Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen kipeästi neuvoja, muutto sairaana, täysin varattomana ja ylivelkaantuneena? :(

aa pee
06.01.2016 |

Eli tilanne on se että minun pitäisi kipeästi päästä muuttamaan erilleni avomiehestäni, tilanne tulehtunut. Mutta olen tällä hetkellä työkyvyttömyyseläkkeellä, ( fyysinen sairaus, ei psyykkinen) tilanne muuttumassa noin 1-1,5 v päästä, kun valmistunen uudelleenkoulutuksesta, siis jos löydän työtä johon enää kykenen. Tällä hetkellä tuloni ovat bruttona 1000 e/ kk. Noin puolet menee velanmaksuun, ei kiitos syyllistystä, konkurssi työkyvyttömyyteni vuoksi.

Mutta, minulla ei ole pahemmin huonekaluja, jotain varmasti saisin mukaan. ei ole rahaa takuuvuokriin, säästöjä noin 300 e. Lapsi on, yhteishuoltajuudessa mutta isä on lähihuoltaja, sairauteni vuoksi ainakin tällä hetkellä. Ei ole ketään omaista jonka luo voisin muuttaa, lapseni on tällä paikkakunnalla, muut omaiset ja ystävät satojen kilometrien päässä.

Mistä voisin saada apua? Neuvoja?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo 40v miten sinulla ei ole mitään omaisuutta edes huonekaluja?

Kuinka vanha sinä olet, kun sulla on vielä noin huono ymmärryskyky?

Vierailija
42/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekalut olemme hankkineet yhdessä, tuskin ihmeitä tarvitsen, mutta esim. parisänkyä on vaikea puolittaa...

Luitko koko ketjun? Minulla oli omaisuutta, olin yrittäjä, mutta sairastuin ja meni työkyky, tuli konkurssi ja rahat meni. 

a p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aa pee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonekalut olemme hankkineet yhdessä, tuskin ihmeitä tarvitsen, mutta esim. parisänkyä on vaikea puolittaa...

Luitko koko ketjun? Minulla oli omaisuutta, olin yrittäjä, mutta sairastuin ja meni työkyky, tuli konkurssi ja rahat meni. 

a p

lIsäksi, yksiöön tai alivuokralaisasuntoon ei mahtuisi mitenkään meidän huonekalumme. ei mitään hienoja tai kalliita ole, tavallisia, mutta isokokoisia koska meillä on iso asunto. Ruokapöytä esim. veisi suurimman osan koko yksiöstä tai alivuokralaishuoneesta. :D Eli pakko hankkia ainakin yhden nukuttava sänky mulle ja lapselle, ja joku pieni ruokapöytä ja lipasto näin aluksi, myöhemmin telkkari tms.  

Minua edelleen ihmetyttää, miten paljon täällä takerrutaan epäolennaisuuksiin. 

a p

Vierailija
44/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuokravakuuteen ja muuttoon apu sossusta. Asumistukea saat taatusti noilla tuloilla kelasta. Huonekaluja otat mukaan nykyisestä asunnosta, ostat tori.fi:stä ja Ikeasta saa ihan uuttakin halvalla. tsemppiä! Ehkä nykyinen avomieskin voisi jotain maksaa muuttokuluja, jos hänkin haluaa hoitaa eron nopeasti ja asiallisesti.

Kiitos sinulle hyvistä neuvoista! <3 Uskon että kaikki järjestyy vielä parhain päin. 

ap

Vierailija
45/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita huonekaluja voi muutes saada ihan lahjoituksena. Esim. torissa on paljon "annetaan" ilmoituksia, samoin kierrätyskeskukset yms. saattavat lahjoittaa. Tai sitten ihan ilmoitus johonkin paikalliseen fb-ryhmään. Jos siis ulkonäöllä ei ole niin hirveästi väliä.

Vierailija
46/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä kaikki ei osaa lukea ALOITUSTA KUNNOLLA? Samanlaista joka ketjussa...

Jos joku kirjottaa vaikka:

"Mulla on koiranpentu, jota koitan opettaa parhaillaan sisäsiistiksi. Oon laittanu sanomalehtiä lattialle ja käytän pentua ulkona pissalla ainakin yli 10 kertaa päivässä. Monesti siltikin sattuu pissoja tulemaan sisälle. Kaikenlaiset vinkit tervetulleita, miten nopeuttaa sisäsiistiksi tulemista jne :)"

Vastaukset:

"Laita sanomalehtiä lattialle!"

"Kannattaa varmaan laittaa lehtiä lattioille :)"

"Meillä käytetään sanomalehtejä lattioilla pennun kanssa!"

"Ootko ap ajatellu vuorata lattias sanomalehdillä???"

"Vitun tyhmä ap. Laita ny helvetti sanomalehtiä lattioille edes!"

"Yks hyvä vinkki ois laittaa sanomalehtiä lattialle mahdollisimman paljon"

"Tuollaselle älypäälle en antais edes pehmolelua jos et sen vertaa tajua että laita edes sitä helvetin sanomalehteä lattioille vittu saatana!!!!!"

Vierailija
47/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hermostu, tämä av-mammojen oma palsta on hullujenhuone, niinkuin palstat yleensä. Laita sanomalehtiä lattialle näin ens alkuun :-) Kyllä se siitä.

Vierailija
48/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin asuntojonoon? Tai johonkin muuhun arava -tuettuun vuokra-asuntoon. Niihin on yleensä huomattavasti alhaisemmat vuokravakuudet kuin yksityisille. Ja tosiaan jos voi siihen velanmaksuun saada vaikka muutaman kuukaudenkin maksuvapaan, niin se auttaisi kummasti. Ainakin kannattaa kokeilla.

Vierailija
49/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin asuntojonoon? Tai johonkin muuhun arava -tuettuun vuokra-asuntoon. Niihin on yleensä huomattavasti alhaisemmat vuokravakuudet kuin yksityisille. Ja tosiaan jos voi siihen velanmaksuun saada vaikka muutaman kuukaudenkin maksuvapaan, niin se auttaisi kummasti. Ainakin kannattaa kokeilla.

Olen ollut kaupungin asuntojonossa vuosikausia, en edes muista mistä saakka, oisko jotain vuodesta -10. Sieltä ei ole mitään kuulunut, eivätkä enää ota kyselysoittoja vastaan ollenkaan, vaan ilmoittavat kun asunto ilmenee. Täällä aika kamala asuntopula. Olen alkanut harkitsemaan kimppakämppää, sillä ei rahani riitä kuin noin 300 e vuokraan, ellen sitten tosiaan jätä velkoja maksamatta. 

ap

Vierailija
50/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä kaikki ei osaa lukea ALOITUSTA KUNNOLLA? Samanlaista joka ketjussa...

Jos joku kirjottaa vaikka:

"Mulla on koiranpentu, jota koitan opettaa parhaillaan sisäsiistiksi. Oon laittanu sanomalehtiä lattialle ja käytän pentua ulkona pissalla ainakin yli 10 kertaa päivässä. Monesti siltikin sattuu pissoja tulemaan sisälle. Kaikenlaiset vinkit tervetulleita, miten nopeuttaa sisäsiistiksi tulemista jne :)"

Vastaukset:

"Laita sanomalehtiä lattialle!"

"Kannattaa varmaan laittaa lehtiä lattioille :)"

"Meillä käytetään sanomalehtejä lattioilla pennun kanssa!"

"Ootko ap ajatellu vuorata lattias sanomalehdillä???"

"Vitun tyhmä ap. Laita ny helvetti sanomalehtiä lattioille edes!"

"Yks hyvä vinkki ois laittaa sanomalehtiä lattialle mahdollisimman paljon"

"Tuollaselle älypäälle en antais edes pehmolelua jos et sen vertaa tajua että laita edes sitä helvetin sanomalehteä lattioille vittu saatana!!!!!"

Tämä oli hauska, ja myös aika osuva, kiitos mieleni piristämisestä! :-D :-D 

ap

Vierailija
51/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aa pee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kaupungin asuntojonossa vuosikausia, en edes muista mistä saakka, oisko jotain vuodesta -10. Sieltä ei ole mitään kuulunut, eivätkä enää ota kyselysoittoja vastaan ollenkaan, vaan ilmoittavat kun asunto ilmenee. Täällä aika kamala asuntopula. Olen alkanut harkitsemaan kimppakämppää, sillä ei rahani riitä kuin noin 300 e vuokraan, ellen sitten tosiaan jätä velkoja maksamatta. 

ap

Harvoin sanon näin, mutta sun ihan oikeasti kannattaa jättää ne velat ulosottoon ja sitten nostaa toimeentulotukea. Et ole velkaantunut omaa syytäsi, ja saatko noita velkoja ikinä maksettua jos uusia töitä ei löydy? On turhaa yrittää kitkuttaa ihan helvetin vähällä, jos "vain" luottotiedot menettämällä elintasosi olisi huomattavasti parempi. Ja toimeentulotukiasiakkaana saat muutes lääkkeet+lääkärikäynnitkin toimeentulotuesta.

Vierailija
52/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aa pee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Harvoin sanon näin, mutta sun ihan oikeasti kannattaa jättää ne velat ulosottoon ja sitten nostaa toimeentulotukea. Et ole velkaantunut omaa syytäsi, ja saatko noita velkoja ikinä maksettua jos uusia töitä ei löydy? On turhaa yrittää kitkuttaa ihan helvetin vähällä, jos "vain" luottotiedot menettämällä elintasosi olisi huomattavasti parempi. Ja toimeentulotukiasiakkaana saat muutes lääkkeet+lääkärikäynnitkin toimeentulotuesta.

Minä en tule 99% varmuudella palaamaan enää työelämään, sairauteni etenee. Opiskelen nyt, koska vielä tällä hetkellä kykenisin kevyeen työhön, mutta kun valmistun, en ole 99% varmasti enää työkunnossa. 

En ole koskaan pitänyt velkojen maksamattomuutta edes minään vaihtoehtona, mutta kun tätä on täällä väläytelty ja perusteltu hyvin, niin tämä vaihtoehto on alkanut tuntua jopa varteenotettavana. Kiltisti olen tähän mennessä maksanut satasia kuussa, ja tosiaan tilanteeni ei ole omaa syytäni sanan varsinaisessa merkityksessä, eli ei johdu välinpitämättömyydestä, tuhlaavaisuudesta jne. vaan sairastumisesta. 

Kyllä tästä ketjusta on selvää hyötyä ollut, vaikka noita hmm, vähemmän hyödyllisiäkin vastauksia on tullut, onneksi vähemmän kuin hyviä ja kannustavia.  Kyllä tästä vieä noustaan. <3

ap

Vierailija
53/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. En osaa neuvoa, mutta muistan sua iltarukouksessa. Oletko kysynyt diakoneilta apua? Toivottavasti tilanne selkiytyy.8

Vierailija
54/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. En osaa neuvoa, mutta muistan sua iltarukouksessa. Oletko kysynyt diakoneilta apua? Toivottavasti tilanne selkiytyy.8

Kiitos sinulle. <3 Täytyy sieltäkin kysyä. 

ap

Vierailija
55/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInkä ikäinen lapsesi on? jos kerran olet kuolemansairas niin kannattaa valmistella häntä äidittömäksi jäämiseen.

Vierailija
56/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä velat ulosottoon. Silloin ne huomioidaan pakollisina menoina.

Ei huomioida. Vain ja ainoastaan elatusapu huomioidaan, ei muuta ulosottoa. On ihan varma tieto. Tähän on tietyt puolueet yrittäneet omassa kaupungissani saada muutosta ja asioita on viety muutoksenhakujaostoon ja äänestytetty siellä moneen kertaan, mutta edelleenkään ulosottokuluja ei huomioida pakollisina menoina.

Vierailija
57/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästä velat ulosottoon. Silloin ne huomioidaan pakollisina menoina.

Ei huomioida. Vain ja ainoastaan elatusapu huomioidaan, ei muuta ulosottoa. On ihan varma tieto. Tähän on tietyt puolueet yrittäneet omassa kaupungissani saada muutosta ja asioita on viety muutoksenhakujaostoon ja äänestytetty siellä moneen kertaan, mutta edelleenkään ulosottokuluja ei huomioida pakollisina menoina.

Kyllä huomioidaan, kun kyse on pakollisesta ulosotosta. Mutta silloin ei, jos maksaa vapaaehtoisesti ulosottoon. Sitäpaitsi apn tuloilla tuskin ulosottokaan vie mitään, kun tulot on noin pienet.

Vierailija
58/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInkä ikäinen lapsesi on? jos kerran olet kuolemansairas niin kannattaa valmistella häntä äidittömäksi jäämiseen.

Lainaapa kohtaa, missä olen kertonut, että tulen kuolemaan sairauteeni? ;-) 

ap

Vierailija
59/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, minulla vähän samanlainen tilanne, paitsi että olen kyllä työkykyinen. Ja myös työssä vielä tällä hetkellä yrittäjänä. Yritykseni tilanne on kuitenkin erittäin heikko, töitä riittää kyllä, mutta verottajan kanssa en nyt pääse sopimukseen verovelkojen lyhennyksistä ajallaan ja verottaja on hakemassa yritystäni konkurssiin. Minulle kävi siis niin, että isoin asiakkaani meni konkurssiin ja yritykseltäni jäi isot saatavat saamatta.

Olen eroamassa miehestäni, mutta minulla on lainaa lähes 80 000 eur (yrityksen lainoja, joita takaan ja ne lankevat minulle, kun konkurssi tulee) ja kun olen jäämässä myös työttömäksi, niin kuukausituloni tulevat olemaan bruttona n 1600 euron luokkaa. Lapset hoidamme puoliksi eli kumpikaan ei maksa elatusmaksuja. Lapsilisät myös puoliksi eli osuuteni tulee olemaan n. 100 euroa. Vuokrakulu on vähintään 800 euroa, jos menen kaksioon. Yksiökin on mahdollinen ja lienee lopulta ainoa vaihtoehtokin, vaikka onhan se vähän ahdasta lasten kanssa. Lainaan tulee menemään 1000 euroa kuukaudessa, sen olen jo velkojalta selvittänyt. Eli joutunen jättää lainan maksamatta ja antaa luottotietojen mennä.

Tsemppiä sinulle ap, tiedän että tilanne hirvittää, niin hirvittää minuakin, mutta eipä tässä ole vaihtoehtoa kuin yrittää jotenkin taistella eteenpäin.

Vierailija
60/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ero lapsen isästäntapahtui kerran hyvässä yhteisymmärryksessä, niin onnistuisiko paluu yhteen. Lapsenne etu se ainakin olisi. Läpsihanboli päiväkoti-ikäinen.

Elääkö ap:n vanhemmat. Jos elää, niin kannattaa muuttaa sinne siksi aikaa, että saa asiat jäejestettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi