Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni katsoo nykyään kellonaikaa rannekellosta?

Vierailija
03.01.2016 |

Tuli vaan mieleen, että ei se kovin yleistä taida olla... Itselläni ei ollut rannekelloa edes silloin ennen kännykkäaikaa (katsoin kellonajan seinäkelloista), ja esim. työpaikalla ei taida kenelläkään olla tätä nykyä kelloa kädessä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
2/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snobi poikani. Opintolaina meni parin tonnin aikarautaan.... 

Vähän ihmettelen, kun perheenä olemme olleet hyvinkin immaterialisteja ja korostaneet muita arvoja. 

Vierailija
4/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson. Meillä ei töissä ole seinäkelloa eikä oman puhelimen jatkuvaa räpläämistä työaikana katsota hyvällä.

Vierailija
5/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vuosiin tullut käytettyä. Ainoa tilanne, missa rannekelloa olen kaivanut, on lentokone, mutta nyt kun muuttui ne säännöt, että kännykkä saa olla lentokonetilassa auki koko lennon ajan, niin ei ole enää tuotakaan ongelmaa.

Vierailija
6/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

Vierailija
7/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Vierailija
8/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja suurin osa läheisistäni. Toisille kello on statusjuttu, mutta toisille ihan vain käytännöllisempi kuin kaivaa kännykkä laukusta tai taskusta. Mä unohdin eilen laittaa kellon käteen ja voi piru, että oli turhauttavaa pakkasessa ottaa hanska pois ja alkaa kaiveleen kännykkää takintaskusta.

Vierailija
9/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kätevämpää on katsoa rannekellosta, kun ei erikseen tarvitse kaivaa puhelinta esiin ja laittaa näyttöä päälle.

Vierailija
10/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson, ja usein kahdesti peräkkäin, koska ensimmäisellä vilkaisulla kellonaika ei jää mieleen. Tykkään rannekellostani tosi paljon, siinä on samanlainen kellotaulu kuin sveitsiläisillä rautatieasemilla. Myös tyttärellä ja miehellä on samantyyppiset kellot, ollaan hurahdettu niihin koko perhe. Oma kelloni täytti syksyllä jo 10 vuotta ja on toiminut loistavasti, mitä nyt paristo pitää parin vuoden välein vaihtaa. 

Mieheni kellossa on sellainen mekanismi, että sekuntiviisari menee ympäri 58 sekunnissa ja pysähtyy sitten kahdeksi sekunniksi. Tuon jälkeen minuuttiviisari nytkähtää ja sekuntiviisari lähtee taas liikkeelle. Minusta tuo on niiiiiin kiva, siitä tulee kunnon juna-asemafiilis :-) Joskus jään katsomaan miehen kelloa vain nähdäkseni, kun minuutti vaihtuu <3

Vierailija
11/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne bloggarit, joilla on danielvellinktonin aikarauta kädessä

Vierailija
12/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. On paljon helpompaa katsoa aika rannekellosta, kuin mennä hakemaan kännykkä tai kaivaa se kassista tai taskusta. 

Vierailija
13/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rannekello edelleen käytössä. Sain sen vuonna 1999 rippilahjaksi.

Vierailija
14/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, kello on jo osa minua ja alaston olo, jos ei mukana. Lisäksi toimii ilman pattereita, toisin kuin joku kännykkä.

M42

Vierailija
15/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa armeijan harmaissa olevista. Siellä ei kännykkää kaiveta esille tuosta vain, mutta rannekellot on sallittu.

Vierailija
16/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kätevää, kun ei tarvitse miettiä, mistä lähin kello löytyisi (ja edistääkö se vai jätättääkö se mahdollisesti), vaan nostaa vain hihaa. Ja enpä tiedä, mitä haittaakaan siitä on, että kello on kädessä, kun ei siihen edes kiinnitä huomiota muulloin kuin silloin kun sitä katsoo.

Vierailija
17/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. On paljon helpompaa katsoa aika rannekellosta, kuin mennä hakemaan kännykkä tai kaivaa se kassista tai taskusta. 

Moni ei joudu hakemaan tai kaivamaan kännykkää esiin, kun se on kädessä 24/7/365.

Vierailija
18/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut jälleen käyttämään jonkin verran rannekelloa. Aikaisemmin kellon käyttö loppui 1997 kun sain ensimmäisen käänykän.

Pari vuotta sitten kävi muutaman kerran niin että puhelimen sammumisen jälkeen se ei menyt oikeaan aikaan tai oikeaan aikavyöhykkeeseen, eikä ole kiva olla ulkomailla matkustamassa kun ei ole varma mitä kello on.

Rannekelloni pysyy siinä ajassa mihin sen laitan, eikä vaihda itse aikaa.

Vierailija
19/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei joudu hakemaan tai kaivamaan kännykkää esiin, kun se on kädessä 24/7/365.

Nuorilla naisillahan on puhelin koko ajan kädessä niin että näyttö on näkökentässä. Eivät voisi käyttää kelloa, koska kelloa katsoessa joutuisi kääntämään rannetta niin että puhelimen näyttö käy piilossa.

Vierailija
20/24 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän rannekelloa, mutta olen kyllä huomannut, kuten aloittaja, että harva nykyään käyttää. Itseni lisäksi lähipiiristä tulee mieleen vain yksi toinen henkilö, joka käyttää rannekelloa. Ja hänkin on 81-vuotias...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi