Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vihaksi pistää. löysin esikoisen tärisemästä tarhan pihalta..

Vierailija
05.01.2016 |

.. oli ihan jäässä reppana ! Toppatakki ja toppahousut, mutta alla vain trikoopaita sekä sukkikset. Fleeceasu oli sisällä korissa..
Kuulemma heillä on siellä päiväkodissa periaate, että isommat lapset saavat pukea itse :O

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiva oppi syystä ja seurauksista ja omasta vastuusta.

Vierailija
22/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna sanot että asiaan tulee nyt muutos.

On tultava muutos!! Kaikki muu on RIKOLLISTA!!1!! Jokaisen on palveltava minua, tavalla jolla minä haluan palvelua - silloin kun sitä haluan - ja juuri silloin oikein, ei toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin olisi aikuisten pitänyt tarkistaa lasten varustus, MUTTA jos lapsesi tärisee kylmyydestä, niin miksei hän sanonut asiasta opelle/hoitajalle? Näin olisivat menneet yhdessä pukemaan sen fleece-asun mikä lapselta unohtui.

Oikeasti jos pukemistilanteessa on parikymmentä lasta ja pari tarhantätiä, ei millään siinä pysty kaikkia tarkistamaan, eskarissa pitää osata jo itse pukea omat vaatteet.

Ja jos lapsella on kylmä, pitää opettaa lasta kertomaan se.

Tiedän hyvin tuon kiireen, siksi sanoinkin että PITÄISI. 😞

Itsekin olen useasti ollut yksin eskareiden (12kpl) kanssa, ja varsinkin syksyisin ja talvisin punemistilanteet on yhtä tuskaa. Etenkin kun joukkoon mahtuu aina pari näitä jotka ei osaa/ei saa sanaa suustaan.

T. Lähihoitaja, töissä eskarissa ja päiväkodissa nyt viidettä vuotta.

Vierailija
24/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se fleece siellä lämmitä yhtään! Osta pennullesi kunnon villapuku, ettei tarvitse palella.

Päiväkodin täti.

Fleece nimenomaan lämmittää. Itse olin ihan hikinen, kun laiton T-paidan päälle fleecen ja toppatakin sen päälle, aamulla kun kävin pyöräilemässä. Villa on harvempaa. Fleece ei pidä tuulta, mutta väliasuna mielestäni villaa parempi. 

Helpoetaan valintaa ja ymmärrystä. Pukeudummeko mieluummin muovivaatteisiin vai oikeisiin vaatteisiin? Entä uskommeko että hiki tulee helpommin (=huono asia, ei hyvä!) kun olet pukeutun muovivaatteeseen vai oikeaan vaatteeseen? Oikea on tässä tapauksessa, kylmässä suomessa, orgaaninen ja luonnollisista aineista valmistettu vaate.

Vierailija
25/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ujo, liiankin..

esim. Kun saa astmakohtauksen vetäytyy sivuun"piiloon" ja olemmekin koettaneet tolkuttaa että lääkettä pitää pyytää!

Että jos jokin on vialla, pitää sanoa!!!

Nytkin oli tärissyt jotain 45 min siellä kun ei saanut raukka suutaan auki..

lapsi ei ole jälkeenjäänyt kuten joku vihjasi tai tyhmä, ujo vain ja pukeutumisessa tarvitsee tosiaan vähän vahtimista!

Ap

ap

Vierailija
26/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne tähän aikaan ulkoili? Nyt on päiväkodissa päiväuniaika.

Vierailija
27/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se fleece siellä lämmitä yhtään! Osta pennullesi kunnon villapuku, ettei tarvitse palella.

Päiväkodin täti.

Fleece nimenomaan lämmittää. Itse olin ihan hikinen, kun laiton T-paidan päälle fleecen ja toppatakin sen päälle, aamulla kun kävin pyöräilemässä. Villa on harvempaa. Fleece ei pidä tuulta, mutta väliasuna mielestäni villaa parempi. 

Fleece on kylmä synteettinen materiaali joka ei hengitä.

Villa hengittää mutta eristää erinomaisesti. Villa ei päästä ihoa kastumaan hiestä sillä se haihduttaa kosteuden iholta. Jos tarkoitus on liikkua ulkona, on villa paras materiaali.

Vierailija
28/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät ehdi siinä pukeutumisvaiheessa kaikkia vahtia mitä laittavat päälleen, niin miksei hemmetissä pihalla huomaa, että toinen on kylmissään?! Ja sitten patistanut pukemaan lisää päälleen.

Kyllähän heidän pitää kaikkia silmällä pitää. Vaikka yleensä olisikin omatoiminen, niin vähän siinä ulkoillessa sitten jututtaa. 

Aivan älytöntä touhua toisinaan. Kaikki eskarilaiset eivät vaan osaa, halua ja hallitse pukeutumistaan. Osa on vielä niin pieniä.

Turha siitä on vissiin sanoakaan. Tuntuu, että palstamammojen aivoilla suurin osa hoitotädeistäkin on varustettu. Mä olen vaan töissä täällä!

Vierailija
29/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joukkoon mahtuu aina pari näitä jotka ei osaa/ei saa sanaa suustaan.

Tulevaisuuden jännittäjät. Ei ne aikuisinakaan saa sanaa suustaan eikä siten juuri mitään aikaiseksi.

Vierailija
30/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin menee kiekumaan eskarin hoitajille, kannattaa miettiä, josko kuitenkin keskustelisi ihan lapsen kanssa.

Jatkossa lapsi tietää, että vaatteet puetaan päälle, ja jos ulkona tulee kylmä/kuuma/jano/vessahätä, niin asian saa hoidettua itse ilmoittamalla hädästä hoitajalle/ ensi vuonna opettajalle.

Jos tästä kitisee hoitajille, niin mitä lapsi siitä hyötyy? Oppii, että kaikki tulee kuin manulle illallinen, itse ei voi tehdä mitään minkään eteen, muut hoitaa kyllä.

T. Kolmen äiti

Vierailija
31/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin olisi aikuisten pitänyt tarkistaa lasten varustus, MUTTA jos lapsesi tärisee kylmyydestä, niin miksei hän sanonut asiasta opelle/hoitajalle? Näin olisivat menneet yhdessä pukemaan sen fleece-asun mikä lapselta unohtui.

Oikeasti jos pukemistilanteessa on parikymmentä lasta ja pari tarhantätiä, ei millään siinä pysty kaikkia tarkistamaan, eskarissa pitää osata jo itse pukea omat vaatteet.

Ja jos lapsella on kylmä, pitää opettaa lasta kertomaan se.

Tiedän hyvin tuon kiireen, siksi sanoinkin että PITÄISI. 😞

Itsekin olen useasti ollut yksin eskareiden (12kpl) kanssa, ja varsinkin syksyisin ja talvisin punemistilanteet on yhtä tuskaa. Etenkin kun joukkoon mahtuu aina pari näitä jotka ei osaa/ei saa sanaa suustaan.

T. Lähihoitaja, töissä eskarissa ja päiväkodissa nyt viidettä vuotta.

Sitten kun te hukkaatte jonkun lapsen niin sanotko sittenkin että on niin paljon lapsia ettei kaikkien perään kerkiä katsomaan?

Vierailija
32/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja on siis eskarissa tämä esikoiseni.

ap

Taitaa noilla lahjoilla jäädä lapsesi korkeimmaksi koulutustasoksi tuo esikoulu.

Vierailija
33/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on nämä ammattikasvattajat..

Vierailija
34/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin täti.

Fleece on kylmä synteettinen materiaali joka ei hengitä.

Villa hengittää mutta eristää erinomaisesti. Villa ei päästä ihoa kastumaan hiestä sillä se haihduttaa kosteuden iholta. Jos tarkoitus on liikkua ulkona, on villa paras materiaali.

Silloin ysärillä. Fleece on synteettinen yhä, mutta toimivuus on parantunut älyttömästi tänä päivänä. Eipä sitä tänäpäivänä oikein tuppaa löytymään kunnon villavaatteitakaan. Jotain synteettistä sinnekin on ympätty joukkoon. Puuvilla on ehkä parhain käytöltään ja mukavuudeltaan. Synteettiset tekniset vaatteet olisi myös aika hyvät, mutta niitä ei raaski ihan pienille ostaa.

Vierailija
35/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

, niin miksei hemmetissä pihalla huomaa, että toinen on kylmissään?!

Siksi että joku toinen äiti on eilen VAATINUT MUUTOSTA johonkin toiseen asiaan, jota  nyt sitten kytätään ja pelätään ainakin hetkellisesti. Aina joku vaatii jotain, ja joku toinen häviää. Tämä on vaatijoiden maa nykyään.

Vierailija
36/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne tähän aikaan ulkoili? Nyt on päiväkodissa päiväuniaika.

Ehkä haki puolipäiväisen puolilta päivin pois ja muut meni nukkututimaan?

Pakkanenko panee aivoja, kun ajatus ei liiku?

Vierailija
37/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitteillejättöhän tuo on parinkympin pakkasessa.

Vierailija
38/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin täti.

Samaa mieltä! Ihmetellyt aina villan hehkutusta, kun jotkut pörrösukatkin on huomattavasti paremmat.

Vierailija
39/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synteettiset tekniset vaatteet olisi myös aika hyvät,

Tämä ei ole määritelmä millekään. Se on yleinen sana jota kaikki valmistajat käyttää huijatakseen kuluttajaa. Suomeksi tekninen vaate = muovista valmistettu hikisäkki. Joo, jotkut todella harvinaiset (ja yleensä sen mukaan hinnoitellut) vaatteet todella on "teknisiä" ja sisältää jotain oikeasti lämpötilaan reagoivaa tai ympäristöä huomioivaa "tekniikkaa". Olkaa vähän kriittisiä tämän "teknisen" markkinointibuumin kanssa.

Ei, lapset ei tarvitse mitään muuta teknistä kuin villaa tai puuvillaa alle ja kurakeleillä sitten teknistä kumihousua.

Vierailija
40/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eskarissa aikanaan oli hoitajat kieltäneet käyttämästä talvikenkiä jos oli lämpötila plussan puolella. Leikkivät sitten kumppareissa lumihangessa. Tyttö itki palelevia varpaitaan kun kävin hakemassa. Ei ollut uskaltanut laittaa aikuisille vastaan.

Sanoin sitten, että jatkossa ne on talvikengät talvikelillä, tai tulee äiti pitämään kuria hoitajille. Se lumi on kuitenkin maksimissaan nollassa asteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän