Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies neuvoo ja opastaa jatkuvasti

Vierailija
01.01.2016 |

Olemme olleet kolmisen vuotta yhdessä ja asuttu vuosi yhdessä. Minua on nyt pitkään vaivannut, että mies neuvoo minua yksinkertaisissa asioissa lähes päivittäin, kuten nyt esimerkiksi miten astiat tiskataan tai miten kaadetaan kissalle ruoka kuppiin.

Aluksi suhtauduin asiaan huumorilla, mutta pikkuhiljaa asia on alkanut ärsyttämään ja olen yleensä sanonut, että enköhän osaa, että anna olla. Nyt on sitten mitta tullut täyteen tätä vahtaamista ja olen alkanut vastaamaan hänelle todella tylysti että "no en kyllä tajua", jos mies on kysynyt että ymmärsitkö. Mies suuttui minulle, kun sanoin, että minähän täällä eniten kotitöitä ja ruokaa teen, että jos ei kelpaa niin tehköön itse ja että olen ennenkin pärjännyt vaikka hän ei ole ollut selän takana kyttäämässä ja varmaan kamala huoli miten töissäkään pärjään ilman hänen neuvojaan.

Ärsyttää vaan niin paljon! Onko kenelläkään muulla valivali-miestä ja miten pärjäätte? Vai pitäisikö tässä alkaa pakkailemaan laukkuja? Varmaan mies tulisi siihenkin kertomaan, että missä järjestyksessä tavarat pakataan.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neuvova mies ja syystä. Teemme kotityöt hyvin pitkälti puoliksi ja minua on alkanut ärsyttämään se, että nainen ei viitsi tehdä hommia kunnolla. Heittelee astiat pesukoneeseen puolihuolimattomasti niin, että lautaset saattavat koskettaa toisiaan. Näin astiat eivät ensimmäisellä pesukerralla puhdistu kunnolla. Lisäksi jättää ruoan tähteet astioihin kiinni ja nämä kulkeutuvat pesukoneen suodattimeen, jossa alkavat mätänemään ja haisemaan. Itse ei toki niitä tähteitä voi sieltä puhdistaa kun on niin ällöä.

Sama juttu pyykinpesussa. Laittaa vaatemyttyjä koneeseen selvittelemättä eikä muista katsoa, onko taskuussa tavaroita. Sitten saammekin selvitellä paperista vaatemyttyä pesun jälkeen. Imuroi huomaamattaan nesteitä imurilla. Seuraavalla imurointikerralla ihmettelee kun imuri haisee niin pahasti. Minun täytyy taas opastaa kuinka letku irroitetaan ja pestään moskat pois.

Vaikka häntä rakastan niin välillä ihmetyttää toisen ajattelemattomuus ja käytännön taitojen puute.

Vierailija
42/54 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen neuvova mies ja syystä. Teemme kotityöt hyvin pitkälti puoliksi ja minua on alkanut ärsyttämään se, että nainen ei viitsi tehdä hommia kunnolla. Heittelee astiat pesukoneeseen puolihuolimattomasti niin, että lautaset saattavat koskettaa toisiaan. Näin astiat eivät ensimmäisellä pesukerralla puhdistu kunnolla. Lisäksi jättää ruoan tähteet astioihin kiinni ja nämä kulkeutuvat pesukoneen suodattimeen, jossa alkavat mätänemään ja haisemaan. Itse ei toki niitä tähteitä voi sieltä puhdistaa kun on niin ällöä.

Sama juttu pyykinpesussa. Laittaa vaatemyttyjä koneeseen selvittelemättä eikä muista katsoa, onko taskuussa tavaroita. Sitten saammekin selvitellä paperista vaatemyttyä pesun jälkeen. Imuroi huomaamattaan nesteitä imurilla. Seuraavalla imurointikerralla ihmettelee kun imuri haisee niin pahasti. Minun täytyy taas opastaa kuinka letku irroitetaan ja pestään moskat pois.

Vaikka häntä rakastan niin välillä ihmetyttää toisen ajattelemattomuus ja käytännön taitojen puute.

Onko hormonaalinen ehkäisy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu pyykinpesussa. Laittaa vaatemyttyjä koneeseen selvittelemättä eikä muista katsoa, onko taskuussa tavaroita. Sitten saammekin selvitellä paperista vaatemyttyä pesun jälkeen.

Tätä mä en ole ikinä ymmärtäny. Kun meillä laitetaan vaate pyykkikoriin se on täysin valmis pesua varten. Ihan itse on pitänyt tarkistaa, ettei ole taskuissa mitään yms. Pyykkikorista koneeseen laittaessa ei enää tarkisteta mitään.

Vierailija
44/54 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesusta tulikin mieleeni, kun mieheni neuvoi ottamaan edelliset pestyt pyykit pois koneesta ennen toisen koneellisen pesua. Tämä aiheutti itsessäni lievän hysteerisen kohtauksen ja naurusta ei meinannut tulla loppua. Ensin mies loukkaantu, mutta nauroi lopulta itsekin mukana. Tämä oli jonkinlainen käännekohta. Mies vähensi neuvomista huomattavasti ja myöhemmin lanseerasi sanonnnan, että taas vinkkipata porisee. Lapset tätä käyttivät, kun isänsä heitä kovasti neuvoi.

On siis ihan mahdollista muuttaa käytöstään. Itsekin olen omia hölmöjä tapojani pystynyt muuttamaan ja oppinut nauramaan itselleni ainakin vähän.

Vierailija
45/54 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesusta tulikin mieleeni, kun mieheni neuvoi ottamaan edelliset pestyt pyykit pois koneesta ennen toisen koneellisen pesua. Tämä aiheutti itsessäni lievän hysteerisen kohtauksen ja naurusta ei meinannut tulla loppua. Ensin mies loukkaantu, mutta nauroi lopulta itsekin mukana. Tämä oli jonkinlainen käännekohta. Mies vähensi neuvomista huomattavasti ja myöhemmin lanseerasi sanonnnan, että taas vinkkipata porisee. Lapset tätä käyttivät, kun isänsä heitä kovasti neuvoi.

On siis ihan mahdollista muuttaa käytöstään. Itsekin olen omia hölmöjä tapojani pystynyt muuttamaan ja oppinut nauramaan itselleni ainakin vähän.

On tosi hienoa, että mies tajusi itse muuttaa käytöstään.

Mutta silti...eikö ihan oikeasti tule mieleen tuollaisten vinkkien antajien kanssa kysymys "onko tuo ihan idioottti?" Olis kyllä vaikee suhtautua mitenkään järkevästi, jos toinen tosissaan koko ajan tollasia laukois. Alkais vaan miettiä miten on löytänytkin tollasen v_ajukin elämäänsä eikä tajunnu juosta pakoon.

Vierailija
46/54 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi päivääkään. Isukkimies on seksintappaja. En pidä myöskään neuvojanaisista. Pyydän neuvoa jos tarvitsen.

Vierailija
47/54 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on nostettu kolme vuotta vanha ketju. 

Vierailija
48/54 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keittömestari ja exäni opetti minua kädestä pitäen jopa tiskaamaan. Luojan kiitos pääsin eroon hänestä 6 kk seurustelun jälkeen.

Vierailija
49/54 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran jäi epäselväksi, miksi mieheensä tyytymätön av-mamma valitsee joka sekunti uudestaan olla sen miehen kanssa.

Vierailija
50/54 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Besserwisser-narsku on aina besserwisser-narsku. On näitä todellakin naisissakin ja "neuvovat" , näpäyttelevät ja päsmäröivät myös esim. naispuolisia kavereitaan kuin jotakin vähä-älyisiä lapsia, jatkuvaa kouhotusta, älä tee noin vaan näin, ei noin voi/saa tehdä/ajtella jne. Pysykää kaukana, pelastaa (mielen)terveyden.

Vierailija
51/54 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa laukut.

Vierailija
52/54 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas on nostettu kolme vuotta vanha ketju. 

Nyt jo 6 vuotta vanha.

Vierailija
53/54 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni ollut just tällainen neuvoja-mies about puolisen vuotta ja koen että ainoa vaihtoehto on erota välittömästi. Sen myös teen! 

Vierailija
54/54 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiltahan vasta tuota äitimäistä joka asian neuvomista saakin kuunnella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän