Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenhän paljon ylipainoisilla ihmisillä menee rahaa ruokaan?!

Vierailija
05.01.2016 |

Eikös reilu ylipaino vaadi melkoisesti sapuskaa pysyäkseen yllä ja ettei siitä laihdu?

Esim. meillä saan helposti 60 eurolla viikon ruoat 4 ihmiselle ostettua Lidlistä (ja siinä on mahan täydeltä kasviksia ja vihanneksiakin mukana ja tarvittavasti lihaa ja muutakin, ei tartte nipistää mistään), ei varmaan onnistu "tuhdimmilla perheillä"?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 166cm ja 93kg. Ruokakauppaan menee kuukaudessa 400-500€. Sisältää ruoat, vaipat, wc- ja talouspaperit, pesuaineet yms. Perheessä kaksi aikuista ja kaksi lasta. Minä olen perheen ainoa ylipainoinen.

Vierailija
2/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 eurolla viikossa nää sun kasvikset on varmaan pakasteita ja yks kurkku per viikko :) et sellasta terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 eurolla viikossa nää sun kasvikset on varmaan pakasteita ja yks kurkku per viikko :) et sellasta terveellistä.

Mitä vikaa pakasteissa?

Vierailija
4/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ajoittain töissä sellainen mies, jonka ruokahalu on pohjaton. Siis sellainen, että kolme kukkurallista lautasellista menee hujahduksessa. Kyse ei ole ylipainoisesta vaan todella hoikasta miehestä, jonka kulutus vain on valtava. Ja kyllä sille saakin kantaa kaupasta ruokaa ja se näkyy ruokalaskussa. Lähinnä olen surrut sitä, että nuoren ihmisen kaikki rahat täytyy mennä ruokaan, me normaaliruokaiset voidaan ostaa sillä rahalla jotain muuta.

Vierailija
5/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveellinen mättö on halpaa! Keksipaketin ja sipsipussin saa 2-3 eurolla.

Vierailija
6/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tuo kuuskymppiä jo pelkkiin juustonaksuihin päivässä : D

Miksi et kysy kaupassa suoraan "tuhdimmilta" kävijöiltä? Sieltä saat heti suoraa palautetta ja ennen kaikkea näet ostoskärryjen sisällön, ylipainoisten määrän per perhe ym. asiaan kuuluvat seikat :D

Ja meidän loppusaldo kauppaan ainakin 7000 euroo kuussa. Ja meitä on vain mies ja minä.  Ai mut hei, ei olekaan kuin mä vaan, mieshän läksi toisen matkaan. Saamarin äijä, haukkui laardilehmäksi lähteissään, vaikka on vain isot luut :( Noh, oon nyt syönyt vähän tosiaan tuhdimmin, niin helpottaa oloa, eikä kuihdu ihan kokonaan...

Vierailija
7/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin huomaan eron terveellisen syömisen ja mättösyömisen välillä myös kukkarossa (kropan lisäksi). Pahimmillani vedin päivässä sipsipussin, 1,5 l pullon cokista ja ehkä vielä jotain suklaata/muuta herkkua. Eli näistä herkuista tuli vähintään 4 e ylimääräistä kulua päivässä. 21 e viikossa. Yli 80 e kuukaudessa. Hyi hemmetti, ilmankos olen läski ja köyhä.. No, asiaan on nyt tulossa kovaa vauhtia muutos :)

Vierailija
8/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm 72kg ja kuukaudessa menee n. 300e minuun ja mieheen (joka tosin on normaalipainoinen), sisältäen kaikki taloustavarat, kissanhiekat ja -ruuat yritin tosin laskea pois.

Mulla on ollut näitä kausia, esimerkiksi keväällä oli kuukausi kun söin terveellisesti ja herkuttelematta. En huomannut että olisi näkynyt säästönä. Vihannekset on nimittäin aika tyyriitä, jos menee niiden kanssa samalla meiningillä kuin herkuissa, että ostaa sitä mitä haluaa eikä katso hintaa. Eli voisin väittää, ettei ylipaino näy mun ruokaostosten hinnassa.

Vierailija
9/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin poikaystävän kanssa yhdessä jokunen kuukausi. Meillä meni viikossa kahdestaan ruokiin ja juomiin (sis. alkoholi) yli 100€. Kumpikaan meistä ei ole ylipainoinen, mutta syötiin kuin ylipainoiset. :D suklaata, sipsejä, pitsaa, hampurilaisia... Kumpikaan meistä ei ole erityisen liikunnallinen, että kiitos kai nuoren ihmisen tehokkaan aineenvaihdunnan emme liho niin herkästi. Nykyään erillämme asuessamme syömme terveellisemmin, mistähän tuo mahtaa johtua että yhdessä tulee ostettua mättöä ja käytyä mäkkäreissä... :D

Vierailija
10/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran laskenut tämän 55e/viikko ruokaan, sisältää työpaikkaeväät. 

Vierailija
11/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin poikaystävän kanssa yhdessä jokunen kuukausi. Meillä meni viikossa kahdestaan ruokiin ja juomiin (sis. alkoholi) yli 100€. Kumpikaan meistä ei ole ylipainoinen, mutta syötiin kuin ylipainoiset. :D suklaata, sipsejä, pitsaa, hampurilaisia... Kumpikaan meistä ei ole erityisen liikunnallinen, että kiitos kai nuoren ihmisen tehokkaan aineenvaihdunnan emme liho niin herkästi. Nykyään erillämme asuessamme syömme terveellisemmin, mistähän tuo mahtaa johtua että yhdessä tulee ostettua mättöä ja käytyä mäkkäreissä... :D

Samaistun vahvasti tuoho mättämiseen ja siihen ettei liho. Se on ihan ihme kun miettii mitä paskaa minäkin napaani kiskon, mutta en vaan liho. En minä hoikkakaan ole, normaali jos pientä pömmpistä ei lasketa. En voi oikein kuin ihmetellä, että mitä ne oikeasti lihavat nuoret tekee päästäkseen siihen kuntoon, sen herkkumäärän on oltava valtava.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
12/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o.

Meillä menee 1000 euroa kuussa ruokaan, ruokakauppaan ja vessapapereihin yms. ruokakaupasta saatavaan talouskamaan. Kaksi ylipainoista aikuista ja kaksi kuikeloo teiniä, jotka syö enemmän kuin me vanhemmat.

Meillä syödään kanaa, nautaa, possua, kalaa, tuoreita juureksia, vihanneksia ja hedelmiä, riisiä, pastaa, yms. laadukasta, mutta erityisesti hyvää ruokaa. Ravintolaa tai noutoruokaa käytetään 1-3 krt/kk. Aamu- ja iltapalana on leipää, juustoa, kinkkua, kurkkua, tomaattia, salaattia, jogurttia, rahkaa, mysliä ja tuorepuristettua mehua. Mä syön iltaisin suklaata, ja mieheni syö päiväsaikaan pullaa. Ei liikuta yhtään.

Vierailija
13/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispelko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaistun vahvasti tuoho mättämiseen ja siihen ettei liho. Se on ihan ihme kun miettii mitä paskaa minäkin napaani kiskon, mutta en vaan liho. En minä hoikkakaan ole, normaali jos pientä pömmpistä ei lasketa. En voi oikein kuin ihmetellä, että mitä ne oikeasti lihavat nuoret tekee päästäkseen siihen kuntoon, sen herkkumäärän on oltava valtava.

Terveisin Naispelko22

Et voi kuvitella? Voitko mitenkään kuvitella, että ihmisten kropat ja aineenvaihdunnat on erilaisia? Mä olen lapsesta saakka saanut kilon painoa ja haistamisesta, pari kiloa maistamisesta ja 5 kiloa nielemisestä. Vieressä tulitikun kokoinen kaveri veti kolme kertaa enemmän...

Vierailija
14/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joo on ankeeta olla niin köyhä et pitää muidenkin ruokalaskuja murehtia. Jos oikein kiltisti pyytäisit, vois joku varakkaampi perhe heittää teille vähän ruokarahaa.

Vierailija
15/15 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu tietystä tylsyyden tunteesta, kun ollaan yhdessä, sitä torjytaan ruoalla. Ei niin harviainen ilmiö. Jotkut parit lihovat pikkuhiljaa.