Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?

Vierailija
02.01.2016 |

Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)

Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D

Kommentit (3002)

Vierailija
2881/3002 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun siskoni jäi teininä kiinni juomisesta, vanhempani juottivat hänelle raakaa viinaa suoraan pullosta. Sisko oksensi samalla kun äiti piti kiinni ja isä kaatoi koskenkorvaa pullosta. Oli toimiva menetelmä ja samaa aion käyttää omiin lapsiini.

Haluat siis syytteen pahoinpitelystä?

Mitenköhän sellaisen saan? Ajatteletko että lapseni ilmiantaa minut tuollaisen jälkeen? Oletko kuullut kunnioituksesta ikinä pelle?

Tuletko sitten palstalle itkemään kun lapset ei pidä yhteyttä eikä tule edes jouluisin käymään :D Toivottavasti sulla ei ole oikeasti lapsia, provo-pirjo.

Vierailija
2882/3002 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltapalan jälkeen pitää olla 30 min tauko ennen hampaidenpesua, koska muuten siitä pesusta on enemmän haittaa 🤔 Päiväkoti-ikäisestä lapsesta kyse. Mun mielestä joissain asioissa voi vähän joustaa joskus eikä nostaa meteliä tuollaisesta.

Siitä pesustahan voisikin olla haittaa. Tietoa löytyy tarpeeksi. Onhan se nyt tärkeää aloittaa hyvä hampaiden hoito jo lapsena. Vai eikö sinusta ole?

Hyvä hammashoito on tärkeää, mutta jos nyt joskus on kulunut 20 min iltapalan syömisestä niin ei ne hampaat siitä pilaannu. Enemmän tulee paha mieli siitä huudosta mikä siitä voi tulla kun puoliso valittaa asiasta. Tämän siis olen huomannut sivusta.

Mutta sinun iltasi tietenkin pilalla jos joutuisit odottamaan sen vaivaisen 10 min lisää? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2883/3002 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen äiti valitsi vielä 19-v lukiolais teinille vaatteet aamulla ja hallinnoi kaikkea hänen (kesätöistä tienattujen) rahojen käyttöä. Voitte hyvin arvata kuinka omatoiminen ja itsenäinen aikuinen hänestä tulikaan myöhemmin.

Miehen sisko on juuri tällainen. Määräsi lapsensa opiskelupaikan, kesätyöpaikat, sosiaaliset suhteet ym. Vahtii rahankäyttöä haukkana. Kyseessä 24 vuotias nuori.

Vierailija
2884/3002 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltapalan jälkeen pitää olla 30 min tauko ennen hampaidenpesua, koska muuten siitä pesusta on enemmän haittaa 🤔 Päiväkoti-ikäisestä lapsesta kyse. Mun mielestä joissain asioissa voi vähän joustaa joskus eikä nostaa meteliä tuollaisesta.

No onhan se hyvä jo taaperosta oppia ettei niitä hampaita tule pestä syömisen jälkeen. Ja aamulla ehdottomasti ennen syömistä.

Mä olen 45 vuotta pessyt hampaani joka aamu aamupalan jälkeen, ja jokseenkin joka ilta heti iltapalan jälkeen. Täysin terveet ja hyvät hampaat on.

Vierailija
2885/3002 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.

Bideellä huuhtelen takapuolen. Tarvitaanko edes vessapaperia?

Vierailija
2886/3002 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui joskus -80 luvulla. Tuttavapariskunnan lasten vaipanvaihdot, jotka vaihdettiin kellon mukaan, jos juuri vaihdettu ei vaihdettu vaikka paskat olis vaipoissa, erään kerran oli toisen pariskunnan luona hoidossa, lapsi raukka haisi niin kuselle, että koppasin lapsen kainaloon ja vein suihkuun , onnellinen tyttö tuli suihkusta ja sain loppu kyläilyajan pitää lasta sylissä, johon sitten nukahti. Ja kaikilla 4 muulla lapsella samat rutiinit.

Vierailija
2887/3002 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan huoneeseen ei saanut viedä lasia/mukia tai pulloa, eli jos yöllä tuli jano piti nousta ylös ja laittaa valot päälle ja kävellä tyyliin kartanon päästä päähän keittiöön juomaan vettä.

Vierailija
2888/3002 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sellaisen perheen jossa perheenisä pyytelee lupia perheenäidiltä. Siis aikuinen mies kysyy puolisoltaan lupaa lähteä baariin, mökille kavereiden kanssa, ostaessaan itse ansaitsemilla rahoillansa moottoripyörän jne. Absurdia, mielenvikaista, naurettavaa ja täys lapanen koko ihminen.

Tuo nyt on taas parittomien uhoa ja kateutta. Tietenkin asioista pitää neuvotella, jos perheessä on muitakin velvoitteita kuin kaksi aikuista ihmistä. Harvalla on heittää tuosta vain rahat moottoripyörään ilman, että se vaikuttaa perheen talouteen. Silloin on lapanen, jos ei koskaan saa omaa aikaa.

Eikä ole.

Olen suhteessa ja lapsiakin eikä meillä kysellä lupia. On eri asia keskustella kun kysellä lupaa.

Ei kävisi mielessäkään kysyä toiselta lupaa johonkin omaan asiaani, olen silti ihan edelleen yksilö vaikka suhteessa.

Tossun alla on ja lujasti hän.

Asioista pitää neuvotella, jos ne koskevat muitakin. Kyse ei ole luvan pyytämisestä. Turhaa lapsellista machoilua on tuo, että teen suhteessakin, mitä haluan.

Mä luulen, että tässä on kyse aste-erosta, jota ei näin kirjoitettuna huomaa. Itse kysyn aina omista menoistani mieheltä, että "käykö että menen pe ulos kavereiden kanssa", eikä kumpikaan oleta, että mies voisi vain ilmoittaa huvikseen, että ei käy, vaan kertoo, jos on joku lasten meno, hänen aiemmin sovittu meno tai yhteinen juttu jota en satu muistamaan.

Juuri näin ja se ei ole luvan pyytämistä.

Vierailija
2889/3002 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreää siirtymää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin teini ja asuin vielä vanhempien kanssa, suihkussa ei saanut käydä joka päivä, ettei vettä mene liikaa. Meillä saa käydä suihkussa vaikka kolme kertaa päivässä, jäi kyllä niin kauheat traumat tuosta asiasta.

Mitähän traumoja siitä jää jos ei pääse suihkuun joka päivä. Maksaako Kela näiden traumojen hoidon? Urheilun jälkeen voi käydä pesulla, muuten ei joka päivä tarvitse käydä. Ja en itse eikä kukaan perheestäni haise pahalle tai ole muutenkaan likainen.

Teinin aineenvaihdunta on ihan erilaista mitä vanhoilla käävillä. Teinien pitää päästä suihkuun päivittäin.

Kyllä sen haistaa, jos teini ei peseydy päivittäin. Olen yläkoulun opettaja.

Mistä sä tiedät, vaikka joku kävisi päivittäin pesulla, mutta silti haisee tai jos joku peseytyisi harvemmin, mutta ei haise yhtään. Tuskin kysyt päivittäin oppilaisesi suihkukäynneistä ja haistelet samalla.

Äläpä saivartele. Tiedät täsmälleen, mitä tarkoitan. Kyllä sen huomaa. Vaikka olisi kuinka poikkeuksellinen aineenvaihdunta. Jos peseytyy ja laittaa puhtaat vaatteet, haisee vähemmän epämiellyttävälle kuin tyyppi, joka ei peseydy eikä vaihda vaatteita.

Vierailija
2890/3002 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkien riisuminen lapsiperheen eteisessä,se on oikeasti outo tapa,enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi niin pitää tehdä?sitten kävelet niillä hiekkaisilla ja sotkuisilla lattioilla sukkasillasi ja sotket sukkasi.

Yleensä niillä on joku lemmikki vielä lisäksi ja sen jätöksiin sitten isket varpaasi.

Ymmärtäisin jos edes siivoaisivat, mutta aika harvassa ne siistit lapsiperheet kyllä on.

Vierailija
2891/3002 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kummastelin sitä et kun meillä on ovessa lappu et käyttäkää kumisaappaita ja sitten tullaan sisälle sukkasiltaan ja levitetään kaikkea hikeä ja muuta töhnää niillä sukilla ympäriinsä. Ihme hyypiöitä.

Vierailija
2892/3002 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin teini ja asuin vielä vanhempien kanssa, suihkussa ei saanut käydä joka päivä, ettei vettä mene liikaa. Meillä saa käydä suihkussa vaikka kolme kertaa päivässä, jäi kyllä niin kauheat traumat tuosta asiasta.

Kuvitella, että jollakin on muka niin tiukkaa, että joutuu vedestäkin säästämään. Jäähän siitä traumoja, jep.

Hah. Kun kerrostaloon tuli huoneistokohtaiset vesimittarit, selvisi, että jotkut käyttävät sata kertaa enemmän vettä, kuin toiset. Ei se vesi ilmaista ole. Yleensä omakotitalossa asuvat tajuavat tämän.

Tuo on outoa, ettei enää osata peseytyä ilman suihkua jne. Mun lapsuudessa oli vielä ihan yleistä, että kannettiin vedet sisään ja ulos asuntoon ämpärillä.

Lääkärit kielsivät, ettei saa koko ajan suihkussa lotrata, kun se kuivaa ihoa ja sitten pitää rasvata ja rasvata. Niin muuttuu ajat ja suositukset.

Hah, olisi se näky kun meidän seitsemän-kerroksisesta talosta kannettaisi vettä ämpäreillä ulos ja sisään.

Vierailija
2893/3002 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun siskoni jäi teininä kiinni juomisesta, vanhempani juottivat hänelle raakaa viinaa suoraan pullosta. Sisko oksensi samalla kun äiti piti kiinni ja isä kaatoi koskenkorvaa pullosta. Oli toimiva menetelmä ja samaa aion käyttää omiin lapsiini.

Kirjoitit "oli toimiva menetelmä". Toimiva mihin? Lapsen kunnioitus vanhempiinsa loppui? Lapsi kuoli? Lapsi tappoi itsensä? Lapsi karkasi kotoa?

Vierailija
2894/3002 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää siirtymää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän traumoja siitä jää jos ei pääse suihkuun joka päivä. Maksaako Kela näiden traumojen hoidon? Urheilun jälkeen voi käydä pesulla, muuten ei joka päivä tarvitse käydä. Ja en itse eikä kukaan perheestäni haise pahalle tai ole muutenkaan likainen.

Olette vaan tottuneet hajuun.

Vierailija
2895/3002 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen äiti valitsi vielä 19-v lukiolais teinille vaatteet aamulla ja hallinnoi kaikkea hänen (kesätöistä tienattujen) rahojen käyttöä. Voitte hyvin arvata kuinka omatoiminen ja itsenäinen aikuinen hänestä tulikaan myöhemmin.

Miehen sisko on juuri tällainen. Määräsi lapsensa opiskelupaikan, kesätyöpaikat, sosiaaliset suhteet ym. Vahtii rahankäyttöä haukkana. Kyseessä 24 vuotias nuori.

Oletteko syyriasta ?

Vierailija
2896/3002 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sellaisen perheen jossa perheenisä pyytelee lupia perheenäidiltä. Siis aikuinen mies kysyy puolisoltaan lupaa lähteä baariin, mökille kavereiden kanssa, ostaessaan itse ansaitsemilla rahoillansa moottoripyörän jne. Absurdia, mielenvikaista, naurettavaa ja täys lapanen koko ihminen.

No on kyllä nimenomaan ja sananmukaisesti mies_oletettu_!

Ai kauhee!! 🤭

Vierailija
2897/3002 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa asui muutaman vuoden lapsiperhe, jossa oli samanikäisiä lapsia meidän lapsien kanssa. Lapsilla oli kauhean kova kuri. Vielä 10 vuotiaanakin omalta tai naapurien pihalta piti tulla sisälle viimeistään klo 19. Nukkumaan klo 20. Vanhin lapsista oli tällöin jo rippikoulussa ja samat säännöt koskivat häntäkin.

Lapset eivät ikinä saaneet tuoda vieraita heille kotiin. Sisälle ei saanut tulla kavereiden kanssa vaikka olisi satanut kaatamalla ja meillekään ei päässyt kun remppamies oli hommissa. Heidän pihaa ja järjestystä kotona suojeltiin jotenkin fanaattisesti ja naapurit olisivat välillä toivoneet vastavierailuita kun heidän lapset olivat joka ilta jossain muualla kylässä.

Remppamies kävi monta vuotta, niin että lapset joutuivat olemaan ulkona. Mikähän Rööri-Roope siellä äitiä rassasi?

Vierailija
2898/3002 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis syytteen pahoinpitelystä?

Mitenköhän sellaisen saan? Ajatteletko että lapseni ilmiantaa minut tuollaisen jälkeen? Oletko kuullut kunnioituksesta ikinä pelle?

Esim. siten, että lapsesi joutuu sairaalaan tai hänelle tapahtuu jotain vieläkin pahempaa.

Yksi kaverini joutui muuten kokemaan vanhemmiltaan tämän saman, mutta tupakan suhteen. Samat vanhemmat olivat kuitenkin samaan aikaan sitä mieltä, että se, että he itse tupakoivat sisällä lapsiperheessä, on ihan OK. Kertoo oikeastaan kaiken tarvittavan tästä ajattelutavasta.

Ei sinne sairaalaan mitenkään joudu. Meillä ei päihteitä hyväksytä ja tämä on meidän toimintatapamme.

Onko teillä kosanderipullo aina valmiina odottamassa, jos joku lapsista tulee päissään kotiin?

Vierailija
2899/3002 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on sitä mieltä, ettei mulla sais olla ketään miesystävää, koska olen ikuisesti hänen pikkutyttö. Sama koskee mun veljeä.

Olen pian viisikymppinen!

:)

Vierailija
2900/3002 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudessani ei saanut kello 18.00 jälkeen syödä enää mitään, koska iltasyönti lihottaa. Vaikka olisi ollut kuinka kova nälkä vaikka siksi, että ei jostain syystä ehtinyt syömään mitään ennen kello 18, niin kuitenkaan et saanut ottaa mitään ruokaa. Juomaksi vain vettä, joka sekin piti ottaa vessan hanasta eikä mennä hakemaan sitä keittiössä ettei ota salaa ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi