Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin riskin ura-asiassa ja pieleen meni

Vierailija
07.01.2016 |

Syö ja ..uttaa. Otin ison riskin työasiassa. Tähtäsin haastavampiin hommiin ja tein joukon tiukkoja ratkaisuja. Nyt näyttää siltä, että kaikki satsaus on mennyt hukkaan ja käteen jää risut.

Jätin upean työn hyvässä työyhteisössä. Takaisin en pääse eli uusi toimihenkilö on jo valittu.

Miksikö itken täällä? Ei oikein muutakaan voi. Kai tästä nousee joskus, pakko. Mutta just nyt olen ihan hajalla.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla on kuitenkin työ? Ja olet ollut siinä miten pitkään? Pari viikkoa ei kerro vielä mitään.

On on, en todellakaan lähtenyt tyhjän päälle kolmen lapsen kanssa. Työn todellisuus ei vaan vastaa sitä, mitä sen kerrottiin olevan. Ja pian olen ollut vuoden eli eiköhän tämä ala olemaan selvää.

Vierailija
22/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kelju tilanne... Haluatko Ap avata tilannetta lisää? Minkä alan työ on kyseessä? Menikö ylenemissuunnitelma pieleen oman moka vuoksi? Vai miksi sinua ei enää palkattaisi "fiksuun hommaan"? 

Minuakin jäi mietityttämään tuo, että minkä tyyliseen asiaan yritys tyssäsi. Kuitenkin tahtoa on ollut. Tai mikä sai ap:n ajattelemaan, että hän voisi päätyä niihin haastavampiin hommiin. Tuntuu, että tässä olisi kyse jostain epäreiluudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilinkin, että oli joku jamppa otettu edelle... Älä soimaa itseäsi, ap. -22

Vierailija
24/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan millään kestä pää ajatella, että olis joku sukupuolijuttu. Olisin mieluummin kuullut, että ei haluta sua koska olet niin... tai et ole yhtään.... mutta tollasella yh-asialla perustelu on musta ihan syvältä. Esimies vielä lisäsi, että ei ole mitään henkilökohtaista.  Jaa ei vai? En oikein keksi mikä olisi henkilökohtaisempaa.

Vierailija
25/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teet kolme lasta sellaisin väliajoin että ei tarvitse työhön menoa miettiä yhdeksään vuoteen. Tsemiä!

Vierailija
26/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt teet kolme lasta sellaisin väliajoin että ei tarvitse työhön menoa miettiä yhdeksään vuoteen. Tsemiä!

Loistava idea muuten mutta ikää 43 v., ei isäkandidaattia eikä kohtua. Mutta muuten:)

Kiitos kuitenkin tsempeistä!

Vierailija
27/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstöhallintohommia esimiestasolla, sen verran uskallan sanoa. Ylenemissuunnitelma meni pieleen kun joku keksikin kätevämmän ratkaisun eli napattiin nuori mies siihen hommaan, jota olin kaavaillut ja jonka eteen olin tehnyt ihan hulluna hommia. Kolmen lapsen yh-kuvio olisi ollut työnantajan mielestä liian rankkaa niihin hommiin. Musta toi on vaan tekosyy. Mutta nyt siis uuden edessä. Jostain pitäisi löytää se uusi paikka, että päästäisiin pois täältä. Hyvä meidän äiti...

Tuohan on syrjintää!

Vierailija
28/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ethän sinä ap siis ole epäonnistunut missään? Sinulle annettiin työstä virheellinen kuva, missä se sinun mokasi on?

Vierailija
29/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heko heko. Ehkä just sun kaltaisten naisten takia ne nuoret miehet menee ohi että suhahtaa

Vierailija
30/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä onko todella laillista olla antamatta sinulle pedattua asemaa vetoamalla perhetilanteeseen?

Vierailija
31/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstöhallintohommia esimiestasolla, sen verran uskallan sanoa. Ylenemissuunnitelma meni pieleen kun joku keksikin kätevämmän ratkaisun eli napattiin nuori mies siihen hommaan, jota olin kaavaillut ja jonka eteen olin tehnyt ihan hulluna hommia. Kolmen lapsen yh-kuvio olisi ollut työnantajan mielestä liian rankkaa niihin hommiin. Musta toi on vaan tekosyy. Mutta nyt siis uuden edessä. Jostain pitäisi löytää se uusi paikka, että päästäisiin pois täältä. Hyvä meidän äiti...

Kai sit älyät, että et tee enää jatkossa muiden töitä? Jos poju ei pärjää, se ei ole sun vika. Onko kyse julkishallinnosta? Jos, nosta syrjintäsyyte.

Vierailija
32/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ethän sinä ap siis ole epäonnistunut missään? Sinulle annettiin työstä virheellinen kuva, missä se sinun mokasi on?

Sen virheenhän mä tein, että mullistin koko perheeni elämän. Lapsilla vaihtui kaikki: koulut, kaverit jäi jne. Nyt ollaan täällä hevon perseessä ja kun niin lähdettiin paremman elämän perään. Harmittaa. Jos olisin vaan tyytynyt siihen hyvään mitä oli.

Vierailija
33/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräilen täällä nyt niitä risuja ja koitan jotenkin toipua. Onneksi pian on varmaan jotain haettavaa mutta hirvittää jo valmiiksi, että miten tässä käy. Nyt tuntuu siltä, että olisi vaan pitänyt olla tyytyväinen siihen mitä oli. Nyt lähdin tavoittelemaan koulutustani vastaavaa työtä ja kehittämään itseäni. Psyykkasin itseni uskaltamaan ja olemaan rohkea ja plää pläää. Elämä kantaa ja pitää uskaltaa. Nyt fiilikset enemmänkin niitä mitä muka luulit itsestäsi, ja mua kukaan enää mihinkään fiksuun hommaan palkkaa ja olen ihan nolo tyrkky ja pyrkyri ja miksi ikinä kuvittelin mitään ja jne. jne.

velloo itsesäälissään ap

Mä en saa nyt tästä kiinni. Jos työ oli erilainen kuin myyntipuhe, niin miten se oli sun moka? Palkkaavan esimiehen moka se on.

Vierailija
34/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri hämmästelen kuinka yksityisellä puolella hädin tuskin tiiminvetäjäksi pystynyt kaveri pääsi julkisella puolella pienen kaupungin infrasta vastaavaksi dirikaksi...ei hyvää päivää, niin organisointikyvytön nysväri kuin olla ja voi. Hyvä kyllä selittämään asioita paremmaksi. Ei ollut kerta eikä ensimmäinen kun pelastin hänet sotkuista johon itsensä ja tiiminsä sai.

Vierailija
35/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelet/haet jo työtä toiselta paikkakunnalta? Onko paluu vanhalle paikkakunnalle mahdollista? Olisi ainakin tuttu sinulla ja lapsillesi, jotain hyvä.... Ja kivaa?

Vierailija
36/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko sulla kirjallisena se, että et privaattiasian (yh) et saa hommaa? Jos, niin lähdettyäsi voit nostaa syytteen syrjinnästä.

Vierailija
37/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään ymmärrä onko todella laillista olla antamatta sinulle pedattua asemaa vetoamalla perhetilanteeseen?

Ei yksityisellä sektorilla ole mitään varmaa paitsi epävarma. Ja mitenkään ei ap ikinä voisi edes tuota todistaa. Olisi vaan puhetta ja toisten puhetta. Ja sitten olisikin jo leimaantunut valittajaksi ja sittenpä olisikin helppo rekrytoitua uudelleen.

Empatiaa ap! Jotenkin, jonakin päivänä. Usko vaan. Olet ollut rohkea ja lapsesi antavat sen varmasti anteeksi. Korjausliikettä vaan peliin.

Vierailija
38/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, sinä kuitenkin rohkenit yrittää.

Minä tein aikanaan toisin, eli jäin "kotipaikkakunnalle" kaupungin toimistohommiin kahden lapsen yksinhuoltajana. Vaa' assa painoi lasten koulut ja kaverit, velaton talo, joka jäi erossa minulle, lasten isovanhemmat, jotka samalla paikkakunnalla, hoitoapu taattu.

Töitä on riittänyt, leipä ollu pitkä ja kapea😔 mutta usein on kaihertanut, että olisi minusta ollut enempääkin. No, nyt odottelen eläkettä, neljä vuotta vielä jäljellä. Ei tämä kurjaa ole ollut, talous on ollut turvattu, lapset aikuisia, kouluttautuneita ja hyvissä hommissa... mutta, mutta....

Vierailija
39/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanouduit ennen kuin sait uutta työtä

Miten ei voi ymmärtää?

Taidan vain ruokkia trollia.

Vierailija
40/51 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, sinä kuitenkin rohkenit yrittää.

Minä tein aikanaan toisin, eli jäin "kotipaikkakunnalle" kaupungin toimistohommiin kahden lapsen yksinhuoltajana. Vaa' assa painoi lasten koulut ja kaverit, velaton talo, joka jäi erossa minulle, lasten isovanhemmat, jotka samalla paikkakunnalla, hoitoapu taattu.

Töitä on riittänyt, leipä ollu pitkä ja kapea😔 mutta usein on kaihertanut, että olisi minusta ollut enempääkin. No, nyt odottelen eläkettä, neljä vuotta vielä jäljellä. Ei tämä kurjaa ole ollut, talous on ollut turvattu, lapset aikuisia, kouluttautuneita ja hyvissä hommissa... mutta, mutta....

Kiitos viestistäsi! Juuri tällaista tukea kaipaan ja tarvitsen nyt. Tää itsesääli on juuri nyt kaikkein syvimmillään ja katumus vie melkein tajun. Laitoin melkeinpä kaikki munani tähän yhteen koppaan ja nurin meni. Olisin voinut jäädä ja miettiä, että millaistahan olisi ollut lähteä. Nyt tiedän. Ja joskushan käy näinkin, että kaikesta hyvästä yrityksestä ja tsempistä huolimatta ei vaan onnistu.

Lämpimät terveiset siis sinne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme