Jaahas, täytyykin lähteä viemään poikia lätkätreeneihin. Heippa.
Tietääpä taas miksi kuskaa viikosta toiseen useita kertoja viikossa. :)
No ennen kuin kukaan alkaa täällä paasaamaan että vain tositosi harvasta juniorista tulee superlahjakkuus. Kyllä mä sen tiedän, mutta niin kauan kun mun pojilla (nyt 13 ja 11) paloa jääkiekon pelaamiseen on, ilolla niitä treeneihin ja peleihin kuskaan ja lisenssit maksan. Aivan sama mitä kukakin on mieltä lajin järkevyydestä/muodikkuudesta/junttiudesta ym. Meillä lasten harrastuksen valitsee lapsi itse, ei vanhempi.
Ompa ainakin viikonlopuiksi ohjelmaa ja tekemistä kun teini-ikä painaa päälle ja monet kaverit täyttää ne viikonloput norkoilemalla kaupungilla. Meillä jo nyt pojilla on ehkä 1 viikonloppu kaudessa kun EI ole pelejä tai treenejä ja siitä he tykkäävät. Eilen nuorempi poika sanoi finaalin jälkeen että "Äiti, mä oon tuolla 7v päästä, kato vaan!" Eli unelmia ainakin on. :) Ja niitä minä en todellakaan ole lyttäämässä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kateellisena ja itku kurkussa luin ap:n aloituksen. Meillä 12v poika joka ei halua harrastaa mitään. Koulu vie kaiken energian (vaikeuksia), joten ei kyllä ehtis/jaksaiskaan.
Olkaa te onnellisia joiden lapset liikkuu ja harrastaa. Meidän poika nyhjöttää kotona eikä saa ulos. Ei ole kavereita.
T. Epäonnistunut äiti
Elä ole milläsikään! Tunnetko kappaleen kirpusta? Se menee näin:
Istuipa kerran kirppu paitani helmalla
Jutteli ja lauloi tällätavalla,
Oispas mulla voimaa kuin suurella härällä
Ettei tartteis aina pelata järjellä.
Seisoipa kerran härkä pellon laidalla
Kertoi ja mylvi tällätavalla
Oispas mulla järkee kuin pienellä kirpulla
Ettei tartteis aina
Jyllätä voimalla.
Vierailija kirjoitti:
Kateellisena ja itku kurkussa luin ap:n aloituksen. Meillä 12v poika joka ei halua harrastaa mitään. Koulu vie kaiken energian (vaikeuksia), joten ei kyllä ehtis/jaksaiskaan.
Olkaa te onnellisia joiden lapset liikkuu ja harrastaa. Meidän poika nyhjöttää kotona eikä saa ulos. Ei ole kavereita.
T. Epäonnistunut äiti
Voi kun saisit edes kokeilemaan jotain harrastusta. Sieltä niitä kavereitakin vois löytyä. Ja poika saattaisi innostua. Jääkiekkojuna on jo mennyt, tai eihän mikään estä siinäkään harrastusta aloittaa, mutta seuran löytäminen on vaikeaa koska tuon ikäisenä ollaan joukkueissa jo pelattu monta vuotta, mutta joku muu. Esim. jalkapallossa olen nähnyt oman kaupungin osalta ainakin ryhmiä, jotka on nimenomaa jalkapallosta kiinnostuneille, ei tarvi siis aiempaa harrastustaustaa. Toki en tiedä pitääkö poikasi jalkapallosta, mut se oli vain esimerkki. Kannusta, yritä, tue ja jälleen kannusta. Tsemppiä.
Aika monta jääkiekkoilijaa vaan sitten alkaa nuuska ja huumeet kiinnostaa, kun pitää jaksaa ja jaksaa...
Ihan turhaa hommaa. Niistä mitään jäkiksiä tule.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa hommaa. Niistä mitään jäkiksiä tule.
Näin on. Miks ihmeessä mäkin käyn kuntosalilla? Luulenko mä et musta tulee joku Bull Mentula vai? Naapurin mies käy juoksulenkillä, voi helvetin urpo, luuleekohan se tulevansa jokskin Usain Boltiksi. Ihan turhaa hommaa. Parempi vain että ollaan hissun kissun kotona pimennysverhot kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö harmita etteivät he harrasta jotain oikeata urheilua? Vai oletteko perinteistä White Trashia?
Kerro minulle ensin "oikea urheilu", niin vastaan mielelläni kysymykseesi vielä kun ehdin? -AP
Mikä tahansa laji jossa väkivaltaa paheksutaan ja tuomitaan, sen sijaan että ylistetään.
Ai niin kuin kamppailulajit? Amerikkalainen jalkapallo? Miekkailu ja Monet muut missä saa ottaa kontaktin vastustajaan. Jääkiekossakin on säännöt taklauksessakin. Taklauksella on tarkoituksensa, mutta se tarkoitus ei ole vahingoittaa vastustajaa. Ehkä miljoonapeleissä tai joissakin maissa kaikki keinot on käytössä, mutta sallittua se ei ole.
Jääkiekko on vähän kuin autourheilu. Vauhdit on kovat ja joskus tapahtuu valitettavia onnettomuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö harmita etteivät he harrasta jotain oikeata urheilua? Vai oletteko perinteistä White Trashia?
Kerro minulle ensin "oikea urheilu", niin vastaan mielelläni kysymykseesi vielä kun ehdin? -AP
Mikä tahansa laji jossa väkivaltaa paheksutaan ja tuomitaan, sen sijaan että ylistetään.
Ai niin kuin kamppailulajit? Amerikkalainen jalkapallo? Miekkailu ja Monet muut missä saa ottaa kontaktin vastustajaan. Jääkiekossakin on säännöt taklauksessakin. Taklauksella on tarkoituksensa, mutta se tarkoitus ei ole vahingoittaa vastustajaa. Ehkä miljoonapeleissä tai joissakin maissa kaikki keinot on käytössä, mutta sallittua se ei ole.
Taklaus on taklaus, mutta kun hanskat lentävät käsistä ja ruvetaan nyrkeillä takomaan , ei taida olla kyse enää "kontaktista"? Paitsi, että kun tämmöistä käy (säännöllisesti, ja siitähän yleisö tykkää!), niin alkaa selittely, kuinka "kuuluu lajiin" ja "siellä on tunteet kuumana" jne. Ja sitten kun poliisi katsoo, että aivotärähdykseen johtanut pieksentä täyttää pahoinpitelyn tunnusmerkit, alkaa itku siitä, kuinka Suomen laki ei saa ylettyä jäälle saakka.
Älä yritä väittää, että jääkiekossa ei ylistetä väkivaltaa. Jos ei kovat otteet ja tappelut olisi toivottuja, naisten jääkiekko olisi huomattavasti nykyistä katsotumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taklaus on taklaus, mutta kun hanskat lentävät käsistä ja ruvetaan nyrkeillä takomaan , ei taida olla kyse enää "kontaktista"? Paitsi, että kun tämmöistä käy (säännöllisesti, ja siitähän yleisö tykkää!), niin alkaa selittely, kuinka "kuuluu lajiin" ja "siellä on tunteet kuumana" jne. Ja sitten kun poliisi katsoo, että aivotärähdykseen johtanut pieksentä täyttää pahoinpitelyn tunnusmerkit, alkaa itku siitä, kuinka Suomen laki ei saa ylettyä jäälle saakka.
Älä yritä väittää, että jääkiekossa ei ylistetä väkivaltaa. Jos ei kovat otteet ja tappelut olisi toivottuja, naisten jääkiekko olisi huomattavasti nykyistä katsotumpaa.
Missä muussa lajissa kuin rantalentopallossa naisten harrastus on suositumpaa kuin miesten? Joukkuelajeissa on paljon urheilijoita paikalla samaan aikaan. Koulun pihoilla on tappeluita. Jalkapallossa purraan ja jääkiekossa heitetään hanskat, kun tunteet kuumenee. Yksilölajeissa hajoitetaan tennismaila tai tönitään kameraa ja kiroillaan. Penkkiurheilussa voi olla ihmisiä, jotka huutavat tappeluille, mutta kukaan kiekkoa urheiluna katsova ei siitä innostu. Tietysti puhutaan jään tapahtumista, mutta ei kukaan ihannoi loukkaantumisia tms.
Onko kommentoijat niitä, jotka ei jääkiekkoa ole koskaan seurannut?
Täällä riehuu näköjään WT:t, jotka tietävät, ettei heidän lapsistaan ikinä tule mitään kuten ei itsestäänkään. Sitten vain vihataan muita, joilla menestykseen on mahdollisuus.