Pitäisikö jokaisen kerrostalossa asuvan käydä tekemässä pihatöitä kaverillaan?
Pitäisikö jokaisen kerrostalossa asuvan käydä tekemässä pihatöitä jonkun omakoti- tai rivitalossa asuvan kaverinsa apuna? Jos pitäisi, niin miksi?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Öö... Miksi pitäisi? Miksi kysyt näin ihmeellistä asiaa?
Koska asun itse kerrostalossa ja omakotitalossa asuva kaverini väittää näin.
Mikä sen sun kaveris perustelu on? Mä käyn joskus auttamassa mun kaveria, kun saan palkkioksi niiden pihan tuotteita. :D Mutta oikeasti käyn, koska se on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen sun kaveris perustelu on? Mä käyn joskus auttamassa mun kaveria, kun saan palkkioksi niiden pihan tuotteita. :D Mutta oikeasti käyn, koska se on kivaa.
Se on sanonu mua laiskaks, koska en halua tehdä pihatöitä.
Kerrostalossa maksetaan yhtiövastiketta, joka kattaa pihanhoitokulut. Ihan samalla tavalla omakotitalossa asuva voi halutessaan käyttää ostopalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sanonu mua laiskaks, koska en halua tehdä pihatöitä.
No aika huono perustelu. Eihän pihatöiden tekeminen ole mikään ahkeruuden merkki. Olisin ajatellut, että se perustelu olisi ollut joku luontoontutustuminen tai jotain vastaavaa.
Ainakin iäkästä sukulaistaan voisi jokainen auttaa. Jos ei pihahommissa, niin muissa pikkuasioissa.
Kysymys on valinnoista. Pihatyöt kuuluvat sille, joka talonsa ympärille on pihan halunnut. Mitäs me muut sinne sorkkimaan. Ei jaksa.
Onko tämä sama ap, jonka kaveri ikilainaa kaikki sen uudet vaatteet ja kengät? Kuulostaa vähän samanlaiselta mysteerialoitukselta.
No ei tietenkään tarvitse! kerrostalossa asuva maksaa yhtiövastikkeessaan sen, että joku toinen tekee ne ja itse tienaa rahan millä tuon toisen palkkaa hommaan. Jos omakotitalossa asuvaa naapuria ei huvita itse pitää pihaa kunnossa, hänkin voi palkata hommaan jonkun toisen. Miksi kerrostalossa asuvan pitäisi tehdä omien hommien lisäksi myös vielä omakotitalossa asuvan töitä, eli 75% töistä (omakotiasuja tekisi sen 25%, hänhän ei osallistu lainkaan kerrostaloasujan vastuuseen kerrostalon pihatöiden maksusta?)
t. omakotitaloasuja
Mitä hittoa? Jos on valinnut muuttaa omakotitaloon, niin on valinnut samalla myös ne omakotitalon mukana tulevat huonot puolet eli mm. ne pihatyöt. Ne nyt vaan pitää itse hoitaa (tai palkata joku hoitamaan). Mikä hiton velvollisuus muka kaverilla olisi tulla tekemään niitä :D Ei voi ymmärtää tätä järjenjuoksua.
Vierailija kirjoitti:
omituinen järjenjuoksu ap:llä ja sen kaverilla!
Enhän mä tota mieltä oo ollukaan!
Eipä noin pääsääntöisesti tartte käydä auttelemassa.
Eräitä poikkeuksia lukuunottamatta.
Jos omistat osan tai etuat jotenkin tuosta ok-talosta, silloin sinun kuuluis vastata myös talon ja pihan kunnosta.
Tai jos käytät pihaa jotenkin hyväksesi esim. lomillasi siellä lojumalla tai keräämällä marjat puskista tms.
Ni sillon.
Öö... Miksi pitäisi? Miksi kysyt näin ihmeellistä asiaa?