Kukaan leikannut pitkiä hiuksia tosi lyhyeksi?
Kysymys otsikossa, kaduttiko, harmittiko, oliko elämän paras ratkaisu :D? Itsellä huomenna aika parturiin, ja olen päättänyt leikata pitkän (tosi pitkän) tukan aivan lyhyeksi. Hiukseni on ollut _aina_ pitkät ja jakaus keskellä päätä. jee! nyt mietin, että kerran pitää kokeilla lyhyttä, kaippa se sitten vielä siitä takaisin kasvaa!! :) jännitystä av-mamman elämään :D
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään leikkasin nimittäin mieheni tukan ei se pitkä ollut mutta kuitenkin monta kertaa pidempi kuin itselläni. Vedin 12 milliseksi koneella, nyt on hyvän näköinen.
Kävi ilmeisesti itsetunnon päälle kun miehellä oli pidempi ja komeampi tukka kuin sinulla :D. En ikinä antaisi naisen, tai kenenkään muunkaan, leikata tukkaani. M34
höh, eiköhän tuo ollut ihan yhteinen päätös, vai meinaatko että nainen oli huumannut miehen parturipenkkiin ja nauraa käkätellen ajellut tukan pois :D t. Ap ps. itse leikkaan nykyään kans miehen tukan aina siiliksi. hällä kans ennen ihana kihara vaalea pitkä tukka, mutta sukurasite toi takaraivoon ison laikun jo kolmikymppisenä, joten hän päätti luovuttaa, ennenkuin näytti klovnilta..
Vierailija kirjoitti:
Älä leikkaa. Pitää olla todella kaunis ja siro luusto, että lyhyt tukka sopii. Lähes poikkeuksetta pidempi tukka on seksikkäämpi ja kauniimpi naisella. Itse en ikinä koskaan leikkaisi lyhyttä - kasvatan nytkin. Tuskin haluat näyttää mieheltä? ja vielä sekin, että lyhyt todella vaatii jokapäiväisen pesun, föönaamisen ja muotoilun. Itselläni meni hermo jo polkkamallissa tähän laittoon. Pidempi on kaunis kiinnikin.
Mä leikkautin jokunen vuosi sitten puoliselkään asti ulottuvat hiukseni ihan lyhyiksi. Ei siis mitään polkkatukkaa, vaan selkeästi lyhyempi. Ja voi luoja kuinka mä rakastin sitä! Poikkeuksetta sain vain kehuja. Mulla on paksu ja luonnonkihara tukka, enkä koskaan käyttänyt lyhyeen malliin kuin muotovaahtoa ja lakkaa, yleensä en tarvinnut edes niitä. Fööniä en ole koskaan omistanut. Joten ei mun ainakaan tarvinnut sitä joka päivä pestä ja laittaa, päin vastoin; siksihän se olikin niin helppo kun oli käytännössä jo herätessä valmis :) Nyt on taas pitkä tukka, ja tämä pitää kyllä väkertää joka päivä kiinni. Hmm.. pitäisköhän mennä taas kampaajalle?
Suurin osa naisista taas täällä kilvan kehuu lyhyen (lue maskuliinisen) upeutta! :D
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lyhyt tukka ei sovi naisille, mutta tässä esim on poikkeus:
Tuon laulajan tukka ei ainakaan ole lyhyttä nähnytkään. Senhän saa kiinnikin.
Mielestäni hiusten pituus on yksi turhimpia keskustelunaiheita. Kokeilemalla se selviää, sopiiko lyhyt vaiko ei. Jos ei sovi, tukka kyllä kasvaa. Ei ole mitenkään yksiselitteistä, että naiselle sopii pitkä, vaan riippuu ulkonäöstä. Esim. Monacon Albertin vaimolle sopii todella hyvin lyhyt malli, ja monille muillekin.
Itseäni kiinnostaisi pitkien hiusten kasvatus.
Kannattaako?
Saako naisilta huomiota?
Kun hiukset leikkaa pitkistä lyhyiksi ekaa kertaa, se on vähän kuin neitsyyden menettäminen. Minua ei ainakaan kaduttanut. Olin kokemusta rikkaampi. Sitemmin olen kasvattanut ja taas leikannut. Parhaiten viihdyn puolipitkillä tai polkkatukalla. On tosi helppohoitoinen, ei näytä mieheltä eikä hiukset takerru hihnojen väliin. Vanhana sellaset pitkät harmaat kutrit olis aika makeet. Enää en värjää hiuksia.
Kerran leikkasin puolenselän pituiset alakorvan kohdalle. Olihan se makee mut luoja sitä laittamista aina, ku on luonnonkihara ja noin lyhyenä meni ihan rumasti kikkaroiks. Suoristelua koko ajan ja hiuslaatu huononi. Tuosta on 7vuotta ja puoleen selkään hiukset kasvannut ja parempi näin, myös hiuksetkin saannut kosteuden takaisin kun en ole suoristellu. Mut pitipä kokeilla lyhyttä mallia ja totesin et ei sovi minulle:)
Älä leikkauta kerralla liian lyhyttä. Puolipitkä muodikas polkka vaik aluksi. Harvalle sopii lyhyt. Nykyään näkee monivärisiä kananpersetukkia. Sit ohi kävelee pitempi hiuksinen nainen joka heittelee tukkaa. Hyvä muodikas leikkaus ja värjäys ja lyhennys. Ei tarvi heti olla ihan lyhyt.
nyt oon kalju :D ei kai. takaa on tosi lyhyt niin että niska näkyy, ja sitten pitenee kauniisti kohti leukaa. kaukana maskuliinisesta mielestäni! nyt saatte nukkua ensi yön rauhassa, kun tulin varta vasten kertomaan, että tyytyväinen olen! ja tosiaan en sitten leikkuuttanut ihan niin että korva näkyy tyyliin, kun sen kanssa saisi sitten juosta parturissa useammin.. t. Ap
Joku vuosi sitten hermostuin yrittäessäni laittaa pitkää tukkaa kuosiin uudeksi vuodeksi baariin lähtöä varten. Ajelin sitten koko tukan pois hetken mielijohteesta. Ei kaduttanut/itkettänyt/järkyttänyt. Sehän kasvaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään leikkasin nimittäin mieheni tukan ei se pitkä ollut mutta kuitenkin monta kertaa pidempi kuin itselläni. Vedin 12 milliseksi koneella, nyt on hyvän näköinen.
Kävi ilmeisesti itsetunnon päälle kun miehellä oli pidempi ja komeampi tukka kuin sinulla :D. En ikinä antaisi naisen, tai kenenkään muunkaan, leikata tukkaani. M34
En ole käsistäni kätevä, mies ei jaksa oikein parturissa käydä. Sanoi että hänellä on 10 vuotta ollut siili, kun intistä pääsi. Ihan vaan kiusallaan kasvatti pidemmän tukan kun pikkuveli alkoi kaljuuntua.
En tosiaan osaa muuta kuin ajaa koneella, tai en olisi edes osannut edes sitä ellei mies olisi näyttänyt, kuinka se käy.
Sanoi harkitsevansa jotain ananastukkaa seuraavana, minua ei nyt jaksanut alkaa opettamaan enempää, kun sanoi että olisi mennyt pieleen.
leikkasin ja näytän paljon paremmalta kuin pitkillä hiuksilla. kampaaja leikkasi ensin mallin, josta olisi ollut helppo kasvattaa pidemmäksi, mutta innostuin kokeilemaan ihan lyhyttä sen jälkeen. nyt kasvatan vähän pidempää takaisin.
kysy taitavan kampaajan mielipidettä, niillä on silmää sopiiko lyhyt.
hyväkuntoinen siististi leikattu lyhyt malli on parempi kuin luiru pitkä.
Itse en ole leikannut, mutta serkkuni leikkasi puoleen selkään ulottuvat hiukset poikatukkamaisiksi. Näyttää hyvältä ja sanomansa mukaan tykkää itsekin.
Mä leikkasin sellaisen vähän sellaisen twiggy-mallia pidemmän. En ole ikinä IKINÄ saanut niin paljon positiivista huomiota sekä naisilta että miehiltä. Ymmärrän kyllä, edellinen malli oli pitkät, valuvat, särmättönät eivätkä millään tavoin tuoneet kasvoja tai kaulaa esille. Loistava valinta, kuulen jatkuvasti kehuja hiuksistani. Monet miehet tuntuvat yhdistävän lyhyet hiukset menestykseen, itsenäisyyteen, rohkeuteen ja oersoonallisuuteen. Käy mulle;)
Tärkeintä ei ole pituus, vaan kasvoihin sopiva malli ja se, että hiukset ovat laitetut, kiiltävät ja näyttävät muult akuin lattanoilta. Itseäni inhottaa ajatus lantiolle ulottuvista pitkistä hiuksista, sillä aika harvalla se todella on kaunis, kiiltävä ja upean paksu.
Monesti katselen kampaamossa nuorten kampaajien hiuksia ja ihmettelen heillä tätä hiuslisäke vimmaa. Karseaa mennä kampajalle, jonka hiukset ovat puoliksi täynnä takkuisia klipsipidennyksiä.. Ei todellakaan näytä kauniilta!
Akka leikkasi tuollaisen kananpersetukan mikä on vielä värjätty harmaaksi, ihan kauhea, mutta mitä vittua se mulle kuuluu vaikka olisi kalju.
Hyvin harvalla naisella lyhyet hiukset näyttää hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Pitää myös muistaa, ettei lyhyt tukka ole kaunis ohuthiuksisilla eikä niillä, jotka eivät joka aamu jaksa sitä muotoilla ja laittaa kuntoon.
Pitkä tukka se vasta ei ole kaunis ohuthiuksisilla!
Vierailija kirjoitti:
Pitää myös muistaa, ettei lyhyt tukka ole kaunis ohuthiuksisilla eikä niillä, jotka eivät joka aamu jaksa sitä muotoilla ja laittaa kuntoon.
Pitkä tukka ei ole yhtään sen kauniimpi, jos on ohut tukka. Lyhyt tukka on helpompi "tuuheuttaa" ja saada siihen volyymia tuotteilla.
Olen nuorempana pitänyt sellaista kananpersetukkaa. Oli siinä laittamista, mutta oli minulle hyvä! Nyt olen vuosia ollut pitkällä tukalla, kun ei kukkaro kestä värjäystä ja leikkausta 4-5 viikon välein.