Ai onko perseestä?
Minä en saa asumistukea/toimeentulotukea koska mieheni on töissä (minun lapset asuu meillä)
Miehelle kun lasketaan elatusmaksuja omista lapsistaan, niin katsovat siellä että minä maksan puolet vuokrasta ja sähköstä. Miten ihmeessä minä voisin maksaa puolia vuokrasta? Kun en saa edes asumistukea. Kelassa katsotaan, että mies elättää myös minut ja minun lapseni, mutta sossussa katsovat että mieheni ei elätä ketään muutakuin itsensä ja lapsensa
Todellisuudessa mieheni elättää itsensä, minut,minun lapseni ja omat lapsensa.
Miksei ne voi sossussa laskea oikeiden tulojen mukaan ja siis myös katsoa että minä en voi vuokraa paljon maksaa.
Minä saan siis 1140e kuukaudessa missä on elarit ja lapsilisät, tästä pitäisi maksaa 450e vuokraa plus 25e sähköä. Eihän minulle jää edes sitä summaa mitä sossut katsovat minimitoimeentulotueksi yhdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle (ja minulla lapsia 2)
Voiko se tosiaan mennä näin, että sossussa miehen menoiksi lasketaan vain puolet meidän vuokrasta?
Kommentit (3)
Meille jää samanverran rahaa mitä saataisiin sossusta. Ainoa hyöty miehen työssäkäynnissä on se että eläke kertyy ja saa itse maksettua lastensa elatuksen.
Ap
Sinulta puuttuu suojaväri.