Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auto ei aamullä lähtenyt käyntiin, ilmoitin töihin olevani kipeä

Vierailija
04.01.2016 |

näin vaan tein. Olen yh ja kun ei auto käynnistynyt ja työ olisi alkanut vajaan tunnin kuluttua, sitä ennen olisi pitänyt saada lapset päivähoitoon useamman km päähän ja siitä sitten töihin n. 20 km, jonne en julkisilla pääse eikä ollut ketään, jolta olisin voinut kyytiä pyytää, niin ilmoitin töihin olevani kipeä. Nyt sitten vietetään lasten kanssa pidennettyä viikonloppua. Miten sinä olisit asian ratkaissut? Lisään vielä, että taksimatkaan ei missään tapauksessa olisi ollut varaa, käynnistysapua ei ollut saatavilla enkä omista akkustartteria.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin esimiehenä pienehkössä firmassa. Yksi työntekijä ei saanut aikaiseksi hankkia talvirenkaita. Ajoi sitten tieltä ulos ja alkoi kulkea bussilla. Se alkoi myöhästyä joka päivä 20 minuuttia ja perusteli sen sillä, että muuten joutuisi odottamaan ovien avaamista oven takana 20 minuuttia, jos tulisi aiemmalla bussilla. Mietin pari viikkoa ja odottelin, jos hankkisi talvirenkaat.

Hän jatkoi myöhästymistään. Ilmoitin, että alan vähentää palkkaa poissaolojen mukaisesti. Eli kolmelta päivältä tunnin. Tyyppi suuttui ja sen jälkeen se alkoi tuoda mitä erilaisempia saikkulappuja.

Muut työntekijät sanoivat myöhemmin, että tein oikein. (Itsekseni hermoilin, kun olin aivan kokematon työnjohtaja.)

Potkuthan tuollaiselle olisi pitänyt antaa. Varmasti on jonossa parempia työntekijöitä tuon lusmun paikalle.

Vierailija
62/62 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa siis työnantajien olla palkkaamatta maaseudulla asuvia. Ovat epävarmoja työhön tulijoita. Milloin auto ei starttaa, milloin teitä ei ole aurattu.

hah ja justjoo. Minä ja muut kollegani asumme maaseudulla, koska työpaikkamme ovat maaseudulla. Me osaamme suhtautua olosuhteisiin niiden vaatimalla vakavuudella. Ei ole sellaista vaihtoehtoa, kuin että jäisi pois töistä siksi että auto ei starttaa tai tietä ei ole aurattu. Minä olen kerran joutunut tilanteeseen, jossa jouduin jättämään autoni ison tien varteen, kahlaamaan haaroja myöten umpihangessa työpaikan pihaan, ottamaan traktorin perään lumilingon, lingonnut tien auki, ajanut traktorin työpaikan pihaan ja sitten kävellyt hakemaan autoni tienlaidasta. Kyllä ne on ne kaupungissa palveluihin tottuneet pikkukengillä sipsuttavat hienohelmat, kun jättävät tulematta töihin jos kynsi katkeaa, sehän tarkoittaa samaa kuin jos olisi sormi murtunut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä