Tokmanni on huijarikauppa!
Olen huomannut että tokmannilla asiakasta huijataan jatkuvasti. "Kampanjatuotteet" ovat olleet 2 viikkoa aiemmin täysin samanhintaisia kuin kampanjassa (osassa tuotteita), ja hinta on nostettu juurikin kampanjaa varten korkeammaksi.
Esimerkkejä: sipsit ennen euron, nostettiin 1,2e ja laitettiin kampanjahinnaksi euro.
eräät suklaapatukat oli 0,5e/kpl yli vuoden ajan, hinta nostettiin 0,55e ja kampanja oli 4 patukkaa 2 eurolla.
Tokmannihan lähti myös tuohon "hintasotaan" mukaan, ja sekin meni asiakkaan huijaukseksi.
Ostin esim. lotus emilia talouspaperia, oli kuulemma tullut pysyvä alhaisempi hinta, mutta kassalla huomattiin, kappas kappas, hinta oli noussut takaisin edelliseen normaalihintaan!
Eli luotiin illuusio asiakkaalle, että "olemme hintasodassa mukana", mutta totuus on se, että "pysyvät alhaisemmat hinnat" on ainakin osittain pelkkiä kampanjoita.
Työntekijöille ei makseta kilpailukykyistä palkkaa ja heitä kohdellaan kuin rättiä, silti he jaksavat ottaa asiakkaat vastaan ja palvella heitä, välillä näkee kyllä selvää uupumusta talon väessä (2 läheistä tokmannilla töissä, itsekin olin ennen).
Nykyään tokmannilainen ei saa sanoa pahaa sanaa omista tuotteista, vaan siitä seuraa varoitus ja mahdollisesti jopa irtisanominen.
Eli jos olet asiakkaana ja olet ostamassa jotain tokmannin omatavaraa, mieti hetki ennenkuin kysyt myyjältä mitään, tai mieti antoiko hän rehellisen vastauksen, ehkä parempi jättää vain ostamatta.
Vaikka myyjän perimmäinen tarkoitus on olla vain rehellinen ja kertoa, että tuote on "susi", se saattaa pahimmassa tapauksessa viedä työpaikan.
Aikamoista pelon viljelyä, eikö?
Kommentit (104)
Se on ihan myymäläpäälliköstä kiinni, miten myymälän toiminta pelaa.
Minun paikkakunnalla ( Imatra) on nykyisin tarjoushinnat aina olleet oikein, tarjoustavaraa riittävästi, siisti myymälä.
Muutenkin koko henkilökunta mukava ja ammattitaitoinen.
Vierailija kirjoitti:
En käy yleensä, kuin pari kertaa vuodessa. Viimeksi oli taas pitkä jono kassalle. Katselin, kun kahdella asiakkaalla oli hintaepäselvyyksiä. Niitä siinä selviteltiin.
Tokmannilla täytyy olla tarkkana hintojen kanssa!
Toi on ärsyttävää. Ne helvetin pennijeesukset iskeytyvät aina itkemään sitä jopa kaksi euroa väärässä olevaa hintaa juuri silloin harvoin, kun itsellä on kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy yleensä, kuin pari kertaa vuodessa. Viimeksi oli taas pitkä jono kassalle. Katselin, kun kahdella asiakkaalla oli hintaepäselvyyksiä. Niitä siinä selviteltiin.
Toi on ärsyttävää. Ne helvetin pennijeesukset iskeytyvät aina itkemään sitä jopa kaksi euroa väärässä olevaa hintaa juuri silloin harvoin, kun itsellä on kiire.
Tietysti, kyse on periaatteesta. Annatko itse kauppiaan kusettaa vapaasti?
Lopetin tokmannilla käynnin kun huomasin, ettei ole luotettava ja hinnat nyt ovat muutenkin kalliimmat.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin tokmannilla käynnin kun huomasin, ettei ole luotettava ja hinnat nyt ovat muutenkin kalliimmat.
Ja rahat valuu veroparatiisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin Tokmannilta itselleni takin talveksi ja se oli sisältä homeessa!
Siis vuorista vai täytteestä (jos täytteestä, niin mistä sait tietää, puritko takin?)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, kyse on periaatteesta. Annatko itse kauppiaan kusettaa vapaasti?
No pakko myöntää, että en useinkaan jaksa sanoa mitään, jos satun hintavirheen havaitsemaan. Toki jos kyse olisi satasten tai siitä enemmän eroista niin sitten, mutta joku muutama euro on minulle aivan yhdentekevää. Kauhean vaivalloistakin ja hyötynä on se kaksi euroa lapaseen, jippii. Eikä kiinnosta sekään, että joku muu voi ko. virheen vuoksi maksamaan enemmän, olkoon tarkempi :'D
Jännä että Prisman vastaaviin tarjouksiin kukaan ei puutu. Primassa on hyvin yleisiä tarjoukset tyyliin 5 kpl 2,50 ja pienellä hyllyn laidassa lukee normaalihinta 50 senttiä kpl. Tai normaalihinta laitetaan esiin huomiokyltillä, ei edes mainosteta tarjouksena, mutta annetaan ymmärtää, että kyseessä on tarjous. Käyn silti Prismassa pari kertaa kuussa, mutta ihmettelen vain, miksi S-ryhmän vedätyksiä ei kukaan näytä huomaavan.
Ennen oli luotettavaa, että kaikki Tokmannin tarjoukset olivat parhaimpia, vaikka normaalihintaisissa tuotteissa sai tehdä vertailuja; esim. Knorrin pika-pasta-ateriat tarjouksessa 5 pussia 5 euroa, normaalihinta heillä 1,59 e/pss, Lidlissä 1,39 e/pss. Sai siis sinänsä ihan oikean tarjouksen, mutta Tokmanni sai samalla jätettyä harhaanjohtavan mielikuvan, että säästit 2,95, vaikka "oikeasti" 1,95.
Mutta sain vastikään huomata, että tulevaisuudessa saa tarjouksissakin olla vieläkin tarkempi. Ostin Havin kynttiläpaketin, joka Tokmannilla oli tarjouksessa 2,50. Satuin käymään K-superissa, jossa huomasin, että sieltä samaa pakettia saa _normaalisti_ 2,09. Ja vielä K-superissa, jossa hinnat ovat olleet vuosia hieman kilpailijoita korkeammat.
Vierailija kirjoitti:
Meidän Tokmannilla saa aina tarkastaa kuitin heti kun on maksanut. Yleensä on jostain otettu kalliimpi hinta. Tarjoustuotteista varsinkin. Helvetin rasittavaa.
Ja nyt ne kysyy aina, että otatko kuitin? No totta hitossa otan jos olen ostanut enemmän kyin yhden tuotteen, koska varmasti joku hinta on väärin ja aina asiakkaan tappioksi.
Onkohan tuo väärien hintojen periminen tokmannilla ihan tarkoituksellista? Itsellekin käynyt niin monta kertaa. Ja kuinka monet kerrat käy niin, että virhettä ei huomaa tai ei viitsi palata valittamaan? Ei taida enää ollakaan pikkusummista kyse loppujen lopuksi.
No, ei siellä mitään hyvää ja halpaa ole, minäkin suutuin kun joku tuote oli vain jonakin päivänä sillä hinnalla. Esitteessä asia oli kerrottu , mutta sillä tavalla että sitä ei voinut huomata.
Ite ostin 2 toppia .kerran pesin ja hajosi.siinä meni 30€ .sen jälkeen en oo ostanu mitään sieltä
huh huh onpas sikamainen myymälä. Onneksi minulla on varaa käydä bemarillani sittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän Tokmannilla saa aina tarkastaa kuitin heti kun on maksanut. Yleensä on jostain otettu kalliimpi hinta. Tarjoustuotteista varsinkin. Helvetin rasittavaa.
Ja nyt ne kysyy aina, että otatko kuitin? No totta hitossa otan jos olen ostanut enemmän kyin yhden tuotteen, koska varmasti joku hinta on väärin ja aina asiakkaan tappioksi.
Lähi-Lidlini kysyy myös aina, haluanko kuitin. Tietenkin! Enkä mä muuten jäisi siihen odottelemaan maksettuani. Ja tarkistan nykyään aina, että summat ovat oikein.
No eikös ne mainokset jo kerro sen?
Kusettaa aina tuottajia.
Vierailija kirjoitti:
Mammat kun ostatte tokmannilta lasten vaatteita niin pliis, leikatkaa niistä ne tarrahälyttimt pois! Sieltä pesumerkintä lappujen seasta, se on vähän paksumpi lappu ja siinä on saksien kuva! Työskentelen eräässä vaatekaupassa ja monta kertaa lapset hälyttävät porteilla. Tarrahälyttimet ilmeisesti aktivoituvat uudelleen magnetisoivan tiskimme lähellä. Tai ainakin ne tokmannin hälyt. Sitten saa pelokkaalta lapselta tutkia vaatteet ja yleensä vaatteiden ostopaikan vastaukseksi saadaan tokmanni.
Tarrahälyttimet eivät aktivoidu "magnetisoivan tiskinne lähellä" vaan ne aktivoituvat liikkeessä uudelleen. Eli kun taivuttelet deaktivoitua tarrahälytintä niin hälyttää taas. Ja silloin, rautalangasta väännettynä, päällä pidetty vaate josta ei ole poistettu hälytintä hälyttää.
Se teidän tiski reagoi siis ihan normaalisti toimivaan hälyttimeen. Ei aktivoi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Tokmannikaan nyt sentään mikään sossun konttori oo!
Kyllähän näitä perusteluja huijaamiselle riittää. Alahan nyt luetella Tokmannin kuluja mitkä sen pitää maksaa, jonia varjolla valehtelu sen vuoksi on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Tokmannilla työkokeilussa ja ne pari kuukautta oli jotain kamalaa. Myymälä oli niin pölyinen, että sain oireita. Myymäläpäällikkö oli nimitetty ohjaajakseni, mutta hän oli paikalla vain kerran viikossa. Mitään opastusta ei siis ollut – mukavimmat työntekijät neuvoivat parhaansa mukaan jos kiireiltään ehtivät, ikävimmät antoivat ohjeita joita eivät kuitenkaan tarkentaneet, ja sättivät sitten jos tein jotain väärin. En päässyt kassalle ollenkaan, vaan sain pelkästään hyllyttää ja siivota myymälää. Osasin jo viikon jälkeen neuvoa asiakkaita tuotteiden suhteen paremmin kuin vakituinen henkilökunta, vaikka kaiken sain oppia itse. Puolet työntekijöistä oli kanssani samassa veneessä, eli palkattomia harjoittelijoita oppilaitoksista tai työkkärin kautta, ja meitä kohdeltiin alemman kastin väkenä. Vakkarit haukkuivat meille harjoittelijoille toisia harjoittelijoita ja siinä sitä vaan mietti, mitä ne musta puhuvat toisille. En edes saanut Tokmannilta hakemaani kesätyöpaikkaa työkokeilun jälkeen, kai ne otti sinne uusia orjatyöntekijöitä tilalleni.
Työkkäri lykkää liukuhihnalta lisää ilmaisia orjatyöntekijöitä "työkokeiluihin" kauppoihin ja se on aivan helkkarin väärin.
Sitten niillä on varaa vielä kaiken päälle kohdella noita työntekijöitä huonosti, jotka tulevat tekemään heille ilmaiseksi rahaa. Todella kuvottavaa toimintaa. Itselläkin on aika paljon harjoittelukokemusta opintojen ajalta ja kaikkiin liittyi jotain negatiivista. Palkoilla oleminen on kaikin puolin paljon mukavampaa, vaikka silloin onkin tekemisistään itse vastuussa.
Asia oli tiedossa ja siitä puhuttiin täälläkin. Et voi väittää ettei asiasta olisi varoitettu. Siis ihan yleisesti koko black fridaysta.
KIKKELIS KOKKELIS VAAN, MITÄS LÄKSIT