Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen kipeästi neuvoja, muutto sairaana, täysin varattomana ja ylivelkaantuneena? :(

aa pee
06.01.2016 |

Eli tilanne on se että minun pitäisi kipeästi päästä muuttamaan erilleni avomiehestäni, tilanne tulehtunut. Mutta olen tällä hetkellä työkyvyttömyyseläkkeellä, ( fyysinen sairaus, ei psyykkinen) tilanne muuttumassa noin 1-1,5 v päästä, kun valmistunen uudelleenkoulutuksesta, siis jos löydän työtä johon enää kykenen. Tällä hetkellä tuloni ovat bruttona 1000 e/ kk. Noin puolet menee velanmaksuun, ei kiitos syyllistystä, konkurssi työkyvyttömyyteni vuoksi.

Mutta, minulla ei ole pahemmin huonekaluja, jotain varmasti saisin mukaan. ei ole rahaa takuuvuokriin, säästöjä noin 300 e. Lapsi on, yhteishuoltajuudessa mutta isä on lähihuoltaja, sairauteni vuoksi ainakin tällä hetkellä. Ei ole ketään omaista jonka luo voisin muuttaa, lapseni on tällä paikkakunnalla, muut omaiset ja ystävät satojen kilometrien päässä.

Mistä voisin saada apua? Neuvoja?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sosiaalitoimistosta. 

Vierailija
2/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika sosiaalitoimistoon. Siellä auttavat sua anomaan toimeentukea ja sitten aikanaan myös asumistukea ja varmasti antavat myös vakuudet takuuvuokraan. Voivat auttaa myös kaupungin/kunnan asunnon hankkimisessa ja voit saada asunnon jonojen ohi, jos tapauksesi on kiireellinen. Rohkeasti vaan yhteyttä sossuun, sieltä saat kyllä apua.

Vierailija
4/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuun vaan kipinkapin heti aamulla.Saat varmasti tilapäismajoituksen esim. hotellista tai matkustajakodista sossun laskuun.

Vierailija
5/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika oman lähtökaupungin alueesi sosiaaliohjaajalle/sosiaalityöntekijälle. Mukaan uuden asunnon paperit, 2kk tiliotteet ja viimeisin vahvistettu verotuspäätös. Kysy aikaa varatessasi mitä muuta tarvitsee vielä ottaa mukaan. Älä laita perushakemusta, sillä ei käsitellä vuokravakuuksia ja muuttokustannuksia, vaan ne hoidetaan sosiaalihenkilön kautta. Sossusta voit saada vuokratakuun maksusitoumuksena, sekä joko raha-avustuksen itsepalvelumuuttoon tai mahdollisesti muuttofirman hoitamaan muuton mikäli perustelet kyvyttömyytesi omatoimimuuttoon esim. lääkärintodistuksella fyysisistä vammoistasu. Tsemppiä :)

Vierailija
6/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella ahdistavalta tilanteelta, voimia! <3 Itsellänikin on jaksamiseen vaikuttava neurologinen sairaus, ja tulevaisuus on epävarma...

Onko sairastamallasi sairaudella potilasjärjestöä tai jtn vastaavaa, jonka kautta saisi neuvontaa ja mahdollisesti ihan konkreettista apua?

Vierailija
7/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossuun vaan kipinkapin heti aamulla.Saat varmasti tilapäismajoituksen esim. hotellista tai matkustajakodista sossun laskuun.

Oikeastiko sossu maksaa tilapäismajoituksen hotellissa? Tällaisesta en ainakaan itse ole ennen kuullut.

Vierailija
8/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut ettei sossussa saa apua, vaan esim. vaativat dokumentit tuloista, ja sanovat ettei velkoja oteta huomioon, ja laskevat että kyllä sinä pärjäät hyvin jos vuokrasi on 600-700 e/ kk, kuten täällä pienestä yksiöstä. :(

Mutta eikai auta kuin kokeilla. 

ap

Vierailija
9/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossulla ei ole asuntoja, joten sen joudut hommaamaan itse. Myöskään hotelleja/matkustajakoteja ei makseta yksinmuuttavalle, koska isä on lapsen lähivanhempi. Tilapäismajoituksesta vastaat itse (sossulla ei ole velvollisuutta järjestää asuntoa kuin lapsiperheelle, aikuiset kodittomat ovat ns. oman onnensa nojassa), mutta vuokravakuuksiin ja muuttokuluihin saat kyllä apua.

T.5

Vierailija
10/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko sossu maksaa tilapäismajoituksen hotellissa? Tällaisesta en ainakaan itse ole ennen kuullut.

Vain siinä tapauksessa lasun puoltamana että lapset ovat jäämässä asunnottomaksi. Asunnottomalle yksinelävälle ei.

Ja lainoja ei tosiaan oteta menona huomioon, mutta jos ap:n tulot ovat 1000 e ja vuokra lähelle 700, niin tt-vaje kyllä syntyy (pl. tilanne jossa asumistuki tulee kompensoimaan vajeen). Ota yhteys velkojiisi ja sovi pienempi kuukausierä toistaiseksi.

T.5

Vierailija
11/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aa pee kirjoitti:

Olen kuullut ettei sossussa saa apua, vaan esim. vaativat dokumentit tuloista, ja sanovat ettei velkoja oteta huomioon, ja laskevat että kyllä sinä pärjäät hyvin jos vuokrasi on 600-700 e/ kk, kuten täällä pienestä yksiöstä. :(

Mutta eikai auta kuin kokeilla. 

ap

Kuulopuheisiin ei kannata luottaa. Tietenkin varoista ja tuloista vaaditaan dokumentit (tiliote). Minäkin pidän peukkuja!

Vierailija
12/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin olet?

Mulla on Helsingissä vapaa huone. Ei tarvitse edes paljon maksaa. Olen ajatellut ottaa siihen esim. jomkin opiskelijan tai maahanmuuttajan, mutta ei ole nyt aktualisoitunut tilanne. 

Vierailija
13/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin olet?

Mulla on Helsingissä vapaa huone. Ei tarvitse edes paljon maksaa. Olen ajatellut ottaa siihen esim. jomkin opiskelijan tai maahanmuuttajan, mutta ei ole nyt aktualisoitunut tilanne. 

En asu siellä päin, lapsen takia en voi vaihtaa paikkakuntaa. 

a p

Vierailija
14/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KraftLos kirjoitti:

Kuulostaa todella ahdistavalta tilanteelta, voimia! <3 Itsellänikin on jaksamiseen vaikuttava neurologinen sairaus, ja tulevaisuus on epävarma...

Onko sairastamallasi sairaudella potilasjärjestöä tai jtn vastaavaa, jonka kautta saisi neuvontaa ja mahdollisesti ihan konkreettista apua?

Ei ole mitään tällaista. :( Kiitos paljon, voimia tässä tarvitaan, voimia sinullekin sairautesi kanssa. <3 

ap

Vierailija
15/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla psyykkisiäkin ongelmia on kun olet valmis jättämään lapsesi kokonaan avomiehellesi. Siitäkin huolimatta, että hän on jo lähihuoltaja.

Vierailija
16/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain siinä tapauksessa lasun puoltamana että lapset ovat jäämässä asunnottomaksi. Asunnottomalle yksinelävälle ei.

Ja lainoja ei tosiaan oteta menona huomioon, mutta jos ap:n tulot ovat 1000 e ja vuokra lähelle 700, niin tt-vaje kyllä syntyy (pl. tilanne jossa asumistuki tulee kompensoimaan vajeen). Ota yhteys velkojiisi ja sovi pienempi kuukausierä toistaiseksi.

T.5

Joo itsekin ajattelin ettei mitään tilapäismajoitusta heru, koska en ole lähihuoltaja, vaikka käytännössä lapsi on minulla tasan tarkkaan yhtä paljon kuin isälläänkin, puolet kuukaudesta. 

Olisi aika ihmeellistä jos joku taho saisi laskettua että 500 veloilla ja 600-700 vuokralla 1000 e kk-tulot riittävät. :D 

Vierailija
17/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sulla psyykkisiäkin ongelmia on kun olet valmis jättämään lapsesi kokonaan avomiehellesi. Siitäkin huolimatta, että hän on jo lähihuoltaja.

Siis mitä ihmettä, missä olen noin kirjoittanut? Ei tämänhetkinen avomieheni ole edes lapseni isä, miksi ihmeessä vieraalle miehelle oman lapseni jättäisin? Oletkohan nyt käsittänyt vähän väärin? Lapsen isästä olen eronnut jo vuosia sitten. Ja ei, en ole hutsu, vaan tämänhetkinen avomieheni on toinen kumppanini. :) kannattaa lukea kunnolla ennen kuin vastaa...;)

Meillä on siis lapsen isän kanssa yhteishuoltajuus viikko/viikko-periaatteella, ollut erosta saakka, päätimme yhdessä niin lapsen parhaaksi, koska lapsen isä jäi yhteiseen kotiimme asumaan, minä jouduin muuttamaan kalliilta alueelta kauemmas, lisäksi lapsen päiväkoti, kaverit, kaikki olivat siellä. Ja kun terveydentilani horjui jo silloin. Kaikesta huolimatta olen eron jälkeen viettänyt lapsen kanssa tasan saman ajan kuin exänikin, eikä minulla tosiaan ole mitään psyykkistä sairautta, fyysinen vain, mutta kykenen kyllä pitämään lasta puolet kuukaudesta, liikuntarajoitteeni ei ole siihen esteenä. 

a p

Vierailija
18/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko pakko erota? Tuntuu vähän semmoiselta joskus, että rynnitään eroamaan vaan siksi, että ei hotsita ja nyppii toisen naama... ja sitten yhteiskunnan pitää maksaa lasku. Parhaimpia on nää kotiäidit, jotka laskee, paljonko yhteiskunta maksaa tukia, jos heittävät siippansa ulos ja alkavat kotihoidontukiaikana yksinhuoltajiksi. Töihin ei tietenkään voi palata, kun "lapset tulee hoitaa kotona".

Vierailija
19/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla noin tyhmä? :O

Vierailija
20/65 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onko pakko erota? Tuntuu vähän semmoiselta joskus, että rynnitään eroamaan vaan siksi, että ei hotsita ja nyppii toisen naama... ja sitten yhteiskunnan pitää maksaa lasku. Parhaimpia on nää kotiäidit, jotka laskee, paljonko yhteiskunta maksaa tukia, jos heittävät siippansa ulos ja alkavat kotihoidontukiaikana yksinhuoltajiksi. Töihin ei tietenkään voi palata, kun "lapset tulee hoitaa kotona".

On pakko, hänellä on toinen ja haluaa erota, että pääsee aloittamaan elämän uuden naisen kanssa, ovat suunnitelleet kuulemma yhteen muuttoa, tänään siitä kuulin. Minä en liity mitenkään tuohon mitä kirjoitit lapset tulee hoitaa kotona-äiteihin. 

a p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi