Onko muita jotka ei pysty punnertamaan yhtään naisten punnerrusta?
Olenko ainoa joka ei pysty punnertamaan oikeaoppisesti edes yhtä naisten punnerrusta. Eli polvet saa olla maassa ja rintojen täytyy hipaista lattiaa eikä vatsa saa retkahtaa lattiaan.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mä en pysty. Olen nelikymppinen, ylipainoinen totaali sohvaperuna. Eikä haittaa yhtään etten pysty - mun tarvii vaan jaksaa näpytellä näppäimistöä koska sitä tarvin työssäni ;)
Työsikö sinulle määrittää sen, että mikä terveydentilassasi on tärkeää?
Et oo.
En saanu nuorempanakaan, kun olin laiha ja timmi lentopalloilija, nykysin pikkusen ylimaarasta vyotarolla mutta viimese 6kk ahkeraa kuntoilua, mutta ittu se punnerus. ARGHHHH.
Monet yrittany jeesata mutta en vaan saa tehtya. Toiset nauraa etta miten on mahollista mutta ei vaan mene.
Ainut miten menee on tosi korkeella tehty punnerus, eli vaikka seinaa vasten vahan vaaka-asennossa.
Mut nojaaa, ei se elamaan niinkaan vaikuta :)
En pysty, kun polvet on kipeät, mutta miesten punnerruksia menee muutama.
No ei todellakaan! Mulla menee myös miestenpunnerrukset. Ja mää kun kuvittelin olevani huonossa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Et oo.
En saanu nuorempanakaan, kun olin laiha ja timmi lentopalloilija, nykysin pikkusen ylimaarasta vyotarolla mutta viimese 6kk ahkeraa kuntoilua, mutta ittu se punnerus. ARGHHHH.
Monet yrittany jeesata mutta en vaan saa tehtya. Toiset nauraa etta miten on mahollista mutta ei vaan mene.Ainut miten menee on tosi korkeella tehty punnerus, eli vaikka seinaa vasten vahan vaaka-asennossa.
Mut nojaaa, ei se elamaan niinkaan vaikuta :)
No ei tuo kyllä salilla käyntiä ole voinut sisältää, tai muuten treeneissäsi olisi kehittämisen varaa.
Minäkin olen treenannut seinää vasten punnertaen jalat kahden askeleen päässä seinästä. Sillä tavalla menee 10. Päivässä teen 90 tuollaista punnerrusta 3x10 sarjoina aamulla, päivällä ja illalla. Mutta vieläkään ei ole kehittynyt niin lihaksia että pystyisin lattialla punnertamaan :( .
Ap
Mä en ennen pystynyt. Painoindeksini oli yli 40. Sitten menin yksityiselle lihavuusleikkaukseen ja painoindeksini putosi n. 23-24. Vähitellen alkoivat punnerruksetkin sujua ja nyt jopa pystyn 5-10 päivästä ja pössiksestä riippuen punnertamaan oikeita. Jee!
No mä pystyn, mutta et varmasti ole ainoa. Mutta eihän se kerro muuta kuin sen, ettet ole treenannut punnerruksia tai niihin tarvittavia lihaksia! Mäkin olen suhteellisesti huono punnertamaan, miesten punnerruksia menee ehkä 10 kpl, vaikka vatsojen, kyykkyjen ja selkälihasten suhteen olen ehkä keskivertoa paremmassa kunnossa. Punnerrus on raskas ja hankala liike.
Ai kamala!! Miten olette päästäneet itsenne noin rapakuntoon?
Ikää vasta 43-vuotta. 20 kertaa teen. Mutta käyn myös salilla ja kotona teen "huvikseen"joka päivä. On mukavaa kun on voimaa. Ja ihminen on luotu liikkumaan...
Minulla ei ole edes ylipainoa enkä silti pysty punnertamaan :( .
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en pysty. Olen nelikymppinen, ylipainoinen totaali sohvaperuna. Eikä haittaa yhtään etten pysty - mun tarvii vaan jaksaa näpytellä näppäimistöä koska sitä tarvin työssäni ;)
Joo. Ja toki harrastukset, joita on syöminen, nukkuminen ja tietokonepelit. Niihinkin riittää sohvaperunan nollakunto mainiosti :D Terveydentila on aina ollut erittäin hyvä, joskus oikein huvittaa kun treenaavat ja terveysruokia syövät työkaverit valittaa milloin mitäkin vaivaa ja ovat saikuilla, ja itsellä ei edes koskaan selkää tai päätä särje ja sairausloma on viimeksi ollut yli 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole edes ylipainoa enkä silti pysty punnertamaan :( .
Ap
LOL, älä sure.
AV:lla on poikkeuksellisen erinomaisia ihmisiä noin ylipäätään.
Mitä sä siitä punnertamisesta saisit? Intissä sai kuntoisuusloman, mutta sen jälkeen ei ole mitään iloa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ja toki harrastukset, joita on syöminen, nukkuminen ja tietokonepelit. Niihinkin riittää sohvaperunan nollakunto mainiosti :D Terveydentila on aina ollut erittäin hyvä, joskus oikein huvittaa kun treenaavat ja terveysruokia syövät työkaverit valittaa milloin mitäkin vaivaa ja ovat saikuilla, ja itsellä ei edes koskaan selkää tai päätä särje ja sairausloma on viimeksi ollut yli 10 vuotta sitten.
Jos treenat ja olet jatkuvasti kipeä ei ruoka ja lepo asiat ole kunnossa. Moni luulee tietävänsä ruuasta, mutta harva oikeasti tietää. Nää on tosi yksinkertaisia asioita.
Muuten ei olisi väliä mutta haluaisin mennä krav maga tunnille ja siellä pitää ilmeisesti punnertaa 100 miesten punnerrusta. Ei ole kiva jos kaikki nauraa kun en saa yhtään, enkä edes naisten punnerrusta =) ,
Ap
Kokeilin nyt eka kertaa miesten punnerrusta niin sehän on helpompi! En tosin ihan lattiaan asti saa rintoja mutta 1-2 cm vain jää väliä eli pikkasen treeniä lisää niin ehkä onnistuu vielä :) . Luulin että naisten punnerrus ois helpompi ja kun en ole saanut yhtään naisten punnerrusta edes lähelle onnistumaan niin en ole uskaltanut edes kokeilla miesten punnerrusta. Heikkoa silti noin 10 miesten punnerrusta menee rinnat 1-2 cm päähän lattiasta.
Ap
Niin ja minulla auttoi kun tein punnerrukset treenikengät jalassa niin ei saattunut varpaisiin. Vinkiksi muille joilla ei punnerrukset onnistu :)
Ap
Mulla on myös tuo, että saan "miesten punnerruksen helpommin. En osaa sanoa, mikä tekniikkavirhe minulla tuossa on, tai sitten naistenpunnerruksessa joku osa kinnaa vastaan. Minä liikun ja kuntoilen paljon, mutta työpäivisin lähestulkoon istun koko ajan, koneen ääressä, joten paikat on luultavasti totaalisen jumissa.