Miten tuo Pirkko Mannola voitti missikisat, kun on tuon näköinen?
Katselen tässä Teerenpeliä-elokuvaa TV 1:ltä ja siitä tämä kysymys jälleen heräsi.
En sano että olisi ruma, mutta hyvin tavallisen näköinen söpö nainen, ei mikään kaunotar. Miten on mahdollista että hän voitti Suomen kauneimman tittelin?
Vai onko hän teidän muiden mielestä kaunotar?
Kommentit (43)
Pärjäsi myös Miss Eurooppa -kisoissa, eli ei ollut pelkästään Suomen missipiirien suosikki.
Pirkko Mannola on edelleen (kaunis ja seksikäs nainen) kirjoitti:
Miten ap kehtaa kirjoittaa tuohon sävyyn kun itse on tuon näköinen???
Minä en olekaan hakeutunut kauneuskisoihin enkä aio hakeutuakaan.
ap
Kauneusihanteet ovat muuttuneet todella paljon vuosien saatossa. Saa nähdä minkälainen kauneusihanne on viidenkymmenen vuoden päästä, mennäänköhän taas luonnollisempaan suuntaan.
Karismaa on ainakin enemmän kuin sadassa Lotta Hintsassa.
Muistan nähneeni Pirkko Mannolan kuvan lehdessä joskus niihin aikoihinkun hän oli n. 40 v. Olin nuori kolli mutta silti alkoi lähes muna nousta pystyyn, hyvä tavaton, vanhan akan kuvasta. Olin kauhuissani.
Nykyinen kauneusihanne on kylmä, kova, muovinen… Silloin ennen se sisäinen säteily merkitsi paljon enemmän. Ja Pirkko Mannola oli/on todella kaunis.
Missikisat sopisi kyllä lakkauttaa mielestäni, kauneuskilpailut eivät enää ole oikein nykyaikaa.
Jaa, minusta Pirkko oli missikisoissa hyvin kaunis eikä ollut ollenkaan ihme, että voitti.
Kummasti tuntuu kelpaavan meidän valtiovarainministerin isälle..hyvin on Pirkko säilynyt!
Miss Suomea ei koskaan ole valittu ainoastaan naamakauneuden tai kropan perusteella, vaan tarvitaan muita avuja esim. kielitaito, sosiaalliset taidot yms.
Sosiaaliset taidot ja hyvä käytös olivat ennen merkittävässä roolissa, kun Suomi haluttiin sodan jälkeen nousuun ja kansainvälisille markkinoille. Ennen missit olivat parhaita pr-ihmisiä, jotka loivat uskoa tulevaisuuteen.
Ehkä ap. on tätä vaikea ymmärtää, kun on syntynyt maahan, jolloin monet hyvät asiat ovat valmiina tarjottimella. Yllättävää, miten lyhyt on oman historian muisti.
Mannola on löytänyt miesystävän ainakin ip-lehtien mukaan. Tosi ihanaa. Tuo toivoa vanhemmille kumppania toivoville, minä mukaan lukien.
Sallittakoon että liitämme tähän Pirkko Mannolan ´´kuoroon´´ vielä erään toisen iäkkäämmän leidin: elikkä hän on tietysti Vieno Kekkonen. Joka on mielestäni vähintäänkin yhtä hurmaava, kuin Pirkko. Kun katsoo esim. Vieno Kekkosen haastatteluja, niin hänestä suorastaan pursuuaa jokin ihana ja tyttömäinen meininki. En muista että olisin Vienoa nähnyt nuorempana esim. uimapuvussa, mutta veikkaampa että myöskin hänessä olisi ollut missi-ainesta.
Kyllähän Pirkko on huomattavasti paremmin säilyttänyt kauneutensa vanhoille päiville kuin esim. edesmennyt Teija Sopanen, joka oli siis myös missi silloin ennen muinoin.
Vierailija kirjoitti:
Sopupeli varmaankin.
Tarjosi sopuliaan tuomareille (tuomarille). Tietoa on.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti tuntuu kelpaavan meidän valtiovarainministerin isälle..hyvin on Pirkko säilynyt!
Joskus juorulehdet kirjoittelivat, että olisi kelvannut jopa presidentille, sille kaljupäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten Brita Koivunen ja Mannola ovat niin samannäköisiä? Ovatko sukua toisilleen?
Ap
Minä taas en sanoisi heitä samannäköisiksi. Ehkä pallokampaus on samantapainen, mutta kasvot aivan erilaiset. Britalla taviksen naama ja tihrusilmät, Pirkko muistuttaa suloisuudessaan vähän Audrey Hepburnia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Pirkko on huomattavasti paremmin säilyttänyt kauneutensa vanhoille päiville kuin esim. edesmennyt Teija Sopanen, joka oli siis myös missi silloin ennen muinoin.
Vai oliko Teija Suomen Neito? Hiukan eri asia kuin missi.
Seija Paakkola
Notkeutta on Mannolalla
Tällä, ihanalla
Notkeutta ei pullukalla
Mulla, kankealla
Notkeutta on Mannolalla
Tällä, laulajalla
Notkeutta ei pullukalla
Mulla, narisijalla
Notkeutta on Mannolalla
Tällä, pirtsakalla
Notkeutta ei pullukalla
Mulla, reppanalla
Notkeutta on Mannolalla
Tällä, nauravalla
Notkeutta ei pullukalla
Mulla, vakavalla
Notkeutta on Mannolalla
Tällä, ''Piksalla''
Notkeutta ei pullukalla
Mulla, lihavalla
1958 missikisassa oli todella huono taso.
Pirkosta tuli sitten Miss Suomi.
Miten ap kehtaa kirjoittaa tuohon sävyyn kun itse on tuon näköinen???