Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokmanni on huijarikauppa!

Suututtaaniinsuuresti
10.01.2016 |

Olen huomannut että tokmannilla asiakasta huijataan jatkuvasti. "Kampanjatuotteet" ovat olleet 2 viikkoa aiemmin täysin samanhintaisia kuin kampanjassa (osassa tuotteita), ja hinta on nostettu juurikin kampanjaa varten korkeammaksi.

Esimerkkejä: sipsit ennen euron, nostettiin 1,2e ja laitettiin kampanjahinnaksi euro.

eräät suklaapatukat oli 0,5e/kpl yli vuoden ajan, hinta nostettiin 0,55e ja kampanja oli 4 patukkaa 2 eurolla.

Tokmannihan lähti myös tuohon "hintasotaan" mukaan, ja sekin meni asiakkaan huijaukseksi.

Ostin esim. lotus emilia talouspaperia, oli kuulemma tullut pysyvä alhaisempi hinta, mutta kassalla huomattiin, kappas kappas, hinta oli noussut takaisin edelliseen normaalihintaan!

Eli luotiin illuusio asiakkaalle, että "olemme hintasodassa mukana", mutta totuus on se, että "pysyvät alhaisemmat hinnat" on ainakin osittain pelkkiä kampanjoita.

Työntekijöille ei makseta kilpailukykyistä palkkaa ja heitä kohdellaan kuin rättiä, silti he jaksavat ottaa asiakkaat vastaan ja palvella heitä, välillä näkee kyllä selvää uupumusta talon väessä (2 läheistä tokmannilla töissä, itsekin olin ennen).

Nykyään tokmannilainen ei saa sanoa pahaa sanaa omista tuotteista, vaan siitä seuraa varoitus ja mahdollisesti jopa irtisanominen.

Eli jos olet asiakkaana ja olet ostamassa jotain tokmannin omatavaraa, mieti hetki ennenkuin kysyt myyjältä mitään, tai mieti antoiko hän rehellisen vastauksen, ehkä parempi jättää vain ostamatta.

Vaikka myyjän perimmäinen tarkoitus on olla vain rehellinen ja kertoa, että tuote on "susi", se saattaa pahimmassa tapauksessa viedä työpaikan.

Aikamoista pelon viljelyä, eikö?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 jatkaa... Tokmannilla saa tosiaan kuitin tarkistaa aina huolella, ja myös tuotteiden päiväykset. 

Vierailija
22/104 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni mainosti VS tuoksuja tarjouksessa. Kassalla olikin normaalihinta. Pyysin myyjää tarkistamaan asian. Kävi katsomassa ja tarjoushinta kuulemma koski vain niitä tuoksuja, joiden kuva oli siinä isossa "hintalapussa". Kaikki tuoksut oli kuitenkin samassa laarissa iloisesti sekaisin, enkä tiedä oliko tuosta maininta siinä lapussa jollain älyttömän pienellä fontilla, mutta minä en ainakaan huomannut. Lahjaksi olin kummitytölle ostamassa niin ostin sitten normaalihinnalla, mutta sen jälkeen olen syynännyt hinnat tarkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23 jatkaa... Tokmannilla saa tosiaan kuitin tarkistaa aina huolella, ja myös tuotteiden päiväykset. 

Tämä. Ostin taannoin -30% tuotteen eikä tätä oltu huomioitu kassalla. Ei ole ensimmäinen kerta kun aletuotteesta otetaankin normihinta.

Vierailija
24/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin sieltä vielä löytyi jotain halpaa, pörssiin menon jälkeen ei enää mitään. Hinnat sen kun nousevat ja valikoima vähenee. Esim. naiselle ei välttämättä löhdy koko liikkeestä yhden yhtä suunnilleen edes normaalin näköistä vaatetta, kaikki ihan järkkyjä rytkyjä ja telttoja. Lapsille joatin ihan mukavia, mutta jos ne tulevat alennukseen, niin ne on jo myyty loppuun edellisellä viikolla korkeammalla hinnalla. Menossa Tiimarin lailla suohon, veikkaan ma

Hain Tokmannille naisten vaatteiden suunnittelijaksi, kun ajattelin että tuosta olisi helppo parantaa. En päässyt.

Vierailija
25/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Tokmannilla työkokeilussa ja ne pari kuukautta oli jotain kamalaa. Myymälä oli niin pölyinen, että sain oireita. Myymäläpäällikkö oli nimitetty ohjaajakseni, mutta hän oli paikalla vain kerran viikossa. Mitään opastusta ei siis ollut – mukavimmat työntekijät neuvoivat parhaansa mukaan jos kiireiltään ehtivät, ikävimmät antoivat ohjeita joita eivät kuitenkaan tarkentaneet, ja sättivät sitten jos tein jotain väärin. En päässyt kassalle ollenkaan, vaan sain pelkästään hyllyttää ja siivota myymälää. Osasin jo viikon jälkeen neuvoa asiakkaita tuotteiden suhteen paremmin kuin vakituinen henkilökunta, vaikka kaiken sain oppia itse. Puolet työntekijöistä oli kanssani samassa veneessä, eli palkattomia harjoittelijoita oppilaitoksista tai työkkärin kautta, ja meitä kohdeltiin alemman kastin väkenä. Vakkarit haukkuivat meille harjoittelijoille toisia harjoittelijoita ja siinä sitä vaan mietti, mitä ne musta puhuvat toisille.

Kauhein tilanne oli se, kun vakkari tönäisi asiakasta niin, että tämä pudotti kananmunakennon. Pahoittelun sijaan tokaisi mulle, että siivoa tuo, ja riensi omiin hommiinsa. Jäin sitten siivoamaan munia ja pahoittelemaan tilannetta asiakkaalle. En edes saanut Tokmannilta hakemaani kesätyöpaikkaa työkokeilun jälkeen, kai ne otti sinne uusia orjatyöntekijöitä tilalleni.

Vierailija
26/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat kun ostatte tokmannilta lasten vaatteita niin pliis, leikatkaa niistä ne tarrahälyttimt pois! Sieltä pesumerkintä lappujen seasta, se on vähän paksumpi lappu ja siinä on saksien kuva! Työskentelen eräässä vaatekaupassa ja monta kertaa lapset hälyttävät porteilla. Tarrahälyttimet ilmeisesti aktivoituvat uudelleen magnetisoivan tiskimme lähellä. Tai ainakin ne tokmannin hälyt. Sitten saa pelokkaalta lapselta tutkia vaatteet ja yleensä vaatteiden ostopaikan vastaukseksi saadaan tokmanni.

Vastaavia lappuja oli yhteen aikaan kappahlissa. Ostin kerran farkut ja lähdin ne päällä kaupoille. Sitten hälytin alkoi soimaan. Onneksi oli fiksu myyjä, joka arvasi tilanteen ja otti lapun pois. Se oli tarralappu liimattuna pesulapun toiselle puolelle. Siitä lähtien olen tarkastanut kaikki uudet vaatteet ja joistakjn olen löytänyt lisähälyttimiä.

Vierailija
27/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä välillä on hyviäkin tarjouksia, mutta tässä yksi ei niin hyvä:

Jugurtti 4 kpl paketti: 1paketti 1,19, tarjous: kaksi pakettia 3eurolla.

Rakettispagettia mainostavat myös edullisena, hinta 69snt/pussi, kun prismassa ja lidlissä sama pussi 33snt.

Vierailija
28/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannin mainoslehtisissä oli ainakin ennen hirveän rumia, lihavia ihmisiä. :D Mistä ne sellaisia löysi? Ei varmaan Laila Snellmanin toimistosta. :D

Tokmanni käyttää (ainakin käytti) omia työntekijöitään malleina mainoksissaan. Tämän toki tiesitkin ja halusit vain tölväistä heitä.

Vierailija
29/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Tokmannilla työkokeilussa ja ne pari kuukautta oli jotain kamalaa. En edes saanut Tokmannilta hakemaani kesätyöpaikkaa työkokeilun jälkeen, kai ne otti sinne uusia orjatyöntekijöitä tilalleni.

Kuka nyt niin hullu on, että jotain palkkoja rupeaa maksamaan, jos ilmaisia harjoittelijoita puskee ovista ja ikkunoista..?? (Ja eiköhän työnantaja saa harjoittelijasta jonkun rahallisen korvauksenkin?)

Vierailija
30/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä tuijottaa mitään kylttiä ja alennusta vaan tuotteen loppuhinta ratkaisee aina. Mitä kalliimpi ja arvokkaampi tuote, sitä enemmän kannattaa verrata eri kaupoissa. Kampanjoilla ja kykteillä sekä sekavalla tavara-asettelulla kusetetaan ja hämätään, joten kauppojen tarkoituskaan ei ole olla asiakkaan puolella.

Vierailija
31/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Tokmannilla työkokeilussa ja ne pari kuukautta oli jotain kamalaa. En edes saanut Tokmannilta hakemaani kesätyöpaikkaa työkokeilun jälkeen, kai ne otti sinne uusia orjatyöntekijöitä tilalleni.

Kuka nyt niin hullu on, että jotain palkkoja rupeaa maksamaan, jos ilmaisia harjoittelijoita puskee ovista ja ikkunoista..?? (Ja eiköhän työnantaja saa harjoittelijasta jonkun rahallisen korvauksenkin?)

Niin, sehän tässä systeemissä onkin vialla. Työkokeilupaikan ohjausvastuuta ei oikeasti valvota mitenkään (työkkäriä ei kiinnostanut kun kerroin, että asiat on ihan pielessä siellä) ja työkokeilut syrjäyttävät palkallista työvoimaa, vaikkei niiden paperilla pitäisi. Tunnen kuitenkin myös ihmisen, joka sai vakituisen työpaikan kaupan alan työkokeilun kautta, eri ketjussa toki.

Vierailija
32/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Tokmannilla työkokeilussa ja ne pari kuukautta oli jotain kamalaa. Myymälä oli niin pölyinen, että sain oireita. Myymäläpäällikkö oli nimitetty ohjaajakseni, mutta hän oli paikalla vain kerran viikossa. Mitään opastusta ei siis ollut – mukavimmat työntekijät neuvoivat parhaansa mukaan jos kiireiltään ehtivät, ikävimmät antoivat ohjeita joita eivät kuitenkaan tarkentaneet, ja sättivät sitten jos tein jotain väärin. En päässyt kassalle ollenkaan, vaan sain pelkästään hyllyttää ja siivota myymälää. Osasin jo viikon jälkeen neuvoa asiakkaita tuotteiden suhteen paremmin kuin vakituinen henkilökunta, vaikka kaiken sain oppia itse. Puolet työntekijöistä oli kanssani samassa veneessä, eli palkattomia harjoittelijoita oppilaitoksista tai työkkärin kautta, ja meitä kohdeltiin alemman kastin väkenä. Vakkarit haukkuivat meille harjoittelijoille toisia harjoittelijoita ja siinä sitä vaan mietti, mitä ne musta puhuvat toisille. En edes saanut Tokmannilta hakemaani kesätyöpaikkaa työkokeilun jälkeen, kai ne otti sinne uusia orjatyöntekijöitä tilalleni.

Työkkäri lykkää liukuhihnalta lisää ilmaisia orjatyöntekijöitä "työkokeiluihin" kauppoihin ja se on aivan helkkarin väärin. 

Vierailija
33/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Tokmannilla työkokeilussa ja ne pari kuukautta oli jotain kamalaa. Myymälä oli niin pölyinen, että sain oireita. Myymäläpäällikkö oli nimitetty ohjaajakseni, mutta hän oli paikalla vain kerran viikossa. Mitään opastusta ei siis ollut – mukavimmat työntekijät neuvoivat parhaansa mukaan jos kiireiltään ehtivät, ikävimmät antoivat ohjeita joita eivät kuitenkaan tarkentaneet, ja sättivät sitten jos tein jotain väärin. En päässyt kassalle ollenkaan, vaan sain pelkästään hyllyttää ja siivota myymälää. Osasin jo viikon jälkeen neuvoa asiakkaita tuotteiden suhteen paremmin kuin vakituinen henkilökunta, vaikka kaiken sain oppia itse. Puolet työntekijöistä oli kanssani samassa veneessä, eli palkattomia harjoittelijoita oppilaitoksista tai työkkärin kautta, ja meitä kohdeltiin alemman kastin väkenä. Vakkarit haukkuivat meille harjoittelijoille toisia harjoittelijoita ja siinä sitä vaan mietti, mitä ne musta puhuvat toisille.

Kauhein tilanne oli se, kun vakkari tönäisi asiakasta niin, että tämä pudotti kananmunakennon. Pahoittelun sijaan tokaisi mulle, että siivoa tuo, ja riensi omiin hommiinsa. Jäin sitten siivoamaan munia ja pahoittelemaan tilannetta asiakkaalle. En edes saanut Tokmannilta hakemaani kesätyöpaikkaa työkokeilun jälkeen, kai ne otti sinne uusia orjatyöntekijöitä tilalleni.

Olisi aika alkaa seuraman myös työkkärin puolelta kuinka monta työllistyy työkokeilun jälkeen. Siinä tulisi olla joku järkevä raja ettei hyväksikäyttöä tapahdu vaan toisaan titty prosentti on työllistyttävä työkokeilijoista joita työpaikoille ohjataan kokeiluun.

Ei työkokeilijoita ole tarkoitettu "vakkarien" syklkykupeiksi joita voi pompottaa ja joihin voi purkaa omia potutuksiaan, tuohan on kamalaa.

Vierailija
34/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jägen Tokmannilla ero K:n ja S:n kanssa on melkeen kymppi halvempi ruokakassi eli jos maksaisi noissa 50 € niin Tokmannilla 40 €. Samat tuotteet.

Vierailija
35/104 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee, että ap on entinen työntekijä.

Olen aina saanut hyvää palvelua ja jos on tuotteissa tai hinnoissa ollut jotain mätää, niin ovat aina asiallisesti korjanneet virheet.

Myyjät ovat huippu ystävällisiä ja tervehtivät yms.

En päivittäin käy, mutta aika usein kuitenkin.

Kyse Järvenpään myymälästä.

Vierailija
36/104 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla tarjouksessa Juhlamokka kahvi 3 € paketti, kaksi per asiakas. Tarjoukset voimassa 1-4. 3.2018 tarjouslehden mukaan.Kävin asioimassa Porttipuiston Tokmannissa Vantaalla sunnuntaina iltapäivästä.

Ennätin kerätä useamman kympin edestä siivoustarvikkeita kärryyni kun tulin Juhlamokka kahvitarjouksen kohdalle hyllyt ammotti tyhjyyttään. Kysyin myyjältä missä sitä tarjouskahvia on ? Tuttu vastaus Tokmannin liikkeissä asioidessa , valitettavasti on päässyt loppumaan. Olisin vielä ostanut muutakin mutta otti ainanen hujjaaminen päähän että jätin ostokset ostamatta ja ajoin Prismaan jossa sama kolmen euron  tarjous voimassa ja sai vielä 3 pakettia sillä hintaa / asiakas. Ostin kaikki  ostokseni Prismasta mitkä meinasin ostaa Tokmannilta ja luultavasti sain useita euroja halvemmalla samat tuotteet , joten bensarahat takuulla sain Ostosteni hinta noin 85€ . Tokmanni olisi vain lähin kauppa jos ei tarvitse ruokaa ostaa kuten nyt oli että kaikki olisin saanut sieltä. Poikotoidaan taas Tokmannia jonkin aikaa.. Kommenttia..

Vierailija
37/104 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaahan se jos on vakkarina Tokmannilla kun ei muualle pääse.

Vierailija
38/104 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehuu kirjoitti:

Tokmannilta saat oikeestaan aina rahat takasin jos hinta on väärin, voit vaikka itse ne hintalaput siirrellä jos ei miellytä. Työntekijöitä kohdellaan kuin tiskirättejä, tunteja annetaan joinakin viikkoina enemmän ja sit loppukuukaus mennään tasotuksella. Aina panostetaan asiakaspalveluun mut on se vaa kumma mitenkä silti porukkaa jatkuvasti saikulla tai hermolomalla, myymäläpäälliköillä kusi nousee päähän ja verrataan muita itseensä ja jatkuvasti valituksia mitä ikinä teetkin. Isot herrat vain näkee rahaa joten jos päivä on miinuksella niin sit tulee myös sanomista. 

Kampanjat on ihan p******stä ja niitä on ihan liikaa, okei jotkut ihan hyviä mutta suurimmaks osaks vaa omaa tuotemerkkiä (iisiä, joka btw suurimmaks osaks iha shaibaa) ja muita merkkejä et sitten saa tilattua koska niitä ei oo varastolla. 

Kyseessä on pörssifirma, mitä muuta siltä voi odottaa kuin kovaa tuloksen tavoittelua? Luultavasti sielläkin asiakkaana yksityisiä sijoittajia, jotka käy myyjille itkemässä jos ei tulosta tule (eivätkä itse koskaan osta mitään).  Olen tämän kuullut ja nähnyt toisessa pörssifirmassa. Työtunnit tietysti painotetaan kampanjoiden, sesonkien ja kassapaineiden mukaan, näinhän se on jokaisessa kaupassa, sitä on turha itkeä. Jos ei tuota hyväksy, eikä ymmärrä, on ihan väärällä alalla.

Vierailija
39/104 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että hintojen tulee pysyä aina samoina (tai alentua), muuten koko homma on huijausta 😂😂😂 Vaikka kuinka on mukana jossain hintasodassa vai mikä se olikaan, tuotteiden hinnat voivat silti aika ajoin nousta, esim. jos tuotteen ostohinta nousee vaikka sillä viidellä sentillä (eli vaikka valmistuskustannukset kasvaneet syystä x), se on lisättävä sitten myyntihintaan myös, eivät kaupat kuitenkaan toimi hyväntekeväisyyslaitoksina tai sossunluukkuina.

Vierailija
40/104 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo S. kirjoitti:

Tokmannilla tarjouksessa Juhlamokka kahvi 3 € paketti, kaksi per asiakas. Tarjoukset voimassa 1-4. 3.2018 tarjouslehden mukaan.Kävin asioimassa Porttipuiston Tokmannissa Vantaalla sunnuntaina iltapäivästä.

Ennätin kerätä useamman kympin edestä siivoustarvikkeita kärryyni kun tulin Juhlamokka kahvitarjouksen kohdalle hyllyt ammotti tyhjyyttään. Kysyin myyjältä missä sitä tarjouskahvia on ? Tuttu vastaus Tokmannin liikkeissä asioidessa , valitettavasti on päässyt loppumaan. Olisin vielä ostanut muutakin mutta otti ainanen hujjaaminen päähän että jätin ostokset ostamatta ja ajoin Prismaan jossa sama kolmen euron  tarjous voimassa ja sai vielä 3 pakettia sillä hintaa / asiakas. Ostin kaikki  ostokseni Prismasta mitkä meinasin ostaa Tokmannilta ja luultavasti sain useita euroja halvemmalla samat tuotteet , joten bensarahat takuulla sain Ostosteni hinta noin 85€ . Tokmanni olisi vain lähin kauppa jos ei tarvitse ruokaa ostaa kuten nyt oli että kaikki olisin saanut sieltä. Poikotoidaan taas Tokmannia jonkin aikaa.. Kommenttia..

Voi helv. taas. Eihän se nyt rivimyyjän syy ole jos joku tuote on loppunut, varsinkin aletuotteet menevät yleensä nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi