Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vihaksi pistää. löysin esikoisen tärisemästä tarhan pihalta..

Vierailija
05.01.2016 |

.. oli ihan jäässä reppana ! Toppatakki ja toppahousut, mutta alla vain trikoopaita sekä sukkikset. Fleeceasu oli sisällä korissa..
Kuulemma heillä on siellä päiväkodissa periaate, että isommat lapset saavat pukea itse :O

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja on siis eskarissa tämä esikoiseni.

ap

Vierailija
2/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä pitäis silti perään katsoa miten pukee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se Kauno-Mielikki ensi kerralla pukee itse myös ne fleecet, niin ei tarvise palella.

Vierailija
4/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna sanot että asiaan tulee nyt muutos. Lapsen vaatetus on tarkastettava kun lähtevät ulos. Ei ole iso vaiva.

Vierailija
5/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun lapsi ei sitten pukenut mitä piti?

Vierailija
6/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu- ja päiväkotiulkoilut on muutenkin silkkaa kidutusta. Mitä järkeä on väkisin mennä 20 asteen pakkaseen? Sitte jos joku veemäinen lapsi vielä heittää lunta naamaan, niin helvetin kiva tönöttää siinä puol tuntia ja rukoilla, että aika kuluisi nopeammin.

Vierailija
7/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisihän aikuisen kuitenkin katsoa, mitä lapsi pukee, vaikka itse pukeekin. Ihmettelen minäkin.

Vierailija
8/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyisihän aikuisen kuitenkin katsoa, mitä lapsi pukee, vaikka itse pukeekin. Ihmettelen minäkin.

No tuota minäkin ihmettelen ! Miksei voida varmistaa, että lapsi laittaa sen fleeceasun ? :-(

Ap

Vierailija
9/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eskarilaisen pitäisi itse osata pukea ne fleecit tai villahaalari. Ja luultavasti lapsia on tästä muistutettu mutta lapsesi ei kuunnellut. Ja n. 6v. osaa varmasti puhua eli olisi kertonut eskariopelle pihalla että on kylmä ja siinä olisi varmasti selvinnyt että fleeci jäi pukematta ja lapsi olisi mennyt sisälle pukemaan lisää.

Opeta siis lapsesi pukemaan sään mukaan ja opeta avaamaan suunsa että saa sanouttua jos joku asia on pielessä/huonosti!

Vierailija
10/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olisi aikuisten pitänyt tarkistaa lasten varustus, MUTTA jos lapsesi tärisee kylmyydestä, niin miksei hän sanonut asiasta opelle/hoitajalle? Näin olisivat menneet yhdessä pukemaan sen fleece-asun mikä lapselta unohtui.

Vierailija
11/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ensi talvena? Opettaja pukee?

Vierailija
12/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota minäkin ihmettelen ! Miksei voida varmistaa, että lapsi laittaa sen fleeceasun ? :-(

Ap

Joo, näin pitäisi olla. Mutta joskus, kun oot vajaalla miehityksellä koko päivän pelännyt, että jotain sattuu ja raahannut sitten diagnosoimatonta lasta eteenpäin, ja ehkä jopa pukenut sen rimpuilevan lapsen päälle tuskaisena vaatteet, kahdenkymmenen muun odottaessa tuskaisena, että päästään pihalle, saattaa se unohtua.

Näin ei saisi tietenkään olla, päiväkodissa olevien lasten vanhempien tulisi voida luottavaisina jättää lapset päiväkotiin.

Vierailija
13/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin olisi aikuisten pitänyt tarkistaa lasten varustus, MUTTA jos lapsesi tärisee kylmyydestä, niin miksei hän sanonut asiasta opelle/hoitajalle? Näin olisivat menneet yhdessä pukemaan sen fleece-asun mikä lapselta unohtui.

Oikeasti jos pukemistilanteessa on parikymmentä lasta ja pari tarhantätiä, ei millään siinä pysty kaikkia tarkistamaan, eskarissa pitää osata jo itse pukea omat vaatteet.

Ja jos lapsella on kylmä, pitää opettaa lasta kertomaan se.

Vierailija
14/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se fleece siellä lämmitä yhtään! Osta pennullesi kunnon villapuku, ettei tarvitse palella.

Päiväkodin täti.

Vierailija
15/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se päiväkoti-ikäisen pukeutuminen on aikuisen vastuulla. Päiväkodissa siis hoitajan. Nostaisin aikamoisen älämölön, jos asiaa ei edes pahoiteltaisi vaan vieritettäisiin lapsen niskoille. Nyt on ollut aika leuto talvi eikä lapsi välttämättä hoksaa laittaa itse fleece-pukua päälle, jos ei kukaan kehota. Itse päiväkodissa otin lapsille lokerosta valmiiksi esille sen mitä kuuluu pukea. Lapset itse puki ja jotkut tarvitsi apuakin esim lapasissa tai lahkeitten asettelussa. Tuohan on heitteillejättö, jos näillä pakkasilla ei oteta vastuuta lapsen vaatetuksesta! Ja jos lapsi on pyytänyt päästä sisälle ja tärissyt kylmissään -20asteen pakasessa, niin tilanne on rinnastettavissa kidutukseen!

Vierailija
16/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypotermia ei ole leikinasia. Ja kyllä vastuu lapsesta on aina aikuisella, eskariopella tässä kohtaa. 6v nyt on vielä vahdittava monissa asioissa, mm. liikenteessä, talvipukeutumisessa, terveellisessä ravitsemuksessa yms. joten ap olet oikeassa. Tosin palstamammojen mukaan jos 6v jää auton alle, on ylipainoinen tai kokee tapaturman se on tietysti lapsen ihan oma syy kun on sille joskus sanottu. Way to go.

Vierailija
17/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö eskarin tarkoituksena just ole valmentaa pitämään huolta omista kamoista sitten koulussa. Meidän 4 v on ulkoillut tarhassa ilman kurahousuja rapakelillä, kun on kieltäytynyt pukemasta niitä. Tuli vähän haalaripyykkiä, mutta tuli myös hyvät keskustelut siitä, miten maailmalla ei välttämättä aikuinen puekaan väkisin niin kuin äiti kotona, ja sitten voi olla märkä ja kylmä olo.

Vierailija
18/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katso asiaa positiiviselta kannalta: nyt lapsi tietää että fleeceasulla on ihan tarkoitus ja lisäksi kannattaa sanoa aikuiselle, jos paleltaa. Eskarissa harjoitellaan arjen taitoja ja onhan se tietysti ikävä jos meni palelemiseksi, mutta toisaalta mitään pysyvää vauriota siitä ei tullut ja saitte hyvä syyn keskustella pukeutumisen tärkeydestä, pukeutumisrutiineista ja aikuiselle kertomisesta. Eskari on jo eri juttu kuin päiväkoti, sillä päiväkodissa on aina 1-2 aikuista eteisessä hoitamassa pukeutumistilannetta, mutta eskarissa se 1 ope saattaa olla puhelimessa tai tietokoneella tai itse pukemassa sillä aikaa kun lapset pukevat itse päälle. Ulos mennessä kerkeää lähinnä tarkistamaan että kaikilla on toppavaatteet, kengät, hanskat ja hattu.

(Muutaman vuoden päästä se lapsesi muuten kieltäytyy laittamasta koulussa toppavaatteita päälle talvipakkasilla. Ihan vain tiedoksi, niin osaat varautua.)

Vierailija
19/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se fleece siellä lämmitä yhtään! Osta pennullesi kunnon villapuku, ettei tarvitse palella.

Päiväkodin täti.

Fleece nimenomaan lämmittää. Itse olin ihan hikinen, kun laiton T-paidan päälle fleecen ja toppatakin sen päälle, aamulla kun kävin pyöräilemässä. Villa on harvempaa. Fleece ei pidä tuulta, mutta väliasuna mielestäni villaa parempi. 

Vierailija
20/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmislapsi on sitten avuton....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi