Tarvitsen kipeästi neuvoja, muutto sairaana, täysin varattomana ja ylivelkaantuneena? :(
Eli tilanne on se että minun pitäisi kipeästi päästä muuttamaan erilleni avomiehestäni, tilanne tulehtunut. Mutta olen tällä hetkellä työkyvyttömyyseläkkeellä, ( fyysinen sairaus, ei psyykkinen) tilanne muuttumassa noin 1-1,5 v päästä, kun valmistunen uudelleenkoulutuksesta, siis jos löydän työtä johon enää kykenen. Tällä hetkellä tuloni ovat bruttona 1000 e/ kk. Noin puolet menee velanmaksuun, ei kiitos syyllistystä, konkurssi työkyvyttömyyteni vuoksi.
Mutta, minulla ei ole pahemmin huonekaluja, jotain varmasti saisin mukaan. ei ole rahaa takuuvuokriin, säästöjä noin 300 e. Lapsi on, yhteishuoltajuudessa mutta isä on lähihuoltaja, sairauteni vuoksi ainakin tällä hetkellä. Ei ole ketään omaista jonka luo voisin muuttaa, lapseni on tällä paikkakunnalla, muut omaiset ja ystävät satojen kilometrien päässä.
Mistä voisin saada apua? Neuvoja?
Kommentit (65)
http://leipajono.blogspot.fi/p/ruoka-apua.html
Tuolta voit vielä katsoa, mistä saisit murkinaa hädän hetkellä.
Hyvää aaltoa elämääsi jatkossa, älä lannistu vaan ala etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ero lapsen isästäntapahtui kerran hyvässä yhteisymmärryksessä, niin onnistuisiko paluu yhteen. Lapsenne etu se ainakin olisi. Läpsihanboli päiväkoti-ikäinen.
Elääkö ap:n vanhemmat. Jos elää, niin kannattaa muuttaa sinne siksi aikaa, että saa asiat jäejestettyä.
Lapseni isä on avoliitossa tahollaan, häitä suunnittelee, eli yhteenpaluu ei onnistu. Minulla on vanhemmat elossa, kumpikin omilla tahoillaan, eronneet kun olin pieni. kumpikin asuu kaukana täältä, toisella 24 m2 ja toisella 27 m2 yksiöt. Yhteishuoltajuudessta ja viikko/viikko-systeemistä haluaisin pitää kiinni niin kauan kuin mahdollista, ja sairauteni ei ole kuolemaksi, pystyn kyllä huolehtimaan lapsestani siihen saakka kun hän on täysi-ikäinen. Tyttö menee syksyllä kouluun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos velkasi ovat vain 14000 euroa, ja sinulla on luottotiedot tallessa, eli olet sen velkaa pankille eikä ulosotossakaan ole mitään, mene ihmeessä pankkiin ja neuvottele laina-aikaan pidennys, ja siihen alkuun vaikka vuosi lyhennysvapaata. Erä pienenee, ja käteen jää enemmän, saat säästettyä vähän rahaa kun nuukasti elät. Äläkä säästä tilille.....vaan sukanvarteen. Tt-tuki laskee kaiken ylimääräisen tuloksi. Luottotiedot kannattaa säilyttää, jos vuokralla aiot asua. 5 vuotta on pitkä aika odotella luottotietoja takaisin. Itse olen saanut toimittua noin opintolainani kanssa, kun jouduin yllättäen työttömäksi.
Oletko sekoittanut neton (käteen verojen jälkeen) ja bruton (ennen veroja) vai oliko tulosi tosiaan vain tonnin brutto? Jos ne on vain tonnin, saat varmasti tavallista normiasumistukea. (Appiukkokin saa, vaikka sillä on 40.000 euron omaisuus, nimittäin eläkkeensaajien asumistukea. Muista se, jos sinulle napsahtaa sairaseläke joku päivä.) Kelan sivulla on laskuri asumistuesta. Yksiöstä varmaan selviydyt tai pienestä kaksiosta. Liian isoa kämppää ei kannatakaan ottaa.
Kirkon diakonikin voi auttaa hätätilanteessa. Ja ruokajonoja ym. on olemassa lapsettomille viikoillesi.
Huonekaluja saa tosi halvalla kierrätyskeskuksista ja varsinkin puiset on järkeviä, koska niitä voi maalata. Nykyinen avokkisi on uskottomuuden takia moraalisesti ainakin sen muuttoavun velkaa, ja että sulla on astioita, matto, lakanoita, ruokapöytä, patja ja sänky millä maata. (Mun mielestäni hän voisi maksaa ne, jos nykyiset ei kokonsa takia käy ja eron syy on hänessä). Lasta varten tarvitset toisen sängyn ja patjan. (Soffaa en hommaisi kirpparilta kuin pahoilla pakkasilla. Muista luderiskit nykyään. Puiset kalusteet voi viedä ulos, että ötökät kuolee.)
Kiitos hyvistä neuvoista!! Joo jos olen kirjoittanut että bruttotuloni ovat 1000 e/kk, niin olen sotkenut, nimittäin nettotuloni ovat sen verran, muutaman kympin päälle. Ei ole mitään ulosotossa, ja luottotiedot on tallessa. Tulipa itsellenikin juuri mieleen että eipä niitä kyllä kannata menettää, jos haluaa vuokralla asua, kun ei omankaan ostaminen tule näillä tuloilla kyseeseen. Olen ollut jo pankkiin yhteydessä, lähiaikoina selviää onnaako lyhennysvapaa/ maksu-ajan pidennys.
ap
Ei missään nimessä noin pientä velkaa ulosottoon, luottotietoja ei tuon summan takia kannata menettää. Niin monta asiaa on hankalampi saada hoidettua ilman luottotietoja. Mulla on opintolainaakin enemmän kun tuo velkasi. Yritä saada neuvoteltu pienemmät erät ja ota yhteyttä velkaneuvontaan. Tuo summa on maksettavissa pienemmilläkin erillä.
Jos velkasi ovat vain 14000 euroa, ja sinulla on luottotiedot tallessa, eli olet sen velkaa pankille eikä ulosotossakaan ole mitään, mene ihmeessä pankkiin ja neuvottele laina-aikaan pidennys, ja siihen alkuun vaikka vuosi lyhennysvapaata. Erä pienenee, ja käteen jää enemmän, saat säästettyä vähän rahaa kun nuukasti elät. Äläkä säästä tilille.....vaan sukanvarteen. Tt-tuki laskee kaiken ylimääräisen tuloksi. Luottotiedot kannattaa säilyttää, jos vuokralla aiot asua. 5 vuotta on pitkä aika odotella luottotietoja takaisin. Itse olen saanut toimittua noin opintolainani kanssa, kun jouduin yllättäen työttömäksi.
Oletko sekoittanut neton (käteen verojen jälkeen) ja bruton (ennen veroja) vai oliko tulosi tosiaan vain tonnin brutto? Jos ne on vain tonnin, saat varmasti tavallista normiasumistukea. (Appiukkokin saa, vaikka sillä on 40.000 euron omaisuus, nimittäin eläkkeensaajien asumistukea. Muista se, jos sinulle napsahtaa sairaseläke joku päivä.) Kelan sivulla on laskuri asumistuesta. Yksiöstä varmaan selviydyt tai pienestä kaksiosta. Liian isoa kämppää ei kannatakaan ottaa.
Kirkon diakonikin voi auttaa hätätilanteessa. Ja ruokajonoja ym. on olemassa lapsettomille viikoillesi.
Huonekaluja saa tosi halvalla kierrätyskeskuksista ja varsinkin puiset on järkeviä, koska niitä voi maalata. Nykyinen avokkisi on uskottomuuden takia moraalisesti ainakin sen muuttoavun velkaa, ja että sulla on astioita, matto, lakanoita, ruokapöytä, patja ja sänky millä maata. (Mun mielestäni hän voisi maksaa ne, jos nykyiset ei kokonsa takia käy ja eron syy on hänessä). Lasta varten tarvitset toisen sängyn ja patjan. (Soffaa en hommaisi kirpparilta kuin pahoilla pakkasilla. Muista luderiskit nykyään. Puiset kalusteet voi viedä ulos, että ötökät kuolee.)