Vierailija

Näin on ilmeisesti päässyt käymään kun emme saa yhtä meidän lainaamaa tavaraa takaisin. Kyseessä yli 300 euroa maksava tavara. Ilmoitimme lainatessa että haluamme tavaran takaisin, mutta nyt riittää erilaisia selityksiä mikseivät voi sitä luovuttaa. Harmittaa tosi paljon. Pitäiskö antaa asian vaan olla (kysytty nyt muutamia kertoja) ja ostaa taas vaan uusi. Kyseisellä rahalla ois vaan muutakin käyttöä. Ja ylimääräistä ei nyt kauheesti ole. Vai kysellä vielä takaisin ja vaatia oikea selitys eli että heillä ei enää ole sitä. Luulen että ovat myyneet tai heittäneet pois. Selitykset ovat olleet niin outoja.

Itse olemme lainanneet myös joskus heiltä tavaraa, jonka olemme kyllä aina käytön jälkeen palauttaneet.

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Juuri ton takia mä en lainaa enää koskaan kellekkää mitää, en ole moneen vuoteen lainanut. Joko kieltäydyn lainaamasta ja jos en itse enää tarvitse annan tai myyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei tietenkään saa heittää pois, ja jos vaikka itse rikkoo lainatun tavaran, niin se pitää korvata lainanantajalle. Ostavat teille uuden tai maksavat rahana. Tämä on ihan itsestään selvää.

Vierailija

Jos tavara ei palaudu niin eiköhän ole paikallaan vaatia rahasummaa jolla saatte uuden ostettua. Ei armoa varkaille tai huolimattomille lainatun tavaran käyttäjille
Niin se menee kirjastossakin.

Mikä tavara kyseessä? Jokin elektroniikka?

Vierailija

No ei saa. Nyt sanot suoraan, että tarvitset tavaran nyt heti. Niin etteivät voi sanoa, että ehkä huomena vai minkälaisia selityksiä heillä on?  Jos he ovat lainanneet sitä eteenpäin?

Vierailija

Soitat samantien kaverille ja pyydät häntä palauttamaan tavaran tänään tai sitten menette yhdessä kauppaan ostamaan uuden jonka kaveri maksaa. Missään nimessä et itse uutta osta jos joku muu on tavaran hävittänyt.
Itse sain tällä tavalla lainatut ja sen myötä kadonneet tavarat takaisin.

Vierailija

Lainattua tavaraa ei voi heittää pois, vaan palautettava.

Menisin ihan henk.kohtaisesti hakemaan pois, jos pyynnöistä huolimatta ei ole palautettu ja kysymys on tuon hintaluokan tuotteesta.

Mielelläni en lainaa tavaroita, kuin niille, jotka tiedän varmasti palauttavan, sillä olen maksanut oppirahat, kun on jätetty palauttamatta tai rikottu tavara.
Esim. ompelukonetta ja saumuria en lainaa olenkaan, koska säädöt ovat olleet sen jälkeen aina pielessä.

Ap.mistä tavarasta on kysymys? Ja oletko useasti pyytänyt takaisin? Jotkut vain ovat niin juntteja, että se mikä on sinun, on myös minun.

Vierailija

Ei tietenkään saa heittää pois mitään mikä ei ole omaa. Tuossa tilanteessa, jos ovat laittaneet sen pois, olisi asiallista ostaa uusi tilalle. Niin me ollaan tehty kun lainassa ollut tavara on rikkoutunut, ja kerran lainattu tavara meni vahingossa muuttokuorman mukana monen sadan kilometrin päähän. Ja tässäpä syy, miksi en koskaan lainaa keneltäkään mitään enää, tulee turhanpäiväistä stressiä, kun sitä kuitenkin tuntee syyllisyyttä vaikka ostikin uuden tilalle. 

Jos kaveri ei palauta niin tiedätpä nyt sitten vastaisuudessa, että hän ei tainnutkaan olla sulle oikeasti ystävä - oikea ystävä ei riskeeraa ystävyyttä tuollaisella asialla. On väärin olla palauttamatta tavaraa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saa heittää pois, ja jos vaikka itse rikkoo lainatun tavaran, niin se pitää korvata lainanantajalle. Ostavat teille uuden tai maksavat rahana. Tämä on ihan itsestään selvää.

No ei tunnu olevan itsestäänselvää heille. Tarvitsemme tavaran viimeistään parin viikon päästä jota ennen meidän pitäisi ehtii vielä testailemaankin sitä. Millasta korvausta vois ees pyytää kun tavara on/oli kuitenkin vanha? Tuotetta ei suositella ostettavan käytettynä vaikka niitä myydään. Eilen sanoivat että voivat tuoda meille jonkun muun käytetyn tuttaviltaan, mutten tiedä vastaako se ominaisuuksiltaan yhtään meidän tarpeita edes. Vitsit ku on harmittava tilanne ja oon jotenkin niin pöyristyny etten ees osaa oikeen aatella.

Vierailija

Se oli ehkä halpa hinta siitä että pääsitte noista ihmisistä eroon. Niin minä sen näen ja koen aina kun jotain vastaavanlaista tapahtuu. 

Muutenhan tuo on varkaus. Hyvä uskoiset ihmiset kustiin silmään ja vietiin heidän tavarat. Rikolllisia ovat eikä rikollisten kanssa kannata veljeillä. 

Vierailija

Itse en enää lainaa mitään, enkä varsinkaan osta mitään kimpassa yhteiskäyttöön.

Lainailijat joko eivät osaa käyttää niitä tavaraoita ja rikkovat ne, tai/ja heillä ei ole varaa ostaa sellasita itselle, joten jos se menee heillä rikki, niin eivät pysty korjaamaan tai korvaamaan sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei tunnu olevan itsestäänselvää heille. Tarvitsemme tavaran viimeistään parin viikon päästä jota ennen meidän pitäisi ehtii vielä testailemaankin sitä. Millasta korvausta vois ees pyytää kun tavara on/oli kuitenkin vanha? Tuotetta ei suositella ostettavan käytettynä vaikka niitä myydään. Eilen sanoivat että voivat tuoda meille jonkun muun käytetyn tuttaviltaan, mutten tiedä vastaako se ominaisuuksiltaan yhtään meidän tarpeita edes. Vitsit ku on harmittava tilanne ja oon jotenkin niin pöyristyny etten ees osaa oikeen aatella.

Sellaista, että marssitat tämän henkilön kanssasi kauppaan ja hän ostaa uuden samanlaisen tilalle. Kasvata nainen hyvä selkäranka äläkä anna tällaisten lokkien kävellä itsesi yli ja käyttää hyväksi!!
Otat auton alle samantien ja hurautat näille hakemaan tavatasi takaisin.

Vierailija

Oliko kyse siitä, että annoitte kertaluonteisesti istuimen käyttöön, kun tuttunne sitä satunnaisesti tarvitsivat, vai että annoitte sen käyttöön sillä puheella, että saatte sen takaisin kun teille tulee oma tarve ja nyt se tarve sitten olisi? Yhtälailla tuttavanne eivät olisi saaneet hävittää, myydä tai antaa edelleen istuinta, mutta en kyllä itse olisi niin pöhkö, että tuollaista tavaraa antaisin pitemmäksi aikaa lainaan. Istuimesta ei tiedä miten sitä on kohdeltu, kenties pudoteltu, tai käytetty väärin, väärillä vöillä tms. Kertalaina pakottavassa tilanteessa olisi sellainen juttu, jonka voisin itsekin tehdä. Tosin nyt maito on jo kaatunut ja toivon, että saatte korvauksen istuimesta ja samalla opin, ettei enää noin.

Vierailija

Kysy suoraan minne se joutui - myivätkö vai heittivätkö pois? Ei turvaistuin noin vain epähuomiossa katoa. Nyt "joku käytetty räiskä" ei kelpaa tilalle. Maksavat rahalla korvauksen, että saatte hankittua uuden. Älä lainaa heille enää ikinä mitään.

Vierailija

Et kai suostu ap. lainailemaan teidän tuttunsa tavaroita, vaadi omasi tai käytte sitten ostamassa uuden. Kyllä tuollaiset lainaajat pitäisi saada kunnon opetukset.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat