskelijaliikkeet valtasivat yliopistoja ja saivat voimakkaan jalansijan jopa Princetonin, Yalen campuksilla . Kun Kent cityssä sitten poliisi tuli ampuneeksi muutaman (valkoihoisen ) opiskelijankin niin amerikkalaisuus alkoi olla jo maailmanlaajuisestikin kirosana-se yhdistettiin Pentagonin haukkoihin kaikkialla ja USA:n voimapolitiikkaan. Viisainta olisi ollut siis jättää koko Vietnamin sota käymättä ja-eikö se ole jo amerikkalaisten itsensäkin toimesta moneen kertaan tuomittu poliittinen (mega-luokan) virhe ? (Ota itse selvää ja lue jos kiinnostaa,niin tiedät paremmin siitä)
ps*Tämä pätee muuten kaikista sodista puhumiseen ...
Ei jaksa lukea...
Päätit siis keskustelun sotien syistä ja seurauksista,koska totesit itsekin ,ettei sinusta ole lukemaan eikä ajattelemaan näin vaikeita ja monimutkaisia asioita ?
Paljon kivempaa sinusta varmaan on pelata vaan räiskintäpelejä netissä ja haukkua niiden parissa viihtymättömiä ja niitä jotka eivät viitsisi laittaa aikaansa moiseen roskaan (..saati niiden rahoittamiseen ja että haluaisivat omalta osaltaan näin olla tukemassa niiden tuotantoa suunnittelua &valmistusta.) ?
Jätä siis ajattelu muille (niin hyvässä, kuin pahassa),anna ovelien sotaanhoukuttelijoiden koukuttaa itsesi uskomaan vaikka mitä heidän lanseeraamiaan (loppujen lopuksija aina yleensä sitten,(oikein tarkkaan tutkittaessa) melko kokonaan paikkansapitämättömiksi osoittautuvia sankarimyyttejä ja ole valmis uskomaan vaikka kaikkia, jotka niitä vain kilvan kehuvat ja jotain hurmeisia sankaritaruja (tai sensuuntaisia loruja )niistä tarinoista kirjoittelevat,esittävät ja tulkitsevat.
Tämän kaiken suon sinulle ilomielin,jos viihdyt niiden sellaisten (sanotaan nyt esim.L. Törniä koskevien juttujen parissa), mutta....
...ÄLÄ vaadi sitä samanlaista suhtautumistasi niihin MUILTA.
Mikään tuskin estää sinua liittymästä johonkin YK-sotilaaksi tai värväytymästä vaikka Ranskan muukalaislegioonaan ( jos vain sinut sinne kelpuuttavat)
Liity, kaikkein mokomin ,että pääsisit sitä ihannoimaasi sodankäyntiä oikein näkemäänkin ...
...mutta: älä vaadi että MUITA pitäisi (edes periaatteessa) kiinnostaa sitten edes lukea niistä kokemuksistasi siellä.
Voit pitää ihan hyvänäsi sitten ne kokemuksesi,jos itse kerran niihin oikein änkesit ja vielä oikein hakeutumalla hakeuduit.
Hölmöydestäsi saat kärsiä ihan itse ,jos sinne niille tantereille lähdet tai siellä vammaudut älä vaadi keneltäkään täällä (niille retkillesi sinne )mitään sympatiaa.
Ihmisiä täällä tuskin voisi kiinnostaa kenenkään vapaaehtoisen vammautuminen jossain palkka-armeijoiden sodissa.
Sinnepähän itse meni,he korkeintaan ajattelevat, kuullessaan jos jollekin sinne lähtijälle huonosti kävi....
Onneksi sotien ihailusta ja sodankäynnin ihannoimisesta on mahdollista ihan omin avuinkin,kokonaan vapautua . Yhtenä tärkeänä terapiamuotona tässä prosessissa on mahdollisimman monipuolinen,eri sotien historioihin perehtyminen lukemalla kaikkea mitä niistä on kirjoitettu, ja opetella erottamaan niistä se mikä oli propagandaa tai jälkeenpäin ihailua,mikä taas tutkimustekstiä ja sodasta selviytyneiden kokemuksia.
Ai niin,mutta sehän vaatisi lukemiseen paneutumista ja ajattelua....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtiolla tuskin on intressiä edistää kansalaistensa eläinrasvojen kulutusta ja tehdä propagandaa sydänsairauksien ja suonten ennenaikaisen rasvoittumisen puolesta...
Toivottavasti tää on joku säälittävä trolli! Tai sitten on vaa saatanan tyhmiä ihmisiä, koko suku.
Jokainen tekee omat päätökset. Mitähän itse tekisit, jos sun olis pakko mennä armeijaan (tai johonkin muuhun jopa vuoden ajaksi)? Et varmaan edes menis, tai et kauaa viihtyisi, vaikka naiset siellä saakin erikoiskohtelua.
Ei tälläsen trollin viestiin jaksakkaa enempää käyttää aikaa...
Tässä hyvä aiemmin mainittu yleinen kanta naisten kommentointiin armeijasta:
"Naisten ei kannattaisi paljoa ottaa kantaa miesten omaan päätökseen varusmiespalveluksen käymisestä jollei itse ole armeijassa ollut/ menossa sinne."
Hyvä kun tuli maitojunalla.
Säästyy samantien ja heti kymmenentuhatta miljoonaa euroa uusin hornettileluihin.
NATO on ainoa järkevä vaihtoehto, paitsi tietenkin Putinin juoksupoikien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tää on joku säälittävä trolli! Tai sitten on vaa saatanan tyhmiä ihmisiä, koko suku.
Jokainen tekee omat päätökset. Mitähän itse tekisit, jos sun olis pakko mennä armeijaan (tai johonkin muuhun jopa vuoden ajaksi)? Et varmaan edes menis, tai et kauaa viihtyisi, vaikka naiset siellä saakin erikoiskohtelua.
Ei tälläsen trollin viestiin jaksakkaa enempää käyttää aikaa...
Tässä hyvä aiemmin mainittu yleinen kanta naisten kommentointiin armeijasta:
"Naisten ei kannattaisi paljoa ottaa kantaa miesten omaan päätökseen varusmiespalveluksen käymisestä jollei itse ole armeijassa ollut/ menossa sinne."
Inhimilliseen, oikeaan tasa-arvoisuuteen uskova nainen voi silti ymmärtää ja tukea miestään (tai poikaystäväänsä) tämän päätöksessä olla osallistumatta militaarisysteemiin ja sen mukaiseen maailmanjärjestykseen ja pysyä henkilökohtaisesti kokonaan sen ulkopuolella.
Tämä on tätä just tätä. Se porukka joka vihasi tai vihaa edelleen homoja niin vihaa armeijaa käymättömiä ja sitä maailmankatsomusta jota sivarit vain ymmärtää.
Sen verran voisi laajentaa mieltä että tajuaisi miksi osa porukasta vastustaa koko asevelvollisuutta.
Ja yllättäen sama vanhoillinen aivopesty porukka myös karsastaa kannabiksen laillistamista. Tai ainakin katsoo että kovat rangaistukset ovat se toimivin apu huumeongelmaan.
Juuri tällä junalla mennään. Toivottavasti ymmärrys sentään syntyy jossain vaiheessa.
Tilannehan on aika sietämätön tasa-arvon suhteen. Miehillä on kova pakko ja lääkäritkin ovat jo sitä mieltä että ei pakkoarmeija toimi. Siksi niitä c:n papereita saa niin helposti. Eli eletään niitä aikoja kun pakko lakkautetaan jossain vaiheessa.
ihan hyvä, ei tullut odinin soturia, mutta luultavasti ihan täysipäinen ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ei kannattaisi paljoa ottaa kantaa miesten omaan päätökseen varusmiespalveluksen käymisestä jollei itse ole armeijassa ollut/ menossa sinne.
Se on kuulkaas tytöt just näin. Mistään tasa-arvosta on turha puhua niin kauan kuin intti on pakollinen vain toisen sukupuolen edustajille.
Ainakaan minun tietääkseni lapsen tekeminen ei ole pakollista vankeusrangaistuksen uhalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ei kannattaisi paljoa ottaa kantaa miesten omaan päätökseen varusmiespalveluksen käymisestä jollei itse ole armeijassa ollut/ menossa sinne.
Se on kuulkaas tytöt just näin. Mistään tasa-arvosta on turha puhua niin kauan kuin intti on pakollinen vain toisen sukupuolen edustajille.
Ainakaan minun tietääkseni lapsen tekeminen ei ole pakollista vankeusrangaistuksen uhalla.
anteeksi lainasin väärää viestiä. viittasin tuohon joka sanoi että naisen täytyy kantaa lasta.
Otan osaa :( C-Miehenä ei ole edessä kovin loistelijas elämä.Seuraavaksi poikasi alkaa kasvattamaan rastoja ja imeskelemään kasvinlehtiä.Kannattaa tässä vaiheessa potkia poika pihalle.Pääsette huomattavasti helpommalla.
T:Suvussa yksi C-mies
Itse hankin c paperit kun on työpaikkakin valmiina. Miksi menisin leikkimään sotaa kun voin tienata 20k sillävälin kun suurin osa seisoo pakkasessa?
Naisen ei ole pakko synnyttää. Miehen on valittava asepalvelus, sivari tai totaalikieltäytyminen (panta jalkaan tai vankilaan) jos ei ole terveydellistä estettä suorittaa palvelusta.
Nainen voi valita haluaako tehdä niitä lapsia vai ei.
Tuolla palveluksella ei ole mitään merkitystä mieheksi kasvamisella, itse vuoden siellä vietin omasta halustani. Jos ei kiinnostusta tai motivaatiota ole niin ei se mihinkään kasvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se ei oo ikinä tasa-arvoista, miehet ei nääs voi synnyttää, naiset sen tekee.
Naisen ei ole pakko synnyttää. Miehen on valittava asepalvelus, sivari tai totaalikieltäytyminen (panta jalkaan tai vankilaan) jos ei ole terveydellistä estettä suorittaa palvelusta.
Nainen voi valita haluaako tehdä niitä lapsia vai ei.
Tuolla palveluksella ei ole mitään merkitystä mieheksi kasvamisella, itse vuoden siellä vietin omasta halustani. Jos ei kiinnostusta tai motivaatiota ole niin ei se mihinkään kasvata.
Huvittaa aina kuunnella porukan kitisemistä siitä jos joku keskeyttää armeijan ja vielä kun suurin osa teistä kitisijöistä on naisia jotka eivät ikinä ole kyseistä laitosta käyneet,eli siis älkää perkele valittako jos joku kekskeyttää ellette itse edes ole armeijaa käyneet. T reservin vänrikki
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisikin armeijassa käyneet, niin ei voi silti verrata miesten tilanteeseen. On täysin eri asia tehdä jotain vapaaehtoisesti kuin pakosta.
Armeija helppo käydä. Voisin mennä,vaikka uudelleen.