Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias pikkuriiviö-poika, kulmakunnan kauhu!

Vierailija
14.02.2006 |

Korttelissamme asustaa eräs 2-vuotias pikkupoika perheineen. Mikäköhän on mennyt pieleen, kun ei osaa kuin lyödä?

Perhekerhossa terrorisoi toisia lapsia, samoin lähipuistossa ja kaikkialla missä liikkuvat.

Lyö, potkii, kaataa maahan, heittää lunta naamalle, repii lelut käsistä ja on aivan HIRVEÄ.

Pieniä ja täysin puolustuskyvyttömiäkin lapsia jotka eivät vielä edes kävele yrittää hakata. 1-2-vuotta häntä vanhemmatkin lapset ovat lujilla hänen kanssaan, hakkaa ja kaataa jäätikölle, potkii, repii lakkeja päästä ja on aivan hirviö. Äitinsä vaan hymistelee " äläpäs nyt viitsi E noin tehdä" . Toisten lasten vanhemmat joutuvat jatkuvasti puuttumaan tilanteisiin, kun tämän pojan äiti vaan lässyttää älä-nyt-viitsi-E-juttuaan.

He saavat kotona isompien sisarusten kesken töniä ja lyödä toisiaan, äitinsä on sitä mieltä että se on kasvattavaa. Eli tosiasiassa ei piittaa pätkääkään.

Millä tämän terroristin saisi kuriin? kohta pelkään että saan kunnon raivarin tälle välinpitämättömälle äidille.

Lapseni on hieman terroristia vanhempi, mutta ei vielä osaa kunnolla puolustautua, enkä viitsisi alkaa opettamaan että lyö takaisin.

Apuja! Hyviä keinoja kaivataan!

Kun ei viitsisi sisäänkään sulkeutua, kun muu lapsiseura on tervetullutta, ja tämä yksi äiti ei pentuineen älyä pysyä poissa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä ajattelua. Ei kaikki koulukiusaajatkaan ole mitenkään ressukoita vaan menestyviä ja taitavia juoonittelijoita. Sellaiseksi " menestyjäksi" en kyllä toivoisi omieni kehittyvän.

Eipä siinä mitään jos poika on villi ja meinaa tehdä kiusaa, sitä ahkerammin vanhempien sitten pitäisi vahtia lastaan ja nousta ylös aivan persauksiltaan puuttumaan konkreettisesti asiaan. Ei kannata sieltä perseeltään tyhjiä komentoja huudella!

Vierailija
22/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on 2-vuotias ja jo nyt vaikuttaa häiriintyneeltä. Jos kyse olisi kouluikäisestä, niin antaisin selkäsaunan, mutta HALOO, 2-vuotiaasta pitää olla huolissaan.

Itselläni on vilkas 2-vuotias poika ja rauhallinen 2-vuotias tyttö. Sama kasvatus, mutta eri luonteet. Meillä on tiukka kuri, mutta siitä huolimatta lapseni joskus villiintyvät. 2-vuotias on usein vielä vaipoissa, joten kyse on tosiaankin pienestä lapsesta. Kyllä tuossa ap:n tapauksessakin on ensin otettava äiti puhutteluun, ei lasta voi syyttää kasvatuksen puutteesta.

-Kaksosten äiti-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää heidän kullannuppuaan.

Vierailija
24/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika heittäytyy makaamaan ja alkaa huutamaan ja raivoamaan kun kieltää ja nappaa haalarin hihasta kiinni. Siis nappaan kiinni kun on juuri esim.lyömässä tai alkamassa lyömään jompaa kumpaa lapsistamme.

Raivostuu siitäkin että hänen lyömisaikeensa estetään. Ja voi sitä huutoa ja meteliä. Vaikka kyllähän ääntä mahtuu maailmaan, ei sillä.

ap.

Vierailija:

Puutu ainakin pojan käytökseen napakasti, ja voisihan äidille yrittää puhua asiasta - luulenpa vaan ettei puhe mene perille jos homma on muidenkin perheen lasten osalta ollut vastaavaa jo kauan. No kyllä yhteiskunta omansa lopulta hoitaa (sossu ja kriminaalihuolto yms.), olisi lapselle vain parempi kun vanhemmat ymmärtäisivät puuttua jo aiemmin.

Vierailija
25/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että lapsella on neurologisia ongelmia. Silloin ei käsittääkseni normaali kasvatus pure.

Luulen kyllä, että vankilat yms. ovat täynnä näitä vilskantteja, joista kukaan ei ole välittänyt. Ei edes ne naapurit.

Minä olen sitä mieltä, että lasta pitää ymmärtää - käytöstä ei! Siinä on vissi ero. :)

Ja sitten välipalalle. :))

Vierailija
26/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..leima otsaan, että kriminaali tulee isompana -takuuvarmasti!

nimittäin..ei TODELLAKAAN ole helppoa kasvattaa voimakasluonteista lasta. Siinä on kuulkaa äidillä ja isällä normaalien huolien lisäksi jokapäiväinen stressi siitä, että miten saa kauppareissun/puistoreissun hoidettua kunniakkaasti ilman sen kummempia riehumisia. Ja meidän lasta ei mielestäni ole kasvatettu niin -päinvastoin.

Itse tuomitsen lyömisen, tönimisen ym. muiden koulimisen, mutta joka päivä saa olla kieltämässä ja käskemässä. Sitä minä teen omalle 2-vuotiaalle " riiviölleni" , mutta näköjään tuloksetta, koska jatkaa vaan...

Vierailija
27/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Poika heittäytyy makaamaan ja alkaa huutamaan ja raivoamaan kun kieltää ja nappaa haalarin hihasta kiinni. Siis nappaan kiinni kun on juuri esim.lyömässä tai alkamassa lyömään jompaa kumpaa lapsistamme.

Raivostuu siitäkin että hänen lyömisaikeensa estetään. Ja voi sitä huutoa ja meteliä. Vaikka kyllähän ääntä mahtuu maailmaan, ei sillä.

ap.

Vierailija
28/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kun puiston kaikki reilu 10-20 muuta lasta joutuvat selkäsaunan uhreiksi kukin vuorollaan. tilanteet tulee niin nopeasti ettei äiditkään aina ehdi väliin ennenkuin jo jossain rytisee.

Poitou:

Minä olen sitä mieltä, että lasta pitää ymmärtää - käytöstä ei! Siinä on vissi ero. :)

Vierailija
29/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse tuomitsen lyömisen, tönimisen ym. muiden koulimisen, mutta joka päivä saa olla kieltämässä ja käskemässä. Sitä minä teen omalle 2-vuotiaalle " riiviölleni" , mutta näköjään tuloksetta, koska jatkaa vaan...

Toiset saa leikkiä rauhassa edes parina päivänä viikossa, ilman että lapsesi on kimpussa koko ajan.

Vierailija
30/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kovaluonteinenkin lapsi kyllä oppii tapoja ja käyttäytymään n. kolmannella ikävuodella, jos vanhemmat vaan jaksavat sitkeästi kasvattaa. Mielestäni tällaisen voimakasluonteisen lapsen kanssa pitää olla vielä paljon enemmä määrätietoinen ja tiukka, ja osoittaa missä voi riehua. Jos lapsi ei osaa käyttäytyä muiden lasten seurassa pitää hänet viedä sivummalle leikkimään tai pois puistoista ja kerhoista. Vasta sitten voi leikkiä muiden kanssa kun alkaa ymmärtää ettei muut lapset ole mitään nyrkkeilysäkkejä. Ja tätähän kokeillaan lapsen kanssa niin kauan, että oppii. Muistakaa ihmeessä kehua riiviöitänne jos osaavat edes minuutin leikkiä toisten kanssa mukavasti!!

Vierailija
31/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun

lapsi on " kiltti" = se on vanhempien ja sitkeän kasvatuksen ansiota

lapsi on " tuhma" = se on vanhempien vika kun eivät kasvata

Ah tätä musta-valkoista maailmaa!

Lisäksi oikein pahaa tekee kun toisten lapset ovat riiviöitä, pentuja, kakaroita jne ja eivät äidit pentuineen ymmärrä olla pois julkisilta paikoilta...

Vierailija
32/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla pitäisi olla oikeus leikkiä ja pitää hauskaa esim puistoissa, eikä se haittaa vaikka seassa olisi villimpikin lapsi, kunhan äiti pitää lapsestaan huolen ja vahtii niin tarkasti kuin lapsen käytös vaatii lapsensa toimia.

EI kukaan tuokitse villejä lapsia, se tuomitaan, ettei vanhemmat pidä tiukasti huolta siitä, että tällaiset lapset eivät pääse jatkuvasti vahingoittamaan muita.

Vierailija:

kun

lapsi on " kiltti" = se on vanhempien ja sitkeän kasvatuksen ansiota

lapsi on " tuhma" = se on vanhempien vika kun eivät kasvata

Ah tätä musta-valkoista maailmaa!

Lisäksi oikein pahaa tekee kun toisten lapset ovat riiviöitä, pentuja, kakaroita jne ja eivät äidit pentuineen ymmärrä olla pois julkisilta paikoilta...

Vierailija
33/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meidänkin kaksosista toinen on tämän AV:n luokittelun mukaan hirviö-riiviö-huonostikasvatettu-pentu ja toinen hellantelttu-lapsi. Sama kasvatus, sama kuri, mutta eri luonteet.

Vierailija
34/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kiltteys tai kurittomuus ei ole pelkästään kasvatuksen laadusta riippuvainen, vaan lapsen luonne vaikuttaa merkittävästi. Helppojen lasten vanhemmat eivät sitä useinkaan kyllä ymmärrä.

Minä, kuten poitoukin kyllä tuomitsen lepsun kasvatustyylin, ei tietenkään lapsen huonoa käytöstä pidä sallia ja siten kannustaa. Ap:n esimerkki äiti taas ilmeisesti on tällainen, joka ei kiellä lastaan, ei puutu hänen tekemisiinsä ja se on paha juttu!

Tunnen itsekin tuollaisen " ethän-nyt-vaan-lopettaisitkos-jookos" -äidin. Lapsensa on 5-vuotias ja sitä lasta on karmeaa katsella. Takuuvarmasti koulussa tulee ongelmia.

Vierailija
35/42 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se pitäisi myös uskaltaa sanoa ääneen asianosaisille.

Vierailija
36/42 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh hee! Ihan pikkulapsihan tuollainen on. Opettelee vasta tämän planeetan tapoja!

Vierailija
37/42 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Heh hee! Ihan pikkulapsihan tuollainen on. Opettelee vasta tämän planeetan tapoja!

Vierailija
38/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän oli kyse kyllästymisestä äitiin joka ei oikeasti välitä yrittää vahtia lastaan. Tuonluonteisen lapsen kanssa perässä on kuljettava koko ajan tai muut saavat kärsiä.

Olen viime kesältä nähnyt tätä kyseistä tapausta ja poika on mennyt koko ajan vain pahempaan suuntaan. Mistään " vaiheesta" ei tässä tapauksessa ole kyse.

t. ap.

p.s. Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää etten vastusta vilkkaita ja energisiä lapsia, onhan itsellänikin sellainen. Vastustan sitä että yksi terrorisoi väkivallalla kaikkia muita ja omat vanhemmat eivät jaksa puuttua.

ja kyllä olen sitä mieltä että voisi opetella tapoja ennen kuin tulee yleisille paikoille. TOISTENKAAN LAPSET EIVÄT OLE NYRKKEILYSÄKKEJÄ. Ei ole järkeä pilata kaikkien ulkoiluiloa vain siksi että oma lapsi on sopeutumaton.

Vierailija
39/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani oirehti samalla tavalla kun elimme väkivaltaisen isän kanssa yhdessä. Kun muutimme pois pojasta tuli aivan erilainen. On tasapainoinen ja kykenee leikkiin toisten kanssa. Poika purki pahaa oloaan riehumalla siellä missä se oli mahdollista, eli kodinulkopuolella missä ei saanut selkäänsä, niinkuin kotonaan.

Vierailija
40/42 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-v poikani käyttäytyy juuri kuten ap kuvasi. Ja vaikka te kaikki lapsettomat tai helppojen lapsien äidit/kotipsykiatrit/mustatuntuuneurologit olette sitä mieltä, että lapsestani tulee syrjäytynyt luuseri, niin saanen nauraa. Ei varmasti tule. Pojalla vaan on energiaa ja tahtoa kuin pienessä kylässä. Eikä se ole helppoa ei - siis vielä, mutta kyllä se tilanne muuttuu, kun ikää tulee. Uskallanpa väittää, että poikani tulee pärjäämään elämässään paremmin kuin minä! Tai paremmin kuin ne " kiltit" eli helpot lapset.

Minä tosin en anna pojan terrorisoida muita! Vaan KULJEN puistossa KOKO AJAN hänen perässään, jos tilanne niin vaatii. Koko viime syksyn kävelin hänen perässään joka päivä, nyttemmin hän toisinaan osaa jo olla " kiltisti" . Nykyään hän saa temmeltää muiden joukossa ja joutuu tehovalvontaan vain, jos hölmöilee. Onhan minun annettava hänelle mahdollisuus osoittaa opittuja käytöstaitojaan, koska onhan minun osoitettava, että luotan häneen. Sen verran tuttuja poikani kanssa onneksi ollaan, että pystyn aika hyvin etukäteen lukemaan, koska on uhmapäivä ja koska ei. Ja kaikki nämä " selitä lapselle, että toista sattuu, kun lyö" -jutut ovat ihan yhtä tyhjän kanssa - uhmakas 2-vuotias ei todellakaan välitä, ainakaan meillä. Ja pakkohan uhmakkaitakin lapsia on vielä muiden joukkoon, eiväthän he voi yksinään harjoitella sosiaaliseksi tuloa. Meillä huonoon käytökseen kuuluu anteeksipyyntö ja joskus jäähykin, ja uskon että valvonnalla, neuvonnalla ja pojan kasvamisella loppuviimeksi hän osaa olla kaikkien kanssa kouluikään mennessä.

Olin muuten itse aikaisemmin hyvin huolissani pojan käytöksestä ja pyysin neuvolastakin apua 2-v tarkastuksessa. Neuvolasta sanottiin, että VÄKIVALTAINEN KÄYTÖS ON NORMAALIA 2-VUOTIAAN KÄYTÖSTÄ ja todennäköisesti tekee sitä vaan huvin vuoksi, huomion vuoksi tai saadakseen aikaan vähän vipinää. Eikä tarjolle ollut mitään " pikakelausta" millä saisi tämän vaiheen nopeasti ohi. Sanottiinpa vielä sekin, ettei tuollainen käytös ole enää sopivaa 4-vuotiaalle, mutta 2-vuotiaalla ihan ok. Tai siis ok siinä mielessä, ettei johdu mistään mitä on tehty tai jätetty tekemättä. Eli minä energisen, uhmakkaan, voimakastahtoisen ja älykkään pojan äiti sitten vaan odotan ja valvon poikani käytöstä ja ojennan häntä. Ja kyllä muutosta on puolessa vuodessa tullut jo niin paljon, etten ole lainkaan toivoani menettänyt. Nyttemmin olen pikemminkin onnellinen siitä, ettei poikani ole niitä, joita koko ajan tallotaan - tietyt roolit, kun jäävät päälle aikuisuuteen asti. Eli ihan vaan vinkiksi teille liian kilttien pilttien äideille - opettakaa lapsenne pitämään puoliaan!

Ja ei minulla tähän keskusteluun ole oikeastaan muuta lisättävää kuin ihmetykseni. Ihmetykseni siitä, että jos leikkikentällä on 20 lasta eli noin 5-10 aikuistakin ja yksi pieni 2-vuotias riiviö ja hänen täysin saamaton ja kamala äitinsä (joka varmaan haiseekin pahalle), niin ettekö te 5-10 naapurintätiä muka pysty pitämään tätä riiviötä erossa muista? Ja jos 10 aikuista ei siihen pysty, niin miten tämän yhden aikuisen sitten pitäisi pystyä? Minun poikaani tehoaa ainakin 1000 kertaa paremmin kielto joka tulee napurintädin suusta...

Nimim. Turvallisessa kodissa lapsi uskaltaa uhmata...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä