Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein, että joudun töistä tullessani tekemään kotitöitä.

Vierailija
09.01.2016 |

Vaimoni on kotiäiti ja hoitaa kotia. Kun tulen töistä kotiin niin vaimo kertoo hoitaneensa lapsia koko päivän ja siivonnut. Nyt on kuulmma minun vuoro. Itse vaimo alkaa vetää lonkkaa? Eli joudun aamusta iltaan paiskia töitä tavalla tai toisella. Mitä teen????
T:m36

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo vaihtoon.

Vierailija
2/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on oikein. Lapset vaativat todella paljon huomiota. Mutta ota asia puheeksi vaimosi kanssa, ilman riitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietenkin hoitaa oman osuutesi kotitöistä palkkaamalla vaikka siivoojan.

Vierailija
4/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yeet ne kotityöt kuten aikuinen mies. Mä en katselisi hetkeäkään tuollaista vapaamatkustajaa. Jos mies ryhtyy huollettavaksi kuin yksi lapsista niin ei vaimokaan näe sua enää miehekkäänä miehenä ja menettää kiinnostuksen seksiin. Seuraavaksi tulee ero ja saat hoitaa lapset ja kaikki kotityöt yksin joka toinen viikko systeemillä työsi ohella. Mitäs luulet, että sun nyt tosiaan kannattaisi tehdä??????

Vierailija
5/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt puoleksi

Vierailija
6/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on oikein. Lapset vaativat todella paljon huomiota. Mutta ota asia puheeksi vaimosi kanssa, ilman riitaa.

Minun mielestäni taas ei ole oikein jos vaimo on kotiäiti. Jos molemmat olisivat työssäkäyviä niin sitten kotityöt kuuluisivat kummallekin.

N27

Vierailija
7/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo vaihtoon.

Vaimo kohta laittaakin ap:n vaihtoon. Vaimo saa siten paljon lisää vapaa-aikaa nykyiseen verrattuna. Onko ap:n sitten kiva olla yh isä, mitä arvelet hänen työraakalleen sitten käyvän? Suurin osa eroista tapahtuu juuri tästä syystä naisen aloitteesta pikkulapsivaiheessa.

Vierailija
8/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapas vaikka isyysvapaata ja kokeile pyörittää sitä huushollia vaikka pari viikkoa ihan itsekseen, pidä koti siistinä, vaimo ja lapset tyytyväisenä.

Vierailija
9/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikkien pitää kotona tehdä perushommia, töiden jakaminen on sitten neuvottelukysymys. 

Itse olin kotiäitinä 6v, tein päivän aikana kaikki perushommat siivouksineen ja kaupassakäynteineen, illalla sitten jaettiin sopivasti, molemmat olivat väsyneitä. Meille oli luonnollinen jako esim että toinen kokkaa, toinen tiskaa. Muuten tuli ihan luonnollisesti että esim. kuivat pyykit viikataan kaappiin ja roskat viedään, kumpi vaan jaksaa ja ehtii. 

Jos jakaminen tuntuu vaikealta ja jostakusta tuntuu "epäreilulta", on pakko puhua asiat selviksi. Koti ja perhe eivät ole työlista, vaan jokapäiväistä elämää. 

Vierailija
10/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt työpäivän jälkeen puoliksi. Siis sellaiset jotka sinne jäävät, vaikka illallispöydän siivoaminen, tiskit jne.

Vierailija
11/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas kotityöt ovat vastapainoa omalle työlle ja yleensä minä käyn "remmiin" ja mies alkaa puuhailemaan omia juttujaan, kun hän on koti-isä. Tosin tehdään myös paljon yhdessä.

Suosittelen sinua jäämään koti-isäksi, meillä mies tykkää kovasti, vaikka usein valittaa ja on samalla oven avauksella lähdössä yksin kauppaan, että saa päästään höyryä vähemmäksi.

Kuulostat todella vaativalta, jos teillä on pieniä lapsia, niin eipä niiden kanssa paljon kotitöitä tehdä, ei ainakaan mun mies tee.

Vierailija
12/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Vaimosi työ on hoitaa lapsia päivisin ei siivota. Muut kuin lapsiin liittyvät kotityöt ( esim lasten ruokailun jälkien siivous) menee edelleen puoliksi aikuisten kesken. Vaimosi pitää varmasti miellään kodin tip top jos maksat lasten päiväkodin ja hänellä on tunnin sijaan 8 h päivässä aikaa vain ja ainoastaan siivoukselle. Jos on vaikea ymmärtää, jää sinä vuodeksi kotiin ja kokeile vaimosi roolia.

Vierailija
13/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää toki kysymys että etkö näe vaimosi ruuanlaittoa ym. kotityönä? En minä, alle vuoden ikäisen lapsen työssäkäyvä äiti, näe mitään ongelmaa siinä että kun tulen töistä kotiin niin imuroin ja sitten vietän aikaa lapseni kanssa jotta mieskin saisi joskus omaa aikaa. Tärkeintä kuitenkin on, että ottaisit asian puheeksi vaimosi kanssa, asiallisesti ja ajan kanssa.

Vierailija
14/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein. Jos vaimo kokee, että käy työstä hoitaa ja leikittää lapsia esim 8-16 ja mies on töissä 8-16, millä oikeudella se vaimo vetää lonkkaa klo 16 eteenpäin ja mies tekee kotitöitä? Minä olen ollut kotiäitinä nyt 1,5 vuotta ja teen noin 85% kotitöistä, pihatöistä (omakotitalo), kaupassakäynneistä jne. Kun mies tulee kotiin leikittää hän lapsia ja minä teen ruuan ja sitten syödään yhdessä. Mies osallistuu kotitöihin vloppuisin. On yrittäjä ja painaa paljon duunia plus takaa perheellemme hyvän elannon. En ikinä kehtaisi ottaa sitä itsestäänselvyytenä. Ja ainakin näin kahden lapsen äitinä täytyy sanoa, että ihan hyvin kerkeää kotitöitä tehdä. Kun nyt palaan töihin kotityöt menevät noin tasan tai teen hiukan enemmän koska en tee niin pitkää päivää kuin mies eli ihan sitä normi 40h viikkoa. Ruuanlaiton hoidan minä, koska haluan. Mieheni ei toki ota myöskään tätä rooliani itsestäänselvyytenä vaan tiedostaa olevansa onnekas kun kotona hommat luistaa ja osoittaa kiitollisuuttaan usein. Vaimosi on joko ihan peruslaiska tai ei ymmärrä työnteosta mitään jos olettaa että kun toinen tulee töistä hän voi vetää lonkkaa. Vauvavuoden härdellin ja väsymyksen ymmärrän, se on aina oma tilanteensa.

Vierailija
15/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni taas ei ole oikein jos vaimo on kotiäiti. Jos molemmat olisivat työssäkäyviä niin sitten kotityöt kuuluisivat kummallekin.

N27

Entä silloin kun mies on koti-isä ja nainen töissä?

Ainakaan mun mieheltä ei onnistuisi sinun mallisi. Yli puolet kotitöistä jää mun tehtäväksi, enkä valita, kun mies hoitaa lapset hyvin.

Mitä jos vaihdat vaimosi kanssa hoitosysteemia.

Vierailija
16/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan harkita pidemmällä tähtäimellä. Sulla on oikeus vaatia vaikka kuu taivaalta, mutta vaimon ei ole pakko jäädä kimppaan sun kanssa vaan hän voi mennä ja erota. Mikä on sun etusi siis esim. 10 v aikajanalla? Haluatko olla yhdessä vielä ja saada seksiä ja arvostusta vai mieluummin erota ja olla yh isä, itseasiassa seuraavat vajaa 20 v ilmeisesti.

Vierailija
17/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap:n mielestä sitten reilumpaa että vaimon "työpäivä" kestää 24h ja sinun sen 8-16?

Vierailija
18/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt puoleksi

Kyllä kotityöt nyt vaan kuuluu kotiäidille!

Vierailija
19/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helvetisti teillä on kotitöitä jos vaimo tekee kotitöitä ja on lapsen (lasten) kanssa päivällä ja kotitöitä olisi vielä illallakin? Vai meinaatko että lastenhoito on kotityö eikä sinua huvittaisi? Kannattaako niitä lapsia vääntää jollei niiden kanssa jaksa olla...

Vierailija
20/42 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies koti-isä myös.

Mies hoitaa lapset hyvin, laittaa koululaiset koulutielle aamiaisineen, huolehtii taaperon, tekee lounaan, hoitaa tiskit ja pyykit, valvoo koululaisten läksyjen teon. Minä kotiin tullessa laitan ruuan, mies imuroi/moppaa, huoltaa pyörät/autot/lasten kulkupelit ym. 

Lasten kanssa touhuillaan ilta, ja laitan heidät nukkumaan, mies saa sen hetken hengähtää.

Joskus, jos taapero on valvottanut yöllä/ ollut sairas/ muuten vaativa, on kotiin tullessa ihan kamala kaaos, silloin otan kiltisti siivousvehkeet omaan kouraan ja laitan paikat kuntoon. Sitten taapero hoitooni ja mies päiväunille. Ei tulisi mieleenkään nalkuttaa.

Kotona olo ei ole mitään herkkua, etenkin kun aikuiskontaktit jää niin vähiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi