Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla on ollut kierto 25 vrk. Sitten yhtäkkiä 29, 12, nyt 27. päivä ja kipuilee. 2 kk sitten oli hirveät alavatsakivut ja aloin vuotaa. Sitten parin viikon päästä uudestaan ja nyt taas myöhässä. Mikä mulla on? Miksi menkat ei tule ajallaan? Miksi tuo outo kipukohtaus? Olen 44 mutta tähän asti ollut ihan säännölliset menkat. Mulla on ollut pari vuotta klipsit. Mietin jo, olinko raskaana ja sain keskenmenon. Stressiä om ollut ihan hirveästi. Vaihdevuodet ei kai ala kertaheitolla? Mitään siihen viittaavaa ei ole ollut.

Kommentit (4)

Vierailija

Erittäin tavallista tuossa iässä. Mulla alkoi jo jossain 37 ikävuoden paikkeilla että välillä menkat tulikin entisen 31 päivän välin sijaan 23 päivän tai 38 päivän päästä, ja usein noilla pitkillä kierroilla oli viikko ennen vuotoa jo kovat menkkakivut. Mitään vikaa ei löytynyt, hormonitoiminnan heikentymistä iän myötä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pohtiva

Käytän yasminelle pillereitä. Söin ensimmäisen liuskan perään toisesta liuskasta viikon verran jonka jälkeen tyhjennysvuoto tuli normaalisti. Nyt olen syönyt loput kyseisestä liuskasta ja pidän tyhjennys viikkoa kahden viikon pillereiden syönnin jälkeen, mutta vuotoa ei kuulu ja olen aloittanut tauon niin että viimeisen pillerin söin tiistaina. Onko mahdollista, että ehkäisyteho on heikentynyt niin, että olen raskaana vai kannattaako vielä levollisin mielin odotella josko vuoto alkaisi? Nyt kuitenkin vasta perjantai ja taukoviikkoa jäljellä 4 päivää.. HELP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Erittäin tavallista tuossa iässä. Mulla alkoi jo jossain 37 ikävuoden paikkeilla että välillä menkat tulikin entisen 31 päivän välin sijaan 23 päivän tai 38 päivän päästä, ja usein noilla pitkillä kierroilla oli viikko ennen vuotoa jo kovat menkkakivut. Mitään vikaa ei löytynyt, hormonitoiminnan heikentymistä iän myötä vaan.

Ei tuo välttämättä hormonitoiminnan heikkenemiseen viittaa, mulla oli tuollainen ihan normaalia jo parikymppisenä. Välillä on kausia, että vuodot tulee noin, ja välillä ne tulee suht säännöllisesti 4 viikon välein.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat