Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö yleensä pyykkipäiviä vai pesetkö sitä joka päivä?

Vierailija
03.01.2016 |

Väkisinkin tulee pestyä koneellinen silloin, toinen tällöin, mutta yleensä ottaen tykkään pitää pyykkipäiviä. Eli kone laulaa aamusta iltaan ja talvisin varaan pyykkituvan kuivaushuoneen, kesällä laitan ulos taloyhtiön narulle kuivumaan kaikki isot pyykit. Pikkarit ja sukat jää kotiin kuivaustelineelle.

Nytkin varasin kuivaushuoneen iltamyöhään asti!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina kun on vapaapäivä, mikäli pyykkiä on kertynyt tarpeeksi koneen täyttämiseen. Silloin pesen 1-2 koneellista per päivä. Meidän pyykkikone on niiiiin hidas pesemään että pitäisi olla koko päivä kotona että ehtisi pestä enemmän, onneksi ei tarvitsekaan.

Keskimäärin siis koneellinen viikossa menee pesuun 2 aikuisen taloudessa.

Vierailija
22/31 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en näe koko päivän kestävissä pyykkimaratoneissa mitään mieltä, mutta joistakin on ilmeisesti kiva olla passissa koko ajan. Itse koen jotenkin vanhanaikaiseksi, että yksi päivä viikosta uhrataan pyykkäämiseen. Ihan kuin oltaisiin entisaikojen kotiäitejä, jotka huivi päässä hankaavat vaatteita pyykkilautaa vasten joen varressa.

Eikö koneiden pitänyt helpottaa ihmisten elämistä?

Ei minun silti tarvitse päivittäin konetta pyörittää, mutta tämähän on seikka, joka riippuu perheen koosta. Jos olisi valittava, niin pesisin koneellisen päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen sitä mukaa kun pyykkiä tulee, koska en halua pyhittää vähää vapaa-aikaani pyykeille pyykkipäivän muodossa. Esim. aamulla koneeseen, töiden jälkeen siirrän kuivaajaan tai ulos narulle, illalla kaappiin. Jos on jo seuraava koneellinen odottamassa, lataan koneen aamua varten. Joka vaiheeseen menee vain pari minuuttia ja tuntuu että pyykinpesu menee ihan sivussa. 

Meillä on ihan tarkoituksella vähän vaatteita, petivaatteita vain 2 settiä kullekin, jne. niin senkään takia ei tule houkutusta kerätä pyykkivuoria.

Vierailija
24/31 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkipäivä 2 kertaa kuukaudessa

Vierailija
25/31 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen pyykkiä yhtenä päivänä n. kahden tai kolmen viikon välein. Pesen sitten pyykkipäivänä sitä pyykkiä koko päivän koska kyllähän tuossa ajassa jo kertyy lakanoita, pyyhkeitä, alusvaatteitteita. Pidän tuosta tavasta enemmän kuin siitä että joka päivä tai monta kertaa viikossa olisi kone pyörimässä ja jatkuvasti pyykkiä narulla.

Kuinka paljon sinulla on esiin alushousuja? Vaihdan housut 2-3 kertaa päivässä, olisi inhottavaa laittaa sellaisia määriä kuivumaan.

Hahaa aika paljon :D sukat ja alushousut vaihdan päivittäin joten kyllä niitä aikamoinen määrä on. Minulla on myös paljon pyyhkeitä ja lakanoita koska vaihdan ne kerran viikossa enkä tosiaan samantien heitä niitä koneeseen.

26/31 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en näe koko päivän kestävissä pyykkimaratoneissa mitään mieltä, mutta joistakin on ilmeisesti kiva olla passissa koko ajan. Itse koen jotenkin vanhanaikaiseksi, että yksi päivä viikosta uhrataan pyykkäämiseen. Ihan kuin oltaisiin entisaikojen kotiäitejä, jotka huivi päässä hankaavat vaatteita pyykkilautaa vasten joen varressa.

Eikö koneiden pitänyt helpottaa ihmisten elämistä?

Ei minun silti tarvitse päivittäin konetta pyörittää, mutta tämähän on seikka, joka riippuu perheen koosta. Jos olisi valittava, niin pesisin koneellisen päivässä.

Ei "pyykkipäivä" tarkoita että koko päivä käytetään passissa oloon ja pyykin pesuun.Itse en voisi mitenkään pyykätä joka päivä,koska muutkin asukkaat tarvitsevat pesutupaa.Siispä minulla on kaksi kertaa viikossa "pyykkipäivä".Silloin pesen muutaman koneellisen pyykkiä,sen ajan mitä pyykeillä kestää pyöriä voi tehdä mitä vaan,ei niitä pyykkejä tarvitse vahtia.Tämä vie maksimissaan kolme tuntia päivästäni.Kumma ajatus,että pyykkipäivä olisi päivä jolloin ainoastaan pyykätään :D

Vierailija
27/31 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen parikertaa kuussa pyykkiä ison erän! Pidän pyykinpesusta paljon vanhalla pulsaattoripesukoneella! Minä tykään pyykinpesusta pulsaattorikoneella nykyisinkin! Vaikka onkin ekä marattooni mutta nautin silti siitä!

Vierailija
28/31 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuivaava pesukone, jossa on määräautomatiikka ja 15 min. pikapesu. Pesen vähintään yhden pikapesun verran päivässä ja kuivaan samalla. Kolmihenkinen perhe.  Lisäksi on kuivauskaappi, johon laitan jos pesen koko koneellisen tai useamman niin kuin joskus liina- ja petivaatteita pestessä pitää tehdä.

Vierailija
29/31 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesulassa käydessä pyykkipäivän tuntu.  Maanantaisin tuntuu luontevalta.  Yleensä en jyystä kuin kerran.

Vierailija
30/31 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksihenkisessä taloudessamme tulee pyykkiä sen verran, että pesen tasan kaksi koneellista viikossa mutta eri päivinä että edelliset ehtii kuivua. Ei se nyt kauhea vaiva ole pistää pyykit koneeseen ja sitten se kumpi sattuu olemaan kotona ripustaa ne. Kuivuvat kylppärissä, suihkun takia joutuu välillä roudaamaan eteiseen sen pyykkitelineen mutta aika pieni ongelma sekin. Varmaan sitten kun on lapsia niin pidän pyykkipäiviä kun sitä sitten on enemmän sitä pyykkiä kait : )

Vierailija
31/31 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykkiä sitä mukaa kun kori täyttyy. Joskus pari kertaa viikossa jos samalla viikolla on pyykkikori täynnä ja vaihdan petivaatteet. Yksinasuvalla aikuisella sitä vaatepyykkiä ei kovin paljon kerralla tule ja vajaita koneellisia en tykkää pestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän