Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johtuuko uskottomuus parisuhdeongelmasta?

Vierailija
26.03.2025 |

Itse len vakaasti sitä mieltä, että onneliseen parisuhteeseen ei kolmas ihminen yksinkertaisesti mahdu.

Olen myös sitä mieltä, että syy ei ole sen kolmannen osapuolen vaan niiden, jotka elävät parisuhteessa.

Se on vain hemmetin paljon helpompaa syyttää muita, koska silloin ei tarvitse katsoa peiliin ja tunnustaa omia virheitä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu vain siitä että nainen halusi nusuttaa nuorempaa tai vaan komeampaa. Tosi

Vierailija
2/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ei tarvitse olla mitään vikaa! Krooninen pettäjä pettää, vaikka kaikki olisi hyvin. Pettäjä on joskus sellainen, että tarvitsee itsetunnon pönkitystä ja huomiota alati. Olin pettäjänainen, jolla oli ihana, rakastava mies kotona. Terapiassa tajusin, että olen ollut vailla isän huomiota (isä hylkäsi), äiti ei jaksanut ja olin koulukiusattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt pettäisin (joka ei valitettavasti olisi lainkaan mahdotonta), olisi syy vain ja ainoastaan minussa itsessäni ja omassa hauraassa psyykkisessä tasapainossani. Parisuhteessani ei ole yhtään mitään vikaa!

Kokonaisuudessaan aivan käsittämätön ajatus, että pettäminen olisi automaattisesti myös puolison "vika". Tekeehän ihmiset murhiakin. Onko murha aina myös uhrin vika? Ihmiset nyt vain on paskoja, toiset paskempia kuin toiset.

Vierailija
4/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus johtuu, joskus vain ihminen on itsekäs ja omaa nautintoa, huomiota jne. tavoitteleva.

Seksuaalisuus on yksi perustavanlaatuinen tarve ja ihmistä liikuttava voima.

Vierailija
5/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottomuus johtuu aina siitä, että ihminen itse haluaa olla uskoton. Parisuhde voi olla ihan miten huono tahansa, mutta ihminen itse lopulta päättää, pettääkö vai ei.

Vierailija
6/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on pettämistä vaikka voissa paistaisi. On turha uskotella itselleen tai muille, että se olisi jotenkin oikeutetumpaa, jos parisuhde on huono.

Vierailija
7/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottomuus johtuu kusipäisyydestä. Ei siinä ole sijaa minkäänlaiselle selittelylle.

Vierailija
8/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on pettää, kun halukkaita on joka puolella. Kakkonen saattaa ajatella, että pettäjä on luotettava ja hieno ihminen minun kanssa. Hän olettaa, että pettäjän parisuhteen on täytynyt olla jo aikaisemmin pilalla.

Pettämisen aikoihin pettäjä on kuitenkin muuttunut etäiseksi ja seksielämä hiipunut. Pettäjä puolusteleekin syyttämällä tapahtuneesta huonoa parisuhdetta. Petetyn kumppanin haukkuminen on tavallista.

Ja kakkoset pakoilee vastuutaan. Tässä vain kävi näin. Me alettiin jutella facessa. Tunteet vei. 

Pettämisessä on kysymys valinnasta, siihen ei vain ajauduta. Ethän sinä ajaudu esim. varkauksiinkaan.

Vierailija
9/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pettäminen on osoitus siitä, että ihminen on tyhmä.

Vierailija
10/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä se johtui puolison maniavaiheesta.

Vierailija
11/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kohdalla johtuu useimmiten siitä ettei saa kotona seksiä. Naisten kohdalla siitä, että kuvittelevat saavansa paremman.

Vierailija
12/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa on tutkittu, ja on todettu että vahvasti huomionkipeät, jännityshakuiset tai välttelevästi kiintyneen suhteen mallin kotoaan saaneet ihmiset päätyvät pettämään muita helpommin.

Vierailija
13/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi petetty ei lähde? On teoria, jonka mukaan kivikauden aikaan  ryhmään kuuluminen oli ihmiselle ainoa tapa selvitä ja yksin jääminen tarkoitti kuolemaa. Monet automaattisista tunnereaktioista on niitä peruja.

Vierailija
14/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Olen sivusta joutunut seuraamaan miestä, joka petti vaimojaan jatkuvasti.

Nilkki on nilkki, parisuhteesta huolimatta.

Vierailija
15/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toinen alkaa katsella suhteen ulkopuolelle ja siitä aiheutuva päättymätön riita voi lopulta viedä eroon.  

Jatkuva toisen kritisoiminen ja halveksiminen, omien toiveiden ja tarpeiden piilottaminen ja kommunikaatiosta vetäytyminen tietävät usein suhteen loppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän