Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä ihmeellä saa isot loivat laineet hiuksiin?

Vierailija
04.01.2016 |

Mulla on ensimmäistä kertaa elämässäni nyt yli 30 v:nä pitkät hiukset. Monenlaisia kampauksia olen opetellut tekemään, mutta yksi mikä ei millään onnistu on saada loivia laineita hiuksiin. Hiuslaatuni on paksuhko, karkea ja raskas, vähän luonnostaan taipuisa. Lopputulokset eri tekniikoilla:

- Tarrarullat: Kohottaa vähän tyvestä, ei tee kiharoita
- Sopivat aineet + kiharruspatukat: PIentä säkkäräkiharaa
- Letitys yöksi hiukset vähän kosteana: Pientä säkkäräkiharaa taas
- Hiusten kietominen pään ympäri menevän pannan ympärille ja kuivaaminen siinä: piikkisuorat tyvet ja liian säkkärät latvat
- Kiharrusrauta: Vain latvat kihartuu, tyvi jää aika suoraksi
- Suoristusrauta: Kestää ikuisuus sillä nyhrätä mun paksua pitkää tukkaa kiharaan. Lisäksi jostain syystä aina onnistun tekemään silläkin liian pieniä tiukkoja kiharoita, jotka auki kammattaessa näyttää lampaanvillalta.

MIllä tavalla ihmiset yleensä onnistuu tekemään sellaisia elokuvatähtimäisiä isoja laineita?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina sellaset rumat korkkiruuvikiharat. Seuraan!

Vierailija
2/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli panta tekniikalla hiuksiin hyvät laineet ekalla kerralla mutta sen jälkeen EI MITÄÄN.... 

Joten seuraan myös. Oletko koittanut tehdä pesemättömiin vai pestyihin hiuksiin? JA onko käyttämissä hoitotuotteissa jotain "vikaa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a.. senkun tietäis.

Vierailija
4/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aika sopivat loivat kiharat niin, että teen muutaman nutturan päähäni, siis sillä tekniikalla että hiuksia kierretään "itsensä ympäri", ja laitetaan kiinni (hiusdonitsi toimii parhaiten). Laitan yleensä aamulla heti noustuani vähän kostutettuihin hiuksiin, ovat päässä ehkä tunnin ja ihan hyvät kiharat tulee.

Vierailija
5/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sopivan kokoisilla rullilla tietysti. Laita erikokoisia ja eri kohtiin päätä. Kokeile. Pitkät hiukset painavat aina sen verran että yläosa suoristuu niiden painosta väkisin. Sille et voi mitään.

Vierailija
6/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi 2-3(isoa) kiharruspatukkaa.

Vierailija
7/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli panta tekniikalla hiuksiin hyvät laineet ekalla kerralla mutta sen jälkeen EI MITÄÄN.... 

Joten seuraan myös. Oletko koittanut tehdä pesemättömiin vai pestyihin hiuksiin? JA onko käyttämissä hoitotuotteissa jotain "vikaa"?

Yleensä laitan pestyihin hiuksiin. Pesen hiukset aina illalla, ja kätevintähän olisi jos voisi puolikuivaan tukkaan väkertää jonkun systeemin, jättää yöksi kuivumaan ja aamulla olisi kiharat. Tuo pantasysteemi tai nuttura yöksi periaatteessa on sellaisia, mutta mulla tosiaan on tullut niillä vain piikkisuorat tyvet ja liian kihara latva, ruma jyrkkä raja näiden välillä. 

Sitten pesua seuraavana aamuna olen koittanut myös lämpösuojasuihkeen kanssa noita erilaisia rautoja kuten suoristusrautaa ja paksua kiharrusrautaa, mutta ei nekään oikein tahdo toimia toivotusti. JOtenkin tuntuu että hiuslaatuni on ihan järkyttävän vaikeasti kihartuva, koska esim. maksimikuumuuteen kuumennetulla kiharrusraudalla kihartuu hiuksen latvasta 10 cm, ja loppuosa on lähes suora. 

Vierailija
9/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku hiukset nutturalla

Vierailija
10/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöksi 2-3(isoa) kiharruspatukkaa.

Mä en pysty nukkumaan noiden kanssa, mutta niin olen yrittänyt että olen laittanut jo melko kuivaan tukkaan muotovaahtoa, sitten kiharruspatukoita ja kuivannut föönillä kuivaksi. Lopputulos: puoleen pituudestaan säkertynyt "lampaanvillakihara". Mutta olen kyllä laittanut noita patukoita enemmän kuin 2-3, voisi kokeilla jos auttaisi laittaa vähemmän.

- ap

Vierailija
11/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sopivan kokoisilla rullilla tietysti. Laita erikokoisia ja eri kohtiin päätä. Kokeile. Pitkät hiukset painavat aina sen verran että yläosa suoristuu niiden painosta väkisin. Sille et voi mitään.

Varmaan täytyisi olla sellaisia vanhanaikaisia "piikillä" kiinnitettäviä, meinaan mulla tuntuu että ne tarrarullat ainakin jää niin kovin hiukseen kiinni, että se mahdollinen kihara joka on ehkä niillä tullut, suoristuu kun repii niitä rullia irti hiuksista. Lopputuloksena jokunen sentti hiuksen ihan latvastsa on vähän kihara, muuten suorat hiukset, mutta sentään vähän ilmavammat kuin ilman rullia. 

-ap

Vierailija
12/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös paksut, hieman luonnonkiharat ja karkeat jouhet. Teen näin:

Teen kiharat hieman likaiseen tukkaan. Jos täytyy pestä, jätän hoitoaineen pois.

GoldWellin Twist -kiharasuihketta ruisk ruisk.

Kiharruspatukka (paksu, sellainen banaanin paksuinen) kuumaksi.

Kiharran eri kokoisia, pieniä ja isompia, osioita. Pidän rautaa 30 sekuntia osiossa. En mitenkään järjestelmällisesti käy läpi päätä tai käytä mitään klipsejä, vaan vedän vapaalla tyylillä.

Lähellä kasvoja olevat hiukset kiharran poispäin kasvoista, muualta pois ja sisään.

Jokaiseen suortuvaan hiuslakkaa (merkki vaihtelee), lopuksi koko päähän.

Ei tule lampaanvillaa, kunhan osiot ovat tarpeeksi isoja.

Vierailija
13/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuku hiukset nutturalla

Tätä minä itse asiassa teen nykyisin aina, kun mun sängyssä nukkuu myös 2 koiraani, ja jos hiukset ei ole kiinni, niin herään vähän väliä siihen kun koira kävelee hiusteni päältä ja se repii päänahkaa. Mulla kuivaan tukkaan tehtynä nutturalla nukkuminen ei tee minkäänlaista kiharaa, märkään tukkaan taas sen hassun efektin että ekat 15 senttiä hiustyvestä on ihan suoria, sitten jyrkkä raja jonka jälkeen pientä kiharaa.

Vierailija
14/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlaiset hiukset kuin ap:lla ja laineet olen saanut nutturatekniikalla, eli vähän kosteat hiukset tukevalla hiuslenkillä nutturaksi ja loput hiukset kieputellaan nutturan ympäri.

Mikään filmitähden siisti kampaus siitä ei tule, sillä jos hiukset harjaa, laineet latistuu. Minulla on edestä sivuilta vähän lyhyemmät hiukset, jolloin ne kohoavat paremmin tyvestä asti. Muualla päässä tyvi on suora pitemmältä matkalta.

Vierailija
15/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on myös paksut, hieman luonnonkiharat ja karkeat jouhet. Teen näin:

Teen kiharat hieman likaiseen tukkaan. Jos täytyy pestä, jätän hoitoaineen pois.

GoldWellin Twist -kiharasuihketta ruisk ruisk.

Kiharruspatukka (paksu, sellainen banaanin paksuinen) kuumaksi.

Kiharran eri kokoisia, pieniä ja isompia, osioita. Pidän rautaa 30 sekuntia osiossa. En mitenkään järjestelmällisesti käy läpi päätä tai käytä mitään klipsejä, vaan vedän vapaalla tyylillä.

Lähellä kasvoja olevat hiukset kiharran poispäin kasvoista, muualta pois ja sisään.

Jokaiseen suortuvaan hiuslakkaa (merkki vaihtelee), lopuksi koko päähän.

Ei tule lampaanvillaa, kunhan osiot ovat tarpeeksi isoja.

Kiitos vinkeistä, tätä täytyy kokeilla. Olen aina tehnyt puhtaaseen tukkaan, voi olla liian liukas että pysyisi hyvin. Enkä varmaan ole 30 sekuntia uskaltanut hiusten karrelle palamisen pelossa pitää - täytyy testailla myös pidempää kuumennusaikaa. Hiuslakkaakin olen laittanut vasta lopuksi, en erikseen suortuviin.

- ap

Vierailija
16/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Lennon

Vierailija
17/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko AP paksulla kiharrusraudalla sellaista kiharruspuikkoa? Sillä minä ainakin saan omaan karheaan, paksuun ja jäykkään tukkaani elokuvatähtilaineet.

Vierailija
18/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko AP paksulla kiharrusraudalla sellaista kiharruspuikkoa? Sillä minä ainakin saan omaan karheaan, paksuun ja jäykkään tukkaani elokuvatähtilaineet.

Tällainen mulla on, vaan vielä paksumpi kuin tuo 19 mm https://www.sokos.fi/fi/sokos/babyliss-bc319e-kiharrusrauta-19-mm Tuon kanssa tosiaan on käynyt niin että latva kihartuu mutta koko hiuksen mitta ei, ilmeisesti koska hiuksen joutuu kiertämään niin monta kertaa tuon raudan ympäri että ne paksummat loppuosiot ei enää kuumene tarpeeksi. Tosin olen saattanut pitää myös liian vähän aikaa, kun tuo yksi vastaaja sanoi jopa 30 sekuntia pitävänsä kuumaa rautaa hiuksessa, mulla varmaan ollut lähinnä 10 sekuntia.

Vierailija
19/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen mulla on, vaan vielä paksumpi kuin tuo 19 mm https://www.sokos.fi/fi/sokos/babyliss-bc319e-kiharrusrauta-19-mm Tuon kanssa tosiaan on käynyt niin että latva kihartuu mutta koko hiuksen mitta ei, ilmeisesti koska hiuksen joutuu kiertämään niin monta kertaa tuon raudan ympäri että ne paksummat loppuosiot ei enää kuumene tarpeeksi. Tosin olen saattanut pitää myös liian vähän aikaa, kun tuo yksi vastaaja sanoi jopa 30 sekuntia pitävänsä kuumaa rautaa hiuksessa, mulla varmaan ollut lähinnä 10 sekuntia.

Mulla on Remingtonin kiharruspuikko (http://www.gigantti.fi/product/terveys-harjoittelu-ja-hyvinvointi/kihar…). Puikon paksuus on 32 mm ja kyllä mun lapaluiden alapuolelle ulottavat hiukset saa hyvin kieputettua puikon ympärille. Remingtonin puikko myös kuumenee 210 asteiseksi eli 30 astetta enemmän kuin Babyliss.

Voithan kihartaa suortuvan myös kahdessa osassa eli ensin tyvi ja sitten latva, jos luulet hiusten pituus vaikuttaa asiaan.

Mulla on toi Remingtonin puikko ollut vuosikausia, kun en jotenkin koskaan oppinut tekemään suoristusraudalla laineita ja olen siihen edelleen supertyytyväinen. Jossain vaiheessa, kun leikkautin polkan, ostin Remingtonin kapeamman puikon ja se toimi hyvin pienempään kiharaan lyhyemmälle tukalle. Suosittelen.

Vierailija
20/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up