Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin väsynyt töiden jälkeen, että pohdin irtisanoutumista

Vierailija
03.01.2016 |

Meillä on 3 lasta (2-10-vuotiaita), puulla lämmitettävä omakotitalo ja minulla työmatkaa 50 km suuntaansa. Talvet on niin raskaita, että jokin muutos tähän on tultava. Lähden aamulla viemään pienempiä lapsia hoitoon klo 6.30, että ehdin töihin kahdeksaksi. Kotona olen klo 17.15. Paitsi perjantaisin, jolloin mies on vain puoli päivää töissä ja minä pääsen salille hikoilemaan töiden jälkeen. Viikonloppuisin nukun, nukun, nukun ja teen jääkaappiin valmiiksi ruokaa ja eväitä. Ei tämä ole mitään elämää. Pimeällä lähteä töihin, pimeällä palata kotiin 5 pv viikossa. Olen hakenut vuoden töitä lähempää, ei onnaa. Talo oli myynnissä 2,5 vuotta sitten, ei saatu myytyä. Viihdyn kuitenkin täällä, eikä talon myynti ole pakollista. Masentaa, väsyttää ja suututtaa! Olen miettinyt irtisanoutumista töistä.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuorin on vasta 2 v niin miten ois ihan hoitovapaalle jääminen ainakin kesään asti. Jäisi pois sekä matkakulut sekä hoitomaksut. Et varmaan ehtisi mökkiytymäänkään, jos tiedät että kotonaoloaika on rajattu.

Säästää voi kotona ollessaan mm ruuissa, on aikaa laittaa, miettiä ja " venyttää" ruokalajeja.

Joo, ei käy. Hoitorahasta jäi käteen noin 300€ kuussa. Täällä ei ole kunnan puolesta hoitolisää, joten kelan hoitotuki ja mahdollinen lisä ovat ainoat. Olin viime kevääseen asti hoitovapaalla, joten tiedän, miten paljon verojen jälkeen jää. Työttömyyskorvaukset on moninkertaiset.

-ap

Vierailija
42/75 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas ihan puhki, vaikka työviikko juuri alkoi. Heräsin aamulla jo klo 4.30, iski stressiä tulevasta työpäivästä ja onko liukasta ja pimeää ajella. Harmitti, kun olisin voinut nukkua tunnin kauemmin.Tulin kotiin 10 min. sitten ja lämmittelen ruuaksi eilistä keittoa liedellä. Onneksi ke on vp.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Jää ennemmin saikulle ja saat täyttä palkkaa.

Tuskin kovin pitkälle kantava keino tämä?

Jos taloudellisesti on mahdollista, yritä neuvotella tuota 80% työaikaa? Tai mahdollisuutta tehdä töitä joskus etänä, mikäli työsi kannalta mahdollista?

Ei lyhennettyä työaikaa tarvitse neuvotella. Ap:n nuorin 2v eli hänellä on halutessaan lakisääteinen oikeus lyhennettyyn työaikaan.

Vierailija
44/75 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättäydyt työttömäksi, voi olla että saat ollakin. Peruspäivärahalla ei paljoa juhlita

Vierailija
45/75 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus. En tiedä ketään pääkaupunkiseudulta jonka päivät olisi lyhyempiä. Työmatkan nyt vain vievät aikaa ja on yleistä, että lapset viedään päiväkotiin jopa 6.15-7.00 ja noudetaan 16-17.30. Aika harva on niin etuoikeutettu, että selviäisi lyhyemmillä päivillä.

Vierailija
46/75 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaha, maalle muutto taitaakin jäädä haaveeksi. Olen nyt jo ihan poikki puolen tunnin työmatkasta, saatika että pitäisi ajella johonkin sadan km päähän töihin ja takaisin ja herätä kello 5.

Ei ihme että maalta saa halvalla asuntoja. Elämisen laatu, en tiedä onko se sitten hyvää, jos työ alkaa käydä vain raskaammaksi ja raskaammaksi.

Vierailija
47/75 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo aloitus. En tiedä ketään pääkaupunkiseudulta jonka päivät olisi lyhyempiä. Työmatkan nyt vain vievät aikaa ja on yleistä, että lapset viedään päiväkotiin jopa 6.15-7.00 ja noudetaan 16-17.30. Aika harva on niin etuoikeutettu, että selviäisi lyhyemmillä päivillä.

Ihan tosi? Meillä on päiväkoti 100 m päässä kotoa Myllypurossa ja hurautan töihin metrolla vartissa. Olen hoitsu, joten töitä on tarjolla. Nykyisessä työpaikassa ei taida kukaan kollegoista matkustaa töihin yli puolen tunnin matkaa!!! Lapsetkin haetaan ajoissa, jos aamuvuoro alkaa klo 7 tai 7.30 ja päättyy klo 14.30 tai 15.

Vierailija
48/75 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on se, että sulla on kuitenkin työpaikkaa.

Itse ole ammattikoulussa ja en edes voi löydä harjoittelupaikkaa... Mitä teen kun valmistun?!

Vierailija
49/75 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä on se, että sulla on kuitenkin työpaikkaa.

Itse ole ammattikoulussa ja en edes voi löydä harjoittelupaikkaa... Mitä teen kun valmistun?!

Opettelet suomen kieltä, niin hoitoalalle pääsee, on pulaa vanhusten hoitohenkilöstöstä.

Vierailija
50/75 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttömyyskorvausta saadessasi sitten tulee karenssi ja sen jälkeen sut lykätään koulutuksiin. Ja se työssäkäyntialue on oikeasti laaja. 50 km työmatkat on tosiaan ok, jopa lyhyt.

Vierailija
51/75 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/75 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttömyyskorvausta saadessasi sitten tulee karenssi ja sen jälkeen sut lykätään koulutuksiin. Ja se työssäkäyntialue on oikeasti laaja. 50 km työmatkat on tosiaan ok, jopa lyhyt.

Ehei, mulla on vuosia ollut tämä juttu, että bussi kulkee vain klo 7 ja 9 tästä ohi ja toiseen suuntaan klo 15 lähtee keskustasta viimeinen. Koskaan en oo päässy koulutuksiin tai saanu töitä, koska mulla ei oo autoa. Kun työnantaja kuulee, että viimeistään klo 15 pitää olla lähdössä keskustasta kotia kohti, ei ne olekaan halunneet tarjota töitä. Aika jännä.

Vierailija
53/75 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei, mulla on vuosia ollut tämä juttu, että bussi kulkee vain klo 7 ja 9 tästä ohi ja toiseen suuntaan klo 15 lähtee keskustasta viimeinen. Koskaan en oo päässy koulutuksiin tai saanu töitä, koska mulla ei oo autoa. Kun työnantaja kuulee, että viimeistään klo 15 pitää olla lähdössä keskustasta kotia kohti, ei ne olekaan halunneet tarjota töitä. Aika jännä.

Urbaanilegenda kertoo, että jokainen peräkylän mummo kutsutaan töihin vaikka väkisin. Eikö pidä muka paikkaansa?

Vierailija
54/75 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppiaisena saa levätä (ryypätä) paikallisesti. Nyt nauttikaa ennenkuin Sipilä muuttaa palkattomaksi koko loppiaisen!

Vierailija
55/75 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-eikö hoitovapaa ole sinua varten?

-onko pakko tehdä ruokaa itse? Osta jotain helppoa kaupasta tai laita mies tai 10-vuotias auttamaan. 10-vuotias pystyy jo ruokaa laittamaan    

Kyllä 10v on vielä lapsi,ei sillä voi ruokia teetättää. Ja sen työtä on koulu. Mies on aikuinen ihminen ja joutaa tekemään osan kotitöistä ennenmin kuin lapsi. 

Vierailija
56/75 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eikö hoitovapaa ole sinua varten?

-onko pakko tehdä ruokaa itse? Osta jotain helppoa kaupasta tai laita mies tai 10-vuotias auttamaan. 10-vuotias pystyy jo ruokaa laittamaan    

Kyllä 10v on vielä lapsi,ei sillä voi ruokia teetättää. Ja sen työtä on koulu. Mies on aikuinen ihminen ja joutaa tekemään osan kotitöistä ennenmin kuin lapsi. 

Miten helvetissä tää liittyy aiheeseen???? Siis joku on väsynyt, kun on rankka työ ja pitkät työmatkat, talvella pimeässä ajelee, ja työpäivistä tulee pitkiä ja puulämmitteinen talo maalla. Ja sitten tsadaa.. eräät saa päähänsä kinastella täällä, pitääkö 10-vuotiaan tai talon isännän, joka myös käy helvetin kaukana töissä ja työmatkoilla, laittaa sapuskat perheelle. Siis ihan oikeasti kun se ei ole pointti.

Vierailija
57/75 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi hankala elämäntilanne sulla ja perheelläsi. Yhteiskunta ei todellakaan ole tehty lapsiperheitä ajatellen. Tulee lapsillekin todella pitkät päivät.

Oletko käynyt tarkistamassa arvojasi? D-vitamiinin puute? Mitäs jos menisit lääkärille oikein kunnon perustarkastukseen? Tuon asteinen väsymys ei todellakaan ole hyväksyttävää.

Entä työviikon lyhennys? Yksi vapaa päivä viikolla voisi helpottaa.

Toivottavasti jostain löytyy apua ja ratkaisuja!

- kirjoitan tämän sillä varauksella että en ole kahlannut läpi kaikkia saamiasi vastauksia.

Vierailija
58/75 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Miksi miehesi ei voi hoitaa lasten päiväkotikuljetusta edes toiseen suuntaan?

- Jos olette kumpikin pois kotoa 6.30-17.30, onko 10-vuotiaanne noin pitkää päivää yksin kotona?

- Oletteko harkinneet ilmalämpöpumppua? Sujuisi talon lämmitys vähän jouhevammin, niin ei menisi siihen enää yhtään ylimääräistä aikaa ja energiaa.

Vierailija
59/75 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Miksi miehesi ei voi hoitaa lasten päiväkotikuljetusta edes toiseen suuntaan?

- Jos olette kumpikin pois kotoa 6.30-17.30, onko 10-vuotiaanne noin pitkää päivää yksin kotona?

- Oletteko harkinneet ilmalämpöpumppua? Sujuisi talon lämmitys vähän jouhevammin, niin ei menisi siihen enää yhtään ylimääräistä aikaa ja energiaa.

En ole ap, mutta jos miehellä 40 km työmatkat ja ap:llä 50 km, niin eihän ne välttämättä ole samassa taajamassa töissä. Ainakin meillä minä vien lapset päiväkotiin, koska päiväkoti on lähellä minun työpaikkaa. Jos ap:n mies tekee ma-to pidemmät työpäivät ja perjantaisin puolikkaan, niin oletettavasti ap on lyhyemmät päivät ma-to kuin miehensä. Meillä molemmat lähtee klo 6.30-6.45 ja palaa klo 17.15-17.30. Minä haen lapset päiväkodista matkalla. Tai meillä on itse asiassa nuorempi lapsi eri päiväkodissa kuin eskarilainen, joten käyn kahdessa päiväkodissa matkalla kotiin. Emme asu missään korvessa, vaan okt-alueella maaseudulla.

Vierailija
60/75 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta jos kuopus on vasta 2v niin mikset jäisi hoitovapaalle? Säästät työmatkakuluissa ja päivähoitomaksussa ja arki ei olisi niin hektistä. Lyhennetty työaika ei ehkä toimi noin pitkällät työmatkalla ellet sitten saa tehdä lyhyempää viikkoa (4pv) lyhyemmän päivän sijaan.