-NELIAPILAT-
Kokeillaanpa vieläkö meitä on tänne niin paljon jäänyt, että saadaan pinoa pystyyn. :)
Kommentit (29)
Jiihaaa....viikonloppu ja mies ajelemassa kotia kohti!! Ihania nämä perjentait, kun saa tuon ukkokullan viekkuun.
Aamusta kerittiin jo käymään yksillä 1v synttäreillä ja lastentarvikekirppiksellä. Oih, miten ihania pikku vaateita siellä oli (ja miehen sisko jotain ostikin). Löysin myös kantoliinan, mutta sinne jäi vaikka mieli tekikin ostaa, koska eipä tuota 1v6kk paljon tule enää kanneltua ja eikä pientäkään meille varmasti enää tule (voi kun kuiteskin...). Muksuille löysin yhden kirjan.
Illalla olis esikoisella hiihtokisat. Ja saa tuo kakkonenkin osallistua, jos ei hermojaan menetä taas suksiinsa.
Harmi äippä tuo nega, mutta jos se siitä vielä plussaksi muuttuisi...toivossa on hyvä elää!
Ahaa...pikkuinen heräsi, pitää mennä!
piipero
Siis vuoto alkas tänään ja hirveen kipee on maha. Ei oo aikoihin tämmösiä tuskia kuukautiset aiheuttaneet. No, täytyy toivoa, että mies olis vielä edes tämän kuukauden " armollinen" eikä alkaisi ehkäisyasioita suunnittelemaan.
Parempaa onnea muille, joilla mahdollisuudet plussaamisiin!
Esittely-pino on taas päivittetty. Paljon on Neliapiloita, vaikka nyt täällä pinossa onkin hiljaista.
Tulkaahan kiireiltänne kertomaan kuulumisia. Joko on plussia tullut lisää??
Valtavasti plussa-onnea kaikille tarvitseville ja ihanaa viikon alkua kaikille!!
Helmiini kp 26/28-31
Kopsaanpa tämän tuolta suurperhekuumeilijoista, kun samat jutut oisin innoissani tännekin kirjoitellut.
Nyt on pakko hehkuttaa....Mullahan on tämä kierukka ajoittain vaivannut koko ajan mitä on ollutkin (1,5v). Mulla olis tästä (toista kertaa) lääkäri ensi kuun alussa, mutta nytpä onkin vaivat olleet pois jo pari viikkoa (ja tämä on piiitkä aika). Sanoin vkonloppuna miehelle, että jos mitään vaivoja ei muutamaan päivään ilmaannu, niin perun sen lääkäriajan. Niin mitä rakas mieheni sanoikaan!!! Harmi juttu, sehän olis voitu vaikka ottaa pois! Siis minun vastaan hangoitteleva mieheni....alkaa vissiin taipua jo vähän neloseen. Ton jälkeen puhutiinkin muutenkin asiasta, mutta ei mies osannut sanoa oikeen mitään puoleen tai toiseen (tai sanoi paljonkin, mutta ei päässyt ajatuksissaan kumpaankaaan lopputulokseen), pyöritteli mielessään näitä perinteisiä, että sitten autoon ei mahdu ja miten sitä jaksaakaan juttuja. Pitänee ottaa mies kunnon kuulusteluun vielä ennenkuin meen ajan perumaan, kunhan nyt ensin muutaman päivän saa itsekseen sulatella asiaa. Jippii, jos vaikka kuitenkin päästäis neloshaavetta toteuttamaan!!!
Yritän jäähdytellä tunteitani, kun pakkohan se on toisenkin mielipide ottaa huomioon ja sitä ei sitten tiedä mihin mies ajatuksissaan päätyy.
Siinähän sitä taas oli omaa napaa ja niin innoissani kirjottelin, että unohdin kaikki muut mitä piti kommentoida / kertoilla. Voi jestas tätä muistia....
Laitelkaahan taustailijatkin taas kuulumisianne!! :)
piipero
Kiva juttu piipero, että miehesi alkaa lämpenemään ajatukselle. Tuo on hyvä merkki. Minä itse vannoin kolmannen jälkeen, että tähän jää ehdottomasti, siksi en aluksi (viime keväänä) kehdannut kuumeestani edes mainita mitään miehelle
...Mut sit syksyllä luulin, että olen pillereistä huolimatta tullut raskaaksi ja tuli puhetta vaan....mitä jos... Hän vaan sanoi
että niin on sitten tarkoitettu ja eiköhän myö vielä joka tapauksessa yhtä yritetä. Siitä alkoi sitten taas tää ihan mahdoton vauvakuume. Mut tätä vauhtia mulla ei tää kuume lopu varmaan koskaan ja johonkinhan se stoppi pitäisi tehdä.
Yks kaveri alkoi tänään ehdottamaan, että mu pitäisi varmaan alkaa katsomaan itselleni jotain työpaikkaa kun kuopus täyttää ens tammikuussa 3v. Siis ihminen, jolla itsellä puolivuotta nuorempi lapsi, eikä itsekkään työelämässä ja kaikenlisäksi mummo hoitaa tämänkin. Sanoin vaan, että en vielä tiedä vaikka jos.... niin hän katsoi mua, kuin jotain aivan hölmöä. No hölmöhän mä oonkin, mut silti kannattaisi miettiä mitä suustaan päästelee. Jouluna tämä sama ihminen pahoitti mieleni kun sanoi, ettei kellään nykypäivänä ole kolmea lasta, saatikka neljää...kaksilapsisia enimmäkseen.
No joo, oli pakko purkaa johonkin. Toivottavasti saitte jotain selvää tuohtuneesta kirjoituksestani.
Mitäs teille muille kuuluu, täällä on ollut viime päivät aika hiljaista, missä kaikki on???
Lalla
Hei vaan kaikille!
Eihän tätä usko millään itsekään, että täällä taas pyörin.
Faktaa meidän perheestä:
Itse olen 29
Mies kohta 34, vanhus ;-)
Koira 7v, meidän esikoinen ;-)
Meillä siis ennestään kolme poikaa syntyneet:
02/00, 07/01 ja 04/04.
Kolmannen jälkeen olin 150% varma, että meille ei enää lapsia
hankita. Harkitsin jo tuossa välillä sterilisaatiota ja se sitten kai sai
aikaan tämän vauvakuumeen. Ajatus siitä, ettei enää koskaan saisi kantaa lasta tai ettei kotona enää koskaan tuoksuisi vauvalta tuntu tosi ahdistavalta. Joten en todellakaan ollut valmis mihinkään lopulliseen ratkaisuun.
Mies on koko ajan puhunut neljännestä, mutta itse olen hangannut vastaan. En vieläkään ole varma, mutta ajatus uudesta pienokaisesta kuulostaa aivan ihanalta :-)
Mutta kiva on kuulla että, muutkin pitävät itseään " tärähtäneenä" , näinä aikoina kun lapsia ei ilmeisesti saisi tehdä enempää kuin se 1.35/perhe. On tullut kuultua kaikenlaisia kommentteja tutuilta ja tuntemattomilta, mutta eipä niistä kannata välittää.
Mikään ei ole sen ihanampaa kuin suuri perhe. Itse olen vanhempieni ainut (yhteinen) lapsi ja iltatähti. Ei ollut sisaruksia jakamaan suruja ja iloja...Silloin päätin että itselläni tulee olemaan useampi lapsi.
Tästähän tulee kokonainen romaani jos en nyt lopeta.
Kuulumisiin kaikki nelikot!
-eden-
Vai, että eihän kellään ole enää lapsia yli kahta. Justiin tänään oli puhetta yhden kaverin kanssa, miten suurperheitä tuntuu olevan yhä enemmän. Samaa sanoivat myös esikoisen vanhat kerhotädit, jotka kuitenkin ovat paljon eri perheiden kanssa tekemisissä. Enpä oikeesti tiedä, että miten tuo asia on jos katsotaan maan laajuisesti, mutta ainakin täällä meilläpäin on monilapsisia perheitä paljon. Omassa kaveripiirissäkin on paljon perheitä johon toivotaan (tai joissa on jo) kolmea tai yli lasta. Itse en muuten olisi voinut ennen lapsia edes kuvitella, että meille tulisi enemmän kuin kaksi lasta. Saas nähdä mitä kommenttia muilta tulisi, jos neljättä odottaisin. Kaverit ottaisi varmaan ihan ok, koska tietävät mun haaveista ja ihan kannustavia ovat asian suhteen olleet. Ihania ihmisiä!! Mutta sukulaisilta vois tulla vähemmän kannustavaa palautetta....toivottavasti ei, jos joskus neljäs meille tulee.
Sittenhän on myös näitä lapsettomia (ihan tahallan lapsettomia) perheitä yhä enemmän. Pitäähän meidän pitää huoli, että väkimäärä pysyy sopivana, kun jotkut ei olleskaan halua tehdä osaansa. =) Ja tosiaan tarkoitan nyt tahallisesti lapsettomia, ettei vaan tule väärinkäsitystä ja pahaa mieltä.
Meillä on muksut yhä päiväunilla. Juniori keksi pitkästä aikaa " karkaan sängystä päiväunilta" -leikin, joten eipä nuo isommatkaan saaneet unta ajoissa. Illalla lähtään vielä satujumppaan koko köörin kanssa. Se siis tarkoittaa sitä, että kaksi isompaa on jumpassa mukana ja pienin kirmaa ympäri salia ja minä perässä....
Iskäkin tulee luultavasti huomenna kotiin ja lähtee sitten taas to aamuna töihin.
piipero
Tosiaan tuollaiset kommentit ärsyttää ja pahoittaa mieltä. Olen vielä sellainen herkkis, että pahoitan mieleni jo pikkuvihjailustakin. Mutta onneksi meitä " tärähtäneitä" on muitakin, joten eden tervetuloa tänne vaan!!! :)
Minustakin on monilapsiset perheet yleistyneet viimeaikoina, joten ihmettelin moista kommenttia!
Lalla
Ihanaa kun on perjantai, kyllä on taas viikko mennyt nopeasti! Viikko enää ja sitten olisi loma, tekee hyvää niin lapsille kuin äidillekin, mies tosin joutuu puolet viikosta olemaan töissä. Jotenkin tuntuu että olisi krooninen väsymys ja itsekin ihmettelen että miten tässä tilanteessa tulee vielä uutta vauvaa kuumeiltua... Saisi tuon talon valmiiksi ja opiskelut pois jaloista, niin voisi taas " normaali" elämä alkaa. Vuoden verran niihin kyllä ainakin vielä menee. Toisaalta jos tulisi uusi vauva niin talon rakennus ja opiskelu (pääosin etänä) hoituisi edelleen ja töissä käynti jäisi pois, helpottaisi sitä kautta.
Onkohan nyt menossa joku yleinen kierron sotkemisaika, kun tuntuu kaikilla heittelevän? Minullakin yleensä kierto pyörii 27-29 välillä, niin viime kierto oli poikkeuksellisen pitkä, 33 päivää (ja kyllä, ehdin jo testata ennen kuin alkoivat :) ). Nyt meinaa sitten näköjään ottaa takaisin päin kun kp 21 alkoi tiputella ja nyt kp 24 alkoi kunnolla. Luota nyt sitten tässä varmoihin päiviin...
Hauskaa viikonloppua kaikille!