Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan harvinaista, että lasta kuritettiin, vaikka perheessä ei ole uskovaisuutta, alkoholismia, väkivaltaa, uusperhedraamaa tms?

Vierailija
06.01.2016 |

Yleensä jos joku on kertonut, että oli kuritettu, niin perheessä on ollut kaikki muut asiat ihan sekaisin. Mutta meillä ei ollut mitään noista, ja oikeastaan oli oikein rakastavat vanhemmat, mutta silti kasvatuksessa käytettiin koko lapsuuden ajan remmiä (mitään muuta, lyömistä tai tukistamista tai läppäsyjä ei ollut).

Ei varmaan kovin yleistä? Puhutaan siis ajasta noin 10-20 vuotta sitten.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tietoisen väkivaltakirteen ratkaisun. Väkivallalla "kasvatettuna" koen joskus suunnatonta halua lyödä lasta, mutta luotan itseeni, etten niin tee. Ja se on tärkeintä - olen onnistunut.

Lyöminen ei kasvata lasta. Itse lyömisen pelossa tein mitä pyydettiin, mutta nyt aikuisena toimin juuri päinvastoin ja olen millainen haluan olla. Teen sitä, mistä silloin rankaistiin. Että hyvin toimi tämä arvokasvatus. 

Meillä se lyöminen merkitsi sitä, etteivät vanhempani osanneet minua rakastaa. He rakstivat omalla tavallaan, mutta olin myös perheen ns. sylkykuppi. Yksi mielenterveysongelmainen ja sitten alistuva äiti jotenkin kai tulivat siihen tulokseen, että ongelma olin todellisuudessa minä - lapsi. Ja sitä sitten miljoonin keinoin yritettiin kontrolloida ja muuttaa ja rankaista, mutta ei se tietenkään toiminut, koska ongelma oli oikeasti aivan jossain muualla - isän mielenterveydessä. 

ja olen samaa mieltä, että siinä paljaalle takapuolelle piiskaamisessa on vahva seksuaalinen aspekti. Piiskata 15 vuotiasta tyttöä, kun pimppa on esillä? Ällöttää ja tämän kokeneena tiedän, että hävettää vielä vuosia. 

Vierailija
42/45 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt tietoisen väkivaltakirteen ratkaisun. Väkivallalla "kasvatettuna" koen joskus suunnatonta halua lyödä lasta, mutta luotan itseeni, etten niin tee. Ja se on tärkeintä - olen onnistunut.

Siis tällaisen lukeminen saa aina uskomaan ihmiskuntaan. Kuinka onnekkaita lapsesi ovat, ja heidän lapsensa, että pystyt katkaisemaan väkivallan kulttuurin. Jos sinä et lyö lapsistasi kasvaa todennäköisesti vanhempia jotka hekään eivät lyö lapsiaan. Kuinka paljon heillä jää energiaa kasvuun ja kehittymiseen, kun se ei kulu arvaamattomien vanhempien oikkujen ennakointiin ja pelkäämiseen.

Onnittelut, olet tehnyt investoinnin josta sun rakkaat ihmiset saavat nauttia kymmeniä ja kymmeniä vuosia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tähän jatkaa vielä kun olen nyt ainoa palstan väkivalltainen ja hullu äiti joka vielä kehtaa tunnustaa sen että kyllä tulee läiskäistyä lasta takapuolelle kun se kymmenennen kerran kiipeää kiikkerään hyllyyn ja käyn sen sieltä poimimassa tai hakee laatikosta puukapustan ja paukaisee sillä leikkivää sisarustaan päähän..

On täysin eri asia hakata ja pätkiä ja läpsiä lastaan.

Mutta kyllä se kohtuullisen hyvin on toiminut että kun monta kertaa samasta asiasta kieltää ja sitten sanoo että kohta tulee sitten jo selkäsauna niin pahan teko jää ainakin 15 minuutiksi..;)

Eipä sitä tartte lapsia tukistaa eikä alentaa muutoin mutta kyllä se aika hyvin kieltoa tehostaa kun vähän muistuttaa..taitaa lapset pitää mun uhkailua vitsinä mutta kaikkea tarttee koittaa..

Ketään ei saa lyödä eikä ketään saa väkivallalla uhta eikä ketään saa alistaa sillä se on fakta!

Vierailija
44/45 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tähän jatkaa vielä kun olen nyt ainoa palstan väkivalltainen ja hullu äiti joka vielä kehtaa tunnustaa sen että kyllä tulee läiskäistyä lasta takapuolelle kun se kymmenennen kerran kiipeää kiikkerään hyllyyn ja käyn sen sieltä poimimassa tai hakee laatikosta puukapustan ja paukaisee sillä leikkivää sisarustaan päähän..

Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Lätkäiset lasta, lapsi lätkäisee sisarusta.  Ymmärrätkö kuinka hauskasti kuvailit sitä kuinka lapsesi on oppinut sinulta mallin siihen, että fyysinen voimankäyttö on ok.

Mikään noista mainitsemistasi teoista ei millään lailla vaadi lapsen lätkäisyä. Ei millään lailla. Ne vaatii vaan sitä että sinä rauhoitut, istut alas, ja käytät aivojasi. Osaat paremmin jos vaan vaadit sitä itseltäsi. 

Vierailija
45/45 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Lätkäiset lasta, lapsi lätkäisee sisarusta.  Ymmärrätkö kuinka hauskasti kuvailit sitä kuinka lapsesi on oppinut sinulta mallin siihen, että fyysinen voimankäyttö on ok.

Mikään noista mainitsemistasi teoista ei millään lailla vaadi lapsen lätkäisyä. Ei millään lailla. Ne vaatii vaan sitä että sinä rauhoitut, istut alas, ja käytät aivojasi. Osaat paremmin jos vaan vaadit sitä itseltäsi. 

No tämä mitä teen ei millään lailla liity voiman käyttöön..lapsi muksaisee sisarustaan koska siitä lähtee hauska ääni sen jälkeen kun sitä on muksauttanut.Lapsi on vaan vähän pirun tuhma siinä kohtaa?Fyysinen voiman käyttö..voi halvattu!:D

Ei siinä kuule istuminen auta jos se mukelo roikkuu siellä hyllyssä!:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi