Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoinnin lopettaneet, millon lakkasitte ajattelemasta tupakkaa?

Vierailija
06.01.2016 |

Olen polttanut varmaan 13v asti, eli 10 vuotta. Ja nyt päätettiin mieheni kanssa lopettaa, itsellä neljäs päivä ilman, ja miehellä kolmas. Loppupeleissä tää onkin aika helppoa, toistaseksi, aikasemmat yritykset on epäonnistuneet jo tunnin päästä lopetuspäätöksestä. Mutta nyt jo pieni ylpeys itsestäni kumpuaa. Mutta te jotka ootte tupakoinnin lopettaneet vuosien jälkeen, milloin helpotti "oireet"? Milloin lakkasitte ajattelemasta tupakkaa? Mulla käy tupakka kyllä päivittäin mielessä, varsinkin niissä tilanteissa, joissa normaalisti käyn tupakalla, mutta se sitten menee ohi kun ajattelen sitä säästöön jäävää rahan määrää.( N.350€/kk)
Mitä oireita teille on tullut? Mulla ei toistaseks oo muuta kun se ajatteleminen, sekä univaikeuksia ollut mutta tiedä sitten onko näillä joku yhteys.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltämättä miettinyt tuota kirjaa stumppaa tähän, mutta olisko hölmöä enään hankkia sitä kun olen jo lopettanut, tai siis noh, saa nyt nähdä mutta toistaseks lopettanut :D se ei kyllä tosin montaa euroa maksais, oon vaan maailman surkein ihminen lukemaan kirjoja, koskaan en ole yhtäkään kirjaa lukenut loppuun.

ap

Vierailija
22/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset tsempeistä! Hurjan pitkään se tupakka sitten mielessä pysyy, puuh :s. Toivotaan että pystytään olla polttamatta. Raha on se joka motivoi eniten tällä hetkellä. Vaikka on tässä hermo tiukilla kokoajan kun 3 pientä lasta kotona, mutta oon päättänyt et nyt riitti, tupakka ei oo mikään ratkasu vitutukseen. Se on vaan huono tekosyy. Helvetin vaikeaa tästä tulee, mutta kai tää tästä. :D

-ap

Nauti tupakantuskasta niin kauan kuin sitä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuttuminen on vaan veruke sille että on muka jotain ylivoimaisen vaikeaa edessa ja että nyt sitten  on lupa polttaa.

On teatteria itselle ja lähipiirille. "Äiskä kyllä lopettaisi  polttamisen mutta kun on poikeustapaus ja hermonsa tarttee säännöllisesti savut, on niitä harvoja tapauksia Suomessa tämä meidän äiskä että oikein lääkärikin määrää suuttumiseen 2 savuketta ".

Lopeta polttaminen aidosti, se helpottaa oloa kun ei tarvitse haikailla tupakan perään.

Ei minulle tupakointi mitään teatteria ole. Poltan tupakan kun siltä tuntuu, yksinkertaista.

Kukaan ei kärsi tupakoinnistani, kuin minä itse. En polta "ihmistenilmoilla" ollenkaan. En mainosta tupakalle menemistäni. Menen, poltan ja jatkan elämääni. Ei sen kummempaa. Harva tietää, että edes tupakoin.

Sekin on muuten tietynlaista tupakkariippuvuutta, sellainen sairaalloinen tupakka/tupakoitsijavihaaminen. Tupakoimattomat ihmiset, jotka avaavat tupakointikeskusteluja vain räyhätäkseen tupakoitsijoille.

Itse tupakoitsijana todennäköisesti ajattelen päivän aikana vähemmän tupakkaa, kuin nämä tupakkavihaajat. 

AP:lle tsempit!. Muista, että jokainen on tosiaan yksilö.

Minulla on ystävä, joka voi lopettaa tupakoinnin milloin vain, ei jää koukkuun.

Minulla on myös tuttava, joka sairastui psyykkisesti tupakoinnin vieroitusoireista.

Suurin osa on kuitenkin sellaisia, jotka voivat lopettaa, kärsiä jonkinaikaa tupakantuskia ja unohtaa sitten ne.

Rohkeasti vain yrittämään, se ei selviä kuin kokeilemalla milloin ajatukset tupakasta loppuu. Paljon muuta mielekästä tekemistä, ja yrittää olla vatvomatta asiaa.

Vierailija
24/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hermot kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuminen on vaan veruke sille että on muka jotain ylivoimaisen vaikeaa edessa ja että nyt sitten  on lupa polttaa.

On teatteria itselle ja lähipiirille. "Äiskä kyllä lopettaisi  polttamisen mutta kun on poikeustapaus ja hermonsa tarttee säännöllisesti savut, on niitä harvoja tapauksia Suomessa tämä meidän äiskä että oikein lääkärikin määrää suuttumiseen 2 savuketta ".

Lopeta polttaminen aidosti, se helpottaa oloa kun ei tarvitse haikailla tupakan perään.

Siis siinä on myös sivullisten terveys kyseessä. Mun oli pakko aloittaa uudestaan kun hermot oli niin kireellä että tempasin raskaana olevaa vaimoa melko kevyellä näpyllä hampaat sisään. Kyse oli maitotölkistä jonka unohdin tuoda kaupasta ja vaimo mäkätti että kävinkö salaa röökillä kun matka kesti niin kauan. Sitten se vain välähti naps ja hermot meni.

Olen todellakin rauhallisempi kun saan röökiä. Kerran tupakkalakon aikana meni hermot liikenteessä ja kaasutin täysiä edessä olevaa päin kun hidasteli. Vitutti niin paljon.

Olet jäänyt pikkulapsen tasolle henkiseltä kasvultasi. Ota itseäsi niskasta ja jätä tupakka pois äläkä märise joutavia. Iso mies eikä pysty jättämään tupakkaa kun tekee niin kipeetä, hah. Nauran sinulle päin naamaa.Voi kun sinäkin kokisit jotain vastoinkäymisiä elämässä niin jäisi tuo marjanpoimijan kitinä pois.

Minä jätin tupakan kerralla pois. Nauroin henkiselle tuskalle ja sanoin että kato  kehvelä mutta ei se tupakka itsestään suuhun mene.

Käy katsomassa onko se äidin tissi vapaana , jookos.

Tuli hirveä sisäinen raivo luettuani tuon herjaavan kirjoituksin minusta. Ai että tekisi mieli repiä riekaleiksi koko läppäri ja vetää sinut paljain rantein ulos sieltä netistä selvittelemään välejä. Jumalauta. Kohta katkeaa pinna päästä. Lapset tuossa itkee vieressä ja vaimo kyseli että mikä nyt on Rape. Kiitos vitusti sinulle jos nyt alkaa kohta paukkumaan ovet täällä ja rikon joulukuusenkin. Sinä se osaat hyvin pitää yllä perherauhaa saatana. Rööki helpottaa. Poltan rauhallisesti kaksi röökiä ja räin parkkipaikalle sinua ajatellen. Kuvittelen että räin päin naamaa.

Vierailija
25/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako hermoheikkoja suututtaa tietyntahtoen netissä?

Eikö se yksikin raivohullu teini tehnyt itsemurhan facebookissa kiusaajiensa edessä. Ei se agressioiden purkaminen heikkohermoiselle ole viisasta. Tästä ketjusta on tehty nettivinkki.

Vierailija
26/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juamauta röh röh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hermot kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis siinä on myös sivullisten terveys kyseessä. Mun oli pakko aloittaa uudestaan kun hermot oli niin kireellä että tempasin raskaana olevaa vaimoa melko kevyellä näpyllä hampaat sisään. Kyse oli maitotölkistä jonka unohdin tuoda kaupasta ja vaimo mäkätti että kävinkö salaa röökillä kun matka kesti niin kauan. Sitten se vain välähti naps ja hermot meni.

Olen todellakin rauhallisempi kun saan röökiä. Kerran tupakkalakon aikana meni hermot liikenteessä ja kaasutin täysiä edessä olevaa päin kun hidasteli. Vitutti niin paljon.

Olet jäänyt pikkulapsen tasolle henkiseltä kasvultasi. Ota itseäsi niskasta ja jätä tupakka pois äläkä märise joutavia. Iso mies eikä pysty jättämään tupakkaa kun tekee niin kipeetä, hah. Nauran sinulle päin naamaa.Voi kun sinäkin kokisit jotain vastoinkäymisiä elämässä niin jäisi tuo marjanpoimijan kitinä pois.

Minä jätin tupakan kerralla pois. Nauroin henkiselle tuskalle ja sanoin että kato  kehvelä mutta ei se tupakka itsestään suuhun mene.

Tuli hirveä sisäinen raivo luettuani tuon herjaavan kirjoituksin minusta. Ai että tekisi mieli repiä riekaleiksi koko läppäri ja vetää sinut paljain rantein ulos sieltä netistä selvittelemään välejä. Jumalauta. Kohta katkeaa pinna päästä. Lapset tuossa itkee vieressä ja vaimo kyseli että mikä nyt on Rape. Kiitos vitusti sinulle jos nyt alkaa kohta paukkumaan ovet täällä ja rikon joulukuusenkin. Sinä se osaat hyvin pitää yllä perherauhaa saatana. Rööki helpottaa. Poltan rauhallisesti kaksi röökiä ja räin parkkipaikalle sinua ajatellen. Kuvittelen että räin päin naamaa.

Rape:Ddd

Vierailija
27/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko Rape ragensa?

Vierailija
28/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut 20 vuotta sitten. Edelleen, aina silloin tällöin, on tupakka vahvasti mielessä.

Vierailija
29/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen usein vieläkin ja tulee tupakanhimoija, poltin 26v ja lopetin n. 6v sitten.

Minulla kolmas savuton vuosi menossa ja vieläkin ajattelen tupakkaa ja tupakointia minäkin, ei se neljänkymmenen vuoden tapa ihan hetkessä katoa. Tosin minä en ajattele sitä niin, että mitään himoa olisi, hyvälle se haisee ulkona kaumpaa nuuhkiessa ja usein jäänkin seisoskelemaan muina miehinä ja vetämään vainua toisten tupakoista. Ja jos jonkun työn saa tehtyä, sen ei tarvitse olla kuin lampun vaihto, niin käsi menee automaattisesti taskuun. Nykyään pidän siellä pastilliaskia ettei tarvitse tyhjää kauhoa.

Vierailija
30/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä tupakka mielessä. Lopetin 4 vuotta sitten tupakoituani ensin 25 vuotta.

Vierailija
31/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi joutilaana Allen Carrin kirja Stumppaa tähän (vai oliko se tänään). Sain sen eräältä jolle se oli käynyt tarpeettomaksi, eli hän oli päässyt eroon tupakasta. Nyt se on ollut minulle tarpeeton jo riittävän kauan, ja nyt haluaisin laittaa kirjan jatkamaan kiertoaan, tietenkin edelleen ilmaiseksi. Miten ihmeessä se onnistuisi tätä kautta anonyymisti?

Vierailija
32/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi joutilaana Allen Carrin kirja Stumppaa tähän (vai oliko se tänään). Sain sen eräältä jolle se oli käynyt tarpeettomaksi, eli hän oli päässyt eroon tupakasta. Nyt se on ollut minulle tarpeeton jo riittävän kauan, ja nyt haluaisin laittaa kirjan jatkamaan kiertoaan, tietenkin edelleen ilmaiseksi. Miten ihmeessä se onnistuisi tätä kautta anonyymisti?

Varmasti siten että tuo joka haluaa sen kirjan luo äkkiä jonkun roskapostisähköpostiosoitteen ja kertoo sen sinulle jonne voi sopia yhteistiedot.

Minulla auttoi tumppaamiseen luulotauti. Aloin pelkäämään syöpää ja kuvittelen jatkuvasti sairastavani syöpää. En tiedä kumpi on pahempaa luulotauti vai polttaminen. Tällä stressillä menetän mielenterveyteni pian. Itken välillä ja mietin miten syöpä kehittyy vartalossani.

Vierailija
33/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pikkujouluaikaan tuli juotua ja mokailtua. Kolmeen päivään en huomannut polttaa ja päätin että saakin olla näin. En ole juurikaan miettinyt tupakointia. Kyllä voi päästä helpolla, ei mulla ole edes mitään motiivia lopettaa polttamista. Ehkä pidän vaan taukoa.

Vierailija
34/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin 3-kymppisenä, ihan turhamaisuuttani. Pelkäsin ihon menevän nopeammin harmaaksi ja ryppyiseksi kuin tupakoimattomalla. Nyt ilman tupakkaa 20v, ja vieläkin joskus tulee tupakka mieleen ja himo. Ja joskus näen unta että poltan. Ja iho on ikäisekseni ihan hehkeä;) Ai niin, poltin 15v.

Vierailija
35/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan siihen menee, mutta alkuvaiheen jälkeen se on helpompaa ja ihan omalla järjellä perusteltavissa oleva juttu. Sitä ei edes huomaa miten elämänlaatu huononee pikkuhiljaa tupakoidessa. Toisaalta kun kuukaudenkin pärjää ilman niin tupakkayskä hengästyminen paha haju yms. poistuu, sen jälkeen se on vain omasta päästä kiinni ja jokainen joka on päättänyt oikeesti, pystyy siihen. Mutta vuosi, kaks, ehkä kolmekin menee että ei oikeesti ajattele sitä.

Vierailija
36/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hermot kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläpeukutin koska ihailen pilkkaajia ja vittuilijoita. Haluaisin osallistua tämän tyypin kiusaamiseen tässä ketjussa. Seuraava kirjoitukseni pilkkaa tätä äidin tissipoikaa.

Vierailija
37/54 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen 1kk tupakkaa himoitsi, seuraava vuosi se oli silloin tällöin aika-ajoin mielessä. Ehkä 1,5-2 vuoden kohalla sen unohti.

Nyt 5. vuoden kohdalla en ajattele sitä koskaan. Paitsi että miten hölmö olinkaan polttaessani 20 vuotta.

En ole katunut hetkeäkään=))

Vierailija
38/54 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, eilen illalla teki niin paljon mieli tupakkaa, meinattiin käydä ostamassa.. Onneks oli jo suht myöhä että mentiin vaan nukkumaan, nyt aamulla parempi olo kun ei sitten ratkettukaan illalla :D 5 päivää jo ilman, tää on huikeeta! Ylpeempi oon silti mun miehestä, jolla meni normaalisti reippaasti yli aski päivässä, ja nyt pysty lopettamaan kun seinään!

Minkäslaisia "oireita" teille on tullu lopettamisesta?

-ap

Vierailija
39/54 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirja löytyy ainakin meidän kirjastosta ja joo, siitä oli apua, kun aiemmin lopetin. Olen tosin aloittanut uudestaan (käsittämättömän typerää) ja lopettamassakin olen uudestaan Champix-lääkkeen avulla. Mut tsempit ap!

Vierailija
40/54 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huh, eilen illalla teki niin paljon mieli tupakkaa, meinattiin käydä ostamassa.. Onneks oli jo suht myöhä että mentiin vaan nukkumaan, nyt aamulla parempi olo kun ei sitten ratkettukaan illalla :D 5 päivää jo ilman, tää on huikeeta! Ylpeempi oon silti mun miehestä, jolla meni normaalisti reippaasti yli aski päivässä, ja nyt pysty lopettamaan kun seinään!

Minkäslaisia "oireita" teille on tullu lopettamisesta?

-ap

Mulle tuli 10 kg.