Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä havaitsit/ymmärsit, kun olit päässyt tupakasta eroon?

Vierailija
02.01.2016 |

Tuttuni kuoli eilen keuhkosyöpään.
Itsekin olen tupakoinut jonkinverran tähän päälle kolmeenkymmeneen vuoteeni.
Nyt loppuikin oma tupakointini,sen päätin.
Onko jotain havaintoja tai ajatuksia, joita ymmärtää vasta päästyään tupakasta.kysyisin entisiltä savuttelijoilta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun lopetit. Se tunne on kiva kun tajuaa ettei ole mistään riippuvainen.

Vierailija
2/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ainakin se, että se ihana autuas olo tupakan polton jälkeen on nykyisin ihan jatkuva normaali tila. Eli tupakointi aiheutti sen, että vieroitusoireet tekivät hermostuneeksi eikä voinut ajatella muuta kuin röökiä. Röökin jälkeen olo oli taivaallinen - eli se ihan normaali olotila ilman vieroitusoireita. Olen ollut yli 8 vuotta ilman ja ehdin polttaa 9 vuotta. N32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin myös uuden vuoden lupauksena. Ei tässä kahdessa päivässä ainakaan mikään vielä ole muuttunut. Lähes 10 v tuli sauhuteltua.

Vierailija
4/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn kahteen edelliseen ja se kun on tajunnut miten pahalle ennen haisi.

Vierailija
5/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä tilalle?

Olen ollut viikon polttamatta ja elämä tuntuu ihan merkityksettömältä ja tyhjältä. Ei minulla oikeastaan edes ole mitään syytä lopettaa. Rahan säästyminen ainoa :/

Vierailija
6/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko =Vierailija]Mutta mitä tilalle?

Olen ollut viikon polttamatta ja elämä tuntuu ihan merkityksettömältä ja tyhjältä. Ei minulla oikeastaan edes ole mitään syytä lopettaa. Rahan säästyminen ainoa :/

[/quote]

Oletko elänyt tupakalle? Viikko on lyhyt aika...

Vierailija
8/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään Pekka Puska kertoi telkkarissa, että tupakoitsijoista joka toinen kuolee tupakan aiheuttamaan sairauteen, tavallisesti keuhkosyöpään tai keuhkoahtaumatautiin. Mulle 50 prosenttia on liian iso sairastumisriski.

Vierailija
9/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että olin tullut huijatuksi, minut oli markkinat saaneet imemään keuhkoihin savua ja vielä maksamaan siitä. Ihan hullua touhua. Pistänpäs takan päälle ja pellin kiinni ja imaisen kunnon savut, yhtä järjetöntä on tupakan poltto.

Saman huomasin kun lopetin kosmetiikan ostamisen, vuosia minua huijattiin ostamaan mustapäitä poistavaa geeliä, selluliitti geeliä, ryppyvoidetta, virkistävää voidetta, yövoidetta, kosteuttavaa voidetta, arpia poistavaa voidetta, hiuksia suojaavaa ainetta, hiuksia korjaavaa ainetta, hiuksista kiiltävät ainetta, tuuheuttavaa, suoristavaa, sähköistymätöntä....ihan turhia aineita ja tämänkin ymmärtämiseen meni monta vuotta.

Lukekaa tuoteseloste ja miettikää voiko tämän tuotteen sisältö todella aiheuttaa väitettyä tulosta, ei voi.

Vierailija
10/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä tilalle?

Tuttu tunne siltä ajalta kun lopetin. Ainut syy oli että parhaimmassa tapauksessa eläisin kauemmin.

En olisi päässyyt tupakasta jos olisi ollut jotenkin ehdollinen tuo lopetus. Päätin että en enää koskaan polta. Tämmöinen päätös kumma kyllä helpottaa oloa. Ei ole enää sitä houkutusta ja himoa joka tulee siitä kun miettii tuota että miten kauan on polttamatta. Semmoinen lupaus että voi kumminkin polttaa syö aika lailla, ja lisää lopettamisen tuskaa.

Mulla men pari vuotta huonosti. Lopetin alkukesästä ja koko kesä pilalle. Oli järkytys tosiaankin tuo lopetus siinä mielessä että elämä oli pyörinyt täysin tupakan ympärillä ja olo oli ihan tyhjä.

Vierailija
11/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan tajunnu kuinka pahalta se haisee ja kuinka paljon se maksaa. Kanssa olotila on yleisesti parempi, ku ei tarvitseenää polttaa rentoutuakseen. Kuinka se kaikki limaisuus ja nuhaisuus ja yskiminen johtu vaan tupakasta. Ihan kokonaisuutena musta tuntuu että elämän taso nousi ku sain sen lopetettua. 

Vierailija
12/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaitsin miten järkyttävän riippuvainen olin niistä tietyistä rutiineista joita tupakointiin liittyy. Työpaikan kahvitauot ja niiden päättymiset olivat vaikeimpia hetkiä. Nyt, kahdeksan vuoden tupakoimattomuuden jälkeen, ymmärrän että olen lopullisesti päässyt irti tuosta voimakkaasti koukuttavasta huumeesta.

Vierailija
13/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes seitsemän vuotta ilman tupakkaa. Henki kulkee paremmin, mutta hajutkin ovat voimakkaampia, niin hyvät kuin pahatkin.

Vierailija
14/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tupakoitsijat ei ymmärrä et henki haisee paskal viel monta päivää röökinpolton jälkeen.Ei se oo se pelkkä savu ku haisee jonku aikaa tupakkakopista saavuttua.

Vierailija
15/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyy rahat ja terveys. Olo alkoikin olla pahuksen tukkoinen. Hajuaisti on palautunut normaaliksi. Pääsin eroon sähkötupakalla, jossa ei ollut nikotiinia ollenkaan.

Vierailija
16/19 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä tilalle?

On siihen muitakin syitä, mutta niitä tupakoijat eivät yleensä tiedosta. Yksi tärkeimmistä on se, ettei kanssaihmisten tarvitse enää missään oloissa altistua savun hajulle läheisyydessäsi eikä henkesi haise tupakalle. Nuo tulivat ensin mieleen.

Tupakka buustaa dopamiinia. Sitä pitää sun nyt yrittää hankkia jostain muualta. 

Vierailija
17/19 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt kysymystä.

Vierailija
18/19 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen että elämä on tylsää ja masentavaa. 

Kaikki nautinnot ovat haitallisia. 

Vierailija
19/19 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus voi kuulua asiaan, onhan se kun parhaan kaverin menettäisi. Mutta tupakan ollessa sun kaverisi, se kusettaa sua koko ajan, salaa kähveltää sulta monta euroa päivässä samalla vieden terveytesi, hitaasti mutta varmasti. Lisäksi salaa suihkuttelee päällesi pahanhajuista hajuvettä mitä et itse huomaa. Myrkkyjäkin se sulle antaa, mutta niin pienen annoksen kerrallaan ettet sitä heti huomaa. 40 vuoden päästä kun olet kuoleman kielissä keuhkosyövän runtelemana, se nauraa sulle paskaisesti siirtyen seuraavan uhrin kimppuun. Olipa kiva kaveri. Tarttetko sitä oikeasti? Et.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi