Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiloklubi maksulliseksi, mitäs nyt??

Vierailija
07.01.2016 |

Olen käyttänyt kiloklubia varmaan v. 2007 alkaen eli olen sen kanssa lähestulkoon "naimisissa". Kuitenkin, se on välillä vähän aikaavievää ja hankalaakin jatkuvassa käytössä, mutta sen avull olen pitänyt painoni kurissa raskausaikona ja laihduttanutkin raskausten jälkeen vähän. Mä olen normaalipainoinen, kiitos kiloklubin, enkä ylipainoinen. En käytä sitä aina ja jatkuvasti, vaan lähinnä silloin kun tunnen tarvetta, että pitää taas seurailla tarkemmin mitä syö. Se on ollut ilmainen, jonka vuoksi olen sitä käyttänyt. Nyt mietin kannattaako mun maksaa jäsenyydestä kun en sitä aivan välttämätä tarvitse, mutta se tsemppaa mua katsomaan mitä suustani alas laitan ja paino pysyy paremmin omassa luvussaan ja ruokavaliokin varmasti sen kanssa terveellisempi.

Eli. Mitäs nyt? Onko suositella helppokäyttösiä ja ilmaisia laihdutussivustoja?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vastauslinja näköjään jatkuu Kiloklubin adminilta tänäkin aamuna. Ihan sen vuoksi aion poistaa tunnukseni kokonaan sieltä, etten näy enää edes käyttäjämäärissä. Eivät ole vielä sisäistäneet, että asiakas on aina oikeassa!

Vierailija
42/58 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vastauslinja näköjään jatkuu Kiloklubin adminilta tänäkin aamuna. Ihan sen vuoksi aion poistaa tunnukseni kokonaan sieltä, etten näy enää edes käyttäjämäärissä. Eivät ole vielä sisäistäneet, että asiakas on aina oikeassa!

Anteeksi, kun nyt vähän ohiksena kommentoin tähän, halusin vain kertoa mielipiteeni viimeisimpään lauseeseesi. Tämä ei ole kuitenkaan henkilökohtainen hyökkäys sinua kohtaan, vaan tuli mieleeni, kun kommenttiasi luin. :)

Mielestäni on hieman vanhanaikaista ajatella asiakkaan olevan aina oikeassa. Kaikissa tilanteissa näin ei ole, koska aina asiakkaalla ei voi olla tietoa koko prosessista taustalla tai kyseisen yrityksen toimintatavoista. Mielestäni olisi parempi puhua asiakaspalvelun laadusta. Asiakaspalvelijan pitäisi osata vastata ja hoitaa tilanteet niin, että asiakkaalle tulee olo, että häntä arvostetaan, vaikka olisikin ehkä ollut joltain osin "väärässä" tai mielipide eroaa asiakaspalvelijan näkemyksestä.

Tämä ei siis täysin liity tähän tilanteeseen. Ehdottomasti on siis kiloklubilla parannettavaa vastaamisessa, olen täysin samaa mieltä siitä. Minulle vaan tulee mieleen tuosta "asiakas on aina oikeassa" -lausahduksesta mieleen, että asiakaspalvelijaa on ok pitää ovimattona, vaikkei se ehkä olekaan tarkoituksena. Keskinäinen kunnioitus on tärkeää ja mielestäni on siis täysin oikeutettua lähteä palvelusta / liikkeestä huonon asiakaspalvelun takia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, kun nyt vähän ohiksena kommentoin tähän, halusin vain kertoa mielipiteeni viimeisimpään lauseeseesi. Tämä ei ole kuitenkaan henkilökohtainen hyökkäys sinua kohtaan, vaan tuli mieleeni, kun kommenttiasi luin. :)

Mielestäni on hieman vanhanaikaista ajatella asiakkaan olevan aina oikeassa. Kaikissa tilanteissa näin ei ole, koska aina asiakkaalla ei voi olla tietoa koko prosessista taustalla tai kyseisen yrityksen toimintatavoista. Mielestäni olisi parempi puhua asiakaspalvelun laadusta. Asiakaspalvelijan pitäisi osata vastata ja hoitaa tilanteet niin, että asiakkaalle tulee olo, että häntä arvostetaan, vaikka olisikin ehkä ollut joltain osin "väärässä" tai mielipide eroaa asiakaspalvelijan näkemyksestä.

Tämä ei siis täysin liity tähän tilanteeseen. Ehdottomasti on siis kiloklubilla parannettavaa vastaamisessa, olen täysin samaa mieltä siitä. Minulle vaan tulee mieleen tuosta "asiakas on aina oikeassa" -lausahduksesta mieleen, että asiakaspalvelijaa on ok pitää ovimattona, vaikkei se ehkä olekaan tarkoituksena. Keskinäinen kunnioitus on tärkeää ja mielestäni on siis täysin oikeutettua lähteä palvelusta / liikkeestä huonon asiakaspalvelun takia. :)

Asiakas on ns. oikeassa, jos kokee palvelun niin huonona, ettei aio palvelusta maksaa. Ihan sama, tunteeko prosesseja vai ei. Tuota tuo sanonta tarkoittaa, ei kirjaimellisesti asiakkaan olevan oikeassa.

Vierailija
44/58 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on ns. oikeassa, jos kokee palvelun niin huonona, ettei aio palvelusta maksaa. Ihan sama, tunteeko prosesseja vai ei. Tuota tuo sanonta tarkoittaa, ei kirjaimellisesti asiakkaan olevan oikeassa.

Joskus vaan tuntuu, että tuota lausahdusta käytetään juurikin siihen, että asiakas olisi kirjaimellisesti oikeassa. Lauseen merkitys tuntuu vaihtelevan vähän ihmisestä riippuen, joten vältän suosiolla sen käyttämistä ja puhun laadusta. :)

Vierailija
45/58 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta nimenomaan nyt noista vastauksista on tullut kuva, että asiakas on täysin väärässä, jos kyseenalaistaa rahoilleen saamaansa vastinetta tai antaa palautetta. Ihan sama, onko yrittäjä (mielestään) oikeassa, jos se ei asiakkaita vakuuta, vaan ajaa heidät pois.

Vierailija
46/58 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin vittuilevalla asenteella luulee saavansa maksavia asiakkaita?

"Kohtuullisuus ois kiva yllätys. Olemme ostaneet Kiloklubin Sanomalta kaksi päivää sitten ja nyt pitäisi olla jo täsmälliset suunnitelmat ja aikataulut tulevista uudistuksista, sekä tiedotus hoidettuna."

Vierailija
47/58 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aiempi omistaja vastatkoon omista lupauksistaan. ;) "

Vierailija
48/58 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku viranomainen voisi julkaista oman vastaavan palvelunsa. Itse laihdutin aikoinaan mestyksellisesti kiloklubin avulla ja minusta se oli verraton työkalu. Kansanterveyden nimissä tuollaisia palveluita tulee olla kansalaisten käytössä maksutta.

Kun tiedetään miten julkisen puolen it-projektit yleensä konsulttivoimin paisutetaan, niin jostain kalorilaskurin tyyppisestä toteutuksesta saataisiin varmaan parin miljoonan hanke, joka ei edes valmistuisi aikataulussa.

Vierailija
49/58 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä muiden kanssa, että adminin vastaukset ovat paikoin ylimielisiä. Liekö stressiä ja pettymystä siitä, että maksullisuutta ei otettukaan riemumielin vastaan.

Kiloklubi aikoinaan aloitti maksullisena. Asiantuntijat kirjoittivat artikkeleita ja osallistuivat keskusteluihin. Siihen nähden nykyinen on ollut vain varjo entisestä. Tuossa tiedotteessa kerrottiinkin, ettei Sanoma ole ollut halukas kehittämään Kiloklubia. Jos maksullisuuden myötä KK saadaan alkuaikojen tasolle (teknisesti kehittyneempänä), maksan palvelusta ilomielin.

Vierailija
50/58 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun joku huomautti ylläpidon epävirallisesta linjasta vastata, niin vastaus tähän oli ylläpidolta, että eivät halunneet alkaa teititellä ihmisiä.

Hohhoijaa.

Vierailija
51/58 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi harkitsin alkavani maksamaan kyseisestä palvelusta, mutta taidan kyllä siirtyä siihen Sulamoon ihan vaan tuon adminin kirjoitusten takia. Jos joku teitittely on ihan ylitsepääsemättömän vaikeaa, voisi harkita edes kirjoittavansa ns kirjakieltä tuollaisen "mä sä"-puhekielen sijaan. Ja tosiaan omistajien päässä voitaisiin vähän miettiä, mihin sävyyn asiakkaille kirjoitellaan...

Vierailija
52/58 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Asiakas on aina oikeassa" tarkoittaa sitä että jos asiakas tuntee kokeneensa vääryyttä, niin hän on sen jälkeen entinen asiakas.

Vierailija
53/58 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku viranomainen voisi julkaista oman vastaavan palvelunsa. Itse laihdutin aikoinaan mestyksellisesti kiloklubin avulla ja minusta se oli verraton työkalu. Kansanterveyden nimissä tuollaisia palveluita tulee olla kansalaisten käytössä maksutta.

Kun tiedetään miten julkisen puolen it-projektit yleensä konsulttivoimin paisutetaan, niin jostain kalorilaskurin tyyppisestä toteutuksesta saataisiin varmaan parin miljoonan hanke, joka ei edes valmistuisi aikataulussa.

No eihän sitä ole pakko luoda tyhjästä. Viranomaiset voisivat ostaa käyttöoikeuden johonkin valmiiseen ohjelmaan tai vaihtaa ravintotietoa käyttöoikeuteen. Palvelun tarjoaja voisi sitten yrittää tehdä tiliä maksulliisilla lisäpalveluilla. THL julkaisee nyt fineli.fi sivustolla kattavasti suomessa myytävien elintarvikkeiden koostumustietoja.

Vierailija
54/58 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kilokulbia reilut 5 vuotta ja laihdutin sen avulla 27kg.

Ilmaisena ihan ok, mutta ruokapäiväkirjan hakutoiminto on huono ja ruoka-aineiden nimeäminen kannassa on ollut varsin epäloogista, joten ohjelman sujuva käyttö on vaatinut harjaantumista. Ei todellakaan ole sillä tasolla että siitä maksaisin yhtään mitään.

Uusi omistaja menee nyt perse edellä puuhun ja tappaa liikeidean karkoittamalla maksutonta palvelua käyttävät laittamalla sen heti alkuun maksulliseksi. Fiksumpaa olisi ollut jättää vanha ennalleen ja tarjota rinnalla parempi maksullinen, kunhan saa sellaisen ensin tehtyä. Nyt vaaditaan rahaa ja lupaillaan että joskus voi tulla jotain parannuksia. Harva alkaa maksamaan kuukausimaksua ja jää odottamaan parannuksia. Ilaisversion käyttäjät katoaa muihin palveluihin ja tuskin palaavat enää koskaan.

Vierailija
55/58 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin vittuilevalla asenteella luulee saavansa maksavia asiakkaita?

"Kohtuullisuus ois kiva yllätys. Olemme ostaneet Kiloklubin Sanomalta kaksi päivää sitten ja nyt pitäisi olla jo täsmälliset suunnitelmat ja aikataulut tulevista uudistuksista, sekä tiedotus hoidettuna."

Tuolla asenteella ostamiseen käytetyt rahat ovat jo hukkaan heitettyjä.

Itse siirryin jo käyttämän Fatsecrettiä ja täytyy todeta viikon käytön jälkeen, että en enää Kiloklubin ruokapäiväkirjaa kaipaa. Kiloklubin heikoin lenkki oli ruokapäiväkirja ja siitä en todellakaan maksaisi.

Vierailija
56/58 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.fudbot.com 

Nämä julkaisivat kanssa oman palvelunsa pari päivää sitten. Vähän on keskeneräinen mutta ovat kai luvanneet parin kuukauden sisällä perusversion valmiiksi sekä lisätä ruokia tietokantaan. Käyttää muuten tällä hetkellä Finelin kantaa. Näin lehdistötiedotteen jossa lupasivat että esim. ruokapäiväkirja toimii maksuttomana aina vaikka kokeilujakson jälkeen ei maksaisikaan mitään tai liittyisi palveluun. 

Vierailija
57/58 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin 60 €/vuodeksi huhtikuussa ja olen keventänyt jo 12 kiloa. Ruokailutottumukset muuttuvat koko ajan ja kuvittelen pääseväni "normaalipainoon" vuoden kuluessa. 👍👍👍

En ota kalorilaskentaa niin pilkulleen, käytän tervettä järkeä. Pallot sekä ruoka- että liikuntapuolella ohjaavat tehokkaasti hyvään suuntaan. 👉👉👉

Vierailija
58/58 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni hermot jo siihen kun yhdistivät kiloklubin tiedot sanomatunnusten kanssa ja saivat sitä myöden oikeat henkilötietoni yhdistettyä painohistoriaani. Olin erittäin loukkaantunut. Tämä on nyt viimeinen pisara.

Tarkoitit varmaan että aiempi omistaja Sanoma yhdisti jotain tietoja. Siis ei tämä nykyinen omistaja.