Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HYVIÄ kasvisruoka reseptejä otetaan vastaan!

Vierailija
03.01.2016 |

Aion aloittaa sokerittoman, maidottoman ja lihattoman ruokavalion ja nyt kaipaisin vähän jonkunlaista reseptiikkaa, ja hyviä vinkkejä kiitos! :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireessä helppo soijasuikalekastike riisillä on todella hyvä! Keitä soijasuikaleet, mausta hyvin (itsessään ei maistu juuri miltään) > pannulle, joukkoon tomaattikastiketta (mutti on hyvä!), pilkottua sipulia ja halutessasi muita kasviksia. Oon saattanut lisätä joukkoon hieman soijajogurttia tuodakseni intialaista tunnelmaa ruokaan. 

Wokkien joukkoon olen lisännyt usein pekaanipähkinöitä. 

Vierailija
22/28 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaton ja maidoton, mutta syötkö siis kananmunia kuitenkin?

Mitä hyviä mulla tulee mieleen (olen ovo-lakto-vege):

- erilaiset pastat. Jos et juustoa käytä niin esim. pesto, aurinkokuivatut tomaatit, pinjansiemenet, tomaattikastike, valkosipuli, sienet

- mausta keitetty kukkakaali mustapippurirouheella ja aromisuolalla. Törkeän hyvää :D

- kasvisrisotot, niihin voi laittaa ihan makunsa mukaan mitä tahtoo, kermaa ei tarvita jos käytät nesteenä esim. kasvislientä/ valkoviiniä/ siideriä

-  tortillat, tacot, erilaiset salaatit. Vain mielikuvitus on rajana

- kasvissosekeitot

- munakkaat

- padat

- plus noin tsiljoona muuta vaihtoehtoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta löytyy valmis lasagne (levyt ja mausteet) ja siihen vaan lisätään joko soija-, härkäpapu- tai hernerouhetta. Pakasteesta käytän punajuuri- tai porkkanapihvejä, niiden lisukkeeksi itsetehtyä peruna- tai bataattimuussia ja joku kastike. Sitten on papuja tomaattikastikkeessa, säilykkeinä. Sopii vähän laiskalle kokille.

Vierailija
24/28 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kasvismössöt kuullostaa aina kasvisMÖSSÖLTÄ.

Eikö tosiaan ole kunnollisia kasvisruokia, jotka oikeasti vaikuttaisivat kunnon ruoalta luettuaan reseptin, eikä pelkkää mössöä.

Sama kai se on sitten pistellä pilttiä kun mössöä pitää syödä kuitenkin.

Onko jotain vaikka Sienipihvi & riisiä, kasviksia yms??? 

Never, Ever?

Vierailija
25/28 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serious Eats on luotettava: http://www.seriouseats.com/vegan-experience

Vierailija
26/28 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää kasvismössöt kuullostaa aina kasvisMÖSSÖLTÄ.

Eikö tosiaan ole kunnollisia kasvisruokia, jotka oikeasti vaikuttaisivat kunnon ruoalta luettuaan reseptin, eikä pelkkää mössöä.

Sama kai se on sitten pistellä pilttiä kun mössöä pitää syödä kuitenkin.

Onko jotain vaikka Sienipihvi & riisiä, kasviksia yms??? 

Never, Ever?

No onhan niitä nyt kaikkia kasvispyöryköitä, -pihvejä, pinaattilättyjä, täytettyjä paprikoita, munakoisoja, salaatteja. Et ei ne kaikki mössöä oo.

Vierailija
27/28 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokavaliosta puuttuu usein umamia, täyteläisyyttä. Varaa siis kaappiin sieniä (paahdettuina parhaita), valkosipulia, soijakastiketta, misotahnaa ja Maggi-maustekastiketta.

Vierailija
28/28 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- http://www.k-ruoka.fi/reseptit/feta-kasvispihvit/ tämä on hyvä resepti, helposti tuunattavissa maidottomaksi.

- Tämä on ihan superhyvää ja riittoisaa! Juustot vaan pois tai korvaat vastaavilla. http://www.valio.fi/reseptit/aura-kasvispastavuoka/

- Varmaan kaura/soija/tms maidosta onnistuu jotenkin myös pannari ja letut? Pannarirulla, pinaattiletut tai letut kasvistäytteellä. 

- Hyvä lisuke tulee helposti uunissa, kääräiset haluamasi kasvikset folionyytteihin mausteineen (esim. pesto). Syksyisin uunijuureksia.

- Intialaisesta keittiöstä löytyy kivoja kastikevaihtoehtoja riisin kanssa, itse olen tehnyt mm. kukkakaalicurrya

- Kaikki eivät pidä salaattia "kunnon ruokana", mutta senkin voi tehdä monella tapaa. Itse syön usein ja tulen kylläiseksi, kun salaatissa on esim. siemeniä/pähkinöitä, avokadoa, öljyä. Miksei papujakin.

- Sose- ja muut keitot, esim. tomaatti/bataatti/porkkana/parsakaalikeitto. Helppo ja nopea nuudelikeitto valmistuu hetkessä: ensin kuullotat sipulia pannulla mausteiden kanssa, sitten kattilaan vettä ja kasvisliemikuutio ja sekaan sipulit, nuudelit ja jos oikein helpolla haluaa päästä, niin pari pussia hmp:tä pakkasesta. Kunnolla mausteita, niin tämä on ihan paras ruoka syödä kipeänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi