-NELIAPILAT-
Kokeillaanpa vieläkö meitä on tänne niin paljon jäänyt, että saadaan pinoa pystyyn. :)
Kommentit (29)
Olen jo pitempään seuraillut taustalla, neljäs siis haaveena meilläkin. Harvoin on kyllä tullut kirjoiteltua mihinkään kun ei juuri nyt ole järjellä ajatellen mahdollista alkaa sitä neljättä yrittämään. Yritän siis olla lietsomatta vauvakuumetta potenssiin kymmenen, mutta vaikeaa se on.... Minä taidan lukeutua näihin kroonisiin vauvakuumeilijoihin! Nyt päätin sitten ilmoitella itsestäni, kun olisi niin mukava pitää neliapilat auki täälläkin.
Meillä mies ei neljättä täysin tyrmää, joskus jopa puhuu oma-aloitteisesti neljännen saamisesta, mutta ei nyt. Tämän kyllä ymmärrän täysin, on meillä tällä hetkellä niin monta rautaa tulessa (molempien työ, rakentaminen kesken, minulla opiskelu työn ohella, kolme pientä lasta...) Varmaan kun kun tuo talo ja opiskelu ovat valmiina, niin katsotaan uudestaan.
Niin, ja vanhemmat lapset ovat syntyneet 98, 01 ja 04 ja asumme etelä-suomessa.
Kuten aikaisempikin kirjoittaja, oliko se Eleonoora, niin minäkin olen vain lueskellut juttuja, kun ei omassa kuumeilussa ole mitään tapahtunut.
Ennen kuin perjantaina, jolloin sain kaksi viivaa raskaustestiin. Minähän olen siis meillä kuumeillut, mies laittanut aika voimakkaasti ' hanttiin' .
Ja arvaahan sen, millainen oli hänen reaktionsa perjantaina. Ällistynyt, tyrmistynyt, kauhistunut ja kaikkea siltä väliltä! Ja nyt minä olen ihan paniikissa kaataako tämä meidän suhteen tai aiheuttaa ainakin jotakin kismaa. Ajatus ei kulje, vaikka niin kuumeessani elin ruusunpunaiset lasit silmillä, että kyllä minä sen miehen pehmitän... Todellisuus saattaa olla toinen. Toivottavasti ei.
että kirjoittelit, jotta tosiaan saataisiin tämä pino vieläkin " pysymään hengissä" .
Muutkin taustailijat tulkaa vaan rohkeesti mukaan.
Enpä se minäkään kuumeestani eroon nähtävästi pääse vaikka ei mitään tietoa, että saanko miestä koskaan mukaan tähän " projektiin" . Ja kroonista se taitaa mullakin olla ja onkin....eli sitten se on visiin viisiapilat, jos saadaan joskus ne neljännet. ;) Eipähän tuuota koskaan tiedä.
Pitää lähteä ruokkimaan nälkäiset hiihtosankarit. Oltiin tyttöjen kanssa tunti tuossa meidän pihalla hiihtelemässä. Tosin keskimmäiseltä 3v meni hermot jo ekan 10min jälkeen...
piipero ja tytöt 00, 02 ja 04
Jospa se mieskin siitä vielä " leppyy" kun toipuu järkytyksestä.
Meillä jo kolmas oli kovan painostuksen tulos. Tosin, kun plussa tuli, niin mies oli ihan innoissaan (eniten mitä ikinä raskauksissa) soitteli lähes samantien kaikki kaverit ja sukulaiset läpi (jotka oli myös " puulla päähän lyötyjä" , kun tiesivät miehen vastustuksesta). Nyt kun vähän aikaa sitten muistutin, että olihan tuon juniorin osalta aikamoinen painostus, niin mies ei edes muistanut enää sitä!! Että näinkin voi käydä.
piipero
Meillä kolmas lapsi oli sellainen puolivahinko (erittäin toivottu ja odotettu sellainen, kuulostaa kirjoitettuna tosi rumalle...) eli hormoniehkäisyä on viimeksi käytetty ennen esikoista. Sen jälkeen ehkäisynä on ollut varmat päivät ja kondomi (ja on edelleen). Olimme jo sopineet että kolmannen yritys alkaa 1/2-1-v sisällä ja olimme toki puhuneet myös siitä ettei varmat päivät ole mikään varma ehkäisy ja mieskin vain totesi että sitten tulee jos on tullakseen. Sitten yllättäen tuli positiivinen testi (en vieläkään tajua miten se oli mahdollista siitä kierrosta...). Päivän panikoin työ- ja rahajuttujen takia ja siitä lähtien olin iki-onnellinen. Eniten yllätti kuitenkin miehen asenne, olikin aivan onnessaan " näin niiden lasten pitää alkunsa saada, eikä kalenteria tuijottamalla" Siis täh? Välillä tuntuu että se nytkin odottaa että tulisi vaan puolivahingossa?? Ota noista miehistä sitten selvää....
Eiköhän sen Sintin (?, nikkimuistini on olematon...) mieskin alkujärkytyksen jälkeen innostu asiasta kun muistaa että siihen lapsen " tekemiseen" tarvitaan aina kaksi. Onnea plussasta!!
Minä olen myös enemmän taustalla seuraillut neliapiloiden juttuja, muutaman kerran kirjoitellutkin.
Meillä pojat on syntyneet -98,-99, ja 03 ja nyt siis kovasti kuumeilen neljättä. Mieskin ihan mukavasti mukana. Virallisesti yritystä ei vielä ole aloitettu. Tässä toukokuulla olisi tarkoitus yritys aloittaa. Tälläkään hetkellä ei hormonaalista ehkäisyä ole, vaan varmoihin päiviin luottaen mennään... salaa toivoen, että " vahinko" kävisi.
Kun aloin puhua neljännestä lapsesta syksyllä oli meilläkin mies kovasti asiaa vastaan. Oli sitten mielessään miettinyt asiaa ja joulun alla ilmoitti, että neljäs lapsi olisi tervetullut.
Koitetaan pitää neliapilat pystyssä täälläkin. Itse olen kyllä laiska aktiivisesti kirjoittelemaan ja tuntuu, että aika ei riitä kaikkeen mitä haluaisi. Lukemassa varmasti käyn aina kun ehdin.
Mutta nyt hakemaan lapset hoidosta. Pääsin aikaisemmin töistä ja ehdin käymään kotona kun pienin nukkuu vielä päikkäreitä hoidossa.
Palaillaan!
Minäkin ilmoittelin eilen itsestäni ekan kerran, piipero varmasti muistaa...siis tosi kiva,että meitä löytyy jo näinkin paljon! Ihanaa, kun ei tartte yksin pohdiskella näitä juttuja.
Meillä mieskin alkoi tossa joulun tienoilla kuumeilemaan, ajattelin ensin vitsiksi, mutta tosissaan hän taitaa olla. Sitä ennen kuumeilin vähän niinkuin salaa, mut sit hän vaan käski lopettaa vuodenvaihteessa pillerit....sanoi vain, et sit olet taas enemmän oma itsesi ja jää noi kovat päänsäryt pois ja vaikka tulisi vielä se iltatähtikin! Nyt meilläkin mennään varmoilla päivillä huhtikuulle ja sitten aletaan yritteleen pikkuhiljaa.
Niin se oli myös hyvä merkki, kun mies halusi vaihtaa auton isompaan, jotta sinne mahtuu vielä vaunutkin!!!
T. Lalla + lapset 96,02 ja 04 ja ihana ukkeli
Hei!
Oon joskus aikaa tonne neliapiloiden listalle kirjautunut, mutta vähiin on kirjottelut jääneet. Nyt ajattelin kirjottaa, kun on jännä päivä menossa ja ajatukset vain ja ainoastaan vauvassa. Niin siis jännä päivä siinä mielessä, että kuopuksen (01/05) jälkeen on kuukautiset tulleet lokakuusta alkaen kellon tarkasti 33 päivän välein ja alkaneet noin klo 12.30. Tänään on taas se 33. päivä ja kuten huomaatte, kello on jo puoli neljä eikä vuotoa ole vielä ilmaantunut. :)
Tiedänhän mä toki, että kun vielä imetän, niin kaikenlaiset heittelyt on mahdollisia, mutta tottakai toivon, että olisi onnistanut. Meillä on kolme poikaa, vanhemmat 02/98 ja 12/99. Nyt jos olisin raskaana, tulisi ikäeroksi vähän vähemmän kuin noilla ensimmäisillä pojilla.
Meillä mies ei hirveesti oo lämmenny tälle nelos-ajatukselle, mutta silti usein puhuu, että kuopukselle pitäis saada kaveri. Ja ollaankin oltu ilman ehkäsyä kuopuksen syntymästä saakka. Tässä pari viikkoa sitten sovittiin, että annetaan luonnon päättää vielä jonkun aikaa ja sitten hoidetaan ehkäisyasia kuntoon, jos ei tärppää. Mä en kyllä tota ihan allekirjottanu mutta suostuin, kun oli noin " reilu tarjous" .
Nyt ajatus katkeilee, kun kuopus tuli näppikselle sekaamaan.
Onnea plussanneille!
Rupesin ihan jännäämään sun puolesta. Kerrothan sitten miten käy. Joku oli jo plussannut, mut en nyt muista kuka ONNEA kuitenkin hänelle hirmuisesti!
Käytiin lapsien kanssa äsken ulkoilemassa, joten unohdin välissä taas kuka oli mitäkin kirjoittanut. Nyt taas poistun ainakin hetkeksi, isompi tarvii apua läksyissä. Helou.....
Lalla
Eipä tuolta telkustakaan tule mitään huippu kiinnostavaa, niin vielä tulin pistäytymään. Niin ja meillä kun mieskin on pääosin viikot muualla, niin ei oo seuraakaan.
Lalla...
Toki vielä muistan sinut eilisestä. =) Vaikka tämä varhaisdementia selvästi jo kiusaa minua, niin onneksi vielä eiliset pysyy mielessä. Oikeesti nykyään tuntuu pää olevan melkoisen laho, kalenteri on ihan ehdoton kapistus!!
Meillä myös pitäisi auto vaihtaa, jos joskus neljäs saataisiin, mutta muutenkin ollaan jo haaveiltu isommasta, että mahtuis nytkin jo paremmin. Ja miten helppo oliskaan puhua mies ympäri, kun autoonkin jo mahtuisi...toiveajattelua...
_äippä_..
Sullahan on jännät paikat!! Itse oon kyllä aika kade kaikille, jolla kierrot on säännölliset. Mulla on aina heitelleet ihan hurjankin monella päivällä, joten ei mitään toivoa sen perusteella suunnitella mitään tärppipäiviä tai jännätä alkanutta raskautta. Nyt tosin on kierukka, joten eipä niitä kiertoja juuri edes huomaa. Sitäpaitsi tämä hirmuvehje aiheuttaa vuotoja silloin sun tällöin ja vielä välillä kipuileekin. Pois, pois vaan koko vehje...
pitäs varmaan tänään valua ajoissa vällyjen väliin, kun huomenna on taas aamusta esikoisen kerho. Tekee tuskaa saada koko kööri puoli ysiksi lähtökuntoon.
piipero
Meikä käy täällä epäsäännöllisen säännöllisesti, nykyään vaan päivät ja illat menevät sellaista vauhtia, ettei koneelle jaksa/ennätä.. Käyn siis töissä ja illat on kotona arjen pyöritystä..
Meillä tytöt -00, -02 ja -04 ja Juhannusvauvamme menetettiin 12/05, rv 14+0.. Nyt sitten ollaan odoteltu kahdet normaalit menkat (toiset nyt loppumassa) ja uusi yritys alkamassa, vaikka aika paljon pelottaakin.
Vielä on kuukautiset pysyneet poissa, voi kun pysyisivätkin ainakin seuraavan vuoden.:)
Miehelleni aamulla sanoin, että myöhässä on, mutta raskausoireita ei kylläkään ole, niin tuumas vaan, että kyllä ne kolmen viikon sisällä ilmaantuu (ne oireet). Olin ihan varma, että alkaa " hermoilemaan" , että apua, ei kai. Mutta ottikin tyynen rauhallisesti asian. Sen aivoituksista kun ei koskaan tiedä näissä vauva-asioissa...
Joku eilen kirjotti kadehtivansa säännöllistä kiertoa. Mulla oli ennen esikoista kierto ihan sekaisin. Esikoisen plussasinkin vasta kp 54, kun olin vaan ihan varma, että kierto on venynyt entisestään. Mutta synnytysten myötä on mun kierto tasoittunu ja kuopuksen jälkeen tosiaan toi 33 päivää on ollu säännöllisesti.
Kiitos peukutuksista, toivottavasti plussa tulee, kun " uskallan" testata. Varmaan perjantaina teen, jos ei sitä ennen oo alkanu.
äippä 35/33
No juu, otsikosta voisi päätellä, että täällä ollaan justiin heräilty. Esikoinen on jo kuitenkin kerhoon viety ja kaupassa käyty. Tämä päivä meneekin taas kerhokuljetuksissa ja nyt ei ole edes autoa käytössä. Auto seisoo pihalla, mutta rengas on puhki. Pitäisköhän asialle tehdä jotain??? Mies tulee taas perjantaina, mutta eihän sitä varmaan viikonloppuna mihinkään korjattavaksi saa. Jos vaikka selaisin kohta puhelinluetteloa ja etsisin rengasliikkeitä...
_äippä_, lupaavalta näyttää. Voi miten olis kiva että se plussa sieltä huomenissa tulisi. Pitää iloita muiden plussista, kun omaa ei ole tulossa ainakaan toistaiseksi.
Miehen siskolla on la vajaan 3 viikon päästä ja toivonkin, että se tuleva söpöliini sulattaisi miehen sydäntä vielä omankin yritykseen. Parasta vaan olla sitten rauhallinen ja helppo vauva...toki muutenkin niin toivon. =)
Lähetelläänpä niitä plussatoiveita teille kaikille. Toisille jo nyt ja toisille sitten kun on ajankohtaista.
piipero
Huh,huh niin se taas tää päivä alkaa olla jo pulkassa! Vauhdilla menee nuo päivät muksujen kanssa. Huominen on taas meilläkin ees taas ajelua, kun on keskimmäisen kerhopäivä. Siis ihan kivaa, kun on puuhaa ja menoa.
Nuorin on jo unten mailla ja kakskin alkaa tuossa jo pesitellä siihen malliin. Tosin 4-vuotias floristi oli äsken vauhdissa....siirsi vähän äitin ystävänpäivä kukkaa ja hups se oli lattialla, mut kyllä tyttökin pelästy. No vahikohan se oli.
Nyt on hiljaista taas siihen malliin, että taitaa olla viisainta mennä kattoon mitä ne puuhaa...isäntä tais nukahtaa jo kuopuksen viereen.
Lalla
[color=orchid]Hei kaikille tasapuolisesti :)
Tänne onkin tullut uusia...tervetuloa!
Kävin päivittämässä Neliapiloiden esittelypinon. Voitte käydä tarkastelemassa, ovatko tiedot kohdallaan. Laittakaa viestiä perään, jos on jotain korjailtavaa. Päivittelen tarpeen mukaan.
Minnilotta on saanut [b]plussan[/b]!! Onnea kovasti!
Kaunista kevättalvista päivää ja ihania ++++ tuulia tarvitseville :)
Helmiini
Mitä häh, joko tänään tosiaan on torstai. kyllä onkin taas viikko mennyt nopeesti!!
Meillä oli tässä aamupäivällä vieraita ja nyt muksut on unilla. Illalla sitten taas lähtään kyläilemään ja kirjastoautolle. Kiva kun on ohjelmaa päivisin!!
Hei, eikös jonkun pitänyt tänään testailla?? Nyt kuumeisesti mietin, että kuka se oli (raks...raks...ei tuu mieleen), mutta kuitenkin. Tulehan ilmottelemaan tulosta!!!
Minä se taas hehkuttelen miehelle illalla puhelimessa, että miten täällä kylässsä oli pari niin ihanaa vauvaa ja yksi pian syntyvä. Ja mies varmaan irvistelee ja huokailee toisessa päässä höyrähtäneelle vaimolle. =) Miksi miehiin ei voi (ainakaan meidän mieheen) vauvan näkeminen vaikuttaa kuumetta kohottavasti / kuumeen synnyttävästi. Höh...
piipero
Heipparallaa =)
Onnittelut plussanneille ja tärppionnea tarvitseville..ja oikein paljon ruusunpunaa miestään pehmitteleville!!!
Piti tulla kurkkaamaan, kun muutama kuukausi sitten itse kuumeilin täällä..no nyt tuolla odotuspuolella kirjoittelen satunnaisesti..ei aktiivisesti ehdi.
Oikein mukavaa kesän odotusta kaikille!!!
Hattara rv 20+4 ja lapset 99, 01, 04
Onkos äippä jo testaillut...Itse en malttaisi odottaa sijassasi yhtään, olen niin malttamaton luonne. Mut hyvähän se vaan on malttaa, onhan se sitten varmempi tulos ja toivottavasti selvää ++++.
Itselläni on menos juuri ovulaatio aika, tunnen sen niin selvästi. Vatsa on ihan turvoksissa ja pinkeä, välillä vasen puoli nipistää. Toisinaan vatsaan koskee niin kovasti, että täytyy käydä vatsalleen lepäämään. Tää aika on mulle kivuliaampaa, kuin kuukautiskivut. Näin on mulla aina ollut, mutta lapsien myötä nää kivut ovat vain voimistuneet. Olen käynyt gynelläkin ja kaikki pitäisi olla kunnossa.
Onkos teillä muilla tollaista....mun siskollani on sama juttu. Hänelle gyne oli sanonu, että on vain niin hedelmällinen...voihan se olla näinkin. Meidän suku on kyllä hyvin hedelmällistä, itse olen 10 lapsisen perheen kuopus.
Lalla
Siis testasin nyt sitten ja negaahan toi testi näytti. Taitaa olla niin, että imetys on nyt yhtäkkiä seannu kierron. Mä kyllä ajattelin tos kierron puolivälis, että oliskohan ovis ollu vähä myöhemmin. Ainakin kivut tuntui mun mielestä myöhemmin kuin yleensä. Mulla ovis on joka toinen kuukausi kivuliaampi ja joka toisena en sitä paljon tunne. Mutta selkeesti oon nyt muutamana kuukautena ollut huomaavinani oviksen.
Mutta ei auta kuin odotella tuleeko vuotoa vai mitä tämä meinaa.
Kiitos kaikille plussasäteitä toivoitelleille!
äippä kp 37/33
En löytänyt uudempaa pinoa, joten pikaisesti pari sanaa tänne laitan ja samalla pinoa nostan.
Tervetuloa Eden ja muut uudet! Mukaan mahtuu. Jos haluat nuo omat tietosi Neliapiloiden esittely-pinoon, niin käy laittamassa viesti pinon loppuun, niin päivitän ne sinne.
Vauhdikasta viikonloppua ja pitäkää pino liikkeellä!
Helmiini