Tokmanni on huijarikauppa!
Olen huomannut että tokmannilla asiakasta huijataan jatkuvasti. "Kampanjatuotteet" ovat olleet 2 viikkoa aiemmin täysin samanhintaisia kuin kampanjassa (osassa tuotteita), ja hinta on nostettu juurikin kampanjaa varten korkeammaksi.
Esimerkkejä: sipsit ennen euron, nostettiin 1,2e ja laitettiin kampanjahinnaksi euro.
eräät suklaapatukat oli 0,5e/kpl yli vuoden ajan, hinta nostettiin 0,55e ja kampanja oli 4 patukkaa 2 eurolla.
Tokmannihan lähti myös tuohon "hintasotaan" mukaan, ja sekin meni asiakkaan huijaukseksi.
Ostin esim. lotus emilia talouspaperia, oli kuulemma tullut pysyvä alhaisempi hinta, mutta kassalla huomattiin, kappas kappas, hinta oli noussut takaisin edelliseen normaalihintaan!
Eli luotiin illuusio asiakkaalle, että "olemme hintasodassa mukana", mutta totuus on se, että "pysyvät alhaisemmat hinnat" on ainakin osittain pelkkiä kampanjoita.
Työntekijöille ei makseta kilpailukykyistä palkkaa ja heitä kohdellaan kuin rättiä, silti he jaksavat ottaa asiakkaat vastaan ja palvella heitä, välillä näkee kyllä selvää uupumusta talon väessä (2 läheistä tokmannilla töissä, itsekin olin ennen).
Nykyään tokmannilainen ei saa sanoa pahaa sanaa omista tuotteista, vaan siitä seuraa varoitus ja mahdollisesti jopa irtisanominen.
Eli jos olet asiakkaana ja olet ostamassa jotain tokmannin omatavaraa, mieti hetki ennenkuin kysyt myyjältä mitään, tai mieti antoiko hän rehellisen vastauksen, ehkä parempi jättää vain ostamatta.
Vaikka myyjän perimmäinen tarkoitus on olla vain rehellinen ja kertoa, että tuote on "susi", se saattaa pahimmassa tapauksessa viedä työpaikan.
Aikamoista pelon viljelyä, eikö?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Mammat kun ostatte tokmannilta lasten vaatteita niin pliis, leikatkaa niistä ne tarrahälyttimt pois! Sieltä pesumerkintä lappujen seasta, se on vähän paksumpi lappu ja siinä on saksien kuva! Työskentelen eräässä vaatekaupassa ja monta kertaa lapset hälyttävät porteilla. Tarrahälyttimet ilmeisesti aktivoituvat uudelleen magnetisoivan tiskimme lähellä. Tai ainakin ne tokmannin hälyt. Sitten saa pelokkaalta lapselta tutkia vaatteet ja yleensä vaatteiden ostopaikan vastaukseksi saadaan tokmanni.
Kyllä samaa tapahtuu muissakin kaupoissa,tarrahäly saattaa aktivoitua itsestään.
Robinhood kun muuttui tokmanniksi,liike pieneni,valikoima huononi eikä ole tullut enää käytyä.
Pojalle ostettiin fillari viime kesänä,se on ollut hyvä ja halvin kokoluokassaan,samoja pyöriä oli muissakin kaupoissa eri merkkisinä.
Mun mielestä ei ikinä pitäisi katsoa noita "ennen 2.9e nyt vain 2e!" tarjouksia, vaan suhteuttaa aina hinta oman tiedon kautta markkinoihin.
Ainakin itse seuraan perustarvikkeiden, vessapapereiden yms. hintoja jatkuvasti, joten tiedän kuinka monta euroa niistä kannattaa maksaa, mikä on halpa ja mikä kallis.
Se, että jossain esitteessä mainostetaan halpaa, ei tarkoita minulle yhtään mitään. Tuskin olen ainoa?
Vierailija kirjoitti:
Mammat kun ostatte tokmannilta lasten vaatteita niin pliis, leikatkaa niistä ne tarrahälyttimt pois! Sieltä pesumerkintä lappujen seasta, se on vähän paksumpi lappu ja siinä on saksien kuva! Työskentelen eräässä vaatekaupassa ja monta kertaa lapset hälyttävät porteilla. Tarrahälyttimet ilmeisesti aktivoituvat uudelleen magnetisoivan tiskimme lähellä. Tai ainakin ne tokmannin hälyt. Sitten saa pelokkaalta lapselta tutkia vaatteet ja yleensä vaatteiden ostopaikan vastaukseksi saadaan tokmanni.
Eikö Tokmannin työntekijöiden pitäisi osata tehdä tuo? Ei mulle ole tullut mieleen, että kotona täytyy tarkistaa onko ostetuissa vaatteissa hälyttimiä.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannin mainoslehtisissä oli ainakin ennen hirveän rumia, lihavia ihmisiä. :D Mistä ne sellaisia löysi? Ei varmaan Laila Snellmanin toimistosta. :D
Sehän on vaan hyvä, että meille isokokoisillekin on vaatetta. Ostankin melkein kaikki vaatteeni sieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Tokmannin työntekijöiden pitäisi osata tehdä tuo? Ei mulle ole tullut mieleen, että kotona täytyy tarkistaa onko ostetuissa vaatteissa hälyttimiä.
Mulla kerran tokmannilla piippasi jo heidän varashälyttimessään. Oli kai myyjä unohtanut poistaa aktivoinnin. Neuvoi leikkaamaan lapun irti sitten kotona. Minä sanoin, että voisitko sinä leikata sen irti nyt heti tässä kassalla, kun voi kotona unohtua. Ei suostunut!
Ihan hyvä ja halpa kauppa se tokmanni on. Näin jonkun mikroaaltouuninkin siellä vain 30e. Ei minulla kyllä koskaan ole ollut mitään ongelmia hintojen kanssa mutta toisiaalta eipä ole rahasta niin suurta puutetta että alkaisin tarjousten perässä juoksemaan. Varmaan kannattaa jokaisessa kaupassa tarkistaa kuitti sillä tuskinpa ne siellä prismassakaan sen tarkempia ole.
Ja kuka nyt jostakin tokmannista mitään vaatteita ostaa? Surkea valikoima ja voi sitä suurta häpeää jos joutuu sellaisissa kulkemaan. Netistä saa halvemmalla ihan hyvänlaatuisiakin vaatteita. Prismakin on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa myytiin digiboksia "joulualennuksella". Oli 10€ kalliimpi, kuin syksyllä ostaessani tuotteen. Intersportilla myytiin pipoja -50%. Pipon alkup. hinta 60€ ja siis alennus 30€. Olin ostanut tismalleen saman pipon prismasta 25€ (Ei alennusta). 😅
Millanen idiootti ostaisi 60 euron pipon ylipäätä.
Ja kun työskentelin prisman kassalla vuosia niin aina kun asiakas hälyytti ekana oppi kysymään häneltä ootko ostanut tokmannilta jonkun vaatteen.Niin usein oli syynä.
Olen huomannut saman jo ajat sitten. Ainakaan täällä lähimmässä Tokmannissa ei ole juuri koskaan saatavilla niitä tuotteita, joita mainoslehdessä mainostetaan eikä niissä lehdissä ole edes mainintaa siitä, että juuri kyseisessä liikkeessä niitä ei olisi saatavilla. Aika vaikea uskoa, että kaikki tarjouksessa olevat tuotteet olisivat aina loppuneet jo heti ensimmäisen tarjouspäivän iltapäivänä niin kuin siellä myyjät väittävät olevan tai jos onkin, niin kyllä sen myymälän henkilökunnan pitäisi tajuta sitten ottaa niitä tarjoustuotteita enemmän myyntiin, jos ne aina loppuvat muutamassa tunnissa ja niitä pitäisi olla tarjouksessa vaikka maanantaista torstaihin.
Pari vuotta sitten oli Tokmannilla kampanjatarjous sähköhammasharjasta. Kotkan Tokmanneihin näitä laitteita ei koskaan riittänyt . Tuli tunne että ollaan Neuvostoliitossa. Mainoksessa luki kun sen tarkkaan selasi että ei mahdollisesti kaikissa myymälöissä. En ole tuon jälkeen kyseisen kaupan ovea avannut.
On huomattu. Siellä ale-laput on myös liian epämääräisiä. Viimeksi ostin sieltä sukkia "alennuksesta". Lapussa luki "Naisten sukat -50 %" Ei mitään pientä tekstiä tai "sen ja sen merkkiset" ilmoitusta. No, yksi pari kolmesta kuului alennuksen piiriin ja huomasin kusetuksen vasta kotona.
Monesti on myös käynyt niin, että ilmoitettu ale ei olekaan päätynyt kassajärjestelmään asti, ja kassalla niistä veloitetaan se korkeampi hinta.
Vituttaa koko pulju. Ei tule nykyään enää käytyä.
Mulle kävi niin että 1.11 oli Tokmannilla tarjous Axel Parkatakki joka nyt noin 60 euroa. Tarjous oli 25€ jonka sain kuulla kaveriltani. Soitin sinne mutta missään ei ollut kokoa XL eikä L vain S ja M. soitin kaikki liikeet läpi eikä löytynyt. Sitten löytyi seuraavana päivänä ja hinta oli normaali. Seuraavalla viikolla olikin Black Friday ja ostin sen 40 eurolla, vain yksi kappale koko PK seudulla. Ikinä ei selvinnyt edes asaikaspalvelu tiennyt oliko sen25 Euron tarjous vain nettikauppa tarjous tai koskiko se vaan juuri noita kokoja S JA M. Miesten takki kokoa S JA L ei mene hyvin kaupaksi joten voi olla hyvin, mutta se tarjous oli maksimi pari päivää voimassa.
TimoKKK kirjoitti:
Mulle kävi niin että 1.11 oli Tokmannilla tarjous Axel Parkatakki joka nyt noin 60 euroa. Tarjous oli 25€ jonka sain kuulla kaveriltani. Soitin sinne mutta missään ei ollut kokoa XL eikä L vain S ja M. soitin kaikki liikeet läpi eikä löytynyt. Sitten löytyi seuraavana päivänä ja hinta oli normaali. Seuraavalla viikolla olikin Black Friday ja ostin sen 40 eurolla, vain yksi kappale koko PK seudulla. Ikinä ei selvinnyt edes asaikaspalvelu tiennyt oliko sen25 Euron tarjous vain nettikauppa tarjous tai koskiko se vaan juuri noita kokoja S JA M. Miesten takki kokoa S JA L ei mene hyvin kaupaksi joten voi olla hyvin, mutta se tarjous oli maksimi pari päivää voimassa.
SORRY TARKOTIN
S JA M KOOT EIVÄT MIESTEN TAKEISSA MENE HYVIN KAUPAKSI SIKSI EHKÄ VAIN NUO KOOT OLIVAT HETKEN 25 EUROA
Vierailija kirjoitti:
...Nykyään tokmannilainen ei saa sanoa pahaa sanaa omista tuotteista, vaan siitä seuraa varoitus ja mahdollisesti jopa irtisanominen...
Missä työpaikassa ei saa vähintään varoitusta, jos haukkuu omia tuotteita? Missä ihmeen utopiamaailmassa ap elää, jos kuvittelee, että jossain on ihan ok kertoa asiakkaille, että mun mielestä tää meidän tuote on ihan susi, älä hitossa osta? Siis ihan oikeasti, onko joku nykyaikana näin pihalla, että kuvittelee, että se, että saa kuukausittain sen sovitun ja työsopimuksen (itse allekirjoittamansa ja allekirjoituksellaan ehdot hyväksyneenä) mukaisen palkan, ei velvoita mihinkään muuhun kuin siihen, että on työpaikkalla työaikana ja suunilleen hoitaa hommansa? Onko tämä joku nykyajan ajatuskieroutuma vai onko myös vanhempia ihmisiä, jotka kuvittelevat, että työnantajayrityksen tuotteita tai palveluita saa haukkua asiakkaille, jos siltä sattuu tuntumaan, eikä mitään seurauksia saisi tulla?
Tokmanni on jo kallis kauppa ja aina saa kuitista tarkistaa että hinnat on otettu oikein. Näyttää olevan heillä hyvin yleistä että asiakasta huijataan ja sit nyrpeänä korjataan väärät hinnat.
En käy yleensä, kuin pari kertaa vuodessa. Viimeksi oli taas pitkä jono kassalle. Katselin, kun kahdella asiakkaalla oli hintaepäselvyyksiä. Niitä siinä selviteltiin.
Tokmannilla täytyy olla tarkkana hintojen kanssa!
Tokmannilta löytyy harvoin mitään hyvää ja halpaa nykyään. Kananmunat, vehnäjauhot, pata-ainekset kun ovat noin -50% alennuksessa ovat ainoat mitä olen ostanut viime aikoina. Joskus muutama vuosi sitten ostin pari Kotikulta keraamista paistinpannua pilkkahintaan, ovat olleet hyviä, kun maksoivat vain 6€/kpl. Myös LED-lamppuja olen löytänyt halvalla Tokmannista. Muuten monet tuotteet ovat kalliimpia kuin Lidlissä.
T. Lidl-mies.
Ennen Tokmannilta löysi vaatteitakin aikuiselle ja lapselle mutta nyt valikoima huonontunut. Tarkkana pitää olla joka liikkeessä hintojen kanssa! Ei mikään liikkeen nimi ole tae aina halvoista hinnoista. Mainokset luovat katteettomia odotuksia ja tyhmiä huijataan aina. Onneksi olen ehtinyt tähän ikään mennessä jo luoda joka ketjusta tietopankin, mitä kannattaa ostaa ja mikä on ns.kilpailukykyinen hinta. Muutaman sentin perässä en lähde bensaa polttamaan.