Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä se, että hän joutuu siivoamaan on rangaistus.

Vierailija
08.01.2016 |

Jep. Ja kyse melkein 40v miehestä.

Oma-alotteisesti ei siis siivoa tai käy kaupassa, kun ehkä kerran vuodessa. Sitten kun pyydän nätisti, niin vastaus on lähes aina "voi kun en just nyt jaksa millään". Itse ei oma-alotteisesti koskaan ota asiaa enää esille.

Tästä sitten tietysti seuraa se, että välillä hermostun. Ja sitten hän kokee sen niin, että haluan rankaista häntä jostain, vaikka tilanne on vaan se, että etenkin lapsiperheessä on asioita, jotka jonkun täytyy vaan hoitaa pois päiväjärjestyksestä. Eikä se joku voi aina olla sama ihminen. Enkä edes ole mikään siivoushullu itse, päinvastoin.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko lainata anoppiani? Hän huomaa kyllä pienimmänkin pölypallon. Viimeksi kun kävi meillä, kysyi ensimmäiseksi, että koska matot on viimeksi tampattu. Oli meillä pari tuntia, jonka aikana imuroi, pesi lattiat, pyyhki pölyt ja vei matot ulos. Anoppini on mukava ihminen, mutta hän ei pysty olemaan hetkeäkään paikoillaan. Hänen tarmonsa ei kyllä ole periytynyt mieheeni.:D

Haha, nojoo, miehen äiti on itse asiassa juuri tuollainen! Varmaan hänen ei ole koskaan tarvinut siivota lapsena, tai sitten siitä on tehty liian iso numero tai jotain. Samanlaisia ovat muutkin lapset. Laiskoja ja epäsiistejä... Hmmm.  T. ap

Anoppini on kuulemma aina töistä kotiin tullessaan huutanut lapsille, että koti on epäsiisti ja te ette osaa mitään. Oli kuulemma jatkuvasti siivoamassa ja näki epäsiisteyttä joka paikassa. Hän on oikeasti mukava ihminen ja pidän anopistani, mutta joku trauma hänellekin on. Kaikki kolme sisarusta inhoavat siivoamista, äidin traumat nähtävästi vaikuttivat lapsiin.

Vierailija
42/51 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäsi mitä niin pahaa sinä sitten olet tehnyt että joudut kaiken siivoamisen hoitamaan.

Näin kysyin tänään, kun alunalkaen pyysin häntä vähän siivoamaan, kun oli vapaalla yksin kotona koko päivän, mutta ei hän kuitenkaan ollut sitten jaksanut. Kaikki sotkut ja kaupassa käynti odotti minua kun tulin töistä kotiin. Ja kyllä suutuin, kun minusta on vaan hemmetin epäreilua että se kellä on enemmän vapaata, tekee paljon vähemmän kotitöitä. Sitten hän vaan sanoi, että eikai niiden vapaapäivien pitäisi mitään rangaistuksia olla... Ja juu kaupassa lupasi kyllä käydä, mutta kun klo19.30 jälkeen ei ollut vielä viitsinyt lähteä, niin lähdin itse, kun halusin jotain järkevää iltaruokaa syödä vielä tämän päivän puolella.

T.ap

Onko asunto kenties miehen maksama? Sinä tuot senttejä talouteenne ja mies maksaa kaiken?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäsi mitä niin pahaa sinä sitten olet tehnyt että joudut kaiken siivoamisen hoitamaan.

Näin kysyin tänään, kun alunalkaen pyysin häntä vähän siivoamaan, kun oli vapaalla yksin kotona koko päivän, mutta ei hän kuitenkaan ollut sitten jaksanut. Kaikki sotkut ja kaupassa käynti odotti minua kun tulin töistä kotiin. Ja kyllä suutuin, kun minusta on vaan hemmetin epäreilua että se kellä on enemmän vapaata, tekee paljon vähemmän kotitöitä. Sitten hän vaan sanoi, että eikai niiden vapaapäivien pitäisi mitään rangaistuksia olla... Ja juu kaupassa lupasi kyllä käydä, mutta kun klo19.30 jälkeen ei ollut vielä viitsinyt lähteä, niin lähdin itse, kun halusin jotain järkevää iltaruokaa syödä vielä tämän päivän puolella.

T.ap

Ja mies ei siis vastannut tuohon kysymykseen mitään? :o Huh huh mikä lapsi! Ei siis edes saman vertaa suostu hoitamaan kuin sinä ilman että valittaa että häntä rangaistaan? 

Joo ei vastannut. Ei jotenkin halua ymmärtää tätä asiaa, vai eikö oikeasti vaan ymmärrä? Omasta mielestään tietysti tekee paljon kun on vaihtanut autoihin melko vasta talvirenkaat jne. Palaneita lamppujakin on vaihdellut jne. Loukkaantu sitten, koska suutuin aiheesta. Nyt mököttää ja odottaa kuulemma anteeksipyyntöä minulta. T.ap

Vierailija
44/51 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anoppini on kuulemma aina töistä kotiin tullessaan huutanut lapsille, että koti on epäsiisti ja te ette osaa mitään. Oli kuulemma jatkuvasti siivoamassa ja näki epäsiisteyttä joka paikassa. Hän on oikeasti mukava ihminen ja pidän anopistani, mutta joku trauma hänellekin on. Kaikki kolme sisarusta inhoavat siivoamista, äidin traumat nähtävästi vaikuttivat lapsiin."

Ei kovin mukava varmasti niistä lapsista? Tuollaiset inhottavat, ulkopuolisille mukavat, mutta omilleen inhottavat ihmiset ovat aina mukavia heistä, jotka eivät joudu heidän kanssaan asumaan.

Vierailija
45/51 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Anoppini on kuulemma aina töistä kotiin tullessaan huutanut lapsille, että koti on epäsiisti ja te ette osaa mitään. Oli kuulemma jatkuvasti siivoamassa ja näki epäsiisteyttä joka paikassa. Hän on oikeasti mukava ihminen ja pidän anopistani, mutta joku trauma hänellekin on. Kaikki kolme sisarusta inhoavat siivoamista, äidin traumat nähtävästi vaikuttivat lapsiin."

Ei kovin mukava varmasti niistä lapsista? Tuollaiset inhottavat, ulkopuolisille mukavat, mutta omilleen inhottavat ihmiset ovat aina mukavia heistä, jotka eivät joudu heidän kanssaan asumaan.

Moni äiti tekee virheen siinä, että haukkuu sitten siivouksen tulosta kun lapset siivoaa. Mikään ei kelpaa. Mullakin on ollut sellainen äiti. Aina joku oli pielessä. Eipä se siivous sitten miten ihanaa koskaan ollut.

Vierailija
46/51 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Ei ole asunto mielen maksama! Kaikki ollaan maksettu puoliksi, ja koska minä käyn useimmiten (=lähes aina) kaupassa, ostan lapsille kaikki vaatteet ym, niin kyllä se tosiaan meidänkin perheessä  niin menee, että minä käytän "ylimääräisen" perheen menoihin ja mies omiinsa. Tästäkin kun olen valittanut, niin joka kerta on jotenkin loukkaantunut. T. ap

Onko asunto kenties miehen maksama? Sinä tuot senttejä talouteenne ja mies maksaa kaiken?

Vierailija
47/51 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies ollut yhtä passiivinen suhteen alusta lähtien vai onko muuttunut jossain vaiheessa passiiviseksi? Mun ystäväni passaa aina miehiä suhteen alussa ja siten opettaa miehet siihen, ettei tarvitse tehdä mitään. Sitten kun alkuhuuma tasaantuu, ystävä alkaa valittaa, kun mies ei tee mitään. Vaikea enää silloin opettaa tekemään, jos ensin itse opettaa miehen siihen, että nainen tekee kaiken. Ja tämä ystäväni tienaa poikkeuksetta enemmän kuin miehensä. En väitä, että ap:lla olisi noin, mutta tuo on yksi vaihtoehto. Siinä täytyisi vaan yrittää puhua miehelle, että kotityöt ovat yhteisiä.

Hmm.. Siis tuon siivoamisasian suhteen hän on passiivinen tai saamaton. Toisaalta muistan kun seurusteluaikoina hän valitti minulle kun en siivonnut tarpeeksi hänen luonaan (kun olimme useimmiten hänen luonaan). Ehkä sain sellaisen kuvan että siisteys on hänelle tärkeää, ja olen yrittänyt sitten siivota, vaikka se ei itsellekään mitään mieluisaa puuhaa ole.

Ja kyllä hän nykyäänkin lasten leluja siivoaa välillä, kun lojuvat ympäriinsä, kun satuttaa itseään ja astuu niiden päälle. Mutta esim imuriin tai pyykkeihin ei koske koskaan oma-alotteisesti. Ollaan oltu kuukausi imuroimatta, ja pyykkeja ollut niin paljon, ettei ole ollut puhdasta päälle laitettavaa. Ei pese kyllä vessojakaan. Laittioita ei ole pessyt kertaakaan meidän yhdessäolon aikana tai pölyjä pyyhkinyt. Ruokaa lähtee ostamaan vasta siinä vaiheesa, kun ollaan syöty kaikki aivan totaalisen loppuun. Jotenkin sellainen suunnitelmallisuus puuttuu täysin. Asiat tehdään vasta siinä vaiheessa kun ne on aivan pakko, vaikka ne voisi hyvin vaan hoitaa pois päiväjärjestyksestä silloin kun on aikaa. Kamalaa syödä jotain nuudeleita vaan monta päivää siksi ettei tarvisi käydä kaupassa.

T. ap

Minusta homma on lähtenyt väärään suuntaan alusta asti, jos nainen siivoaa miehen luona. Itse en tee sitä koskaan ja olen sen sanonutkin. Likaiset astiani saatan viedä tiskipöydälle, en muuta. Minun luonani hoidan tietysti siivoamisen enkä ota apua vaikka tarjottaisiin. Sittenhän minäkin joutuisin tarjoamaan apua miehen luona, ja miehet yleensä elävät paljon naisia sotkuisemmin. Eli apuakin tarvitaan enemmän.

Mitään hyvää neuvoa en osaa antaa. En usko että asiaa voi mitenkään korjata. Jos toista ei hävetä olla täysihoidossa niin ei mikään mahti maailmassa saa häntä tajuamaan. Tai kenties erolla uhkaaminen, mutta miehen pitäisi uskoa että ero todellakin tulee. Ja jos nainen on kiltisti alistunut kohtaloonsa tähänkin asti, ei miestä saa kyllä mitenkään tuota uskomaan.

Vierailija
48/51 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudessa jouduttin siivoamaan rangaistuksena milloin mistäkin. Ehkä mies on kokenut saman.

Ok, eli ei ole pystynyt sitten aikuistumaan ollenkaan? Mitä 40v miehen päässä liikkuu, jos luulee että hänen ei tarvitse siivota ollenkaan perheessä? En vaan ymmärrä. Hän ei kuitenkaan tee mitään erityisen vaativaa työtä, eikä maksa kuluista suurinta osaa, vaan kaikki kulut maksetaan kutakuinkin puoliksi. Tarkoitan siis, että en ole vaikkapa kotona lasten kanssa, ja mies tekisi työssä pitkää päivää.

T. ap

Miehen näkökulmasta suhteenne on eräänlaista sotaa, valtataistelua. Jompi kumpi on voitolla ja toinen häviöllä. Hän tuntee olevansa vallankahvassa, kun ei tee kotitöitä, koska sinä haluaisit hänen tekevän niitä. Pyyntö tehdä kotitöitä tulkitaan hyökkäykseksi tai kostoksi, rangaistukseksi tms = sotatoimeksi häntä vastaan, jossa sinä yrität ottaa itsellesi valtaa pois häneltä.

En osaa sanoa muuta kuin että sinun on pakko pitää ouolesi ja sanoa vaikka eroavasi mieluummin, jos asiat eivät muutu. Jos mies suostuisi menemään terapiaan, olisi hyvä, mutta tuskin suostuu ja tulkitsee senkin hyökkäykseksi häntä kohtaan. Eli jos muutat ajatteluasi niin, että alat tarkastella suhdettanne puhtaana valtapelinä, jossa jotta toinen voi voittaa, toisen pitää HÄVITÄ, niin ymmärrät miehesi logiikan käytännössä kaikkiin asioihin yhteiselämässänne.

Vierailija
49/51 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on todellakin valtataistelu ja miehen reaktio vaimon pyyntöihin tehdä kotitöitä on tuossa vihamielinen, tarkemmin sanottuna passiivisaggressiivinen.

http://www.dailymail.co.uk/home/you/article-483188/Are-marriage-power-s…

Vierailija
50/51 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on todellakin valtataistelu ja miehen reaktio vaimon pyyntöihin tehdä kotitöitä on tuossa vihamielinen, tarkemmin sanottuna passiivisaggressiivinen.

Enpä tiedä, tuossa esimerkissä nainen halusi että kämppä on täydellisessä kunnossa aina. Lavuaarit piti pyyhkiä käytön jälkeen jne. En ole ollenkaan sellainen. T. ap

Vierailija
51/51 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, tuossa esimerkissä nainen halusi että kämppä on täydellisessä kunnossa aina. Lavuaarit piti pyyhkiä käytön jälkeen jne. En ole ollenkaan sellainen. T. ap

Niin mutta perusongelma on sama: mies ei näe siivousta panostuksena yhteiseen kotiin, perheeseen ja parisuhteeseen, vaan jonain mitä nainen vaatii (ja minuahan ei kontrolloida!).

Kun kumpikin osapuoli nimenomaan haluaa tehdä yhteistyötä, tilanne kääntyy. "Mikset koskaan imuroi/tiskaa/pese pyykkejä?" vaihtuu muotoon "Anna kun minä imuroin/tiskaan/pesen pyykit puolestasi" - ja siis tämän täytyy nimenomaan olla molemminpuoleista.

Olen tällaisessa parisuhteessa elänyt ja se oli taivaallista. Kumpikin kunnioitti ja rakasti toistaan, ja se näkyi osallistumisena, välittämisenä, oma-aloitteisuutena ja uskomattoman sujuvana arkena. Rakkaus, hyväsydämisyys ja epäitsekkyys ruokkii positiivista kehää. Valtataistelu sen sijaan myrkyttää suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi