Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lämpötila -12c, teinitytöillä yhä ohuet tennarit ja paljaat sääret!

Vierailija
03.01.2016 |

Ei voi ymmärtää. Pakko pitää, koska muoti...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Siperia opettaa, toivotaan niin, kun sieltä suunnalta puhaltaa..

Näin minäkin toivoin, kun tyttäreni lähti 1,5 kilsan päähän bussipysäkille seisomaan kesäkengissä ilman villasukkia. Eilen oli vain -10, tänään on -15 kun tulee takaisin.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, mutta ehkä tuo oppii...

Vierailija
22/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tää kiinnostaa teitä nii paljon :D? Surullisempaa on se että aikuiset ihmiset vatvoo netissä tällästä asiaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kauhulla nyt miettii, miten itekin on aikanaan ollut päällä kesälenkkarit, nilkkasukat, kireät lantiomalliset farkut joiden alla vaan ne pienempääkin pienemmät stringit, toppi, ohut huppari (näiden alla tietty pushup liivit) ja pieni karvahupputakki joka riitti häti hätiä lantioluiden yläosaan. Sanomattakin selvää, että aika paljon alaselkää oli usein paljaana kun missä vaan pakkasessa kaupungilla hengaili näissä vaatteissa.

Nyt ei tulis mieleenkään lähtee edes pelkillä farkuilla ulos kun on -5 astetta. Ja talvikengät on ollut käytössä jo syksystä.

Vierailija
24/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa, 80-luvulla, oli muotia kulkea ilman pipoa, oli sää mikä hyvänsä. Ja itse kuljin lukioajan kesät talvet purjehduskengissä. Näillä sentään on pipot päässä ja ne lenkkaritkin on sellaisia vuorellisia, että fiksumpia ovat kuin minä aikoinani.

Vierailija
25/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teinini ei kyllä pipoa käytä eikä pitkiä alkkareita. Talvikenkiä kyllä, sillä kesäkengät vein varastoon.

Vierailija
26/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen Aleksilla n. 15-vuotiaan tytön toppatakissa ja - kyllä - napapaidassa. Homma oli nextillä levelillä.

Vierailija
27/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee oha itselle kylmä kun näkee tälläisiä tyttöjä. Ymmärrän tämän muodin keväällä säiden länmetessä, kesällä ja syksyllä kun on vielä lämpimöt säät mutta pakkasilla... Se vaan näyttää tyhmältä jos ei yhtään pukeudu sään mukaisesti!

Joulukuun alussa kävelin kamalassa räntä/vesisateessa vaasan torilla sateen kestävään takkiin piiloutuneena, pipo päässä, lapaset kädessä ja talvikengät jalassa (eli siis pukeutunut sään mukaisesti) ja vastaan tuli jatkuvasi mua pari vuotta nuorempia tyttöjä todella ohuissa takeissa (useilla takit auki) ei mitään päässä eikä käsissä, jaloissa sellaiset nahkakengät mitkä melkein kaikilla nyt on ja puntut kääritty ylös niin että nilkat vaan loisti. Mun mielestä se ei näytä mitenkään hyvältä, kun miettii säätä. Yksi entinen luokkalainen kulki kesät talvet matalissa converseissa nilkat paljaana ja sisällä aina silti semmoinen järjettömän iso kaulahuivi kaulassa.

Onhan se nyt mukavampaa kun ei tarvitse hytistä pihalla kun on pukeutunut kunnolla. Ja ainakin minun mielestä se näyttää aina tyylikkäämmältä jos on pukeutunut sään mukaan.

Olen itse 19 jos sillä on mitään merkitystä...

Vierailija
28/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sitten oppii kun varpaat amputoidaan paleltumisen vuoksi.

Vierailija
29/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruudessa, 80-luvulla, oli muotia kulkea ilman pipoa, oli sää mikä hyvänsä. Ja itse kuljin lukioajan kesät talvet purjehduskengissä. Näillä sentään on pipot päässä ja ne lenkkaritkin on sellaisia vuorellisia, että fiksumpia ovat kuin minä aikoinani.

Sama täällä, ilman pipoa ja varsilenkkareissa tai purkkareissa koko talvi, näin 80-luvun lopulla. Ai hitto että oli kylmä, vielä kun ne purkkarit kastui ihan läpimäräksi sitten niitä kuivateltiin koulussa patterin päällä :)

Vierailija
30/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se järkkyä. Mutta niin sitä itsekin teininä olin lantiofarkuissa, niin lyhyessä takissa että selkä oli huurussa, sämpylätennareissa ja käsissä valtavat villatumput.

Kai se teini-ikään kuuluu että aina on joku ruumiinosa paljaana.

Vierailija
31/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti löytyy ymmärrystä tällä mielipuoliselle ilmiölle!?!

Vierailija
32/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyäidit eivät osaa pueutua niin mitä luulette niiden lapsista :D

Voi luoja mitä muodin orjia..

Vierailija
33/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen torstaina yliopistolle, pakkasta luvattu -17 astetta. Laitan silti tennarit ja käärin housujen kahkeet. Farkkujen alle ei mahdu sukkahousuja kun on niin tiukat pöksyt.

N24

Vierailija
34/42 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nykyäidit eivät osaa pueutua niin mitä luulette niiden lapsista :D

Voi luoja mitä muodin orjia..

Tämä äiti pukeutuu toppahousuihin ja takkiin, kun lähtee ulos koiran kanssa. Tytär ei ole muodin perään, eilenkin lähti sinne bussipysäkille collegehousuissa, pitkässä kevyttoppatakissa, kesäkengillä... Ei tuo vaan tajua pukeutumisen päälle nyt 16-vuotiaana. Vaikka 12 vuoteen asti piti toppahousuja ja pipoa. Ja lasketellessa tietysti vieläkin.

Mutta huomautettuani taas vaatetuksesta tuloksetta, ajattelin antaa opetella kantapään kautta. Edelleen.

Vierailija
35/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Stadissa pakkasta -23c ja yhä näkyi paljassäärisiä teinejä sukattomissa tennareissa.

Että sellaista.

Vierailija
36/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein teinini kaikki kesäkengät varastoon. Muulle en voi mitään.

Vierailija
37/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppareissulla näin tänäänkin paljaat sääret. Väriltään enemmän sinipunaiset kuin ruskeat.

Vierailija
38/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meen torstaina yliopistolle, pakkasta luvattu -17 astetta. Laitan silti tennarit ja käärin housujen kahkeet. Farkkujen alle ei mahdu sukkahousuja kun on niin tiukat pöksyt.

N24

Mutta näiden päälle mahtuu toppahousut, jotka on helppo vetäistä pois ja jättää naulakkoon sinne takin kanssa.

Vierailija
39/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mitä pakkasessa kulkeminen nilkat paljaana aiheuttaa terveydelle?

Vierailija
40/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Siperia opettaa, toivotaan niin, kun sieltä suunnalta puhaltaa..

Näin minäkin toivoin, kun tyttäreni lähti 1,5 kilsan päähän bussipysäkille seisomaan kesäkengissä ilman villasukkia. Eilen oli vain -10, tänään on -15 kun tulee takaisin.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, mutta ehkä tuo oppii...

Tämän tytön opetti Siperia, ja nyt likka osaa pukeutua niin hyvin, että lähti omasta halusta ruokakauppaan -24 asteen pakkasessa. Joskus kannattaa olla suuremmin puuttumatta asioihin...