Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?

Vierailija
02.01.2016 |

Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)

Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D

Kommentit (3002)

Vierailija
161/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi tapa, jonka toin lapsuudenkodista mukanani. Kun kakku oli uunissa, niin piti olla ihan hiljaa ettei se olisi lätsähtänyt. Siis oikeasti kuiskittiin ja hiivittiin varpaillaan.

Mun mielestä se on oikeastaan aika hauska juttu. Siihen synttärikakkuun tulee lisää vaikuttavuutta, kun sitä pitää paistaessa varjella. Ja saahan siinä myös vartin verran ihanaa hiljaisuutta taloon.

Suorastaan herttaista :D

Tähän sopii jatkoksi yksi lapsuusmuistoni mummolasta. Muistelen mummon sanoneen, ettei ukkosen ilmalla saa vatkata kermavaahtoa. Ei kuulemma vatkaannu. Mummo oli kyllä ihan täysjärkinen, joten liekö vitsillä heittänyt? :D

Minulle mummo opetti , ettei ukkosella kannata tehdä viiliä ,se ei onnistu.

Mummo oli ihan oikeassa. Tosin ei ukkosen vuoksi vaan ilmanpaineen.

Vierailija
162/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä letut syödään suoraan pannuilta tulleina, kun niiden idea on minun mielestäni se rapea reuna. Siitä ei ole jälkeäkään, jos letut ovat muhineet pinossa 25-30 min...

No meillä tehdään amerikkalisia panukakkuja eikä lettuja, niissä nyt ei ole rapeita reunoja, hyvin pysyvät lämpiminä uunissa kunnes kaikki on paistettu. Ja ovat pyhäruokaa eikä mitään mökkisaunan jälkeisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin teini ja asuin vielä vanhempien kanssa, suihkussa ei saanut käydä joka päivä, ettei vettä mene liikaa. Meillä saa käydä suihkussa vaikka kolme kertaa päivässä, jäi kyllä niin kauheat traumat tuosta asiasta.

Meillä ei saanut pestä vaatteita eikä käydä suihkussa, että ei kulu vettä ja sähköä. Isäni otti laman hieman liian tosissaan vaikka molemmilla vanhemmilla oli töitä kuten ennenkin.

Vierailija
164/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä tehdään amerikkalisia panukakkuja eikä lettuja, niissä nyt ei ole rapeita reunoja, hyvin pysyvät lämpiminä uunissa kunnes kaikki on paistettu. Ja ovat pyhäruokaa eikä mitään mökkisaunan jälkeisiä. 

Pyhäruoka=hienostunut gurmee

Mökkisaunan jälkeinen ruoka=wt-sapuska

Vierailija
165/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden kaverin perheessä pyykit pestiin vain kerran kuukaudessa. Voitte kuvitella miten noloa se oli vähävaatteiselle teini-ikäiselle. Ja se ummehtuneiden vaatteiden haju...

Miksei kaverisi pessyt niitä itse?

Hänen äitinsä ei antanut lasten käyttää pesukonetta ja jos kaveri yritti pestä vaikka jotain paitaa lavuaarissa, niin äiti ei suostunut pesemään sitä pyykkikoneessa seuraavalla kerralla. En tiedä mistä se nainen edes muisti tuollaiset asiat, suoraan sanottuna hän oli vähän omituinen tapaus... sääliksi kävi kaveria.

meidän perheessä oli noin myös, yritettiin aina siskon kanssa pestä vaatteita suihkussa tai vessan lavuaarissa kun vanhemmat oli töissä ja kuivattiin ne hiustenkuivaajalla. Sitten kun äiti joskus vaivautui pesemään pyykkiä niin tuli hirveät valitukset siitä miten ne vaatteethan on ihan puhtaita, ihan turhaan pestään niitä, kyllä ne menee vielä viikon... huoh.

Vierailija
166/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omasta tuttavapiiristä tule mitään mieleen, mutta jossain vastaavassa ketjussa joskus joku kertoi perheestä, jossa takapihalle ei saanut talvella astua, ettei lumi mene ruman näköiseksi.

Äitini pitää kiinni tästä säännöstä edelleenkin. Ei tosin haittaa minua enää.

Vierailija
167/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hemmetti kun rupes tekee lettuja mieli!! Enää vkl ei ehdi paistaan... Pitänee tehä maanantaina kun on vapaata.

Vierailija
168/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kakunpaisto asia on totta. Meille talouskoulussa opetettiin, ettei paistumaan laitettua kakkua saa täristää eikä uuninluukkua saa avata paiston aikana. Syy oli se, että munavaahtoon vispauksen aikana sitoutuneet ilmakuplat tekevät kakun kuohkeaksi. Ne "karkaavat", jos paistuvaa kakkua täryyttää. Totta tai ei, niin minäkin "varjelen" paistuvaa kakkua.

Vierailija
169/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kotona saanut pitää jalkoja sohvalla. Sohva oli istumista varten ja istuminen on sitä, että jalat on suorana ja jalkaterät osoittavat lattiaan. Sohvalla makoilu oli ehdottomasti kielletty.

Vierailija
170/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mun tekee mieli lettuja.

🍝😋😚😊

Vierailija
171/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sellainen sääntö, että lettuja ei syödä ennen kuin kaikki on paistettu. Paistajana mua ärsyttää, jos se lettupino ei kasva vaan siitä tullaan hakemaan sitä mukaa kun valmistuu :)

Meillä on sama sääntö. Lähinnä siksi, että mua ärsyttää muutenkin kaikenlainen närppiminen ja lapset härnää tahallaan toisiaan, että mullapa on, kun joku aina vie sen ainoan siitä lautaselta. Lisäksi mä tykkään, että istutaan yhdessä alas syömään niitä, mikään ei oo tympeämpää kuin kokata jotain ja kaikki muut syö sillä aikaa ja itse sit syö yksin kun muut on jo menneet omiin hommiinsa.

Vierailija
172/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun lapset ei saa harrastaa mitään lajia, jossa treenit useammin kuin kerran viikossa. Lapset 8- ja 10-vuotiaat. Kaikki joukkuelajit on ollu pakko tästä syystä lopettaa.

Vierailija
173/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sellainen sääntö, että lettuja ei syödä ennen kuin kaikki on paistettu. Paistajana mua ärsyttää, jos se lettupino ei kasva vaan siitä tullaan hakemaan sitä mukaa kun valmistuu :)

Meillä on sama sääntö. Lähinnä siksi, että mua ärsyttää muutenkin kaikenlainen närppiminen ja lapset härnää tahallaan toisiaan, että mullapa on, kun joku aina vie sen ainoan siitä lautaselta. Lisäksi mä tykkään, että istutaan yhdessä alas syömään niitä, mikään ei oo tympeämpää kuin kokata jotain ja kaikki muut syö sillä aikaa ja itse sit syö yksin kun muut on jo menneet omiin hommiinsa.

Sama. Ainoastaan siinä tapauksessa, että paistaminen itsessään on ajanvietettä ja paistajaa vaihdetaan usein, syöminen samaan aikaan siinä paistopaikalla on ihan ok.

Vierailija
174/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on kieltänyt harrastamasta avioliiton ulkopuolisia suhteita :(

Vierailija
175/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaan kaverin äidillä oli kumma sääntö, en tiedä onko enää: lemmikille ei saanut antaa ihmisen nimeä. En viittinyt sanoa, että meidän koiralla on ihmisen nimi, samoin sen aikaisilla kissoilla oli ihmisten nimet, toisella jopa sama nimi kuin parhaan kaverini isoveljellä :D

Kun olin lapsi, meidän naapurin mies antoi koiralleen saman nimen, kuin meidän äidillä on. Nyt jälkikäteen ajatellen tuo oli todella törkeää. Mitä muuta se voi olla, kuin tahallista loukkaamista, kun maailmassa kuitenkin riittäisi niitä ihmistenkin nimiä vaikka kuinka, jos semmoisen haluaa koiralleen antaa :O Äiti on maailman ystävällisin ihminen, joten oliko tuo mies sitten ärsyyntynyt meidän isään, tiedä häntä, mutta ei olisi silti tarvinnut antaa äidin nimeä sille koiralle.

Sä varmaan nyt järkytyt, kun mulla on sama nimi kuin mun äidin koiralla joka kuoli vuosi ennen kuin synnyin. En oo jaksanut loukkaantua siitä, että mut on nimetty samalla nimellä (Milla).

Vierailija
176/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ainoastaan siinä tapauksessa, että paistaminen itsessään on ajanvietettä ja paistajaa vaihdetaan usein, syöminen samaan aikaan siinä paistopaikalla on ihan ok.

Mulle se paistaminen on pakollinen paha, lätyt on hyviä mutta niiden tekemistä koitan välttää viimeiseen asti. Välillä taivun lasten pyynnöistä.

Vierailija
177/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en saanut kotona esim. laittaa vessan ovea lukkoon, 3 pienempää sisarusta saivat. Oli ihana kun p*skalla istuessa jokainen kävi vuorollaan avaamassa oven et "oho ai sä olitki siel" -.- Sisaruksille myös jaettiin ruokapöydässä akuankat jota saivat lukea mut mulle huudettiin jos vilkasinkin lehtiin päin ku syödessä lukeminen on kuulemma ruma tapa xD 8. luokalle saakka piti laittaa kumisaappaat sadepäivänä, ikinä ei mutsi kuskannu kouluun mut sit ku piti varmistaa et meen ne saappaat jalas koulun pihal saakka ni sillo hän vaivautu autol heittämään xP kurahousut ja -takki piti olla 6-luokal saakka samaa aikaa ku nuoremmat meni kouluu mite lystäsivät...

Miksi?

Kuulemma jotta opin ettei täs maailmas saa aina mitä haluaa, ja että sit saa ite päättää ku on 18. No nyt jo 20v ja vieläki tuntuu ettei käteen jääny muuta ku katkeruus, onneks muutti ny ulkomail mukuloittes kans ni en vahingossakaa tuu siihe törmäämään enää.

Vierailija
178/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen, jossa papan pikku prinsessariiviö (opettajankin kauhu kuulemani mukaan) joutuu "tekosistaan" tyhjentämään/täyttämään tiskikoneen ja mamsellin tilillä olevat rahat muutetaan osakkeiksi. Rikkaat osaa :D!

Millaisen tulevaisuuden järkkää äiti tyttärelleen rankaisemalla (kaikille kuuluvilla) kotitöillä? huh huh, puistattaa ihan...mutta koko perhe on muutenkin olevinaan kuin brittihovissa, mitään eivät halua tehdä kotona, piiat ja siivoojat on palkattu, mutta sekään ei riitä...

En tajua tästä sepostuksesta mitään, voisiko joku tulkata? 

Vierailija
179/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja veljeni emme saaneet syödä kavereillamme muuta kuin yökylässä. Se olikin sitten aika inhottavaa, kun 11-19 välillä piti olla kokonaan syömättä, kun heti koulun jälkeen meni kaverille ja vasta illalla pääsi kotiin, kun äiti pääsi töistä. Eväisiin emme saaneet rahaa ja aikaisemmin emme päässeet kaverilta kotiin, koska asuimme melkein 20 km päässä muista.

Vierailija
180/3002 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen, jossa papan pikku prinsessariiviö (opettajankin kauhu kuulemani mukaan) joutuu "tekosistaan" tyhjentämään/täyttämään tiskikoneen ja mamsellin tilillä olevat rahat muutetaan osakkeiksi. Rikkaat osaa :D!

Millaisen tulevaisuuden järkkää äiti tyttärelleen rankaisemalla (kaikille kuuluvilla) kotitöillä? huh huh, puistattaa ihan...mutta koko perhe on muutenkin olevinaan kuin brittihovissa, mitään eivät halua tehdä kotona, piiat ja siivoojat on palkattu, mutta sekään ei riitä...

En tajua tästä sepostuksesta mitään, voisiko joku tulkata? 

Joku rankaisee vapaan kasvatuksen tulosta tiskikoneen tyhjennyksellä ja vie skidin tililtä rahat tai jtn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme