Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako minun puuttua asiaan kun kaveri kertoi ystävänsä polttavan pilveä vaikka on raskaana

Vierailija
01.01.2016 |

Niin itse olen myös raskaana ja tämä kaverini nyt kertoi, että hänen tulevan kummilpsen äiti polttaa pilveä ja on siis raskaana. Auttaa kuulemma pahoinvointii ja ehdotti minullekkin.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minullakin on faktat hallussa ja turhaan latelet itsestäänselvyyksiä.

Jos kerran on faktat hallussa, niin sitten sinäkin tiedät sen faktan, että kannabis on erittäin vähähaittainen päihde, vaikka sitäkään ei voi raskaana oleville suositella. Kuten ei mitään muutakaan. Jos itsestäänselvyydet ja faktat suututtavat, niin se on kyllä vähän outoa. Kukaan kun ei voi kuitenkaan tietää, mitä juuri sinä pidät itsestäänselvyytenä.

Vierailija
82/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kannabiksen vastustaja.

Tottakai sinä olet.

En ole. Surullista, ettet usko asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustukaa nyt Suomen lakiin hyvät ihmiset. Yhtälailla ap:sta voi tehdä ilmoituksen "pössyttelijänä". Äidiltä ei voi vaatia huumetestejä, ei mitään. Lapselta voidaan ottaa sen synnyttyä. Jos äiti on käyttämättä ennen synnytystä, vauva on myös puhdas. Kannabis harvoin johtaa toimenpiteisiin. Myös äidin ja vauvan vieroituksen jälkeen vauva pyritään luonnollisesti palauttamaan äidille. Täällä puolustetaan aborttia henkeen ja vereen, mutta sikiöllä onkin oikeudet, kun äiti polttelee? Entä jos tuttu puhuikin paskaa? Entä jos puhuu ap:sta samoja juttuja muihin suuntiin? Huhupuheiden perusteella lasu-juttuja? Ei riitä resurssit edes niiden selvien tapausten kanssa. Huokaus. T. Alalla oleva

Vierailija
84/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kannabiksen vastustaja.

Tottakai sinä olet.

En ole. Surullista, ettet usko asiaa.

Ei siinä mitään surullista ole. Päivänselvä tapaus.

Vierailija
85/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään muuta kuin vastenmielistä puolustella millään tavalla kannabiksen tai minkään muunkaan aineen käyttöä raskauden aikana.

Onkos joku sellaista käytöstä puolustellut?

Minä olen puolustellut. Kannabiksesta ei ole mitään haittaa sikiölle. Jos kanna on sinusta kivaa, niin anna mennä vaan, vaikka oletkin raskaana.

Suurin haitta lapselle tosiaan aiheutuu tuosta asenteesta, josta sinunkin kommenttisi kertoo. Että anna mennä, kunhan vaan joku asia on Sinusta kivaa. Minä minä minä ja Minun nautintoni.

Todennäköisesti tuo "puolustelija" on kuitenkin taas perityypillinen kannabiksen vastustaja, joka leikkii olevansa kannabiksen puolestapuhuja, ja tarkoituksena on tietoinen mustamaalaus ja valehtelu. Ihan normaalia käytöstä kannabiksen vastustajien taholta. Nähty monta kertaa vuosien aikana.

En ole kannabiksen vastustaja. Tosiasiat puhuvat kannabiksen puolesta. Kannabis ei aiheuta oikeastaan mitään haittoja, ja sillä on paljon hyviä puolia. Jollei kannabiksella ole mitään haittoja sikiölle, niin miksi ihmeessä se pitäisi raskaana olevilta naisilta kieltää?

Sinusta olisi siis ihan ok, että antaisi vauvalle tai taaperolle jointin suuhun ja antaisi palaa? En tiedä miten tyhmiä ihmiset voivat olla.

Vierailija
86/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään muuta kuin vastenmielistä puolustella millään tavalla kannabiksen tai minkään muunkaan aineen käyttöä raskauden aikana.

Minä olen puolustellut. Kannabiksesta ei ole mitään haittaa sikiölle. Jos kanna on sinusta kivaa, niin anna mennä vaan, vaikka oletkin raskaana.

Suurin haitta lapselle tosiaan aiheutuu tuosta asenteesta, josta sinunkin kommenttisi kertoo. Että anna mennä, kunhan vaan joku asia on Sinusta kivaa. Minä minä minä ja Minun nautintoni.

Todennäköisesti tuo "puolustelija" on kuitenkin taas perityypillinen kannabiksen vastustaja, joka leikkii olevansa kannabiksen puolestapuhuja, ja tarkoituksena on tietoinen mustamaalaus ja valehtelu. Ihan normaalia käytöstä kannabiksen vastustajien taholta. Nähty monta kertaa vuosien aikana.

En ole kannabiksen vastustaja. Tosiasiat puhuvat kannabiksen puolesta. Kannabis ei aiheuta oikeastaan mitään haittoja, ja sillä on paljon hyviä puolia. Jollei kannabiksella ole mitään haittoja sikiölle, niin miksi ihmeessä se pitäisi raskaana olevilta naisilta kieltää?

Sinusta olisi siis ihan ok, että antaisi vauvalle tai taaperolle jointin suuhun ja antaisi palaa? En tiedä miten tyhmiä ihmiset voivat olla.

Ei kannata ruollia trollia.

Vierailija
87/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekannabiksesta on poistettu juuri se aine, joka huumeukoilla ja - akoilla sen himon ja riippuvuuden aiheuttaa. Lääke on lääke, mutta huume on huume. Ja edelleenkin, tässä maassa huudeiden käyttö on laitonta. Joten reippaasti vaan ap tekemään ilmoitus sekä poliisille että lastensuojeluun tai neuvolaan.

Vierailija
88/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, jos kannabis tulee tässä maassa lääkekäyttöön, se todetaan turvalliseksi ja sitä lääkäri kirjoittaa raskaana olevalle pahoinvointiin, voidaan olla huoletta sen suhteen. Mutta näin ei vielä ole. On kyllä aika karmeaa, jos ei mitenkään muuten raskauspahoinvoinnista selviä, kuin käyttämällä laitonta ainetta, joka on sekä äidille että sikiölle haitallinen.

Vierailija
89/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkekannabiksesta on poistettu juuri se aine, joka huumeukoilla ja - akoilla sen himon ja riippuvuuden aiheuttaa. Lääke on lääke, mutta huume on huume. Ja edelleenkin, tässä maassa huudeiden käyttö on laitonta. Joten reippaasti vaan ap tekemään ilmoitus sekä poliisille että lastensuojeluun tai neuvolaan.

Suomessakin käytettävä lääkekannabis on kylläkin ihan tavallista (ja hyvin vahvaa) kannabista, ja samaa lajiketta voi vaikka kasvattaa itsekin. Siitä ei siis ole poistettu yhtään mitään. Lääkekannabista käytetään yleensä vuorokaudessa useita grammoja, mikä on satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna erittäin runsasta käyttöä. Silti mitään erityisiä ongelmia ei ole esiintynyt. Ainakaan niitä ei ole raportoitu.

On olemassa myös kannabislääkkeitä, joissa ei ole kuin muutama kannabiksen sisältämistä kannabinoideista, ja tämä lääke ei ole toiminut kovinkaan hyvin verrattuna "oikeaan" kannabislääkkeeseen.

Alla linkki lääkekannabista kasvattavan yrityksen sivuille, joka toimittaa lääkekannabista Suomeenkin.

http://www.bedrocan.nl/suomi/tuotteet.html

Vierailija
90/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin käytettävä lääkekannabis on kylläkin ihan tavallista (ja hyvin vahvaa) kannabista, ja samaa lajiketta voi vaikka kasvattaa itsekin. Siitä ei siis ole poistettu yhtään mitään. Lääkekannabista käytetään yleensä vuorokaudessa useita grammoja, mikä on satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna erittäin runsasta käyttöä. Silti mitään erityisiä ongelmia ei ole esiintynyt. Ainakaan niitä ei ole raportoitu.

On olemassa myös kannabislääkkeitä, joissa ei ole kuin muutama kannabiksen sisältämistä kannabinoideista, ja tämä lääke ei ole toiminut kovinkaan hyvin verrattuna "oikeaan" kannabislääkkeeseen.

Alla linkki lääkekannabista kasvattavan yrityksen sivuille, joka toimittaa lääkekannabista Suomeenkin.

Niin on. Valistajien ja vastustajien uusinta muotia on väärentää totuutta siten ettei kerrota että yleisin ja toimivin lääkekannabiksen muoto on ihan perus voimakas skunkki. 

Vierailija
91/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiön aivot, hermosto jne. ovat vasta kehittymässä ja äärimmäisen herkkiä.

Pössyttelijöiden empatiakyky on laskenut käytön seurauksena tai sitä ei ole alunperinkään juuri ollut.

Siinä kaksi faktaa.

Vierailija
92/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta sittenhän ei ole ongelmaa! Pahoinvoiva äiti voi mennä lääkäriin ja pyytää reseptin. Ai ei voi vai? Eikö lääkäri kirjoita reseptiä, kun tietää ettei ole turvallista? Itse ei tietenkään voi kasvattaa sitä samaa. Tai no ehkä ihan vaan viherkasviksi, mutta käyttää sitä ei saa, koska se on rikollista. Siitähän olemme samaa mieltä.

Vierailija
93/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikiön aivot, hermosto jne. ovat vasta kehittymässä ja äärimmäisen herkkiä.

Pössyttelijöiden empatiakyky on laskenut käytön seurauksena tai sitä ei ole alunperinkään juuri ollut.

Siinä kaksi faktaa.

Suurin ongelma sinulla lienee nyt se, että uskot kannabista vastustavien trollien keksimiin satuihin ja valheisiin, kun he leikkivät kannabiksen kannattajia. Mitä tulee empatiakykyyn, niin uskon sitä löytyvän paljon enemmän kannabista käyttävien ihmisten keskuudesta kuin vaikkapa alkoholia käyttävien. Ainakaan jokapäiväinen ja alkoholisidonnainen väkivalta ei empatiaa paljon edusta.

Vierailija
94/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puolustellaan raskaanaolevan kannabiksenkäyttöä, koska kannabista voidaan määrätä lääkkeeksi "satoja grammoja kuukaudessa". Kaikkea muutakin voidaan määrätä tuntuvasti yli käsikauppaluvan, vaikka ibuprofeenia, mutten silti vetelisi sitä raskausaikana ilman lääkärin määräystä. Saati jotain random-luonnontuotetta tai laittomaksi huumeeksi luokiteltua ainetta.

Vierailija
95/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta sittenhän ei ole ongelmaa! Pahoinvoiva äiti voi mennä lääkäriin ja pyytää reseptin. Ai ei voi vai? Eikö lääkäri kirjoita reseptiä, kun tietää ettei ole turvallista? Itse ei tietenkään voi kasvattaa sitä samaa. .

Jos lääkäri reseptin asiassa myöntää, niin ilmeisesti se on hyvä sitten niin. Lääkärithän määräävät myös paljon opiaattilääkkeitäkin, eikä siinäkään mitään suurta ongelmaa ole, vaikka ne lääkkeet kuitenkin ovat kovia huumeita kannabikseen verrattuna.

Vierailija
96/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puolustellaan raskaanaolevan kannabiksenkäyttöä, koska kannabista voidaan määrätä lääkkeeksi "satoja grammoja kuukaudessa". Kaikkea muutakin voidaan määrätä tuntuvasti yli käsikauppaluvan, vaikka ibuprofeenia, mutten silti vetelisi sitä raskausaikana ilman lääkärin määräystä. Saati jotain random-luonnontuotetta tai laittomaksi huumeeksi luokiteltua ainetta.

Ei täällä kukaan muu puolustele kannabiksen käyttöä raskausaikana kuin vain tuo yksi kannabista vastustava trolli, ja hyvin tuntuu valheet ja sadut uppoavan. Halu uskoa niihin on niin kova. Ibuprofeenin suurinta sallittua päivittäisannostusta et tosin voi millään monisatakertaistaa ja käyttää sen jälkeen tuota määrää ongelmattomasti vuosikausia. Taitaisi sisäkalut hajota jo aika nopeasti. Ei mikään haitaton aine siis.

Vierailija
97/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea muutakin voidaan määrätä tuntuvasti yli käsikauppaluvan, vaikka ibuprofeenia, mutten silti vetelisi sitä raskausaikana ilman lääkärin määräystä. Saati jotain random-luonnontuotetta tai laittomaksi huumeeksi luokiteltua ainetta.

Kannabis on aikoinaan Suomessa arpomalla kielletty, eli mitään kovin merkittäviä perusteluja sen kiellolle ei ole koskaan ollut. Toinen arpatulos olisi tarkoittanut lähinnä vain sitä, että netti ei olisi täynnä kannabiskeskusteluja.

Vierailija
98/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palava jointti vauvan suussa on palovaara ympäristölle ja vauvalle itselleen.

Vierailija
99/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten, jos kannabis tulee tässä maassa lääkekäyttöön, se todetaan turvalliseksi ja sitä lääkäri kirjoittaa raskaana olevalle pahoinvointiin, voidaan olla huoletta sen suhteen. Mutta näin ei vielä ole. On kyllä aika karmeaa, jos ei mitenkään muuten raskauspahoinvoinnista selviä, kuin käyttämällä laitonta ainetta, joka on sekä äidille että sikiölle haitallinen.

Kannabis ei ole vaarallinen sen enempää äidille kuin sikiöllekään.

Vierailija
100/102 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis ei ole vaarallinen sen enempää äidille kuin sikiöllekään.

Kyllä se on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi