Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

||||||||||| NÄIHIN MOKIIN työnhakijat kompastuivat - KATSO MIKSI ET SAA TYÖTÄ! |||||||||||||

Työnantaja
04.01.2016 |

Laitetaanpas tähän listaa miksi nykyajan työttömät eivät ansaitse työtä.

Ensimmäisenä tulee mieleen työttömien kranttu asenne: pitäisi saada heti se unelmien näköalapaikka siltä unelma-alalta (joka on katoamassa tästä maasta). Palkkaakin pitäisi saada heti enemmän kuin kokenut esimies. Karu fakta on se, että sinun pitää pärjätä myös kansainvälisiä hakijoita vastaan, esim. virolaisia.

Toisena sosiaalisuuden pelko: Vaivalla väännetyt hakemukset (työtön saa niihinkin kulumaan kokonaisen päivän) katoavat satojen tai jopa tuhansien hakemuksien sekaan jonnekin potentiaalisen työnantajan palvelimen syövereihin. Tai someprofiili laitetaan huutamana työtä miljoonien muiden profiilien sekaan. Miksi ihmeessä ei enää uskalleta saapua paikan päälle - tai edes soittaa (älypuhelimellakin voi tehdä niin) ja kysyä mahdollista tapaamista?

Yleinen vetelyys ja laiskuus: jos työnantaja ehdottaa työhaastattelua maanantai-aamuksi klo 7 tai 8, se tarkoittaa että silloin pitää olla virkeänä ja skarppina paikalla eikä alkaa ehdottelemaan mitään pelkkiä iltapäiviä. Sama koskee myös sitä, että puhelimeen pitää vastata silloin, kun työnantaja soittaa ja usein se on (ihan tarkoituksella) aamulla.

Ulkoinen olemus. Pakko myöntää, että kahdesta muuten samanarvoisesta hakijasta valitaan se paremman näköinen. Tai jos työhaastattelun aikana näprää jotain teini-iPhonea niin kannattaisi vähän miettiä onko vielä edes kypsä työelämään.

Mielenterveysongelmat, "ahdistuneisuus": ah, kuinka vihaankan tuota jälkimmäistä termiä. Ihminen joka ei saa nukuttua herätyskellon käydessä vieressä, ei kuulu töihin.

Laittakaapa te muutkin listaa...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma on myös esimiehet/pomot (tms kuka palkkaa )joilla on asenneongelma: työtön on jonkinasteinen luuri ja erityisesti pitkäaikaistyötön on ihan surkea tapaus. (Pitää siis olla HYVÄ syy miksi olet ollut työtön monta vuotta )

Tämä siis oman pomoni suusta kun rekrytoitiin minulle työkaveria

Yhdessä hakemuksessa oli myös ihan liian seksikäs kuva.

Vierailija
22/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä työnantajana tykkäisi, että jos paikkaan on kymmeniä tai jopa satoja hakijoita, että jokainen soittaisi tai tuppaisi käymään.

Tästä syystä nykyinen paikkani ei ole ollut lainkaan julkisessa haussa, vaan työnantaja etsi itse netistä ihmisiä, joihin otti yhteyttä. NettiCV:llä siis saa töitä, minäkin sain. 

Onko tämä jokin erikoisosaamisalan työ? En jaksa uskoa että joka toimistosihteeriä näin haetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa :D Minä en saa kyllä nukuttua tikittävän kellon vieressä, ja rumakin olen. Mitenkähän rumia ne muut hakijat oikein mahtoivat olla, kun sain töitä? Vai johtuikohan ehkä siitä, että olin pätevämpi?

Vierailija
24/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ongelma on myös esimiehet/pomot (tms kuka palkkaa )joilla on asenneongelma: työtön on jonkinasteinen luuri ja erityisesti pitkäaikaistyötön on ihan surkea tapaus. (Pitää siis olla HYVÄ syy miksi olet ollut työtön monta vuotta )

Tämä siis oman pomoni suusta kun rekrytoitiin minulle työkaveria

Yhdessä hakemuksessa oli myös ihan liian seksikäs kuva.

Olin itse pari vuotta työttömänä eli pitkäaikaistyötön. Tekee kyllä pahaa kuunnella, miten esimiehet puhuvat työttömistä työnhakijoista. Heitä ei valita, koska heissä täytyy olla jotain vikaa. Ja ennakkoluuloja on myös sitä kohtaan, voiko ketään palkata työllistämistuella, kun työttömät eivät kuitenkaan selviäisi heille annetuista tehtävistä. Tämä siitä huolimatta, etta kaikista työllistetyistä muistan kuulleeni ihan hyviä kokemuksia. Itse en tässä kohtaa kehtaa ruveta korostamaan, että olen itsekin ollut työtön, etteivät esimiehet rupeaisi miettimään, mitä vikaa minussa oikeastaan onkaan.

Vierailija
25/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikoille, vaikkapa sairaalaan, terkkariin, käräjäoikeuteen tms, noin vaan voi kävellä kyselemään töitä. Tai tietysti, mutta pian sieltä soitetaan poliisit sua hakemaan kun tunkeudet henkilökunnan tiloihin. Mitä jos esimerkiksi pieneen asiantuntijayritykseen tulee päivän aikana 20 henkilöä kyselemään töitä. Missä välissä ne palkatut työntekijät tekevät työnsä kun käyvät availemassa ovea pari kertaa tunnissa ja kertomassa ovensuussa että ei meille ei voi näin vaan marssia sisälle. Työttömät tajuaa mitä tarkoita, ap varmaan ei. 

Vierailija
26/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin voin valittaa, koska minua ei selvästikään otettu työpaikkaan pottunokkani takia? Meitä hakijoita ei kuitenkaan ollut tällä kertaa kun 60.

Vierailija
27/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanpas täällä kovin henkilökohtaisesti ap:n kommentti.

Siinä on kyllä paljon asiaa - turha "kivittää viestintuojaa ".

Vierailija
28/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä työttömänä pahoitan mieleni tuollaisesta paskanjauhamisesta. En tunne ainoatakaan ap:n kuvailemaa työtöntä. Kauheaa yleistystä omien väärien mielikuvien pohjalta. Ihan sama kun mä täällä saarnaisin että kaikki vaaleatukkaiset ovat hirveitä horoja ja pettävät miehiään minkä ehtivät. Joojoo, faktat kehiin.

Vierailija
29/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä työttömänä pahoitan mieleni tuollaisesta paskanjauhamisesta. En tunne ainoatakaan ap:n kuvailemaa työtöntä. Kauheaa yleistystä omien väärien mielikuvien pohjalta. Ihan sama kun mä täällä saarnaisin että kaikki vaaleatukkaiset ovat hirveitä horoja ja pettävät miehiään minkä ehtivät. Joojoo, faktat kehiin.

Tuolla asenteella todennäköisesti pysytkin työttömänä.

Vierailija
30/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai työttömät eivät ansaitse töitä? :O Mitä he sitten ansaitsevat? Kotona lorvimista?

Mutta kun sitäkään ei hyväksytä. Pidetään pummina ja loisena. Eihän tässä jäisi vaihtoehdoksi kuin itsensä tappaminen tai pakolaiseksi lähteminen...

Vierailija
31/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä tulee mieleen työttömien kranttu asenne: pitäisi saada heti se unelmien näköalapaikka siltä unelma-alalta

Minä en edes hae paikkoihin, jos ilmoituksessa on sana "näköala". Tai "huipputiimi". Kranttu olen. Katsokaa peiliin. Ihan tavisduunien ilmoitukset runoillaan täyteen noita ylisanoja. Sitäkö firmat kuvittelevat olevansa?

Tämä. Päivästä päivään samanlaisena toistuvaan yksinkertaiseen työhön, minkä oppii parissa viikossa, vaaditaan sosiaalinen ja eteenpäin pyrkivä moniosaaja, joka nauttii siitä että jokainen päivä on uusi haaste ym. tuubaa.

Vierailija
32/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mä tiesin ettei näitä koristeltuja/huuto-otsikoita kannata edes avata. Äh. 

Kirjoittaako joku tänne blogiaan kun ei ketään kiinnosta muualla nämä aivoitukset? Vai mikä tätä vaivaa? 

Laittakaapa te muutkin listaa...

Vierailija
33/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä paskaa taas saatana. Eli kaikki työttömät ovat siis sellaisia joilla ei mitenkään voi olla uraa taustalla? Ja heti pitäisi saada tasoistansa palkkaa? Vai onko niin että kun on ap:n tavoin kerran sattumalta päässyt johonkin "asemaan", niin eihän sieltä voi ilman omaa syytään tipahtaa? Asia selvä. Nyt siis tiedän miksi työttömät ovat sellaisia ja tällaisia.

Vierailija
34/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikan päälle marssiminen toimii vain jossain nappikaupoissa ja kahviloissa, mutta lähes kaikista muista paikoista käännytetään pois ja käsketään täyttää hakemus firman nettisivuilla. Ihan omaa kokemusta on, samoin lapsillani on. Ihan tavalliset marketitkin antoivat tuon ohjeen. Ne, jotka antavat ohjeen marssia paikan päälle, ovat juuri jotain nappikaupan pitäjiä tai sitten eivät ole hakeneet itse töitä sitten vuoden 1989, jolloin oli viimeiset ajat, että tuo toimi. Nykyään isot paikat on tarkkaan lukittu. Oma työpaikkani on pieni insinööritoimisto. Jos käyt viikon aikana 10 kertaa, voit hyvällä tuurilla sattua sellaiseen aikaan, että pomo on paikalla, sanoakseen, että laita hakemus sähköpostiin. 

Vierailija
35/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä tarkoittaa suluissa ollut "työtön saa NIIHINKIN kulumaan kokonaisen päivän"? Mihin muuhun se työtön aikaansa käyttää? Eikö ole parempi tehdä kunnollinen hakemus ja olla vain lorvittamatta koko päivä sohvalla?

Vierailija
36/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä työnantajana tykkäisi, että jos paikkaan on kymmeniä tai jopa satoja hakijoita, että jokainen soittaisi tai tuppaisi käymään.

Tästä syystä nykyinen paikkani ei ole ollut lainkaan julkisessa haussa, vaan työnantaja etsi itse netistä ihmisiä, joihin otti yhteyttä. NettiCV:llä siis saa töitä, minäkin sain. 

Onko tämä jokin erikoisosaamisalan työ? En jaksa uskoa että joka toimistosihteeriä näin haetaan.

Vierailija
37/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lista on typeryyden huippu. Hohhoijaa. Tarviiko tuota edes kommentoida?

Mun hyvälle ystävälle kävi tässä vuosi sitten niin, että työhaastattelussa pomo (valtiolla vielä...) sanoi suoraan, että kyllähän tähän hakijoita on, mutta ei me mitään työttömiä haluta haastatteluun, kun kyllä siihen syy on, että ihminen on työtön ja ei semmoisia tänne tarvita. Ystävä sanoi, että oli aivan pala kurkussa. Ystävä oli työtön todellisuudessa, mutta jotenkin tuo työhönottaja oli poiminut tiedoista, että suorittaa jotain opintoja, jotka siis oli vaan ajantäytettä odottaessa työpaikkaa, eikä tajunnut ystäväni olevan oikeasti työtön. Sanoi, että tuli kyllä surkeista surkein olo, kun tuntuu niin paljon fiksuja työttömiä kuten itsensäkin, joka on aina ennen tätä ollut töissä ja tietää, ettei hänessä ole mitään vikaa. Tämä on vain tätä yt-aikana. Sitten tuommoista laskettelee suustaan suojatyöpaikassaan 30 vuotta ollut byrokraatti, joka ei tajua nykymaailmasta mitään.

Vierailija
38/45 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä sivaritausta. Ajokortti puuttuu. Asutaan vanhempien luona tai vuokralla. Kyllähän noita varoittavia merkkejä riittää.

Vierailija
39/45 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikan päälle marssiminen toimii vain jossain nappikaupoissa ja kahviloissa, mutta lähes kaikista muista paikoista käännytetään pois ja käsketään täyttää hakemus firman nettisivuilla. Ihan omaa kokemusta on, samoin lapsillani on. Ihan tavalliset marketitkin antoivat tuon ohjeen. Ne, jotka antavat ohjeen marssia paikan päälle, ovat juuri jotain nappikaupan pitäjiä tai sitten eivät ole hakeneet itse töitä sitten vuoden 1989, jolloin oli viimeiset ajat, että tuo toimi. Nykyään isot paikat on tarkkaan lukittu. Oma työpaikkani on pieni insinööritoimisto. Jos käyt viikon aikana 10 kertaa, voit hyvällä tuurilla sattua sellaiseen aikaan, että pomo on paikalla, sanoakseen, että laita hakemus sähköpostiin. 

Tää on ihan totta. Tosin itse olen joskus 5v sitten saanut raksalta apumiehen töitä kävelemällä vastaavan juttusille. Nykyään on vaikka minkälaista kulunvalvontaa sielläkin ja vastaus taitaa olla, että täytä netissä hakemus.. ja voin kertoa että niitä hakemuksia tulee PALJON. Siellä on ihan dippainsseistä lähtien apumiehinä kun ei ole parempaakaan duunia tarjolla. Ennen näihin apuduuneihin palkattiin juoppoja kaduilta ja tärkeintä oli olla kohtuullisen selvänä päivisin. 

Oispa saanut syntyä 20v sitten.

Vierailija
40/45 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on hankalaa olla työtön... Jos et hae töitä, olet lusmu. Jos haet etkä silti saa töitä, oma moka, olet lusmu. Näin ainakin väittävät nykyistä työttömyyttä kokemattomat :/

Itsekin työtön, lähden vain opiskelemaan unelma-ammattini työvoimakoulutuksella. Ylemmyydentuntoiset varmaan ajattelevat, että just just muka unelma -ammatti, menee sinne kun ei muutakaan luuseri saa... Tai mistä sitä tietää mitä nämä superihmiset ajattelevat, eipä kiinnosta. Työvoimakoulutuksiinkin on nykyään vaikea päästä, ja olen paikasta erittäin onnellinen.

Minusta olisi noloa mennä häiritsemään työntekijöitä johonkin isoon suljettuun firmaan, koska rekrytointi tapahtuu 100% varmasti muuta kautta, jos tapahtuu! Suhteilla tai sovitulla tapaamisella voi ja on sopivaa mennä sitten sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme