Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, päättyykö tämä kyyneliin :(

Vierailija
14.02.2006 |

Kirjoittelin täällä pari päivää sitten ja ihmettelin sitä kun rakastelun jälkeen tuli vähäistä kirkasta verta. Menkat olivat vasta loppuneet. Joku epäili että voisin olla raskaana?!

No, paha olo ei ole helpottanut, palelen jatkuvasti, välillä munasarjojen kohdalta vihlasee, olo on sellainen kuin kipeeksi olisin tulossa, flunssaan tai johonkin?

Hain eilen illalla sitten testin, sellasen Acon merkkisen apteekista. Tein testin palattuani kotiin ja voi apua... siihen ilmestyi heti kaksi viivaa, viiva tosin selvästi haaleampi kuin kontrolliviiva mutta näkyy kuitenkin ihan hyvin!!!!

Mitä tämä nyt tarkoittaa ja miten pitäis toimia jatkossa? Soitanko ja pyydän päästä verikokeisiin vai mitä, kuinka nopeasti ne valmistuvat? Onko mitään mahdollisuuksia että raskaus jatkuisi tai että olisin raskaana? Vuoto alkoi 11 päivää sitten vähän etuajassa ja kesti sen mitä normaalistikkin on kestänyt. Nyt vain poikkeuksena lyhyt kierto ja sitä tuhruvuotoa ei tullut ennen vuodon alkamista? Eikä mitään kovia vatsakipuja ollut kuten yleensä on.

Voi, itkun itku.... kaksi vuotta yritystä takana ja nyt käy sitten näin :( ?!

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös samanmoiset vuodot raskauden alussa ja kivut ja niin vain neljä lasta olen synnyttänyt :)

Vierailija
2/69 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana, tai sit se on mennyt kesken..testi voi näyttää jonkun aikaa positiivistä vaik vuoto loppunut, mulla kävi näin. Mutta kyllä se keskenmenovuoto on runsasta ja kestää viikonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis tehdä testi ehkä viikon päästä uudestaan vaikka ihan kotona. Jos viiva vaan tulee niin sitten vasta katottais veriarvot? Jos kovia kipuja tule niin sitten pääsen tutkimuksiin, päivystyksen kautta.

No, en mä voi vain odottaa ja miettiä että mistä on kyse!!! Sain onneksi ajan yksityiselle tälle viikolle. Selviipä sitten että mistä on kyse! Käyn sitä kautta sitten verikokeissakin.

ap

Vierailija
4/69 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt ottaa ihan rauhallisesti ja tee kaikkea muuta mikä veisi ajatukset pois siitä vuodosta. Muista kuitenkin, että jos vuoto alkaa runsastumaan tulee sietämättömiä kipuja, mene päivystykseen.

Onnea ja toivottavasti olet raskaana!

Vierailija
5/69 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain pari veriviirua rakastelun jälkeen pari päivää sitten.

Mutta se huolestuttaa kyllä kovin kun mulla oli ihan normaalit kuukautiset, siis kestivät yhtä kauan aikaa kuin ennenkin. Että voiko sitä kuitenkin olla raskaana? Käyn ehkä tänään otattamassa sen verikokeen, siitä voi sitten jo päätellä jotain....

ap

Vierailija
6/69 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 tai 4 kuulla raskaana ennenkuin asia selvisi minulle. Syynä tietämättömyyteen juuri nuo " ihan normaalit" kuukautiset.

Vierailija
7/69 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tulokset ja se arvo oli 30. Hoitaja sanoi että pitäisi olla alle 5 ja jos arvo on yli 25 niin silloin on raskaana taikka sitten on ollut keskenmeno. Löysin kahdenlaisia viiterajoja eri raskausviikoille. Ensimmäisessä taulukossa oli tosi suuria lukuja jo heti ihan raskauden alussa ja toisessa taas viitearvot oli aika laajat. Minulla on ollut siis kuukautiset tammikuussa ja nyt reilu viikko sitten helmikuun puolella. Jos sitä ensimmäistä taulukkoa katsoo niin sen mukaan tuo arvoni olisi aivan liian alhainen viikkoihin nähden mutta toisen taulukon mukaan ehkä alhainen mutta kuitenkin viiterajojen sisäpuolella.

Olen kyllä menettänyt toivoni tämän raskauden suhteen :( Näkyyköhän huomisessa ultrassa riittävästi että lääkäri voi todeta varhaisen keskenmenon tapahtuneen? Onko kohtuun voinut jäädä jotain mikä pitää tuota arvoa kohollaan vai mistä voisi olla kyse? Tuskin tämä iloksi muuttuu vaikka mies onkin ihan toista mieltä....

ap

Vierailija
8/69 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että saatte hyviä uutisia! Tsemppiä, ap, koita kestää vielä huomiseen!!!

t. Eräs samanlaisia tilanteita kokenut...

ps. Minulle on juuri HCG-arvojen avulla yritetty selvittää alkaneen raskauden tilaa eli hyvin alhainen HCG arvo voi tarkoittaa keskenmenoa (tästä on omaa kokemusta). Mutta myös alhaisella arvolla voi raskaus alkaa, kunhan hormonimäärä kasvaa viitearvojen mukaan.

Vierailija
9/69 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on mennyt kesken niin voimia olla siitä lannistumatta ja jatkaa yritystä!

Vierailija
10/69 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten voisi olla keskenmeno (hcg 30 on aika alhainen...), mutta eihän sinulla ole vuotoa eikä kipujakaan? Joten mahdollisuudet raskauteenkin on olemassa! Niin, ja olen minäkin lukenut näiltä palstoilta monista tapauksista, joissa pienemmälläkin arvolla on raskauduttu... joten onnea matkaan!!!

Vierailija
11/69 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vatsa on niin arka tuolta alhaalta. En nyt muista että joko kysyin tätä asiaa joten kysyn viel uudestaan. Jos mulla olisi ollut se varhainen keskenmeno niin nyt olisi sitten ovulointi-aika tässä kierrossa? Nämä tuntemukset vatsalla on kyllä aika samanlaisia... Mutta siis voiko ovuloida vaikka hcg olisi tuon 30?! Kuka tietäisi?

ap

Vierailija
12/69 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulla meni muuten rahaa näihin tutkimuksiin? Huominen yksityinen ultra maksaa varmaan 100¿...

Vaikka olisin kuinka malttamaton, en menisi tällaisen takia lääkäriin asiaa toteamaan, vaan teksin uuden testin virtsasta viikon kuluttua... Eihän se lääkäri voi sitä sikiötä pelastaa...

Mutta kukin tyylillään... ja tyyli ennenkaikkea?!

Vierailija
13/69 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän sen että lääkäri ei tapahtuneelle mitään voi tehdä mutta menen ultraan sen vuoksi että saan mielenrauhan asialle. Lääkäri näkee että onko ollut keskenmeno ja voi jopa nähdä että onko kyseessä kohdunulkoinen tai sitten sen että onko kohtuun mahdollisesti jäänyt jotain kun hcg on kuiteskin kohollaan. Vatsa on vieläkin kipeä että onhan se parempi selvittää että miksi näin on? Olen kerran kokenut keskeytyneen keskenmenon ja silloin en mennyt tarpeeksi ajoissa lääkäriin ja tulehdushan siitä seurasi jne....

Verikoe maksoi 50 e. ja ultraus, lääkärissä käyminen maksaa lähes saman verran. Että kaikkinensa n. 100e.

ap

Vierailija
14/69 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen oikeesti pahoillani!

Vierailija
15/69 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat lukemat oli jotain 190 sit kun vuotoa tuli otettiin uudestaan kun tosiaan viikkoja oli vasta 6 eikä ultraus oikeen paljastanut mitään ne nousi johonki 280 en enää tarkkaan muista. Viimeisin lukema oli jotain vähän päälle 300. Sulla varmaan on niin alussa mennyt kesken, ettei ne arvot ollut ton korkeemmat ku 30.Mulla ei tosiaan ollu vatsaontelossa nestettä.Mutta vuotoa tuli koko ajan.Sen piikin jälkeen oli kyllä vatsa niin kipeä, että kippurassa olin ja meninki naistenklinikalle käymään missä antoivat litalginia takapuoleen.Kuumeenkin se nosti ja oksetti.Ei tosiaan mikään mukava kokemus.

Vierailija
16/69 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vaan sen että raskaushormonia verestä tutkittiin mulla niinkauan kun se oli laskenu kokonaan.t.93

Vierailija
17/69 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niistä arvoista näkee, mitkä on viite-arvoja? Hoitaja sanoi että siitä kokeesta näkisi että jos on kohdunulkoinen raskaus kyseessä? Hitsi että jännittää. En kyllä usko että raskaana olen.....

ap

Vierailija
18/69 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa vuotoa parin ensimmäisen raskauskuukauden aikana. Enimmäisiä luulin norm. kuukautisiksi enkä panikoinnut. Toisen kerran vuotaessani tiesin olevani raskaana. Nyt minulla on kuitenkin iloinen tyttö, joten toivon että sulle käy yhtä hyvin :o)

Vierailija
19/69 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laski, sillä verenvuoto oli todella runsasta. Kertaheitolla saattoi esimerkiksi isoin terveysside olla yltä päältä veressä ja housut myös.

Vierailija
20/69 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän se selviää, että tekee uuden testin! Eikä se lääkäri voi sua auttaa jos on kesken mennyt, rahaa vaan palanut kymmeniä euroja! Sitäpaitsi kohdunulkoista raskautta ei voi mitenkään ennustaa verikokeesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi