Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Semperin soseista?

24.01.2006 |

Annoin 7kk ikäiselle pojalleni Semperin luumusosetta noin puoli purkkia kovan vatsan takia pari viikkoa sitten ja se minusta se tehosi vähän liiankin hyvin. Pojan vatsa meni ihan sekaisin. Kakat tuli välillä vaipasta ulos ja kerran meni kaikki vaatteet pesuun ja " kakka" oli vettä jossa oli pari kakkaviivaa eikä ehtinyt imeytyä vaippaan. Nyt koitin uudestaan (1/3prk) kun en ollut silloin varma josko se olisi siitä johtunut niin sama homma on taas menossa. Maha ihan vetelänä. Oon aikasemmin antanu Bonaa tai Pilttiä ja ne on vain pehmittäneet kakan. Minä en kyllä uskalla enää Semperiin kajota... Onko muilla ikäviä kokemuksia Semperistä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset syöneet lähinnä vain semperiä, ne on ruokapurkeissa tukuisia eli eivät pelkkää vettä ja jos tuntuvat liian tukevilta jollekin, voi niitä sit laimentaa ts. löysentää vaikka maidolla. Hedelmäsoseista löytyy vaihtoehdot joissa ei ole minkäänlaista sokeria lisättynä. Esikko söi mieluiten semperiä selvästi, joten en juuri kuopuksellekaan ole muuta tarjonnut. Eikä ole tarvinnut nestleä tukea.

Vierailija
2/15 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en enää osta pojalle semperin korviketta. Se ei nimittäin hänelle kelpaa. En tiedä mikä on erona Tutteliin ja Pirkan korvikkeeseen, mutta semperin korvike ei vaan pojalle maistu. Katsoin muuten valmistajaa em. korvikkeista ja samassa paikassa tehdään sekä Pirkka että Tutteli, eli ovat ilmeisesti samaa tavaraa. Pirkka vain on noin 5 senttiä halvempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meillä käytössä ja hyvin maistuu. Siinä on niitä Omega-rasvahappoja ja siitä syystä lähdin sitä käyttämään. Pitääpä ottaa nuo Semperin hedelmäsoseet käyttöön. Luumusosetta en ole antanut 2 lusikallista enempää, ruusunmarjaa annan kyllä joskus puoli purkkia.

Vierailija
4/15 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin siksi, että ei ole Nestlen tuote(niinkuin lähes kaikki muut). Ja hedelmäsoseet ovat sokerittomia. Nää syythän on jo tulleetkin moneen kertaan, mutta ajattelin vielä peesata, että tyytyväisiä ollaan;)

Vierailija
5/15 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös juuri tuon sokerittomuuden takia. Jotain makuvaihtoehtoja olen kuitenkin kaipaillut, lähinnä ruusunmarjaa, vadelmaa etc, heillä kun löytyy mielestäni niin paljon näitä eksoottisempia sekotuksia. Pitäisi varmaan laittaa mieluummin palautetta sinnepäin :). Meidän lähiCittarissa myös hinta ollut pidemmän aikaa 19 senttiä..

BR Bubble

Vierailija
6/15 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semperin maissi-peruna soseeseen....Toistaseksi ei ole vielä löytynyt yhtä suurta herkkua.

Vierailija
7/15 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin ruuat tehdään itse, mutta juuri luumu ym. hedelmäsoseet ostan vain ja ainoastaan Semperiä. Ja vatsan löysyttämiseksi ei tarvita kuin pari lusikkaa. Ja päinvastoin; kun on ollut masu löysällä, pari lusikkaa Semperin mustikkaa kaurapuuroon tekee ihmeitä.

Kyssäri korvikkeista? Käytämme NANnia (Nestle, nyyh...) koska olen kuullut sen olevan vatsaystävällisin. Kokemuksia Semperin korvikkeesta?

Vierailija
8/15 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan sinulla käynyt vain huono tuuri? En jotenkin osaa uskoa että näissä pienimmille tarkoitetuissa hedelmäsoseissa kauheasti eroa olisi. Meillä suositaan Semperiä koska suurimpaan osaan merkin hedelmäsoseista ei ole lisätty sokeria. Soseet ovat ehkä hiukan kirpakamman makuisia kuin Bona tai Piltti. Olen huomannut että meillä poika suosii hapahkoja makuja, eikä välitä makeasta.

Luumua meillä syödään aika harvoin, mutta varpusparvia ei ole koskaan näkynyt vaikka on mennyt joskus jopa purkillinen kerralla:)

Vierailija
9/15 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä semperin luumusose on " tuhdimpaa" kuin muiden valmistajien vastaavat? Itse olen huomannut, että itse tehty luumusose tehoaa jo parilla lusikallisella, kun taas nestlen sosetta saa antaa melkeinpä purkillisen...

Vierailija
10/15 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroa on tosiaan tuossa " tuhtiudessa" , eri merkin soseissa on itse hedelmää eri määrä, HIPP-soseissa ja Semperissä eniten hedelmää yleensä ja vähiten muita sidosaineita kuten sakeuttamisaineita ja riisi/maissitärkkelystä.

Meillä on myös vain hyviä kokemuksia semperistä. Ja luumusosetta ei yleensä tarvi kuin lusikallisen-pari ja auttaa kakantuloon kyllä.

Vierailija
11/15 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä ihme, ei minustakaan valmistajien välillä pitäisi olla noin suurta eroa...

Minulla on vain positiivisia kokemuksia Semperistä ja olenkin juuri sen sokeroimattomuuden takia Semperiä suosinut. Tosin meidän poika kyllä syö Bonaa, Pilttiä ja kaikkia muitakin ihan suosiolla.

Kannattaa varmaan lukea Semperin ja vaikka Bonan tuoteselosteet läpi ja katsoa löytyykö niistä poikkeavuuksia. Voihan olla että pikkuisesi maha vaan on herkkä ja Semperissä on ollut joku ns. vieras aine. Tai sitten se on vain huonoa tuuria....

Vierailija
12/15 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans maistunut hyvin Semperin soseet eikä niistä mitään ole tullut. Luumusosetta annoin eilen kun oli maha kovalla. Sotkin lusikallisen muun soseen sekaan ja jo se auttoi. Muita luumusoseita en ole vielä kokeillut.

Vierailija
13/15 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin siksi että ne ovat muita paksumpia ja siksi pulauttelevalla pojallamme pysyvät paremmin sisällä. Toiseksi semperin hedelmäsoseisiin ei ole lisätty sokeria. Kolmanneksi semperit on yleensä halvimpia. Kokemusta meillä nyt 2,5 kk ajalta.

Vierailija
14/15 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös antanut sitä pojalle välillä noin puoli purkkia päivässä nimenomaan vatsantoiminnan helpottamiseski ja meillä ei kyllä ole ripulia havaittu.

Vierailija
15/15 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitäkin syystä että melkein kaikki muut soseet joita täälläpäin kaupasta saa ovat Nestlen valmistamia (Bona, Piltti ja Pirkka). Vaikken ahkerasti muuten harrastakaan boikotteja...

Semperissä on hyvää lisäksi se, mitä muut jo sanoivatkin; vähemmän sokeria hedelmäsoseissa, enemmän itse hedelmää!

Ja luumua meilläkin käytetään vain pari lusikallista kerralla.