Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen valmistunut lukiosta ja takana pari välivuotta ja pätkäduuneja. Ahdistaa, kun en tiedä mitä haluaisin tehdä elämälläni ja mitä opiskella. Tietääkö muka kaikki mitä haluavat elämältään 20-vuotiaana, että pitäisikö tässä huolestua?

Kommentit (5)

Vierailija

Harva näyttää tietävän. Itse tiedän (olen myös 20) ja saankin kuulla jatkuvasti kehuja siitä, kuinka määrätietoinen olen. En kuitenkaan koe, että selvät suunnitelmat olisivat mitään taidokkuutta. Minulla vain sattuu olemaan suuria intohimoja, joista voin tehdä ammatin. Olen onnekas.

Vierailija

Ei kaikki tiedä, ja tämän vuoksi monet opiskelevat montakin ammattia elämänsä aikana. Paikalleen ei kannata kuitenkaan jäädä, vaan lähteä vaan jotain alaa rohkeasti tavoittelemaan! Ammatinvalintapsykologistakin voisi olla apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Oon samassa tilanteessa. Kai sitä pitää edes johonkin kouluun yrittää päästä, ei huvittaisi olla tässä tilanteessa vielä keski-ikäisenä.

Vierailija

Olen kaveripiiristäni lähes ainoa, joka tietää. Olen 23v. Suosittelen hakemaan sellaiseen korkeakouluun joka edes vähän kiinnostaa ja on mahikset päästä sisään, ainakin yliopistossa voi sitten kokeilla muidenkin alojen kursseja. Ei kaikki löydä "sitä oikeaa" alaa mutta voit löytää sen sinulle kaikista sopivimman.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat