Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyrkytetäänkö maksuttomassa ALEXANDRIA-neuvonnassa jotakin? Onko kukaan käyny?

Vierailija
13.02.2006 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on aika härskiä toimintaa, ainakin mainostuksen suhteen. Olen töissä suuressa valtakunnallisessa firmassa, soittelivat työpuhelimeeni ja aika monen työkaverin kännyihin myös ja valehtelivat, että olivat sopineet yhteistyöstä työnantajani kanssa vaikka näin ei ollut.

Vierailija
2/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyvät sinulle kalliita itsen löytämis -kursseja ja siihen liittyvää sälää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaavat henkivakuutuksia, sijoituspalveluita jne. Meillä on miehellä henkivakuutus sieltä, itsellä sijoitusrahasto joka on jo tuottanut hyvin ja kokoajan tuottaa lisää. Lisäksi otettiin lapsille nyt sijoitusrahasto sieltä ja sekin on jo tuottanut hyvin, vaikka syksyllä se otettiin.

Vierailija
4/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Alexandrialla muka henkivakuutuksia?

Vierailija
5/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin siellä firmassa, jossa niitä itse myyn.

Vierailija
6/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kauppaavat henkivakuutuksia, sijoituspalveluita jne. Meillä on miehellä henkivakuutus sieltä, itsellä sijoitusrahasto joka on jo tuottanut hyvin ja kokoajan tuottaa lisää. Lisäksi otettiin lapsille nyt sijoitusrahasto sieltä ja sekin on jo tuottanut hyvin, vaikka syksyllä se otettiin.

Vierailija
7/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kotimainen yritys on kyseessä.

Vierailija
8/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. Se kysymysten esittäjä, joka itse myy myös kotimaisen henkivakuutusyhtiön tuotteita.

Vierailija
10/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:lle

Mekin aikoinaan mentiin käymään Alexandriassa juuri sitä kautta, että olivat soittaneet mieheni työpuhelimeen, kuten myös monen mieheni työkaverin puhelimeen (olivat myös saaneet työnantajalta numerot). Myös mieheni on töissä suuressa firmassa (ettei vaan oo sama firma kuin sinullakin), jolla on toimipisteitä useita Suomessa ja ulkomailla. Ei se soittelu meistä mitenkään härskiä ollut. Tarjosivat mahdollisuutta käydä kuuntelemassa, mitä heillä on tarjottavana. Eihän sinne ollut mikään pakko mennä. Ja mistähän luulet, että Alexandria oli saanut sinun ja työkaveriesi puhelinnumerot, jos ei työnantajasi olisi siinä jotenkin mukana. Tuskin teidän firman kaikkien työntekijöiden puhelinnumerot luettelostakaan löytyy?

Vierailija
11/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alalla töissä ja voin vakuuttaa, ettei meillä ollut mitään yhteistyösopimuksia niihin firmoihin, joihin soitimme. Numerolistat oli ostettu Enirolta.

Vierailija
12/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Alexandria todellakin valehteli sopimuksesta työnantajani kanssa. Työnantajallani on sopimus toisen firman kanssa ja tästä on asianmukaisesti tiedotettu työntekijöitä. Tarkistin vielä asian, suosittelen samaa myös teille.

Toisekseen työskentelen sellaisella paikkakunnalla jossa Alexandrialla ei ole toimipistettä. Kännynumeroni osoite on Helsinkiin, jos Alexandria olisi saanut puhelinnumerot työnantajaltani, he olisivat saaneet oikeat listat eivätkä olisi edes soittaneet minulle.

Vierailija
13/22 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia luettelin aina toimipisteemme ja kysyin hienovaraisesti, mikä niistä on asiakasta lähinnä. Firmoja ja numeroita oli niin paljon, ettei aina todellakaan voinut olla varma, mihin päin Suomea soitti.

t. 14

Vierailija
14/22 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten vaan. Me ollaan miehen kans oltu firmaan tyytyväisiä. Sijoitukset ovat tuottaneet hyvin. Miehellä siis eläkevakuutus eikä henkivakuutus, niinkuin ensin kirjoitin - tarkoitin siis eläkevakuutusta. Meillä on myös Henkivakuutus eräässä pankissa... eipä tuota yhtä hyvin kuin Alexandrian sijoitukset...

Gyllenberg on yksi mihin alexandrian kautta voi sijoittaa ja Gyllenberg on suomalainen sijoitusrahasto. Gyllenbergiltä tulee neljännesvuosittain raportti. Samoin tulee toisesta firmasta, jossa miehen eläkevakuutus ja lasten sijoitukset. Ihan on turvallinen sijoitus ollut. Eipä nuo pankit ja vakuutusyhtiötkään välttämättä kotimaisina pysy - joku kun hehkutti Sampo-pankin olevan kotimainen - eri asia miten kauan. Eipä ole Sampo-pankilla käsittääkseni kovin hyvin mennyt. Henkilökuntaakin irtisanoi tässä vuosi pari sitten...

Itse olen siis sijoittaja en myyjä... nämä muut näyttävät olevan näitä myyjiä, jotka koittavat täällä sabotoida Alexandriaa...

Vierailija
15/22 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

västi tuota, kun on pelkällä korolla. Varmasti saa myös lisättyä rahstoja vakuutuksen sisään. Ja toivottavasti Alexandriassa oleva miehesi eläkevakuutus on myös henkivakuutus ts. perikunta saa miehesi säästämät rahat pois, jos hän sattuu kuolemaan. Niitäkin eläkevakuutuksia on, missä rahat jää vakuutusyhtiölle, valitettavasti. Tarkista kuitenkin. terv se kyselijä

Vierailija:

Ihan miten vaan. Me ollaan miehen kans oltu firmaan tyytyväisiä. Sijoitukset ovat tuottaneet hyvin. Miehellä siis eläkevakuutus eikä henkivakuutus, niinkuin ensin kirjoitin - tarkoitin siis eläkevakuutusta. Meillä on myös Henkivakuutus eräässä pankissa... eipä tuota yhtä hyvin kuin Alexandrian sijoitukset...

Gyllenberg on yksi mihin alexandrian kautta voi sijoittaa ja Gyllenberg on suomalainen sijoitusrahasto. Gyllenbergiltä tulee neljännesvuosittain raportti. Samoin tulee toisesta firmasta, jossa miehen eläkevakuutus ja lasten sijoitukset. Ihan on turvallinen sijoitus ollut. Eipä nuo pankit ja vakuutusyhtiötkään välttämättä kotimaisina pysy - joku kun hehkutti Sampo-pankin olevan kotimainen - eri asia miten kauan. Eipä ole Sampo-pankilla käsittääkseni kovin hyvin mennyt. Henkilökuntaakin irtisanoi tässä vuosi pari sitten...

Itse olen siis sijoittaja en myyjä... nämä muut näyttävät olevan näitä myyjiä, jotka koittavat täällä sabotoida Alexandriaa...

Vierailija
16/22 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siinä henkivakuutus - siis siinä mieheni eläkevakuutuksessa. Tiedän kyllä mitä olen sijoittanut, en vain jaksa nyt hakea niitä papereita, missä ne viralliset nimet löytyy. Mutta tuotto ei tosiaankaan ole hyvä, koska pankki perii kuluja.... menee jonkun aikaa ennenkuin alkaa tuottamaan. Mutta Alexandriaan ollaan oltu tosiaankin tyytyväisiä - paremmin tuottaa kuin pankin sijoitukset. Alexandriassa esittivätki hyvin seikkaperäisesti miten pankit toimii ja miten he toimii. Siinä on tosiaankin ero. Pankissa eivät näin hyvin asioita esitä.

Ja sekin on hyvä, että alexandriassa tulevat kotiinkin (ei ole pakko kahden pienen lapsen kanssa lähteä montaa kymmentä kilometriä ajamaan toimipisteeseen toisin kuin pankilla). Pankit eivät tule kotiin näitä sijoitusneuvojaan antamaan. Alexandriasta myös ottavat vähintään kerran vuodessa yhteyttä ja katotaan silloin aina, miten on sijoitukset tuottaneet ja kannattaako jotakin muuttaa - pankista eivät ole kertaakaan ottaneet yhteyttä. Alexandriassa on mahdollisuus hoitaa itse sijoituksiaan tai antaa ammattilaisten hoitaa.

Vierailija
17/22 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en luottaisi yritykseen joka aloittaa yhteistyön selvällä valheella...

Toisekseen minulla on eläkevakuutus Sampossa ja osakkeita sekä rahastoja Nordeassa ja mitään kuluja minulla ei niistä ole koskaan ollut, ainoastaan normaali vero, mille ei voi mitään sekä tietenkin osakkuuden ostohinta.

Keskustelin eläkevakuutuksesta rahoitusalalla työskentelevän sukulaiseni kanssa. Hän neuvoi ottamaan vakuutus kotimaisesta yhtiöstä, mielellään jostain pankista. Perusteli sillä, että mikä takaa pienen firman Suomessa pysymisen? Jos putiikilla on nyt konttori kotipaikkakunnallasi, onko sitä enää muutaman vuoden kulutua ja onko firmalla konttoria koko maassa enää silloin kun ajankohtaista hoitaa eläkesijoitustasi. Pankkien omistuspohja voi muuttua, mutta kyllä ne silti Suomessa pysyvät.

Vierailija
18/22 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos täällä on vaikka muitakin höynäytettyjä

Vierailija
19/22 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta tuotto ei tosiaankaan ole hyvä, koska pankki perii kuluja.... menee jonkun aikaa ennenkuin alkaa tuottamaan.

Voit olla tasan varma siitä ettei Alexrandia tai mikään muu näitä hommia ilmaiseksi tee....Ihan varmasti vetävät välistä omat palkkionsa. Luotettavuus senkun yhä vaan karisee: jos eivät ilmoita perimiään kuluja.

Mutta Alexandriaan ollaan oltu tosiaankin tyytyväisiä - paremmin tuottaa kuin pankin sijoitukset. Alexandriassa esittivätki hyvin seikkaperäisesti miten pankit toimii ja miten he toimii.

Tottakai, ei kai heillä kauppa kävisi jo pankkeja rupeaisivat kehumaan. Oletteko jo lunastaneet mitään tuottoja pois? Mitkähän olivat kulut siinä vaiheessa? Onko sanktioita jos ei maksa sovittua kuukausierää: esim tililläsi ei ole katetta suoraveloituspäivänä?

Siinä on tosiaankin ero. Pankissa eivät näin hyvin asioita esitä.

Ja sekin on hyvä, että alexandriassa tulevat kotiinkin (ei ole pakko kahden pienen lapsen kanssa lähteä montaa kymmentä kilometriä ajamaan toimipisteeseen toisin kuin pankilla).

Tottakai tulevat kotiinkin. Käynhän minäkin asiakkaiden luona jos asiakkaat eivät pääse pankkiin. Senhän pitäisi olla nykyäikaa jokaisessa pankissa.

Pankit eivät tule kotiin näitä sijoitusneuvojaan antamaan.

kts. edellinen kirjoitukseni.

Alexandriasta myös ottavat vähintään kerran vuodessa yhteyttä ja katotaan silloin aina, miten on sijoitukset tuottaneet ja kannattaako jotakin muuttaa - pankista eivät ole kertaakaan ottaneet yhteyttä. Alexandriassa on mahdollisuus hoitaa itse sijoituksiaan tai antaa ammattilaisten hoitaa.

En edelleenkään luottaisi näihin pieniin pankkiiriliikkeisiin. Kuten jo tuossa joku mainitsikin , ei ole temppu eikä mikään myydä firma ulkomaille ja sinne meni sijoitukse tai ainakin kulut kasvaa hurjasti. Luottakaa hyvät ihmiset meidän omiin pankkeihimme sekä omiin vakuutusyhtiöihin.

terv. se eilinen kyselijä, joka tukka pystyssä kertoi tänään töissä, miten taas on uskaljikkoja liikkeellä. Paitsi, jos on täppiä, millä mällätä ei pienet tappiot tunnu missään.

Vierailija
20/22 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siinä henkivakuutus - siis siinä mieheni eläkevakuutuksessa. Tiedän kyllä mitä olen sijoittanut, en vain jaksa nyt hakea niitä papereita, missä ne viralliset nimet löytyy. Mutta tuotto ei tosiaankaan ole hyvä, koska pankki perii kuluja.... menee jonkun aikaa ennenkuin alkaa tuottamaan. Mutta Alexandriaan ollaan oltu tosiaankin tyytyväisiä - paremmin tuottaa kuin pankin sijoitukset. Alexandriassa esittivätki hyvin seikkaperäisesti miten pankit toimii ja miten he toimii. Siinä on tosiaankin ero. Pankissa eivät näin hyvin asioita esitä.

Pankissa porukalla on sentään jotain vastuuta puheistaan. Ja pankkitoiminta vaatii lupaa, jota ei ihan kenellä tahansa myönnetä. "Asiamiehenä" saa toimia kuka vaan, eikä pankin tyyppisiä viranomaislupia tarvita. Nämä "asiamies" sijoitusfirmat eivät ole vastuusta mistään kenellekään. Vaikka lupaisivat mitä tahansa, sopimukset ovat tssan sen ihan tavallisen vakuutusyhtiön sopimusehtojen mukaisia. Ja vaikka väittäisivät, ettei riskejä ole, niin jos sopimuksissa pienellä on kuitenkin toisin präntättynä, niin sen mukaan mennään. Ero pankkeihin on lähinnä vielä isommat kulut, koska pitäähän asiamiestoimistonkin jotain tienata, ja jotta se onnistuu, pitää olla isokuluisia sijoitustuotteita.

Ero "tavalliseen" sijoittamiseen on näissä "asiamiestoimistoissa" lähinnä siinä, että niiden kohdalla on kaksi välistä vetäjää: asiamies ja vakuutusyhtiö, kun suoraan sijoitettaessa näitä ei ole lainkaan, ja vakuutusyhtiön kautta sijoitettaessa niitä on yksi.

Katselin hiljattain Alexandrian rahastoja. Olin pyöristynyt niiden kuluosuudesta, joka nykyään onneksi pitää ilmoittaa. Kyse on TER-luvusta. Alexandrialla ei ole yhtään sellaista rahastoa, jossa TER olisi alle kahden. TER tarkoittaa sitä osuutta, minkä rahastoyhtiö "hukkaa" vuosittain eri nimikkeisiin kuluihin, omiin palkkioihinsa, epäsuorasti asiamiesten provisioihin jne., mihin rahat sitten menevätkin. Itse en omista yhtään yli 1:n TER-luvullista rahastoa. Jos tuotto vuodessa on 5 %, ja TER on 1, jää itselle 4 %. Jos tuotto on samaiset 5 % ja TER on 3 %, jää itselle vain 2 %, eli puolet siitä, mitä korkean kulun rahastossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän