Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti, mikä on sinun bmi?

Vierailija
10.01.2016 |

Olen huomannut, että tällä palstalla on ilmeisen pulskaa sakkia. Laske rehellisesti bmi:si ja kerro se tänne! paino kg/ (pituus metreissä x pituus metreissä)= bmi, jos joku ei osaa. Esimerkkinä omani 55 kg/ (1,7x1,7)= 19,03
Noni nyt kaikki mukaan ja jos omanne on yli 25, niin kannattaa alkaa sitä laihdutusta suunnitella, normaalipaino on bmi 18-24 välillä. Kasvaville lapsille kaavaa ei voi soveltaa.

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.4

Kuulen olevani liian laiha ja samaa mieltä olen oikeastaan itsekin. Jollekin muulle tämä olisi varmasti sopiva paino mutta itse en ole kovin siro rakenteeltani.

Vierailija
22/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 paikkeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista vaakaa mutta pituus 180 cm ja vaatekoko xs-s

Vierailija
24/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 22, tarkoitus saada tässä kevään mittaan puristettua 21:een. Olen tyytyväinen ja onnellinen siitä, että olen normaalipainoinen. Monta vuotta uskottelin itselleni että minulla on vain "muutama ylimääräinen kilo", järkytyin vuosi sitten kun laskin bmi:n pitkästä aikaa se oli 27! Ei muuta kuin ruokailutottumukset uusiksi ja tekosyyt "parista lisäkilosta" romukoppaan. 

Reilut 16kg lähti :)

Vierailija
25/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 cm, 75 kg, bmi 25.95 (lievä lihavuus).

Vierailija
26/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23,7, ikää kohta neljäkymmentä ja yksi lapsi.

Ylipainoa ei siis ole, mutta onhan tuota ylimääräistä, vaikka lihastakin löytyy jonkin verran. Tavoitteena ei kuitenkaan ole varsinainen laihdutus, vaan kehonkoostumuksen muuttaminen rasvasta lihakseksi. Hidasta hommaahan tämä on laihdutukseen verrattuna, aikoinaan kilpirauhasen vajaatoimintaan sairastuminen ja raskaus nosti painoa kolmekymmentä kiloa, ne kilot pudotin vajaassa vuodessa, mutta silloin tarkkailinkin ainoastaan vaa`an lukemaa.

Vierailija
27/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 bmi, olen aivan liian koukussa suklaaseen,ruoan kanssa ei ongelmaa. Jatkuva stressi, useampi lapsi eikä omaa aikaa yhtään. kilpirauhasen vajaatoimintakin puhkesi. Ennen lapsia olin terve ja bmi 21-22. nyt löllyvä, nalkuttava ja kiukkuinen. Inhoan itseäni. Pidän huolen lapsista ja kodista, itsestäni en jaksa enää niin välittää. Kun koko päivä on samaa tylsää kotityötä ja kotona oloa kuukaudesta toiseen niin suklaa illalla on sitten se mistä saa edes jotain mielihyvää. Valitettavasti seksikään ei tuo mitään iloa stressaantuneena, väsyneenä ja paikat löllyvänä. Vaatisi kauhean ponnistuksen tällä hetkellä tehdä olotilalle jotain, en ole siihen vielä valmis,toivottavasti joskus.

Vierailija
28/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37 paikkeilla.

Mulla sama :)

Ap:ole tiedoksi , tiesin ylipainosta Ennenkuin laskin BMI:n

Liikun runsaasti ,olen fyysisesti hyvässä kunnossa mutta tykkään ruuasta ja herkuista. En jaksa murehtia painoa.

Vierailija
29/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 23. Ei ole koskaan ollut korkeampi eikä tule olemaankaan. Pari kiloa vois pudottaa

Vierailija
30/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut jotain 18. En ole punninnut itseäni vuosiin. Käytän mittanauhaa, lantio 90 ja vyötärö 63 cm.

Vierailija
31/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18,4.

Vierailija
32/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37 paikkeilla.

Liikun runsaasti ,olen fyysisesti hyvässä kunnossa mutta tykkään ruuasta ja herkuista. En jaksa murehtia painoa.

Onko verenpaineet normaalit? 70/120 tasoa? Kokonaiskolesteroli reilusti alle 5? Jos ei niin kannattaa ehkä kuitenkin laittaa se oma terveys herkkujen edelle. Ap

Vierailija
33/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, sinä olet ymmärtänyt, miten bmi lasketaan. Nyt kun luot armoitetun katseesi lihavaan ja kerrot tyhmeliinille tämän olevan ylipainoinen, hän huutaa heureka ja ryhtyy laihduttamaan. Panoksesi kansanterveydelle on tarunhohtoinen. Respect!

Minun bmi:ni on 31. Anna palaa, että lapsillani olisi äiti vielä huomennakin!

Vierailija
34/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä ap:n pointti tuntuu olevan joku terveysvalistus "tyhmille" ylipainoisille. Minäkin bmi 28 ja on useampi lapsi, tiedän tarkalleen mitä tulisi syödä, miten liikkua, ihanne kolesteroli ym. mutta tällä hetkellä ei ole voimia eikä aikaa tehdä kaikkea juuri niinkuin pitäisi itsen kannalta, ja se ei tee minusta yhtään huonompaa.

Vierailija
35/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä ap:n pointti tuntuu olevan joku terveysvalistus "tyhmille" ylipainoisille. Minäkin bmi 28 ja on useampi lapsi, tiedän tarkalleen mitä tulisi syödä, miten liikkua, ihanne kolesteroli ym. mutta tällä hetkellä ei ole voimia eikä aikaa tehdä kaikkea juuri niinkuin pitäisi itsen kannalta, ja se ei tee minusta yhtään huonompaa.

Onko lääkärisi koskaan maininnut ylipainostasi tai tarjonnut apua painon pudotukseen? Voisiko sinulla olla diagnosoimaton masennus jos sinulla ei ole voimia pitää itsestäsi huolta? Ap

Vierailija
36/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että tällä palstalla on ilmeisen pulskaa sakkia. Laske rehellisesti bmi:si ja kerro se tänne! paino kg/ (pituus metreissä x pituus metreissä)= bmi, jos joku ei osaa. Esimerkkinä omani 55 kg/ (1,7x1,7)= 19,03

Noni nyt kaikki mukaan ja jos omanne on yli 25, niin kannattaa alkaa sitä laihdutusta suunnitella, normaalipaino on bmi 18-24 välillä. Kasvaville lapsille kaavaa ei voi soveltaa.

Duodecimin Terveyskirjaston mukaan normaalin painoindeksin alue on välillä 18,5–25.

Vierailija
37/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

~29

Vierailija
38/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21,7

Vierailija
39/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duodecimin Terveyskirjaston mukaan normaalin painoindeksin alue on välillä 18,5–25.

Kyllä, ja kaikki arvot 25:stä eteenpäin ovat ylipainoa. Minusta on hölmöä sanoa, että väli on 18,5-25 jos 24 on kuitenkin viimeinen normaali arvo. No samaa varmasti tarkoitimme kaikki ja asian ymmärsimme. Ap

Vierailija
40/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37 paikkeilla.

Onko verenpaineet normaalit? 70/120 tasoa? Kokonaiskolesteroli reilusti alle 5? Jos ei niin kannattaa ehkä kuitenkin laittaa se oma terveys herkkujen edelle. Ap

Piti oikein käydä tarkistamassa ja kokonaiskolesteroli oli 4,1

RR varmaan ihan ok kun ei ole mitään lääkitystä annettu :)