Voinko vaatia että ex-mies hankkii oman huoneen lapselle?
Minun luona siis asuu lapsi ja oma huone tottakai löytyy!
Exällä käy joka toinen viikonloppu ja nukkuu kuulemani mukaan työhuoneen sohvalla! musta on käsittämätöntä ettei isä pidä itsestään selvänä että lapsella on oma huone hänen luonaan.
Otin asian jo puheeksi mutta mitään ei ole tapahtunut. Voinko jollain tapaa "vaatia" tätä esimerkiksi lastenvalvojan avulla?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Jaahas tätä mieltä sitten mammat tällä kertaa :( Sanottakoon että ehdotin exälle että tekisi työhuoneesta lapselle kokonaan oman huoneen, mutta eipä käy. Kuulemma avopuolisonsa tarvii työhuonetta kun tekee etätöitä paljon kotona ja työhuoneessa on takka yms. tekosyitä ettei muka sovi lastenhuoneeksi.
ap
Useinhan huone on rahakysymys, se maksaa. Eikä tosiaan työhuone ole mikään tekosyy, kyllähän ihmisten pitää tehdä töitä!!?! Eikös sinne työhuoneeseen voi laittaa jotain lapsen omaa juttua, lipastoa, kuvaa tms, että hän tuntisi jonkun paikan omakseen? Ei järjen hiventä muuttaa työhuonetta lastenhuoneeks. EI munkaan lapsilla isällään ole omaa huonetta, vaikka ovat jo isoja koululaisia. Hyvin ovat pärjänneet. Ja mun kotona heillä on omat huoneet. Sä et varmaan ole ihan tosissasi tän asian kanssa?? Exän elämä lapsen kanssa ei muutenkaan kuulu sulle. Sulla ei ole yksinoikeutta lapseen, eikä pienintäkään oikeutta exän elämään. Mut tiedän munkin miehen exä aikanaan huusi ja vaati ja raivosi, oli tottunut sanelemaan kaiken. Miehen oma tahto oli suora sodanjulistus hänelle. Eipä mies ajattele exäänsä hyvällä vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka voi vaatia omaa huonetta niille ydinperheiden lapsiparoille, jotka jakavat huoneen sisarusten kanssa tai nukkuvat vanhempien makuuhuoneessa? Eikö yhteiskunnan pitäisi puuttua moiseen epäkohtaan?
No sepä ei minun ongelma ole jos jollain ydinperheellä ei ole varaa kustantaa lapsille omaa huonetta. Ette selvästi ymmärrä mitä tarkoitan. Kyse on jo ihan periaatteesta! exänkin on kustannettava samat ja tarjottava samat asiat lapselle, eli ns. sama elintaso siellä kun minunkin luonaan. Edelleenkään hänen puolisonsa työhommat ei minulle kuulu. Kaiken järjen mukaan työt ei ole sidottu yhteen ja samaan huoneeseen, jonka voisi hyötykäyttää muuten paremmin. Tätä mieltä olen!
ap
Hahhah! Oletpas harvinaisen ääliömäinen ihminen. Ihme ettei eksäsi vaadi sinua muuttumaan vähän fiksummaksi. Sun periaatteet eivät kenellekään kuulu, ne ovat sun eikä niistä kenenkään muun tarvitse olla kiinnostunut. Exällä kuuluu olla ihan hänen omat periaatteensa. Ikävä tosiasia on myös se, että avioerossa toisen tai molempien elintaso romahtaa. Exällä voi olla paljon sellaista henkistä pääomaa tarjota lapselleen, mistä sä et tajua mitään. Olet aikamoinen jyrä. Kannattais opetella kunnioittamaan toisia ihmisiä. Ihan jo lapsesi tähden. ja työtä kotona tekevänä voin kertoa että työhuone on mun työpaikkani. En minä töitäni missään saunaeteisessä voi tehdä. OIkeasti en ihan usko että olisit tosissasi, kunhan provosoit. Ei kukaan voi olla noin tyhmä ja vielä häpeilemättä toitottaa sitä ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka voi vaatia omaa huonetta niille ydinperheiden lapsiparoille, jotka jakavat huoneen sisarusten kanssa tai nukkuvat vanhempien makuuhuoneessa? Eikö yhteiskunnan pitäisi puuttua moiseen epäkohtaan?
No sepä ei minun ongelma ole jos jollain ydinperheellä ei ole varaa kustantaa lapsille omaa huonetta. Ette selvästi ymmärrä mitä tarkoitan. Kyse on jo ihan periaatteesta! exänkin on kustannettava samat ja tarjottava samat asiat lapselle, eli ns. sama elintaso siellä kun minunkin luonaan. Edelleenkään hänen puolisonsa työhommat ei minulle kuulu. Kaiken järjen mukaan työt ei ole sidottu yhteen ja samaan huoneeseen, jonka voisi hyötykäyttää muuten paremmin. Tätä mieltä olen!
ap
Hahhah! Oletpas harvinaisen ääliömäinen ihminen. Ihme ettei eksäsi vaadi sinua muuttumaan vähän fiksummaksi. Sun periaatteet eivät kenellekään kuulu, ne ovat sun eikä niistä kenenkään muun tarvitse olla kiinnostunut. Exällä kuuluu olla ihan hänen omat periaatteensa. Ikävä tosiasia on myös se, että avioerossa toisen tai molempien elintaso romahtaa. Exällä voi olla paljon sellaista henkistä pääomaa tarjota lapselleen, mistä sä et tajua mitään. Olet aikamoinen jyrä. Kannattais opetella kunnioittamaan toisia ihmisiä. Ihan jo lapsesi tähden. ja työtä kotona tekevänä voin kertoa että työhuone on mun työpaikkani. En minä töitäni missään saunaeteisessä voi tehdä. OIkeasti en ihan usko että olisit tosissasi, kunhan provosoit. Ei kukaan voi olla noin tyhmä ja vielä häpeilemättä toitottaa sitä ympäriinsä.
Kyllähän on fakta ettei exän akan työn teot mulle kuulu ja olen kiinnostunut vain lapsestani! Tuon itsekin työhommia kotiin joten tiedän että niitä voi tehdä ihan missä vain kotona, vaikka sängyllä maaten! Mutta pitihän se arvata, että kun exä muutti tuon naisen taloon niin eipä sieltä sijaa lapselle lohkea. Ja jos tämä tekee minusta tyhmän niin olkoon sitten niin. Sen voin kertoa ettei miehellä ainakaan mitään henkisiä pääomia ole, minä olen meistä se korkeammin koulutettu ja paremmin tienaava, kuten voi tästäkin huomata: mun luona on oma huone itsestään selvää, haluan viedä lasta reissuihin ja ulkomaille ja tarjota paljon harrastuksia. Isä ei tarjoa mitään näistä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän on fakta ettei exän akan työn teot mulle kuulu ja olen kiinnostunut vain lapsestani! Tuon itsekin työhommia kotiin joten tiedän että niitä voi tehdä ihan missä vain kotona, vaikka sängyllä maaten! Mutta pitihän se arvata, että kun exä muutti tuon naisen taloon niin eipä sieltä sijaa lapselle lohkea. Ja jos tämä tekee minusta tyhmän niin olkoon sitten niin. Sen voin kertoa ettei miehellä ainakaan mitään henkisiä pääomia ole, minä olen meistä se korkeammin koulutettu ja paremmin tienaava, kuten voi tästäkin huomata: mun luona on oma huone itsestään selvää, haluan viedä lasta reissuihin ja ulkomaille ja tarjota paljon harrastuksia. Isä ei tarjoa mitään näistä!
Jospa isä tarjoaa aikaa ja yhdessä oloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen viikonloppu?
Mä nukuin yhdeksän vuotiaaksi vanhempieni makuuhuoneessa, ja sit kolme vuotta olohuoneen laverilla. Olohuone oli kyllä iso, mutta ei omaa rauhaa. Välillä nukuin veljieni huoneen lattialla patjalla. Oman huoneen sai 12 v, kun isoveli muutti kotoa pois. Ei tämä ole elämääni haitannut. Asuin puoli vuotta opiskellessani samassa huoneessa toisen tytön kanssa. Sekään ei saanut mua tuntemaan oloani vieraaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen viikonloppu?
Sitä suuremmalla syyllä on parempi viettää aikaa yhdessä eikä kiitää harrastuksissa ja reissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin!
ap
Mutta vain isä voi tarjota aikaa isän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi on noin vähän exällä? Onko hän jotenkin huono isä? Jos lapsi olisi viikko-viikkosysteemillä, niin eiköhän sitten saisi oman huoneen.
Välimatkaa on 200km joten ei voi useammin olla. Lapsi on koulussa joten viikolla ei voi lähteä edes. Mutta ei minusta exä saisi silti kuvitella ettei omaa huonetta tarvitse!
ap
No mutta ongelmahan ratkeaa sillä, että vaihdatte osia. Lapsi muuttakoon isälleen, jolloin varmasti saisi oman huoneen. Ja sinun luonasihan hänelle on huone jo valmiina niitä neljää päivää kuussa varten, joina sinä lasta tapaisit.
Meillä miehen kaksi etälasta ja minun lapseni nukkuvat olohuoneessa vuodesohvalla. Asumme siis 3-5 henkilöä pienessä kaksiossa, kokonaan minun ostamassani. Tarvitsimme epätoivoisesti enemmän tilaa, mutta ei ole rahaa.
Miehellä ei ole eron jälkeen yhtään rahaa ostaa asuntoa kanssani, kun häneltä menee iso osuus pienestä palkastaan elatusmaksuihin. Ex-vaimo asuu hulppeasti isossa okt:ssa, jossa on kaikilla lapsilla omat huoneet, piha jne.
Elicsinä ahne ex-vaimo - voit toki vaatia etäkotiin monta huonetta, jos luovut elareista tai tuet isomman etäkodin ostamista. Ps. Mitäs jätit aviomiehesi toisen miehen takia, minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tällä logiikalla siis sinäkin olet velvollinen hankkimaan lapselle kaiken mitä exäkin hankkii. Eikö? Eli jos exä hankkii heille mopon lasta varten, myös sinun tulee hankkia mopo lapselle teidän kotiin. Entä jos exäsi ostaa hevosen? Sinäkin joudut sitten ostamaan hevosen, eikö niin?
Jaa tää oli sittenkin provo "Eksä muutti tuon naisensa taloon". Eli naisen täytyisi oma työpaikkansa antaa lapselle, koska eksä muutti sinne. Ei kukaan noin idiootti ole. Eikä kukaan ole niin idiootti, ettei tiedä, että töitä on erilaisia. Kaikilla ei vaan työt ole pelkästään läppärillä. Mullakin on vielä yritykseni jäljiltä rulokaapillinen mappeja ja toinen koulutusmateriaalia. Vielä kaksi vuotta pitää säilyttää aineistoa, kuitit tosin olisin saanut jo hävittää, mutta ajattelin hävittä kaikki kerralla, samalla kuin mietin, jätänkö jotain vielä muistoksi - koulutusmateriaalista osa on vieläkin käyttökelpoista. Paperia tarttee nykyaikanakin, kaikki ei edelleenkään lähetä laskuja sähköisenä. Sen lisäksi kotona voi tehdä muutakin kuin tietokoneella tehtäviä töitä.
Aikamoinen mimmi tämä ap. Melkein samalla hengen vedolla ilmoittaa, että exä tienaa huonommin kuin hän itse, mutta exän pitäisi silti tarjota lapselle sama elintaso kuin hänellä itsellään. Tässä ompi nyt ristiriita, jos saan sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
NIin just. Lapsen hoito ei ole mitään kilpavarustelua. Ihan tavallinen arki yhdessä isän kanssa on lapselle kullanarvoista. Jospa lapsi saa osakseen lempeyttä, hellyyttä, näkee samanlaisen parisuhteen mallin jne? Et voi tietää. ja kuules kultaseni, koulutus ja raha on varsin vähäinen osa siitä millaisia pääomia ihmisellä voi olla ja mitä antaa toiselle. Lapselle sun koulutuksella ja rahalla ei ole juuri mitään arvoa, lapset tarvitsevat hyväksyntää, rakkautta, aikaa jne. Ehkä ne eivät ole vahvimpia puoliasi? Mutta isä kenties voi antaa niitä. Et voi tietää, lapsi voi muistaa lapsuudestaan hyvät hetken isän kanssa paljon tärkeämpinä kun sun neuroottisen ja toisia halveksuvan kilpavarustelusi. Sinuna tarkistaisin ihan tosissani peilistä mitä sieltä oikeinnäkyy ja mikä siitä on lapsen etua
Paljonko nyhdät exältäsi elareita kuukausittain, ap? Esim 400 eurolla/kk saisi jo korkoja uuden isomman asunnon asuntolainaan tai vuokraan, jos oikeasti haluat lapsellesi parempaa elintasoa. Ex-miehesi joutuu tällä hetkellä elämään köyhemmin kuin sinä, joten luovu ekaksi noista.
Ap vaikuttaa hyvin epämiellyttävältä ihmiseltä. Voi hyvin arvata minkä takia tuli ero exästä ja vain toivoa, että exä on löytänyt onnen uuden naisensa kanssa. Kunhan vaan vielä ap jättäis ne rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa tää oli sittenkin provo "Eksä muutti tuon naisensa taloon". Eli naisen täytyisi oma työpaikkansa antaa lapselle, koska eksä muutti sinne. Ei kukaan noin idiootti ole. Eikä kukaan ole niin idiootti, ettei tiedä, että töitä on erilaisia. Kaikilla ei vaan työt ole pelkästään läppärillä. Mullakin on vielä yritykseni jäljiltä rulokaapillinen mappeja ja toinen koulutusmateriaalia. Vielä kaksi vuotta pitää säilyttää aineistoa, kuitit tosin olisin saanut jo hävittää, mutta ajattelin hävittä kaikki kerralla, samalla kuin mietin, jätänkö jotain vielä muistoksi - koulutusmateriaalista osa on vieläkin käyttökelpoista. Paperia tarttee nykyaikanakin, kaikki ei edelleenkään lähetä laskuja sähköisenä. Sen lisäksi kotona voi tehdä muutakin kuin tietokoneella tehtäviä töitä.
Noh exäni nyt vaan sattui muuttamaan tän naisen omistamaan taloon! En ole ko. tönöä nähnyt mutta lapsen puheiden perusteella ei olekovin iso, eli tuskin on kovin varakas tämä nainenkaan. Exällehän se oli tietty lottovoitto päästä toisen siivellä asumaan, koska tulot ei hänellä ole suuret. Ennen tätä asui yksiössä.Mutta joo,eihän noi minulle edes kuulu. Epäilenpä vaan ettei nainen halua luovuttaa huonetta lapselle. Ja tiedän kyllä että erilaisia töitä on,mutta ei hän kokonaan kotonaan työskentele koska jo joskus työpaikallaan ja jopa viikonlopun pois työreissuillaan! Kuten sanoin tuon itsekin työjuttuja joskus kotiin ja kyllä onnistuu ilman mitään huoneita se ja paperit siististi mapissa.
Itsekin nukuin aikanaan isän työhuoneen sohvalla, mutta se ei todellakaan haitannut. Pääasia oli että sai olla isän kanssa!!
ap