Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?
Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)
Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D
Kommentit (3002)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän serkuille ei saanut soittaa klo 20.00 jälkeen, eikä ne saaneet soittaa enää mihinkään niin myöhään.Ne olivat hellarita, eivätkä saaneet teini-iässä käyttää dödöä eikä meikkejä, koska jumala ei tykkää muuta kuin luonnollisista ihmisistä. Hiihtohousuja ei saanut käyttää, ne olivat liian seksikkäitä, koska ovat niin ihonmyötäisiä. Maallista musiikkia ei saanut kuunnella (syntiä myös). Ex-mieheni äiti ei ollut poikansa antanut koskaan pissata seisaaltaan??? Vessa nääs saastuu...
Itsepähän niihin helluntalaisiin sekaannuit.
Vuosi oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.
Tällaista en voi millään ymmärtää. Minä jos joutuisin pärjäämään kahdella vessapaperin palasella, niin minua seuraisi jatkuva ulosteenhaju ja kalsarit olisivat kuorrutetut myöskin. Minulla menee vähintään 15 palaa pyyhkimiseen, ja olen hoikka mies, ei vaan tunnu vähempi riittävän. En tiedä mistä johtuu.
Miksi ihmeessä ihmiset (erityisesti miehet) eivät pese takapuoltaan sillä ihanalla, joka kodista löytyvällä ihmeellä eli käsisuihkulla? En vaan tajua. Jos joudun käymään vessassa, jossa suihkua ei ole, jää likainen olo ja käyn ensi tilassa pesulla. Siis ajatteleeko miehet, että se on lempinimensä (p*llupuhelin) vuoksi vain naisia varten??? Opetelkaa käyttämään käsisuihkua, niin pienempi määrä paperia riittää ja ette pyörittele niitä e.coli-bakteereitanne pitkin maita ja mantuja (kyllä, ne leviävät myös alusvaatteista!)! Jos kaadut naamallesi koiranp*skaan, niin pyyhitkö paperilla vai peset vedellä?
Jos mä kaadun naamalleni p*skaan, pesen vedellä ja saippualla, kahteen kertaan. Samoin käyttäisin saippuaa jos kaatuisin naamalleni kusilätäkköön. Mutta vessassa mulle riittää paperi molemmissa eritteissä.
Kesällä ympärillä pörräävät kärpäset ovat kivoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini mies ei anna lasten ulkoilla OMALLA pihalla(kaan) keskenään. Lapset ovat 6- ja 8-vuotiaita.
Mua kauhistutti kun mies puki kolmevuotiaan ja sano et mene ulos leikkimään ja pysy pihalla. No ei pysynyt ja puolen tunnin päästä oli kadonnut pihalta , oli mennyt parin talon päähän ja istui siellä.
Mies totesi että luulin että olisi uskonut, nyt en päästä kahteen viikkoon ulos. Sanoin et pitää ainakin pari vuotta odottaa että voi yksin olla pihalla. Mies kokee että lapsi on niin fiksu että ei karkaa, kokee että lapsi on 5 vuotiaan tasolla , vaikka ei ole.
Lastensuojeluilmoitus tuollaisesta, jos äijä ei puhetta usko.
3-vuotias yksinään ulkona on monenlaisessa vaarassa. Vaikka olisi miten fiksu ikäisekseen.
Muistan hyvin oman lapsuuteni tilanteita. Asuttiin maalla ja vaaranpaikkoja riitti. Yksin minut pihalle laitettiin leikkimään. No, varmaan seurantaa oli. Esim. kerran hankikannon aikaan menin pellolle, jossa oli kasa kivoja lumen peittämiä kiviä. Hyppäsin kiveltä lumen peittämään ojaan. Kivaa oli ja lunta kaulaan asti, mutta sinnepä juutuin ja pois pääsin vasta kun haettiin. Saappaat piti kaivaa pois erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.
Tällaista en voi millään ymmärtää. Minä jos joutuisin pärjäämään kahdella vessapaperin palasella, niin minua seuraisi jatkuva ulosteenhaju ja kalsarit olisivat kuorrutetut myöskin. Minulla menee vähintään 15 palaa pyyhkimiseen, ja olen hoikka mies, ei vaan tunnu vähempi riittävän. En tiedä mistä johtuu.
Miksi ihmeessä ihmiset (erityisesti miehet) eivät pese takapuoltaan sillä ihanalla, joka kodista löytyvällä ihmeellä eli käsisuihkulla? En vaan tajua. Jos joudun käymään vessassa, jossa suihkua ei ole, jää likainen olo ja käyn ensi tilassa pesulla. Siis ajatteleeko miehet, että se on lempinimensä (p*llupuhelin) vuoksi vain naisia varten??? Opetelkaa käyttämään käsisuihkua, niin pienempi määrä paperia riittää ja ette pyörittele niitä e.coli-bakteereitanne pitkin maita ja mantuja (kyllä, ne leviävät myös alusvaatteista!)! Jos kaadut naamallesi koiranp*skaan, niin pyyhitkö paperilla vai peset vedellä?
Perssilmästä ei pöpöt suuhun pääse, naamasta pääsee, joten täysin eri asia.
Pääsee, kun sitä huonosti, kuivalla paperilla pyyhittyä rektumia pitää kaivella, kun sitä kutittaa. Osa tekee sitä huomaamattaan..
Vierailija kirjoitti:
Alkoholijuomia ei saanut alkaa juomaan ennen klo 12 ja niiden juominen piti lopettaa klo 01. Kuulemma perheen mies oli oppinut AUKissa sen, kun iltalomat päättyivät 1990-luvulla klo 01, että hyvä homma.
Ja pohjiako alettiin ottaa jo palvelusaikana ruoan jälkeen klo 12?😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholijuomia ei saanut alkaa juomaan ennen klo 12 ja niiden juominen piti lopettaa klo 01. Kuulemma perheen mies oli oppinut AUKissa sen, kun iltalomat päättyivät 1990-luvulla klo 01, että hyvä homma.
Tuosta, miksi alkoholijuomia ei saanut alkaa esim juhannuksenakaan nauttimaan ennen klo 12, en tiedä mistä se tuli. Mutta iltalomilla oli tosiaan oppinut, että juominen päättyy klo 01, kun iltaloma päättyi.
Ja mies oli sentään yli 40-vuotias tuolloin, juhannuksena 2012 tms kun heillä olimme vieraina. Kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yksi tapa, jonka toin lapsuudenkodista mukanani. Kun kakku oli uunissa, niin piti olla ihan hiljaa ettei se olisi lätsähtänyt. Siis oikeasti kuiskittiin ja hiivittiin varpaillaan.
Mun mielestä se on oikeastaan aika hauska juttu. Siihen synttärikakkuun tulee lisää vaikuttavuutta, kun sitä pitää paistaessa varjella. Ja saahan siinä myös vartin verran ihanaa hiljaisuutta taloon.
Suorastaan herttaista :D
Tähän sopii jatkoksi yksi lapsuusmuistoni mummolasta. Muistelen mummon sanoneen, ettei ukkosen ilmalla saa vatkata kermavaahtoa. Ei kuulemma vatkaannu. Mummo oli kyllä ihan täysjärkinen, joten liekö vitsillä heittänyt? :D
Tämä kyllä pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta, miksi alkoholijuomia ei saanut alkaa esim juhannuksenakaan nauttimaan ennen klo 12, en tiedä mistä se tuli. Mutta iltalomilla oli tosiaan oppinut, että juominen päättyy klo 01, kun iltaloma päättyi.
Ja mies oli sentään yli 40-vuotias tuolloin, juhannuksena 2012 tms kun heillä olimme vieraina. Kerran.
Se oli joitain ravintolasäännöksiä, jolla yritettiin ohjata alkoholinkulutusta. Samaa sukua kuin se, että alkoholia saa myydä kaupoissa vain 9-21 välisenä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän niin voimakkaita eritteitä joistakin valuu saunan lauteille ja imeytyy rakenteisiin laudeliinankin läpi? Jos oikein kovat löylyt ottaa, niin hiki ainakin valuu, mutta ei minusta ainakaan mitään muuta valu. Tarpeillani käyn vessassa eli vessan pönttöön menee k..i ja p...ka, ei saunan lauteille ja rakenteisiin.
No tietenkin valuu, vaikket sitä itse huomaisi. Ei kukaan ole sanonut, että sinne lauteille tarpeita tehtäisiin, mutta tietysti jokaisesta valuu hien ja veden mukana kaikkia kehon eritteitä sinne - ellei nyt sit vaipat päällä istu paksujen eristeiden päällä. Ja vuosien mittaan sitä kertyy laudeväleihin ja lauteiden alapinnalle ihan kiitettävät määrät, vaikka lauteita kuin huuhdeltais käytön jälkeen.
Lauteita ei saa huuhdella saunomisen jälkeen.
Saa, kunhan tekee sen viileällä vedellä.
Voihan sitä kaikenlaisia uskomuksia olla. Lauteet voi pestä tai huuhtoa aivan millä vaan ja millä lämpötilalla vaan. Ei ne siitä pilalle mene.
Lämpö avaa puun syyt. Lika ja pesuaineet jäävät sinne, jos lauteet vain huuhtelee .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä voi ymmärtää tuota käsisuihkun käyttöä. Eihän sitä saa edes sellaiseen asentoon, että se osuisi lähellekään pöllönsilmää? Sitten ollaan perse ja selkä märkänä, samalla kastellaan vessan lattia.
Ai pyyhkeellä kuivataan? Joka pyyhkimisen jälkeen uusi puhdas pyyhe..
Pesen joka päivä eikä koskaan kastu selkä, koko perse tai lattia. Ei ole ollenkaan vaikeaa paitsi ehkä jollekin 3-vuotiaan tasolla olevalle. Kuivaamiseen menee muutama pala paperia, ei puolikasta rullaa niinkuin monella tuntuu menevän ulosteen pyyhkimiseen.
Ei oikein parilla ruudulla karvainen hanuri kuivu.
Yhdyn alkuperäiseen kommentoijaan, miksi helvetissä sitä takapuolta ei voi pestä suihkulla ulostamisen jälkeen? Sopisiko sellainen että korjataan koiran paska paljaalla kädellä ja sen jälkeen pyyhitään kädet paperilla? Että puhdas tulee eikä haise yhtään?
No juu, persus on eri asia kuin kädet mutta vertauksena tämä. Iho se on takareiänkin ympärillä ja toisilla todella se perse haisee. Kakanhaju tarttuu myös tuoleihin, sohviin ja töissä konttorituoliinkin. Verkkarit haisee ja kaikki. Eikä itse ymmärretä asiaa. Hyi hemmetti.
Pesesepersukses kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä voi ymmärtää tuota käsisuihkun käyttöä. Eihän sitä saa edes sellaiseen asentoon, että se osuisi lähellekään pöllönsilmää? Sitten ollaan perse ja selkä märkänä, samalla kastellaan vessan lattia.
Ai pyyhkeellä kuivataan? Joka pyyhkimisen jälkeen uusi puhdas pyyhe..
Pesen joka päivä eikä koskaan kastu selkä, koko perse tai lattia. Ei ole ollenkaan vaikeaa paitsi ehkä jollekin 3-vuotiaan tasolla olevalle. Kuivaamiseen menee muutama pala paperia, ei puolikasta rullaa niinkuin monella tuntuu menevän ulosteen pyyhkimiseen.
Ei oikein parilla ruudulla karvainen hanuri kuivu.
Yhdyn alkuperäiseen kommentoijaan, miksi helvetissä sitä takapuolta ei voi pestä suihkulla ulostamisen jälkeen? Sopisiko sellainen että korjataan koiran paska paljaalla kädellä ja sen jälkeen pyyhitään kädet paperilla? Että puhdas tulee eikä haise yhtään?
No juu, persus on eri asia kuin kädet mutta vertauksena tämä. Iho se on takareiänkin ympärillä ja toisilla todella se perse haisee. Kakanhaju tarttuu myös tuoleihin, sohviin ja töissä konttorituoliinkin. Verkkarit haisee ja kaikki. Eikä itse ymmärretä asiaa. Hyi hemmetti.
Ja miksi ihmiset tekevät tästä pyyhe-asiastakin niin kummallista? Että tarvii oman erillisen pyllypyyheen ja vielä joka päivä uuden? Kuivaatteko aina suihkunkin jälkeen takapuolen erilliseen pyyhkeeseen jonka laitatte pesuun joka käytön jälkeen?
Meidän piti veljen kanssa nukkua päiväunet vielä ala-asteellakin, sitten vanhemmat tuskaili ja raivosi kun me yöllä luettiin, hiivittiin syömään ym kun eihän kumpaakaan nukuttanut niiden neljän tunnin päikkäreiden jälkeen ja aamulla oltiin simät ristissä.
Olin neljännellä luokalla ja veli oli toisella kun vanhemmat viimein tajusivat lopettaa päiväunille pakottamisen.
Meillä ei saanut laittaa kuin puolikkaan makkaran leivän päälle ja jos laittoi makkaraa, ei saanut sitä puolikasta juustoa. Olisin ymmärtänyt jos perheemme olisi ollut vähävarainen mutta olimme hyvin toimeentulevia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei edes viikonloppuisin ja lomilla saanut nukkua myöhään, vaan piti herätä kello 5.30 kuten arkisinkin. Samoin nukkumaan piti mennä aina kello 20.00 oli sitten arki tai loma.
Naapuri harrastaa tätä. Kivaa, kun itse menen töihin n. klo 9-10 ja näillä alkaa kiljuminen ja juoksentelu jo viiden pintaan, jolloin on minusta vielä yö. Sama viikonloppuisin. Jotenkin en pysty tajuamaan, miksi viikonloppuisinkin täytyy nousta niin aikaisin. Varsinkin talvella on vielä pilkkopimeää, minnekään ei voi vielä lähteä jne. Välillä mietin lapsen huutoon herätessäni, että saakohan se pikkuinen ollenkaan tarpeeksi unta, mutta kaipa se saa. Haluaisiko joku kertoa, miksi näin toimitaan? Onko se vaan tottumiskysymys?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänhän sitä paperia kuivaamiseen menee?
Voi hallelujaa. Pyyhkeellä se prse kuivataan eikä paperilla. Sillä omalla.
Onko teillä siis jokaiselle perheenjäsenelle erikseen peppupyyhe, erikseen kasvopyyhe, ja sitten vielä yhteinen käsipyyhe ja vieraspyyhe? Minne nämä kaikki pyyhkeet mahtuu?
Sinkulla vielä onnistuisi, mutta jo 3-lapsinen ja 2-aikuisinen perhe tarvitsisi 12 pyyhekoukkua pyyhkeineen! Missään perheessä en ole tällaista pyyheriviä nähnyt. Miten perheellisen pitäisi hoitaa homma?
Olen sinkku mutta on.
Tää huivi sääntö on erikoinen.
Iranilaiset naiset eivät opi, että huivi on heidän omaksi parhaaksi. Se ehkäisee hirvittävät ulkonäköpaineet, joita länsimaiset naiset joutuvat kokemaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/96e3b466-a612-4e0a-967b-86796afa21ed
Iranin poliisi on ilmoittanut alkavansa asentaa valvontakameroita julkisille paikoille paljastaakseen ja rangaistakseen naisia, jotka kieltäytyvät käyttämästä huivia julkisesti.
Saat sitten a, b ja c kun olet aikuinen
Yhdelle perheelle ei saada mennä kyläilemään kun yksi meidän perheestä on rokottamaton. Siinä ehkä surkein sääntö mitä mieleen tulee vielä vuonna 23. Aika hurjaa ja voisi sanoa että neuroottista. Ihan turhiahan nuo piikit oli muutenkin kun koko perhe sai taudin niistä huolimatta ja osa vielä normi flunssaa rajumpana. Kyl tää maailma meni pilalle ton ylihysterian vuoksi.
Nyt saa sitten pelätä mitä noi piikit tekee jatkossa kun nykyisin hengästyy niin helposti ja hikoilee enempi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle perheelle ei saada mennä kyläilemään kun yksi meidän perheestä on rokottamaton. Siinä ehkä surkein sääntö mitä mieleen tulee vielä vuonna 23. Aika hurjaa ja voisi sanoa että neuroottista. Ihan turhiahan nuo piikit oli muutenkin kun koko perhe sai taudin niistä huolimatta ja osa vielä normi flunssaa rajumpana. Kyl tää maailma meni pilalle ton ylihysterian vuoksi.
Nyt saa sitten pelätä mitä noi piikit tekee jatkossa kun nykyisin hengästyy niin helposti ja hikoilee enempi.
Kyllä on rokotetut koko ajan saikulla, ja me täysin rokottamattomat viimeksi kipeitä ENNEN koronakusetusta
Kyllä se on eräs ns. rauhanuskonto, joka pitää itseään muita parempina. Länsimaiset normikristityt paremminkin matelevat muiden edessä ja ruoskivat itseään. Vai mitä muuta on esim. Samanaikaisesti pitää jotain asiaa omassa uskonnosssa ihmisoikeuskysymyksenä, mutta toisessa uskonnossa se hyväksytään ja sen arvostelijoita haastetaan oikeuteen.